אז למה אנחנו עובדות כל כך קשה?

debby12

New member
מנהל
תודה על תגובתך המושקעת והמעשירה


נדמה לי שהיא מתאימה יותר לשרשור למטה על פסח ע"ע: "רשע, מה הוא אומר? מה העבודה הזאת לכם. לכם - ולא לא". אחלה שרוח החג כבר שורה עליך.

על כל פנים, כותבת המאמר, שסקרה את ההיסטוריה של שוק העבודה, סבורה שמדובר בתהליכים חברתיים גורפים, להבדיל ממקרה אחד ספציפי של דבי12.
 
אחרי שקוראים על הסיבובים בעולם שדבי עושה במסגרת העבודה

ואחרי כל ההשקעה שלה כאן, לכתוב לה (גם אם זה היה ציני או ברצון להצחיק), "מי זה אנחנו? בניק חדש של אחת שלא עובדת קשה- זה בהחלט מרגיז ומעליב.

תחשבי איך את היית מגיבה אם מישהו בניק בדוי בשורה אחת היה מזלזל ומבטל את העשייה שלך.... היית שולחת לו פרחים ?

<ואנחנו מאוד משתדלות לענות יפה לחדשות>
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני אשמח לקבל קישור לסטטיסטיקה הזו

כי רוב הנשים בסביבתי לגמרי עובדות קשה.
 

עדיקים

Active member
עובדתית? סטטיסטית? מאיפה את מביאה את הנתונים האלה?

אפשר קישור למקום שממנו את מביאה את הנתונים האלה?
הנשים שאני מכירה וסובבות אותי עובדות יותר מ-35 שעות בשבוע.
לא ממקום של לריב או להתווכח כאן בפורום באמת בשביל לדעת.
 
לדעתי, אחד הנתונים המדהימים במסמך הזה הוא

אחוז האמהות העובדות:
אחוז האימהות הנשואות המשתתפות בכוח העבודה הגיע ל-75.0%. 77.5% בקרב אימהות לילד אחד, 78.9% בקרב אימהות ל-2 ילדים ו-62.5% בקרב אימהות ל-4 ילדים או יותר.


אני שואלת את עצמי האם משרה של מורה היא יותר מ 35 שעות?


<מאיפה הנתון שרק 59.1 מהנשים משתתפות בכח העבודה? באילו גילאים מדובר? כי חלק מהסטיטיקות מדברות על נשים מגיל 15 ובגילאים 15-20 ברור שמרביתן לא עובדות במשרה מלאה ואם נשים יוצאות לפנסיה לפני גברים זה גם מעוות את אחוז ההעסקה מתוך הכלל....>
 

עדיקים

Active member
גם אותי תפס במסמך % האמהות העובדות

אחוז מרשים ביותר ואז שאלתי את עצמי באמת האם הנתונים באמת משקפים את המציאות כמו שכתבת.
צריך לקחת גם בחשבון שבגילאי 20-25 אחרי צבא טסים לחו"ל אז יש תקופות שלא עובדים וכשלומדים באוניברסיטה אי אפשר לעבוד במשרה מלאה בדרך כלל אז.
 

debby12

New member
מנהל
אז למה אנחנו עובדות כל כך קשה?

מצרפת קישור לכתבה מרתקת בנושא הזה. היא סוקרת את ההתפתחות ההיסטורית של מקום העבודה בחיינו, ואת הקשר המאוד הדוק היום בין קריירה לחיים הפרטיים

אני מוצאת אותה נכונה ב-100%. תוהה איך אתן תראו אותה:

https://www.1843magazine.com/features/why-do-we-work-so-hard
 

Ani15

New member
אני מתנצלת

אני קוראת המון באנגלית בעבודה, ולא בא לי לקרוא טקסט ארוך למדי באנגלית למטרות "בידוריות". אפשר תקציר?
 

debby12

New member
מנהל
כן ודאי - הנה תקציר בגוף הסרט

זה מתחיל שכשהיא היתה ילדה היא חשבה שאבא שלה עובד הרבה שעות. היתה לו חברת רואי חשבון בבעלותו והוא מאוד אהב את העבודה שלו.

