קופת חולים ״מאוחדת״ - ממש לא עדיף!

קופת חולים ״מאוחדת״ - ממש לא עדיף!

הי, אני חדשה בפורום.. היו לי כמה בעיות עם ההתנהלות והטיפול מצד קופת חולים מאוחדת בתקופת ההריון הראשון שלי ולאחר מכן, שרציתי לחלוק עם כולן.
עברנו למודיעין כשהייתי בחודש השלישי והייתי צריכה רופא נשים. בכל מפגש אצל הרופא של מאוחדת, היתה לו פנינת חוכמה בסגנון: ״בשמלה הזאת, עדיין לא בדקתי אותך״, ״אם היית אישתי, הייתי אומר לך..״.
השיא מבחינתי - עליתי סה״כ 8 ק״ג בסוף החודש השמיני (עליה לא משמעותית) והוא אמר שהעליה נדיבה מדי. במילים אלה ממש!
מיותר לציין, שנעלבתי מאוד.
גם מבחינה מקצועית, הוא היה לא טוב.
הוא המליץ לי להפסיק את המעקב אחר HPV (שהייתי נתונה לו במשך כמה שנים), מה שהסתבר כטעות חמורה, שכן בחודש תשיעי, גיליתי שיש לי נגעים של HPV, שהכניסו אותי ללחץ היסטרי לגבי המהלך התקין של הלידה (מחשש שהתינוק ידבק בוירוס במהלך הלידה).
הלידה היתה תקינה בסוף, לא הודות להמלצות שלו..
לאחר הלידה, הסתבר שלבננו יש צהבת. אחת המחלות הנפוצות ביותר בקרב ילודים. כשחזרנו הביתה, נתבקשנו להיות במעקב. בגיל 7 ימים לקחנו אותו למעבדת ״מאוחדת״, כדי שיבדקו את רמת הבילירובין שלו (שמעידה על קיום צהבת).
בבית החולים, הבדיקה מתבצעת ע״י לקיחת דם מכף הרגל של התינוק, לתוך מבחנה אחת דקיקה.
בקופ״ח מאוחדת, הסתבר שהציוד המעבדתי לא ממש מותאם לתינוקות, שכן האחות היתה צריכה למלא שתי מבחנות קטנות (!!) בכדי לבצע את הבדיקה. היא נלחמה עם כף הרגל שלו, תוך צרחות מצידו, ומשלא הצליחה למלא את שתי המבחנות, הציעה שנוציא לו דם מהווריד.
ההצעה היתה מאוד לא מקובלת עלינו, שכן אין שום סיבה שתינוק בן 7 ימים יסבול כל כך מבדיקה שיכולה להיות כל כך פשוטה והעדפנו לוותר עליה. הצהבת עברה לו אחרי כ 10 ימים, בלי הבדיקה..
החלטנו שאנסה להניק את בננו. מכיוון שההנקה היתה מלווה בקשיים רבים שהובילו לתיסכולים, פניתי למאוחדת בבקשה לסיוע של יועצת הנקה.
בסניף של מודיעין, נאמר לי כי יועצת ההנקה בחופשת לידה ושכשהיא תחזור מהחופשה, זה בטח כבר יהיה לא רלוונטי עבורי. בנוסף הציעו לי לפנות ליועצת הנקה בסניפים מרוחקים יותר.
מאחר שלא היה בכוונתי לנסוע מרחקים עם ילד כל כך קטן, התקשרתי לפניות הציבור של ״מאוחדת״.
לאחר כשלושה שבועות (!!) של פינג פונג, הוצע לי כי אקבל החזר על יועצת פרטית, בהסכמת המנהלת. הצעה זו לא אושרה ע״י המנהלת ואני נאלצתי לשלם סכום די גבוה ליועצת פרטית, ללא קבלת החזר.
במקביל לחוויות הקשות והמתסכלות האלה, עלי לציין לטובה את האחיות של טיפת חלב, שהן תומכות ומקצועיות.
אנחנו כנראה נעבור לקופת חולים אחרת, שבה אני מקווה שהשירות יהיה טוב יותר.
האם מישהי מכן גם נתקלה בבעיות עם קופ״ח מאוחדת?
 

debby12

New member
מנהל
ברוכה הבאה ומזל טוב


לגבי ההערות של הרופא, מאחד ומדובר ביותר מאפיזודה אחת - לדעתי כדאי וראוי להתלונן על כך להנהלת הקופה/סניף. חבל שאחרות יסבלו גם
ואני מניחה שהערה שהוא יקבל מההנהלה תיישר אותו. בכל מקרה - זו נראית לי בעיית מקצועיות/מגעילות של הרופא הספציפי, לא של קופת חולים מאוחדת.

לגבי היועצת הנקה - מעולם לא סמכתי/"בניתי" על קופת חולים בנושא. לידיעתי זה מסוג הדברים שמשלמים עליהם פרטי. בקופות חולים אחרות זה יותר טוב?

