עבודה (שכירה) מהבית
?

debby12

New member
מנהל
עבודה (שכירה) מהבית
?

מה דעתכן/נסיונכן בעבודה מהבית? חשבתי על זה בגלל הכתבה הזו:

http://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4842124,00.html

ולחדד - הכוונה היא בעבודה מהבית כשמדובר בעבודה במשרה מלאה (לא בהכרח 100% מהבית - אפשר שילוב), כשהעובד/ת הם שכירים - כלומר לא בעסק עצמאי שלך שאת בוחרת לנהל מהבית.

בארה"ב זה נושא שצובר תאוצה. אני ממליצה למשל על הספר

Remote: No Office Required

https://www.amazon.com/Remote-Office-Required-Jason-Fried/dp/0804137501

באופן אישי עברתי הרבה שינויים במחשבה שלי על הנושא בכמה שנים האחרונות.

מקווה לכתוב יותר מחר.
 

עדיקים

Active member
עבודה מהבית דעתי בנושא

אתחיל בכך שקראתי אתמול את הכתבה ודי התעצבנתי על המעסיקים. מה הבעיה לעבוד מהבית?, הפסידו ויפסידו עובדים פוטנציאליים.
לדעתי לעבוד מהבית חוסך ועוזר לא רק להורים לילדים צעירים גם לאנשים שעובדים רחוק מהעבודה ומבזבזים כל יום שעות על הכבישים.
יש עבודות שאי אפשר לעשות מהבית אבל יש לא מעט עבודות שאין שום בעיה לעבוד גם מהבית, לא מבינה בוסים שלא מוכנים לזה.
הבוס שלי לא ממש בעד עבודה מהבית מסיבות שדי מובנות לי אבל, כשאני צריכה ו/או רוצה אני עובדת מהבית. לא על בסיס של יום בשבוע אבל מידי פעם וזה די נחמד לי. הלוואי והייתי יכולה לעבוד יום בשבוע מהבית זה היה עוזר לי מאוד.
 

debby12

New member
מנהל
יש סיכוי שתקבעי את היום בשבוע הזה כמשהו קבוע?

אני מניחה שזה אומר שהבוס שלך יצטרך לאפשר את זה גם לאחרים/ות.... אבל אולי זה צ'ופר שהוא יכול לתת בלי העלאה במשכורת. ואם קובעים את זה מראש - נגיד חצי מהעובדים מקבלים את יום רביעי לעבוד מהבית וחצי את יום שני ככה שלא כולם נעלמים ביום אחד. או שכולם את יום רביעי ואז יודעים לקבוע פגישות פנים אל פנים בימים אחרים.
 

עדיקים

Active member
זה בעייתי כי

אני עובדת במשרד קטן מאוד ומחסור של עובד אחד זה בעייתי.
כרגע לא נראה שאצליח שיצא לפועל לצערי אבל שמחה לפחות שיכולה לעבוד מהבית כשצריכה.
 

כרמיון 1

New member
זה בדיוק מה שאני עושה ב-3 וחצי שנים האחרונות

עבודה בשכירות שכמעט כולה נעשית מהבית ומהשטח. יום אחד בשבוע אני צריכה להיות נוכחת בישיבת מערכת. זה ממלא לי חצי יום, אגב, כי אני צריכה לנסוע לשם יותר משעה וחצי הלוך ויותר משעה וחצי חזור והישיבה עצמה יכולה להימשך שעתיים ויותר. ביום הזה אני מרגישה טוב טוב את הצורך לפזר את הילדים ברגע האחרון ולבוא לאסוף את הילדה מביה"ס בדקה ה-90, ולפעמים, אם הישיבה מתמשכת, נאלצת לבקש בטלפון עזרה מהורים של ילדים אחרים שייקחו אותה לשעה מביה"ס.
אני מקבלת בסה"כ באהבה את היום הזה ויכולה להבין את התועלת שבישיבות האלה, והעובדה שבשאר הימים אני עובדת כמעט כל הזמן מהבית ומהשטח, וגם חלק מהעבודה בשטח אני יכולה לתכנן בעצמי לפי הלו"ז שלי (לא הכל, כמובן) - בזכותה אני יכולה לעשות את העבודה הזאת. כחד הורית, כל עבודה אחרת הייתה גובה ממני מחיר גבוה הרבה יותר: או שהייתי עובדת במקום עבודה בחצי משרה ואז הייתי מרוויחה מעט מאוד ולא מצליחה להתפרנס, או שהייתי עובדת במשרה מלאה מחוץ לבית ונאלצת לשלם חלק ניכר מהמשכורת על עזרה בתשלום כמו פיזור הילדים בבוקר וצהרונים וסידורים אחר הצהריים, או שהייתי עובדת מהבית עצמאית / פרי לאנס ולפי פרויקטים, שבתחומים שלי זו פרנסה מאוד לא יציבה ומאוד לא בטוחה. איך שאני עובדת היום, זה אומנם גובה מחיר מסוים של עבודה בלחץ מהבית דרך הטלפון והמחשב שאני עושה בחלק מהימים בשעות הערב (ימים ג'-ד' נוטים להיות מועדים לפורענות במיוחד בעניין הזה), ולפעמים אני צריכה לצאת בערב להיות נוכחת באירועים כמו ישיבות מועצה (כאן עוזרת לי העובדה שהילדים כבר בגיל שאפשר להשאיר אותם בבית שעתיים-שלוש בלי בייבי סיטר), ואז הזמינות שלי לילדים מקוטעת, אבל זה מצב שאני מסתדרת איתו הרבה יותר טוב מאשר עם האפשרויות האחרות.
 

