אז איפה אתן בליל הסדר/פסח?

debby12

New member
מנהל
אז איפה אתן בליל הסדר/פסח?

אמנם הוא יוצא מאוחר השנה, אבל עוד לא קם ה-%$#$# שיעצור את הזמן.

אז איפה אתן בליל הסדר?

ומה דעתכן על חג המצות? (מחבבות/שונאות/אדישות/לא-חוגגות אותו כלל - זה גם ז'אנר... כמו שלמדתי כשהתחתנתי)

איזה ליל סדר זכור לכן כמוצלח במיוחד?

ואיזה מהם זכור לכם כ"נפילה"?

האם כבר יצאתן מעבדות לחירות או שאתן עוד בדרך/במדבר?

איזה ממאכלי הפסח חביב עליכן ואיזה
?

אתן מוזמנות להוסיף עניינים כיד המצות הטובה עליכן...

** גם סמויות מוזמנות לענות. אפשר גם בתור "אורחת"....
 

עדיקים

Active member
ליל סדר וחג הפסח


את הסדר השנה עושים עם המשפחה של האיש.
עוד לא יודעת באיזה פורמט נהיה, מי עוד מגיע והאם לא נזמין אותם בכלל אלינו השנה.
עד לפני שנה בערך המשפחה שלו היתה עושה סדר למשפחה המורחבת ואז היינו מלא אנשים ילדים וטף. עכשיו זה בפורמט צנוע יותר, רק המשפחה הגרעינית של האיש.
אני אוהבת את פסח כי אני אוהבת מצות לצערי הרב. כי ממש בימים אלה מתחילה דיאטה וצריכה לרדת המון ולא יודעת איך זה יעבוד עם המצות האלה. מזל שיש גם פריכיות כי אותן אני אוהבת מאוד וכנראה שהשנה אסתפק בהן בעיקר.
לא זכור לי סדר מסויים אבל זכור לי שבילדות קרוב משפחה שלנו היה מתחפש לאליהו הנביא כל שנה ובא כאילו הוא אליהו הנביא לסעודת הפסח.
בסדר לפני כמה שנים הייתי קצת אחרי לידה, עשינו סדר המוני עם המשפחה ונלווים שכל אחד הביא איתו. כל הסדר סבלתי מצרבת נוראית זוועתית וכמעט ולא ישבתי עם הסועדים אלא שכבתי בחדר סמוך. זה היה נורא. בכלל שכחתי מיזה רק לבקשתך נזכרתי בסדר הנוראי הזה.
אני חושבת שאף פעם לא אצא מעבדות לחירות אבל צריך ללמוד לשחרר ועל זה אני עובדת ולומדת כל הזמן.
כמו שכתבתי אני מאוד אוהבת מצות וגם גפילטע (מתגעגעת לטעם של הבית ואין לי אותו יותר לצערי) וכמובן קניידלך. הילדים שלי מחכים כל השנה לפסח ללביבות מצה שאני מכינה להם.
וכמובן איך אפשר לשכוח שבוע שלם של חופש איזה כייף. אולי סופסוף נצליח לקנות כמה רהיטים לבית. לאט לאט הכל מסתדר לנו בסוף. איזה כייף.
 
סקר תמים עם שאלות מוקש


אז איפה אתן בליל הסדר? אצל אמא שלי. איזה כיף!
ומה דעתכן על חג המצות? (מחבבות/שונאות/אדישות/לא-חוגגות אותו כלל - זה גם ז'אנר... כמו שלמדתי כשהתחתנתי). אני אוהבת. חג של אביב. אצל ההורים שלי היה תמיד כשר לפסח בגלל המשפחה המורחבת. כשהיינו ללא ילדים היתה הגישה מהבית של בעלי - לא שומרים. עכשיו עם הילדים, אנחנו משתדלים לשמור אבל בלי הנקיונות הפסיכיים.

איזה ליל סדר זכור לכן כמוצלח במיוחד? ליל סדר אצל דודה שלי כשאת קריאת ההגדה עשינו בפינת ישיבה סביב עורך הסדר וכשהילדים יושבים על מחצלת סביבו. תוך כדי, נשאלו שאלות מההגדה והבן שלי שהיה יחסית צעיר (ומהחינוך החילוני לעומת משתתפים אחרים) ידע לענות על מרבית השאלות ועשה לנו נחת.
אח"כ הסבנו לשולחן ואכלנו את הדגים של דודה שלי <יותר מזה לא צריך>.

ואיזה מהם זכור לכם כ"נפילה"? אצל חמותי. תמיד יש ריב בסוף . הבן שלי כל שנתיים מנסה לשכנע אותנו שלא נעשה שם ....