אבל יחסית להיום - הוא לא עבד קשה.... יש שם נתון ש 1/3 מהגברים בעלי השכלה אוניברסיטאית בארהב עובדים כיום 50 שעות בשבוע, ועו"ד "יוקרתיים" (אין לי מושג מה ההגדרה - כתוב elite) עובדים בממוצע 70 שעות בשבוע, כל שבוע בשנה

בתחילת המאה ה-20 העובד הממוצע עבד 60 שעות בשבוע. ואז החלה צניחה. בשנות החמישים של המאה ה-20 זה כבר היה 40 שעות בשבוע בממוצע [לגברים. האישה הממוצעת לא עבדה מחוץ לבית].

בין 1930 ל- 1970 (או שנות השבעים באופן כללי) הצניחה המשיכה
[ולכן הכלכלן קיינס בשנות ה 1930 צפה שבימינו יעבדו בערך 15 שעות בשבוע]

אלא שאז באזור שנות ה-70 חלה תפנית ושעות העבודה הממוצעות לעובד/ת חזרו לעלות. היא מדברת של 60 שעות בשבוע אצל כל אחד מבני זוג נשוי

והיא מנסה לחשוב מה הסיבות היא מסבירה דברים כמו

1. פערי השכר גדלו מאוד בין עובדים בעלי הכנסה גבוהה לכאלה עם פחות כישורי עבודה
2. הפנסיות הממשלתיות הולכות ונעלמות
3. אצל הרבה אנשים העבודה היא חלק חשוב מאיך שהם מגדירים את עצמם ואת מטרתם בחיים. בעוד שבעבר כשהיא היתה ילדה, אבא שלה עבד "כדי להרוויח כסף" אצלה העבודה היא חלק ממי שהיא בעיניה. וההורים שלה לא מבינים את זה.
4. "מירוץ העכברים" למימון בית/דירה, רכב טובים יותר או חינוך טוב יותר לילדים (בי"ס פרטי - זו כתבה אמריקאית)
5. אצל העובדים הרבה שעות העבודה היא חלק מהכיף שלהם
6. הסמארטפנים טשטשו כל גבול בין שעות עבודה לשעות פנאי

הכתבה לא נכתבה בלשון נקבה (באנגלית אין זכר/נקבה לשמות עצם). אני כתבתי בלשון נקבה פשוט כי רוב הקוראות פה הן נשים, כך נדמה לי לפחות.

מצאתי את הכתבה מעניינת, בין היותר בסטטיסטיקות שלה (לא ידעתי על הצניחה בשעות בין 1900 לשנות השבעים והעליה ההדרגתית מאז)

מן הסתם זו כתבה אמריקאית עם נתונים אמריקאיים. אבל העולם בימינו די מחובר. ולתחושתי גם בישראל אנשים עובדים מאוד קשה ואין הפרדה בין החיים הפרטיים לעבודה
 

debby12

New member
מנהל
"Why Do We Work so Hard" זו הכותרת של הכתבה

ולכן גם הכותרת (הלא מקורית) של הפוסט פותח השרשור הזה
 

עדיקים

Active member
תודה על התקציר


קודם כל חידשת לי כמו גם לך לגבי הצניחה בשעות העבודה שהיתה במאה הקודמת.
כמו כן חידשת לי לגבי שעות העבודה בארה"ב, כל היום מדברים כאן כמה שהישראלי עובד מלא שעות ובאף מדינה בעולם לא עובדים קשה כמו פה ולפי המאמר אני רואה שגם בארה"ב עובדים הרבה שעות.

אצלי כשאני בבית אין עבודה. נדיר שיש במקרים מיוחדים וכמובן אם החלטתי ביום מסוים לעבוד מהבית שזה גם נדיר אבל אז כמובן שאני מרוכזת במחשב. האיש לעומת זאת ממשיך לפעמים עם הטלפון אחרי שחוזר הביתה. אני בדרך כלל אומרת לו מספיק (וגם הוא מעדיף כמובן להתעלם והרבה פעמים מתעלם), חזרת הביתה מוקדם תנצל את היום ותהיה איתנו.
ברור שיש מרוץ אחרי הכסף מצד אחד אבל יש גם המון בנושא של הגשמה אישית במיוחד אצלנו הנשים לעומת פעם לדעתי שנשים ישבו בבית היום אנחנו רוצות להתפתח ולהיות עצמאיות לא כמו שהיה בדור הקודם.
לי מאוד חשובה עצמאות כלכלית ולכן אני לא רואה את עצמי לא עובדת, יותר/פחות היו לי תקופות שונות ומגוונות. כמו שכתבתי כאן פעם כשהאיש היה יותר פנוי אני השקעתי יותר בעבודה. היום כשהוא פחות פנוי אני דואגת ליותר שעות בית להשקיע בילדים.
 

