"104 ימים יש בכל חופש קיץ ואין שום בי"ס בכלל....."

"104 ימים יש בכל חופש קיץ ואין שום בי"ס בכלל....."


ככה מתחיל הפתיח לסדרה המצויירת הנהדרת פינאס ופרב.
המציאות פחות נהדרת .....
אנחנו כבר שקועים עמוק בנסיונות לתכנן את החופש הגדול מבחינת סידור לילדים.
אנחנו שמחים שאנחנו לא בארה"ב ואין לנו 104 ימי חופש קיץ, אבל גם עם ה 62 ימים של החופש בארץ זה פשוט בלתי אפשרי!
לקייטנות העירוניות לילדי הגן ניתן להרשם רק מה 14.06! נראה לי שבראשון ליולי יהיה שם בלאגן.... לארגן שיבוץ לכ"כ הרבה ילדים תוך פחות משבועיים נראה לי בלתי אפשרי.... מה אם לא יהיה מקום לבן שלי?
פה באזור כבר יש "יריד קייטנות". זה נראה לי בכלל טירוף.
איפה הימים שהיינו נשארים לבד בבית ורואים בערוץ 1 6-6???
מה קורה בחו"ל בחופשות ? האמא מפסיקה לעבוד??
 

כרמיון 1

New member
העסק קל לי יחסית, גם כלכלית וגם ארגונית

הילדה (8) בכיתה ב', מה שאומר שגם הקיץ עוד יש לה קייטנת בית ספר מסובסדת ב-3 השבועות הראשונים. אני לא דואגת בגלל מועד ההרשמה, לכולם יש מקום. אחר כך יש פה 3 שבועות קייטנה פרטית מאוד נחמדה שהיא הייתה בה בקיץ שעבר והיא רוצה שוב, זה במחיר הוגן ביותר שוווה לכל נפש (מתוך אידיאולוגיה של מנהלת הקייטנה). אז היא מסודרת עד אמצע אוגוסט במחיר סביר.
לילד (11) יש קייטנה ("קייצת") חינם כל יולי בביה"ס שלו, כי הוא בחינוך מיוחד. אבל 99% שהוא לא יסכים ללכת לשם, כמו שהיה בקיץ שעבר. חבל, אבל אין מה לעשות. הוא יצטרך להעסיק את עצמו בבית בלי להפריע לי יותר מדי לעבוד, כי אני עובדת מהבית.
 
גם האמצעי שלי ילך לקייטנת בי"ס (למרות שאינו רוצה)

בשנה שעברה היו שם תכנים טובים ומעניינים ורוב החברים מהכיתה גם השתתפו. ואיתו זה הכי קל כי גם יש קייטנות אחרות שמתאימות לו להמשך החופש.

הגדול בחר קייטנה יעודית לחוג שהוא אוהבת שתעסיק אותו לכל החופש (ועל הדרך נשלם הון), אבל לפחות תהיה לו מסגרת ולא כל היום מחשב......

אבל עד עכשיו לא ברור לי מה עושים עם הצעירים יותר ולמה לילדי הגנים אין קייטנה מסובסדת במחיר של ילדי בית הספר ??
 

כרמיון 1

New member
אצלנו יש קייטנות לילדי הגנים 3 שבועות ראשונים

הן פועלות במתכונת דומה לקייטנות בתי הספר (קייטנה שממוקמת בגן עצמו), רק שהן לא קשורות למשרד החינוך אלא למועצה. המחיר שלהן הוא משהו כמו 650 שקלים, איפשהו באמצע בין המחיר המסובסד של קייטנות בית הספר הממלכתיות לבין המחיר של קייטנות המתנ"ס לתלמידי בית הספר.
ובהחלט הסתמכתי על קייטנות הגנים האלה כשהיו לי ילדים בגן. האמת שחשבתי שבכל יישוב יש דבר כזה...
 

aurora0

New member
השנה אני עוד לא ממש מתמודדת עם זה

מבחינת הסידורים לילדים שהם עדיין "פרטיים" ומכסים אותי,
פחות או יותר.
להערכתי אני אצטרך לפתור רק 4-6 ימים בקיץ, אולי בחופשה משפחתית כלשהי...
בשנה הבאה... נצטרך להתחיל לדאוג
 

debby12

New member
מנהל
איפה יש 104 ימים? היכן מתרחשת הסדרה?

אצלנו היום האחרון לשנה"ל השנה הוא ה-20 ביוני (היה צריך להיות ה-17 אבל הוסיפו יום אחד הארכה במקום איזה 9 במשך השנה שבוטלו בשל שלג. לא ממש עסק טוב לצד של ההורים....)

ושנה"ל הבאה מתחילה ב-29 לאוגוסט. אז זה 70 ימים בערך.