האם כבר יצאתן מעבדות לחירות או שאתן עוד בדרך/במדבר? כנראה עוד במדבר. עובדת קשה . אני אנוח רק בפנסיה


איזה ממאכלי הפסח חביב עליכן ואיזה ?כמעט הכל: מצות, חרוסת, ביצים, חמאה וגבנ"צ, עוגיות יין, עוגיות בוטנים, מצות מטוגנות, מצות בקפה ובטח עוד יש הרבה .....

אתן מוזמנות להוסיף עניינים כיד המצות הטובה עליכן...
אחותי כבר מתלוננת שיהיה משעמם, כי נהיה במתכונת מצומצת של רק אמא שלי, אחיי וחמותי (סה"כ 13 איש). ניסיתי לרמוז לה שלהכין ארוחת חג זאת הרבה השקעה ואם נגדיל את הפורום תדרש עזרה אבל לא ממש הצלחתי.
 

mitmit11

New member
אצל אמא


אבל עם גיסי ומשפחתו וחמותי
כבר חג שני של איחוד משפחות. בעבר הייתי אצל החצי אלא אם אמא שלי אירחה אבל מאז שסבא שלי נפטר יש יותר גמישות באירוח. אני מופקדת על עיצוב השולחן היות ושתי אחיותיי הרווקות הצליחו להתעופף לחו"ל כמה ימים לפני.
&nbsp
אני אוהבת את ההווי של ליל הסדר, המסובין וכו. אוכל זה תמיד טוב (ויש דברים שמפציעים רק פעם-פעמיים בשנה). סיפור ההגדה עצמו לא משהו אבל נהנית בגדול מהקריאה והשירה. החופש ארוך מדי. במצות לא נגעתי שנים.
&nbsp
ליל הסדר הכי מוצלח זכור לי כ"מרד ליל הסדר" אי שם בשנות הטיפש עשרה שלי. אני ואמא שלי ארגנו סדר אצל סבתא שלי ורק יומיים שלושה לפני הודענו לבעלה שחוגגים שם. זה היה מחטף רציני (כי עשרים שנה היה נהוג המשפט "מה אם זה החג האחרון של סבא"), הוא ישב בפרצוף חמוץ כל הערב אבל זה זכור גם אצל אחיותיי שהיו ילדות כסדר מיוחד ומופרע.
&nbsp
כנפילה יש רבים מדי...
&nbsp
מעבדות לחירות - אני מניחה שתלוי במה. בחלק יצאתי ובחלק אני עוד בדרך...
&nbsp
שונאת מצות, מתעבת כבד קצוץ. מאוהבת בקניידלעך ובגפילטע פיש (בלי גזר וג'לי רוטט).
&nbsp
&nbsp
 

debby12

New member
מנהל
פסח


* איפה אתן בליל הסדר/פסח? אצלי בבית, עם המשפחה הגרעינית + אמא שלי.

* ומה דעתכן על חג המצות? חולה עליו - לגמרי. פסח הוא חגם הבלתי מעורער של עדת הצליאקיים. אז אנחנו פושטים על החנויות וקונים כל מיני דברים נטולי גלוטן במחירים של אנשים נורמליים - אטריות, עוגות, אבקות מרק ושאר מרעין בישין טעימים.

* איזה ליל סדר זכור לכן כמוצלח במיוחד? כל אלה של ילדותי - אצל סבא וסבתא שלי (הזוג היחיד שזכיתי להכיר), עם גפילטע פיש תוצרת בית ודילוגים קלים בהגדה אבל כל השירים בסוף

* ואיזה מהם זכור לכם כ"נפילה"? לפני שנה או שנתיים ארחנו חברים ישראליים והאוכל יצא מזעזע - תפל, פושר, לא אפוי מספיק - בקיצור זוועה. בד"כ אנחנו מכינים אוכל די טעים - לא יודעת מה קרה לנו. אמא שלי גם היתה ומרבה להזכיר את הזוועה עד היום - מה שעוזר לשמר אותו בזכרון כנפילת ענק. הערב ההוא היה זוכה בתואר "מכת מצריים" עצמאית משל עצמה.

האם כבר יצאתן מעבדות לחירות או שאתן עוד בדרך/במדבר? עוד בדרך יען כי שפחה חרופה לעבודה שלי. מקווה לשפר את הנושא.