כרמיון 1

New member
ושכחתי לציין שאני לא יודעת מה כותבת המאמר עושה

מה אופי עבודתה, מה המשמעות של להיות נוכחת או לא להיות נוכחת במשרד. היא לא פירטה. אני מבינה ממנה שהיא מאמינה שהיא יכולה לעשות את העבודה לא פחות טוב מהבית, זה יכול להיות, אבל אני לא יכולה לשפוט את זה. יש בטח עבודות שונות. באופי העבודה שלי, זה באמת היה מיותר אם היו דורשים ממני להיות נוכחת במשרד כל יום.
 

debby12

New member
מנהל
נשמעת כמו עצמאות מבורכת


לעבוד בלחץ בערב מהבית יכול לקרות בכל עבודה... (וגם בעבודה של זאת שכתבה את הכתבה)

מה שבעיקר הרס אותי זה שלא הלכו לקראתה כשהיא היתה בחופשת מחלה (שמירת הריון). אני מבינה שיש להם נוהל אחיד ואם הם יתנו לה לעבוד מהבית אז גם אחרים ירצו וכו' ולא רוצים לפרוץ את הסכרים האלה. ניחא

אבל היא היתה תקועה בבית בשמירת הריון. עם אישורים רפואיים על זה אני מניחה. אז הם מעדיפים להפסיד עובדת מאשר לקבל ממנה לפחות עבודה בתקופה הזו? אני חושדת שאולי היא לא היתה עובדת כה מוערכת כמו שהיא חושבת
 

mom at work

New member
בלי לקרוא את הכתבה - אסור לעבוד בזמן שמירת הריון

אם היא קיבלה קיצבת שמירת הריון מבט"ל, אסור לה לעבוד בתקופה הזאת. בט"ל עשוי לשלול לה את הקיצבה. (כנ"ל לגבי כל תקופה אחרת שמקבלים עבורה קיצבאות)
 

debby12

New member
מנהל
וואללה?

אני מניחה אם ככה שהיא העדיפה לעבוד על פני לקבל קיצבה <אלא אם כן היא ממש מפגרת וחשפה בזאת נסיון הונאה של הבט"ל....>
 

debby12

New member
מנהל
עבודה מהבית - השינוי שעברתי

בעבר, נגיע לפני 5+ שנים, תמיד היה לי ראש ש"עבודה מהבית" שם נרדף ל

1) מישהי עם עסק עצמאי קטנטן שעובדת שעתיים ביום גג. בקיצור לא עבודה "ממש" או

2) מישהי שכירה שזו הדרך שלך לחפף ולא ממש לעבוד. כלומר - בזמן הזה היא מעמידה סיר אורז על האש, מעמידה מכונות כביסה ותולה, מבשלת וכו' וכו' בעודה לכאורה "עובדת"

ואז העבודה שלי אז (שהיתה משרד ממשלתי אגב) עברה שינוי והחלה לתמוך בעבודה מהבית. משלל סיבות כמו עומס בכבישים, זיהום אוויר, ורצון שהממשלה תוכל לתפקד גם אם יש איזו מגפה או אסון/שטפון/פיגוע. בנוסף, עבודה מהבית חוסכת כסף על שכירות/משרדים.

אצלנו במקום העבודה ההוא זה הותר לא באופן מלא. אבל באופן חלקי, כשכל משרד/מנהל קובע את הכללים אצלו. אצלנו היה מותר לעבוד מהבית בימי שישי בלבד. בנוסף אפשר היה בהתראה קצרה לעבוד מהבית יום בודד פה ושם תוך קבלת אישור מראש. כשהרעיון הוא שאם נגיד טכנאי הכבלים אמור להגיע אליך הבית בחלון זמן שבין 12-4 אחה"צ אז במקום שתקחי יום חופש והם יפסידו עבודה - תוכלי לעבוד מהבית ביום הזה.