debby12

New member
מנהל
מסכימה איתך בהכל - רק לגבי ה"דור הקודם"

נראה לי שזה יותר 2-3 דורות אחורה, לא רק דור אחד.

מסתכלת על המשפחה האישית שלי - לאמא שלי יש (ותמיד היתה) קריירה. וכך גם לרוב האמהות של חברותי לכיתה

סבתא אחת שלי סיימה לעבוד אחרי שנישאה אבל זה לדעתי גם כי היא אהבה מאוד את "תרבות הפנאי" שלה (שזו דרך אוהבת לתאר אותה
). אבל לסבתא אחרת היתה עבודה במשרה מלאה, ואני רואה קרובות משפחה בנות דורן שבהחלט היתה להן קריירה (למשל, אחת היתה רופאת משפחה, אחרי שזכתה לשרוד קריירה מוקדמת יותר כרופאה של הפרטיזנים ביערות...)

ארה"ב יחסית שמרנית בעיני - אז לדעתי ארה"ב של שנות החמישים של המאה העשרים (עליה כתוב בכתבה) מקבילה אולי לשנות ה 20-30 של המאה העשרים באירופה. אבל זו רק התחושה שלי.
 
אני חושבת שאנשים עובדים קשה כי זו הנורמה שהורגלנו

אליה ויש איזושהיא מחשבה ששעות ארוכות= תפוקה טובה, מה שלא בהכרח נכון ואפילו לרוב הפוך כי כשעובדים הרבה שעות- מתעייפים והתפוקה בהתאם לעייפות.
&nbsp
העבודה אצלי מאוד משתלטת על החיים כי האופי שלה הוא כזה:
כגננת אני כל הזמן לומדת אפילו פה בפורומים, לא סתם אני פעילה בכל פורומי ההורים-זה מתוך רצון ללמוד ולשמוע את הצד של ההורים ולמדתי המון לאורך השנים ולו רק מקריאה. רק בשנים האחרונות אני התחלתי להרגיש בנוח להגיב למרות שאני לא הורה בעצמי.
&nbsp
העבודה משתלטת כי למרות שיש לי הכל מוכן, אני אוהבת תמיד לחדש ולבטא את היצירתיות שלי ולכן אני גם תמיד מכינה ויוצרת עוד ועוד פעילויות, משחקים וכו'.
אני כל הזמן חושבת על הגן, אין שבוע שאני לא מבקרת בחנות ציוד יצירה למרות שיש לי סוג של חנות יצירה בבית- תמיד צריכה משהו

&nbsp
אגב לגבי שעות עבודה:
בארץ בעלי היה חוזר מאוד מאוד מאוחר, לא היה שום כבוד למשפחה וניצלו את העובדה שאין לו ילדים. ידעו על הטיפולים שלנו ובקושי אישרו לו ימי חופש במידת הצורך-כל הזמן עשו לו בעיות. אני זוכרת שעשיתי הזרעה בארץ ותוך כדי הפריעו לו עד שהוא סגר את הנייד למרות שהבוס ידע שאנחנו שם ולא ביום כיף...
&nbsp
פה זה כל כך אחרת. אז נכון הוא לפעמים מגיע מאוחר אבל לרוב מגיע בשעות סבירות לגמרי. פה רק אמרנו על הטיפולים והורידו לו נסיעות לחו"ל ואפילו ביטלו לו נסיעה שהוא כן הסכים אליה ודאגו להביא את הלקוחות לפה כי היינו בשלב ההזרקות והייתי חייבת אותו לצידי (קצת בעייתי למצוא מי שיזריק לי בישבן בלילה) והם הבינו את זה וכל מה שצריך מצידם-מתקבל במיידי.
&nbsp
&nbsp
 

debby12

New member
מנהל
אני מסכימה איתך לגבי התפוקה/שעות

לגבי שעות העבודה של בעלך - סקרנית אם מדובר במקום עבודה פרטי (ובאותה החברה?) בשני המקומות או שאולי זה גם הבדל רלוונטי. ואולי התפקיד הנוכחי שלו בהגדרה פחות תובעני?
 