* איזה ממאכלי הפסח חביב עליכן? קציצות גפילטע פיש לא-מצנצנת עם ג'לי רוטט אבל לא הגזר וכמובן לא הראש - בלעכס (סבתא שלי היתה קוראת לג'לי "מרק דגים" אגב - למרות שזה די רחוק ממרק). חזרת. חרוסת. עוגיות קוקוס. בקיצור - הכל - רק תביאו

* אתן מוזמנות להוסיף עניינים כיד המצות הטובה עליכן. על מסורת הנקיונות אני מדלגת, בהיותי חלשה בתחום. עדיין יחסית לרמבו אני מסורתית עד מאוד - יען כי הוא גדל בבית שבו הפסיקו לחגוג את ליל הסדר ביום שסבא וסבתא נפטרו, ולדעתי לא קנו שם קופסת מצות מימיהם.

** מזכירה ל"אלה שאינן יודעות לשאול" שמותר לענות....
 
חג האביב

אז איפה אתן בליל הסדר? השנה אצל אחותי, עם ההורים גם. יהיה כיף.
&nbsp
ומה דעתכן על חג המצות? (מחבבות/שונאות/אדישות/לא-חוגגות אותו כלל - זה גם ז'אנר... כמו שלמדתי כשהתחתנתי)
אוהבת את האביב, שונאת את חג הפסח. נתחיל מזה שכחילונית קשה לי לראות את כל המדפים העטופים בניילון בסופר. שמונה ימים שבהם ישראל הופכת לאיראן.
נמשיך בזה שמצות זה לא טעים. אפשר כבר לאכול דיקט, או קלקר, הטעם כנראה יהיה אותו טעם, אבל לפחות בהם אין את כל הקלוריות.
&nbsp
איזה ליל סדר זכור לכן כמוצלח במיוחד?
לא מחבבת לילות סדר. שוב, כחילונית כל הריטואלים האלה לא מדברים אלי. לשיר שירים זה נחמד, אבל כל הטקסיות הדתית - לא בשבילי. לכן אני מעדיפה את לילות הסדר עם המשפחה שלי. אצל בעלי קוראים את כללללללל ההגדה, כולל החלק שאחרי השולחן עורך
, אלוהים ישמור!
&nbsp
האם כבר יצאתן מעבדות לחירות או שאתן עוד בדרך/במדבר?
אני לגמרי חופשיה ומאושרת!
&nbsp
איזה ממאכלי הפסח חביב עליכן ואיזה ?
יש חרוסת על פי מתכון שבא מהמשפחה של בעלי, שאפשר להזריק אותה לווריד..... בחסות האגודה לעידוד סוכרת....
&nbsp
אתן מוזמנות להוסיף עניינים כיד המצות הטובה עליכן...
מספרים עלי שבליל סדר שנערך כשהייתי בת 4 שתיתי יין והתחלתי לדבר שטויות...
 
פסח השנה בסימן שאלה...


לא ברור עדיין איפה נהיה

אז איפה אתן בליל הסדר? שאלה טובה
לא יודעת עדיין באיזו מדינה אהיה

&nbsp
ומה דעתכן על חג המצות? (מחבבות/שונאות/אדישות/לא-חוגגות אותו כלל - זה גם ז'אנר... כמו שלמדתי כשהתחתנתי) אני אוהבת את פסח, אנחנו לא שומרים כשרות אבל כן חוגגת על המצות ומכינה לחמניות פסח וכו'-בשביל הקטע
.
&nbsp
איזה ליל סדר זכור לכן כמוצלח במיוחד? הממ... ליל הסדר הראשון עם המשפחה של בעלי- היה מצחיק לאללה

&nbsp
ואיזה מהם זכור לכם כ"נפילה"? כל סדר במשפחה שלי-זה תמיד נגמר בעצבים...

&nbsp
האם כבר יצאתן מעבדות לחירות או שאתן עוד בדרך/במדבר? אני בדרך לחירות...מקווה לפחות.
&nbsp
איזה ממאכלי הפסח חביב עליכן ואיזה ? מצברייט או סתם מצה עם חמאה

&nbsp
 

כרמיון 1

New member
פסח

אז איפה אתן בליל הסדר?
- המשפחה מתכנסת אצל אחת מאחיותיי.