כשגרתי בארץ הייתי חברה במאוחדת מיום היוולדתי. לא היתה לי תחושה שהם גרועים במיוחד (אבל מה אני יודעת?).

באופן כללי רופאי ילדים מנוסים יכולים להעריך את רמת הבילורובין/צהבת יילודים על ידי התבוננות בתינוק ובלחמיות שלו. זה לא 100% מדויק כמובן. אבל אם מדובר בתינוק שנולד במועד, והוא אוכל/שותה/מפגיז חיתולים ברמה נורמלית ולא נראה אפאטי, אז לא הייתי נלחצת במיוחד. זה יורד בסוף... ואצל יילודים זו אפילו לא "מחלה" אלא תופעה נפוצה כמו שכתבת.

באופן כללי לידת תינוק ראשון היא חוויה מאוד מטלטלת מערערת ומלחיצה. קחי לך את הזמן להתאושש... ואני מקווה שההנקה עלתה על דרך המלכ/ה בינתיים. בן כמה התינוק עכשיו?
 
תודה רבה על קבלת הפנים

הי,
את צודקת לגבי פוטנציאל ההישנות של היחס של הרופא.
אנחנו בהחלט שוקלים להתלונן עליו להנהלת הקופה.
כל המקרים שתיארתי באמת יכולים לקרות בכל קופה,
פשוט הצטברו לנו כמה מקרים וחשבנו שאולי בקופה אחרת, זה טוב יותר...
בכל מקרה,
תודה על התמיכה :)
 

mykal

New member
ראשית ברכת מזל טוב,

להולדת הילד, ובנוסף לדברי debby
הייתי עושה הפרדה בין "הקופה" לאנשים בסביבה שפגשת,
כל קופה מעסיקה כל מיני ממלאי פונקציות, אם רופא הנשים,
לא היה לשביעות רצונך, ניגשים להנהלת הקופה מתלוננים, ועוברים רופא.
והייתי עושה עוד הפרדה לגבי שאלתך בסוף הפוסט--
אם קופות אחרות טובות יותר, זה תלוי מקום, דוקא במודיעין קופת חולים של הכללית היא מעולה, כל הרופאים המקצועיים הם רופאי "הדסה"
הקופות, מרווחות מעוצבות ויפות.
את צעירה מספיק, כדי לעבור ולבדוק נאם נעים ונוח לך, ואם לא לעבור לקופה אחרת. או לחזור. סל הבריאות בגדול זהה.
בכל מקרה, מאחלת לך לגדל את הילד בקלות ובנחת.
 

בחייאת8

New member
לא ניתקלתי בבעיות עם הקופה הזו, אבל..

<אני בכללית>
אבל כן נתקלתי בבעיות אחרות שציינת:
רופא שדיבר אליי לא יפה - אני מהמתלוננות. ברור שאני לא אחזור אליו, אבל אני גם לא רוצה שאחרות/ים יחוו את שחוויתי. מספיק תלונה אחת כדי לזעזע מעט את הבן אדם ואפילו מעט. חשוב שיבין שהוא לא יכול לדבר איך שבא לו לכל אחת/ד וזה יעבור בשתיקה.

צהבת - גם לשלישית שלי היתה, וגם היא היתה במעקב בקופח. השתמשו רק במכשיר שבדק את רמת הבילירובין, באמת מוזר שלקחו כמו כזו של דם. גם כשלקחו לה דם בביח, זה היה פחות. חבל על החוויה שעברתם, אבל זה מאחוריכם וטוב שכך.

בקשר להנקה- זה קשה בילד ראשון. אני בכיתי לא מעט, אבל החלטתי שאני נלחמת. היום עם השלישית זה קלי קלות, אבל כאמור הדרך לא היתה פשוטה.
אני נעזתרי הרבה בפורומי הנקה למיניהם וקראתי המון. היום בדיעבד אולי כדאי לקחת יועצת הנקה ולקבל יעוץ פרטני וספציפי אלייך. יש הרבה דברים לדעת. עם כמה שזה טבעי, זו תורה שלמה שכדי ללמוד אותה.

אני יכולה להבטיח לך דבר אחד - זה רק הולך ומשתפר. גם בקשר להנקה, אבל לא רק. הכל בהתחלה קשה (מחסור בשינה, הורמונים, הזנת התינוק... אני אפילו לא הבנתי מה הקטע של הגרפסים בילד ראשון, בחיים לא החלפתי לתינוק חיתול לפני כן!), וזה באמת רק הולך ומשתפר.
תנסי לקבל עזרה כמה שאפשר, תשתפי את בן זוגך בקשיים שאת חווה, ותעשי כל מה שעושה *לך* טוב.
בהצלחה והרבה מזל טוב!
 
למעלה