היו לי אז ילדות קטנות מאוד מאוד ולי זה לא התאים. אבל התחלתי להסתגל לרעיון.....

מכאן לשם הילדות גדלו ועברתי עבודה, למשרה שבה יש לי הרבה גמישות כי כל הקולגות שלי - כולם - נמצאים באזורים גיאוגרפיים אחרים, ורובם גם ביבשות שונות. ולהם לא ממש משנה מאיפה אני מדברת איתם בשיחות ועידה.... מאחר שרבים מהם באירופה, שנמצאת 6 שעות מאוחר ממני, אז הרבה פעמים השיחות מתחילות מוקדם בבוקר. אז לעבוד מהבית אשקרה מציל אותי.

וגיליתי שימי עבודה מהבית הם פרודוקטיביים להפליא, כי אין ממש התחלה רשמית וסוף רשמי ליום, ואין זמן נסיעות בכלל, אז אני עובדת יותר שעות. ויכולה לשים את הרגליים על הכלבה הנחה למרגלותי בעודי מקלידה במרץ...
וקניתי גם אזניה כמו של מוקדניות שתאפשר לי לדבר בטלפון בנוחות בבית.

בקיצור - אני מרגישה בת מזל לגור בתקופה שבה הטכנולוגיה מאפשרת את זה כי עד לפני 5-6 שנים זה היה לא מקובל. עכשיו הרבה אנשים בתעשיה שלי עובדים לא מעט מהבית.

עדיין יש לי משרד, ואני נמצאת בו בערך 40% מהזמן שלי (בנוסף כמעט רבע מהזמן אני בנסיעות אז בלי לעבוד מהבית לא הייתי זוכרת איך הילדות שלי נראות)
 

כרמיון 1

New member
אין ספק שעבודה מהבית דורשת משמעת עצמית מסוג אחר

זה מתקשר לאותה עובדת שנתת בדוגמא 2 בהתחלה: לא רואים אותה, אז היא מתפתה לחפף כל הזמן. המעבר לעבודה מהבית הוא מעבר לאחריות אישית יותר, הפרודוקטיביות שלך היא באמת על אחריותך. זה דורש בגרות מסוימת. אני מניחה שאפשר לנסח ככה את החשש של המנהלים שמתנגדים לזה.

אני מזדהה עם התיאור שלך בפסקאות האחרונות. מכיוון שהעבודה שלי קשורה לראיונות עם אנשים ולכתיבה, אחרי שהתרגלתי לעשות את אלה בשקט ובפרטיות של הבית, קשה לי לדמיין את עצמי מקשיבה למרואיינים ומתנסחת בכתב היטב וביעילות בתנאים של משרד עם תנועה ורעש של אנשים סביב.
 
יש לנו חבר שעושה את זה


זה לא פשוט במיוחד כשיש ילדים שעדיין גדלים בבית.
הוא הרבה פעמים היה בורח לחדר ישיבות שיש בבניין ועובד משם.
&nbsp
אין ספק שיש לזה הרבה יתרונות אבל צריך משמעת עצמית וצריך בוסים שסומכים עלייך שלא תתפתי לעשות עוד דברים.
&nbsp
אצלי זה לא היה עובד- הדירה המנהטנית שלי קטנה מידי לארגן פה גן ילדים
 
ב2 העבודות האחרונות שלי

עבדתי הבית יום קבוע בשבוע פלוס יום פה יום שם.
אין סיכוי שהייתי שורדת בלי זה.
הנהיגות לתל אביב גמרו אותי (כמעט ארבע שעות על הכביש כל יום)
 

איילה א

New member
אני מניחה שזה תלוי תחום ותפקיד.