ומה דעתכן על חג המצות? (מחבבות/שונאות/אדישות/לא-חוגגות אותו כלל - זה גם ז'אנר... כמו שלמדתי כשהתחתנתי)
- אני מחבבת אותו בעיקרון ויש לו פוטנציאל להיות עבורי משהו גם מהנה וגם מעשיר. אך אליה וקוץ בה. אני משתתפת במה שנעשה במשפחתי המורחבת ונהנית מאספקטים מסוימים. אבל מודה שלא לוקחת תפקיד אקטיבי במה שניתן לקרוא התכנית האמנותית. אני מרגישה שהמשפחה המורחבת שלי לא סגורה על עצמה מבחינה מנטלית על העניין של פסח לפחות ב-25 השנים האחרונות. חלק משמעותי ומוביל במשפחה סולדים מהחג באופן עקרוני, ומצד שני רוצים לחגוג אותו, אבל לא בדיוק יודעים איך (ואיך יידעו אם למעשה סולדים ממנו?) אז בוחרים בשיטת ה"מנסים ולא אומרים נואש ומרגישים שלמרות התוכן שאנחנו לא יודעים מה אנחנו רוצים ממנו לפחות ראינו אחד את השני וקשקשנו בכיף והיה אוכל טוב". לי אין פניוּת להתערב בזה, בעיקר בעשור האחרון, וגם לא ביטחון: אני לא בעמדה מנהיגותית כדי לכוון את העגלה ולנסות אפילו להחזיק את הנר. סדרים אלטרנטיביים למיניהם דווקא קיימים באזור שלי, וחלקם נשמעים כמו משהו שיכולתי בהחלט ליהנות ממנו, אבל אני לא מנסה אותם אפילו, כי לא נעים לי לא להראות את פרצופי בערב פסח עם המשפחה המורחבת (לא מספיק שאני משאירה את ההפקה לאחרים, אני גם אבריז עם ילדיי? זה באמת לא יעלה על הדעת).

איזה ליל סדר זכור לכן כמוצלח במיוחד?
באופן כללי, הסדרים של ילדותי היו מוצלחים בעיניי ונהניתי מהם, בין אם היו בקיבוץ עם המקהלה האדירה והמושקעת והילדים עם השיבולים וכל השאר, ובין אם היו בבית של סבתא שלי, עם הצחוקים והדודים והתמהיל הנכון לנו של קריאה ושירים שאנחנו (אני ואחיותיי) תכננו והובלנו.

ואיזה מהם זכור לכם כ"נפילה"?
-סדר בקיבוץ של הדוד שלי מצד האמא. זה לא היה כל כך מוצלח שם וגם לא הרגשנו בבית.

האם כבר יצאתן מעבדות לחירות או שאתן עוד בדרך/במדבר?
במדבר זה כבר חירות, לא? זה השלב של החירות לפני ההתבססות.

איזה ממאכלי הפסח חביב עליכן ואיזה איחסה?
אני אוהבת חזרת, קניידלעך ואת רוב המאכלים של פסח. לא כל כך אוהבת חרוסת. לא יודעת, מעדיפה פירות כשהם שלמים או חתוכים ולא כשהם מעוכים.
 

aurora0

New member
אצל חמותי

אז איפה אתן בליל הסדר?
אצל חמותי למרות שמאד רצינו לארח לשם שינוי אצלנו (גם ככה מביאים ומתחלקים בהכנת המזון בין האורחים). אבל היא התעקשה, אז נהיה אצלה. אני רק מרחמת עליה כי היא תמיד "מגדילה" את רשימת המנות ומכינה הרבה הרבה אקסטרה, אבל ככה זה אצלה. אני בטח אכין שתי מנות.
&nbsp
ומה דעתכן על חג המצות? (מחבבות/שונאות/אדישות/לא-חוגגות אותו כלל - זה גם ז'אנר... כמו שלמדתי כשהתחתנתי)
אוהבת, אני מקווה שנצליח להנות מחופשה משפחתית וממנוחה, הכל תלוי במה יהיה אצל בנזוגי בעבודה.
איזה ליל סדר זכור לכן כמוצלח במיוחד?
אין לי אחד ספציפי... אולי עוד יהיה

ואיזה מהם זכור לכם כ"נפילה"?
כנ"ל
האם כבר יצאתן מעבדות לחירות או שאתן עוד בדרך/במדבר?
אני מרגישה שאני עדיין עובדת על זה
איזה ממאכלי הפסח חביב עליכן ואיזה ?
מרק עם קניידלך בחג עצמו, בליל הסדר כשזה עדיין לא מאוס. ועוגיות גזר-ג'ינג'ר של סבתא שלי. הן נקראות ביידיש "אימברלך".
&nbsp
 

