נשים ותחבורה ציבורית

debby12

New member
מנהל
קראתי בעניין

הזדהיתי לא מעט דווקא עם התגובות - שציינו למשל איך נהגים מקפיאים את הטמפרטורה כדי שתתאים להעדפות הטמפ' של גברים, את הנושא של הטרדות מיניות, ואת העבודה שגברים יותר מנשים רואים ברכב פרטי סמל סטטוס. גם הנושא של מקום לשים תיק לנשים הוא נכון.

לא נראה לי שהייתי רוצה לרכב על אופניים עם שמלה גם אם זה אפשרי....אבל אולי זה חשוב לדתיות שלא לובשות מכנסיים אז מבינה.

קצת הופתעתי מגודל ההבדל שהכתבה מזהה בין גברים לנשים 16 שנים אל תוך המאה ה-21..... נשים יוצאות לסידורים "עם ילד" אבל גברים (בהנחה שמדובר באבות לילדים) לא?

על כל פנים - אולי מנכל"ית משרד התחבורה הראשונה בהיסטוריה תרים את הכפפה...
 

mykal

New member
המאמר מציג גישה חדשנית

בהסתכלות על שירות לפי צרכים והפעם הגדיל לעשות לפי צרכי נשים,
האמת שבתוך העיר אני מתניידת בעיקר ברכב פרטי.
התחבורה הציבורית בחיפה הפכה להיות בלתי שמישה--
מאז המטרונית. הרבה חלקים בעיר היא לא מגיעה,
והקשר בינה לאוטובוסים קשה.
ואם צריך לנסע ממקום מגורי למשל להרצאות בשכונה אחרת צריך לעבור
בין שני אוטובוסים. בעיקר מאריך ומטרטר.
בבינעירוני לצרכי נוחה הרכבת. גם חוסכת פקקים.
נכון שלמגדר הנשי אין מענה, אבל גם לא למבוגרים,אין נוחות.
ואין מספיק מושבים. גם לא במטרונית.
 
המטרונית מראש נועדה להסיע נוסעים בעמידה

גם המרחק בין התחנות של הקווים העירוניים לתחנות המטרונית - רחוק מידי בעיני.
ככה זה כשלמתכנני התחבורה הציבורית יש רכב מהעבודה......
 

mykal

New member
וואוו באמת?

המטרונית יועדה להסיע נוסעים בעמידה?
היא הרי מחברת בין חוף הכרמל ללב המפרץ, שזו נסיעה כמעט של חצי שעה.
ושתיהן ממשיכות לקריות.
אחת מביאה מרמב"ם לקריות.
באמת זו אופציה לעמוד את כל זה? מוזר .
ואם זה מה שתוכנן--אז באמת למתכננים אין שום ידע על צרכי נוסעים.
 
תשובות שקבלתי- שאלו נחשבות נסיעות עירוניות ועל כן

הגיוני שיעמדו בהן. וגם באירופה עומדים בנסיעות קצרות כאלו....

אם לא ברור מהכתוב התשובות
אותי.
 

mykal

New member
היה ברור והכעיס

כי לא מדובר בנסיעות באמת קצרות.
ולכן הכעיס עוד יותר.
 
אני מופתעת מחלק מהדברים שמיוחסים ל"נשים" ולא ל"משפחה"/ילדים

בחודש שעבר העלה חבר מועצה ביישוב שאני גרה בו את הצורך להעלות את תדירות האוטובוסים ביישוב בשעות הצהריים, כשהתלמידים חוזרים מבית הספר התיכון והאוטובוסים עוברים לידו, ודווקא אז התדירות נמוכה. זה צורך של תלמידים וכך הוא הציג זאת. בכתבה לוקחים את זה לכיוון של צורך "של נשים". (אולי כי הם מתייחסים יותר לגיל הרך שבו אין לילד אפשרות לנסוע לבד באוטובוס, ומתעלמים מתלמידי תיכון. בכל אופן בעיניי מדובר בצורך בסיסי בראש ובראשונה של ילדים ושל משפחה).
 
אם רואים גברים באוטובוסים, אלו בעיקר אנשים מבוגרים

לדעתי, אין ויכוח כי רוב המשתמשים באוטובוסים משוייכים לשכבות החלשות:
מבוגרים, נוער ונשים.
הייתי שמחה לנסוע לעבודה בתחבורה ציבורית בימים שאין לי צורך ברכב, אבל הבעיה היא לא רק בתדירות אלא גם באמינות לוחות הזמנים ומשך הנסיעה.
נסיעה של 15 דקות ברכב אורכת 40 דקות באוטובוס.... לא ישאר לי זמן להיות במשרד ולעבוד אם זה יום שאני מפזרת ואוספת את הילדים....
 
למעלה