בעיקרון, אין אצלנו עבודה מהבית. פרקטית, למרבית המנהלים יש מחשב נייד שהם יכולים לקחת הביתה כדי להשלים עבודה מהבית כשצריך. הגישה של ההנהלה היא שעבודה מהבית זה רק לתפקידים מסוימים, וגם אז זה רק בנוסף לשעות העבודה במשרד ולא במקום.
לפני פרוץ הילדון לחיי חשבתי שעבודה מהבית זה דבר נורא ובשום פנים ואופן לא הייתי מוכנה להתחבר מהבית. עשיתי כמה שעות שצריך במשרד כדי שלא אצטרך לפתוח מחשב בבית. הפעם הראשונה שהתחברתי מהבית היתה כשהייתי בבית לפני הלידה, כדי לשלוח כמה מיילים ולסגור כמה קצוות. היום אני רואה את זה כת"ש מבאס אבל הכרחי. לא נלהבת להתחבר מהבית, אבל מצוין שיש את האפשרות כשחייבים.
במבט של מעסיק אני מאוד מבינה את הגישה הזאת. אני יכולה לומר שבתפקידים שבהם אתה חלק מצומת קבלת ההחלטות וגם אוחז במידע שגורמים אחרים בארגון זקוקים לו לקידום נושאים מהצד שלהם, אין תחליף לנוכחות במשרד. על אף שחלק מהישיבות הוא בזבוז זמן, אני מוצאת שרובן אינן בזבוז כלל. האופן שבו כותבת המאמר הציגה את הדרישה שלה בראיונות בעייתית בעיני, וגם אני לא הייתי ששה לאפשר את זה. במקרים חריגים שבהם זה או אי נוכחות כלל או עבודה חלקית מהבית כמובן עדיף עבודה חלקית מהבית, אבל לא הייתי מאפשרת את זה ברמה קבועה.
מצד אחר, כמועמד לעבודה חובת ההוכחה היא עדיין עליך, ולהציג דרישות כאלה זה לא משהו שמתקבל בברכה. זה מבאס מאוד, כי גם לי יש שבועות שאני יוצאת מוקדם 3 או אפילו 4 פעמים בשבוע (נדיר, אבל קורה), ובאופן עקרוני הרעיון שאנשים צריכים לחמם כסא ויש תמריץ שלילי ליעילות הוא פסול בעיני, אבל אני מבינה שאם יום עבודה נגמר ב17 וצריכים ממך משהו ב16:30 זה לא נוח לארגון אם אתה לא נמצא.
 
יוצא לי לפעמים לעבוד מהבית בעיקר בשליחת דוא"ל

זה קורה אם לא הספקתי לסגור פינות בסוף היום כי הייתי צריכה לצאת לאסוף את הילדים או כי נשארתי עם ילד חולה ויש נושאים דחופים והילד לא צריך אותי.

אני שמחה על האפשרות הזאת שמקנה לי את הגמישות של השעות, אך מאידך מנסה לצמצם זאת על מנת שלא יהיה מצופה ממני כשגרה כשיש ילד חולה.

לאור שעות העבודה הלא מקובלות של שולחי הדוא"ל אלי (אנשים שמתעוררים בחמש בבוקר או אנשים ששולחים דוא"ל ביום שישי אחרי הצהרים), אני מסרבת לקשור בין הנייד שלי לדוא"ל עבודה.
הטיעון של "את יכולה להשתיק" מרגיז אותי כי זה עניין עקרוני. מה אעשה עם הודעת דוא"ל ביום שישי בערב? אם במילא אני לא יכולה/אמורה לטפל בה אז לקרוא אותה יכול להדחות ליום ראשון.
 

Ani15

New member
אני עובדת לפעמים מהבית

(כמו עכשיו למשל, מקום העבודה שלי בפגרת קיץ מה שגורם לי להיות הרבה יותר יעילה)
&nbsp
העבודה שלי מאוד גמישה, אני הבוס של עצמי (כמעט עצמאית עם משכורת של שכירה), כך שזו בעצם החלטה שלי. ואכן יש לי הרבה מאוד קולגות שכמעט לא טורחים להגיע לעבודה.
&nbsp
יחד עם זאת, אני לגמרי מבינה את הצורך להיות נוכח בעבודה לפחות רוב הזמן. למי שמנהל עובדים - כשהחתול איננו, העכברים חוגגים... גם אם זה לא מכוונה רעה/ מפחד, העובדה שמי שמקבל את ההחלטות לא נמצא תמיד - תמיד- דוחה את גילוי הבעיות ואת הדרך לפתרונן. התקשורת לקויה בין אנשים שצריכים שיתוף פעולה כדי להתקדם. והכי גרוע - הנראות של מקום עבודה כ"ריק" נראית רע מאוד למבקר מזדמן, גם אם יש לזה סיבות ממש טובות, והדרך מכאן לשמועות על "הם בדעיכה" "המקום מת" "בטח יש להם בעיות" קצרה מאוד (מנסיון).
&nbsp
ועדין - אני חושבת שמקום עבודה יכול לאשר גמישות לעבודה בבית לחלק מוגבל מהזמן, נניח עד 5-10% בחודש, בלי להיפגע. אפשר גם לדרוש לתאם את זה מראש כדי למנוע את מראה "הבית הנטוש" (זה תמיד יהיה ביום חמישי האחרון בחודש).
 
למעלה