גם פה יש קייטנות למכביר אבל עונת ההרשמות מתחילה בראשון לינואר. והאמהות המסודרות/אחראיות דואגות לעניין בינואר.

יש המון המון מבחר בכל מיני מחירים. גם פה הכי זולות הן אלה בביה"ס שמופעלות על ידי וועד ההורים והרווחים הולכים חזרה לוועד ההורים/רווחת התלמידים. רוב המפעילים הם המורים הקבועים.

האמהות הפחות מסודרות - ע"ע שפחתכן הנאמנה - מחליטות מאוחר יותר. אצלנו יש ביקוש השנה לקייטנת טאי קוואן דו כמו תמיד (שתיים מהבנות לומדות טקד), לקייטנת כלי נשיפה/טרומבון, ולקייטנת לה קרוס (מין משחק כדור).
יחידת הרישום היא בד"כ לשבוע - כלומר אפשר לערבב כל עוד כל קייטנה היא לפחות שבוע.

אנחנו במילא צריכים עזרה רבה - בין בקיץ ובין בשנת הלימודים - כך שיש לנו עזרה.

אצלי בת -12 מסרבת לכל קייטנה, זו כבר השנה השניה. מאחר שיש או-פר בבית און אנד אוף אז אני לא מכריחה. במשך השנה יש לה כל כך הרבה פעילויות והתחייבויות שמגיע לה לנוח/לישון עד מאוחר (מה שלאחרונה הופך חביב עליה יותר ויותר). חוץ מזה שתי חברותיה הקרובות גרות במרחק 40 ו-140 מטר מאיתנו - אז אני מניחה שהיא והן תבלינה הרבה על "ציר המספרים" הזה שבין שלושת הבתים שלנו.
 
בבתי ספר יהודים זה בכלל סיוט

כי יש חופש גם בחגים יהודים וגם בחגים אמריקאים (חגים לא דתיים)- כל שבוע שני כמעט יש לפחות יום חופש

&nbsp
האמת שלפי מה שראיתי אצלי בגן- רוב האמהות לא עבדו כך שלא הייתה בעיה. בארה"ב גם יש קייטנות בתוספת תשלום בגנים/בתי ספר עצמם.
&nbsp
מה לגבי קייטנת אימהות- יש אפשרות כזו?
 

עדיקים

Active member
אני כבר כמעט סגורה לקיץ לפחות בתכנונים

הגדולה תהיה 3 שבועות בקיטנה שמפעילה הצהרונית שלה (מחיר שפוי) ואחר כך תהיה בקיטנה שעולה הון כסף אבל גם נותנת המון פעילויות למשך 3 שבועות נוספים. אחרי כן תהיה כשבוע בלי סידור, מקווה שתסתדר בין סבתא לחברה לבת דודה איכשהו עוד לא קבעתי.
הקטן חודש ושבועיים בקיטנה דרך הצהרונית שיש לנו בגן, אין לנו בעיה בשיבוץ לפחות לא בחודש הראשון שכולם כמעט נרשמים וממשיכים באותו מקום בשבועיים הנוספים מקוה שלא יהיה כאוס בכל מקרה גם אם לא בגן יהיה באחד הגנים השכנים. שבוע נוסף מצאתי דרך חברה עוד לא נרשמתי אבל כל החברים שעוד מחפשים סידור ילכו לשם אז אין לי ממש אופציות אחרות לבחירה.
זהו, יעלה הון ובסוף עוד אצטרך למצוא להם סידור לכמעט שבוע נוסף כי בדרך כלל לוקחת שבוע באוגוסט ואחרי המעבר השנה לא נראה לי שאוכל לקחת יותר מיזה.
 

mitmit11

New member
אצלנו זו פונקציה של כסף

המתנ"סים (שמפעילים את הצהרונים בעיר, חברת בת של העיריה) פירסמו מחירים לפני שבוע וחצי. "זכינו" במקום שני או שלישי בארץ מבחינת יוקר הקיטנות לגילאי הגן, אלה שהעירייה מארגנת

בעקבותיהם צעדו כל הקייטנות הפרטיות שהחלו לפרסם. המחיר כמובן גבוה יותר בכמה מאות שקלים אבל התוכן יותר עשיר.
&nbsp
אצלי הם עוד בגילאי גן אז להישאר בבית זו לא אופציה, יש לנו עוד כמה שנים עד אז.
אני זוכרת שאני כילדה ישבתי ימים שלמים מול הטלויזיה ושיעמם לי בטירוף. חושבת שצריך מסגרת כלשהי לפחות לחלק מהתקופה (אני הלכתי עד גיל יחסית מאוחר לקיטננות, כולל כל מיני קיטנות "בוטיק" כמו אנגלית וכו).
 
למעלה