לפעמים שעות העבודה המקוצרות נובעות מאיך מציגים את העניין

כשבעלי היה במקום העבודה הקודם והבנו שאחת לשבוע באופן שגרתי הוא יצטרך לצאת מוקדם כדי לאסוף את הילדים, הוא ביקש שיאשרו לו את זה (זה לא היה קיצוץ בשעות כי הוא היה משלים את השעה וחצי בימים אחרים) והסתכלו עליו בעין עקומה.
במקום העבודה הנוכחי, הוא הציג את זה כעובדה בראיון העבודה וקבלו את זה לגמרי בהבנה ויותר מזה, במקום העבודה הנוכחי , פעם בשבוע ביום קבוע סוגרים את המשרד מוקדם כדי שהעובדים יהיו עם בני משפחותיהם (זה מנהג שבעלי הבית התחילו והעבירו גם לעובדים).
 
אותה חברה, תפקיד יותר משמעותי לעומת בארץ

פשוט יש יותר חשיבה על המשפחתיות ומאוד באים לקראת העובד כי חשוב להם שהעובדים ירגישו טוב שם.
 

עדיקים

Active member
אני חושבת שזה בעיקר תלוי בבוס שיש לו היום לעומת הקודם

בעבודה הקודמת שלי בנסיונות להפוך לאמא היה לי בוס זוועתי ודוחה בהבנת העובד. לא הבנתי עד כמה רק אחרי שעזבתי. למזלי אחרי שהפכתי לאמא הוא החליט להפטר ממני. הגעתי למקום הנוכחי עם בוס אנושי מקסים מכיל ומבין. שמבין שלא רק לו מותר שתהיה משפחה אחרי שעות העבודה (והוא כבר סבא), גם לי יש משפחה.

דוגמא- אצל הבוס הקודם אם הייתי באה חולה לעבודה הוא היה דורש ממני לעבוד יום מלא ולא מבין שאני לא מרגישה טוב. הבוס הנוכחי מבין אותי במצבים כאלה ומקבל שאתן לו 1/2-3/4 יום. עדיף חלק מכלום הוא בטח אומר וצודק ב-100%.
לצאת מוקדם זה לא חכמה, אני מתחילה מוקדם ומסיימת מוקדם כי אני מקבלת את הילדים אחרי המסגרות.
 
בהחלט תלוי בבוסים


אצלי בעבודה מקבלים את העדרויות שיש לי אבל כמובן שיש הרבה דברים לא חוקיים שקורים שם כמו במקום להוריד ימי מחלה -מורידים לי שכר.
בשלב מסוים כבר התייאשתי להעיר ולדרוש שישנו את זה ופשוט זרמתי בשקט כי פחדתי שעוד יכריחו אותי להגיע אחרי החזרה כי זה מה שהבוסית שלי קבעה בהתחלה ואני הצבתי עובדה שיומיים אחרי החזרה אלה יומיים קריטים ובהנחיית הרופא שלי אני נחה בהם. כל הזמן היו מלחיצים אותי....
אבל מצד שני, כן נתנו לי כל מה שצריכה והבינו למשל שלא יכולה להרים ילדים ולא נתנו לי להרים ילדים- להיפך כל הזמן התעצבנו אם הרמתי כדי להושיב עליי וניסו להגן עליי וכל פעם שהיה הריון כימי או הטיפול נכשל- קיבלתי הרבה חיבוק והבנה מצד החברות לעבודה.
&nbsp
הפעם הבאה שאעשה שאיבה והחזרה תהיה כשאני בחופש מוחלט כך שאני באמת מקווה שזה יתרום להצלחה
.
 
למעלה