michal@gal

Active member
מנהל
שאלה מעניינת במיוחד השנה

אז איפה אתן בליל הסדר? לא ברור. לראשונה אי פעם אנחנו נוסעים בפסח לחו"ל. נבלה את החג בלאס וגאס. אמא שלי, שזה התור שלה לארח אותנו, לא ממש מרוצה. לפחות הילדים יבואו אליה לארוחת החג.
&nbsp
ומה דעתכן על חג המצות? (מחבבות/שונאות/אדישות/לא-חוגגות אותו כלל - זה גם ז'אנר... כמו שלמדתי כשהתחתנתי) מחבבת מאד. שבוע בבית עם הילדים שבו אנחנו בדרך כלל מטיילים בארץ. גם כשהייתי ילדה זה היה כך. כל המשפחה מחכה שיגיע פסח כי מתגעגעים לאכול מצות ומאכלי מצות. קופסא של 2.5 ק"ג בדרך כלל לא מספיקה לנו.
&nbsp
איזה ליל סדר זכור לכן כמוצלח במיוחד? רובם מוצלחים, די דומים זה לזה. שנה אחת, כשגרנו בארה"ב, חגגנו עם חברים וזה זכור כחוויה מיוחדת. הייתי שמחה אם גם בארץ היה יוצא לחגוג פעם את החג עם חברים. ברור לי שעקב אילוצי משפחה זה כנראה לא יקרה.
&nbsp
ואיזה מהם זכור לכם כ"נפילה"? לא זוכרת כזה
&nbsp
האם כבר יצאתן מעבדות לחירות או שאתן עוד בדרך/במדבר? עדיין עבד לעבודה, אבל לפחות בזכות העובדה שהילדים כבר יותר גדולים, קל יותר לצאת לחופש לבד מדי פעם.
&nbsp
איזה ממאכלי הפסח חביב עליכן ואיזה ? מצה עם חמאה או נוטלה, מרק קניידלך, גפילטע פיש, כבד קצוץ. הולך אצלנו הרבה מצה-פיצה, טוסט-מצה ומצאבריי כל בוקר. שונאת חרוסת וחזרת.
 
חברים של אח שלי הציעו לאחי ואישתו לחגוג איתם את הסדר.

אח שלי ואישתו דווקא שקלו לחיוב, אבל אני הרגשתי שזה ממש מעליב שבמקום לחגוג איתנו אצל אמא שלי הם שוקלים להבריז.
הילדים שלי כ"כ מחכים למפגש ולחוויה.....
אז בהתחלה ממש התנגדתי לרעיון (ואפילו העזתי להגיד לאחי שזה מעליב), אבל אח"כ הבנתי שאולי בגלל שזה בעצם חד פעמי התרצת, אבל הם ירדו מהרעיון בסוף.
 

micpri

New member
ליל הסדר

השנה נהיה בפרובנס בליל הסדר, רק אנחנו והילדים.
אני לא אוהבת את פסח ומשתדלת לברוח ממנו כשרק מתאפשר (ראה ערך הערות של דודתי כשהייתי ילדה: "כמה השמנת" וכו').
לפני 4 שנים ההורים של בעלי כנסו את כל חמשת ילדיהם ומשפחותיהם (המחולקים בין ישראל לארה"ב) בוילה באיטליה למשך כל חול המועד, ושם גם חגגנו את ליל הסדר עם הגדות שהובאו במיוחד מהארץ. היה כייף גדול.
אני מקווה שאני בתהליכי יציאה לחרות.
את האוכל בפסח דווקא אוהבת, בעיקר גפילטפיש ועוגיות בוטנים מצופות שוקולד. יאמי.
 
כייף של שאלון

אז איפה אתן בליל הסדר?
בביתנו הקט, בעירה קטנה שכוחת אל אי שם בדנמרק...
&nbsp
ומה דעתכן על חג המצות? (מחבבות/שונאות/אדישות/לא-חוגגות אותו כלל - זה גם ז'אנר... כמו שלמדתי כשהתחתנתי)
אוהבתתתת!!
&nbsp
איזה ליל סדר זכור לכן כמוצלח במיוחד?
הווו יש הרבה!
האמת שבדרך כלל ליל הסדר הם תענוג, זוכרת ממש בודדים שלא היו משהו..
האוכל, השירים, המשפחה, כייף!!
&nbsp
ואיזה מהם זכור לכם כ"נפילה"?
נסיון שלי 'לבגוד' במה שאני מכירה ואוהבת ולחגוג סדר עם הדודים (שאהובים מאוד אבל מנהגהם שונים) היה מבאס עד דמעות.
&nbsp
האם כבר יצאתן מעבדות לחירות או שאתן עוד בדרך/במדבר?
תמיד בדרך.
מאמינה ש'הדרך היא האור'

&nbsp
איזה ממאכלי הפסח חביב עליכן ואיזה ?
מצבריי וקניידלך
&nbsp
אתן מוזמנות להוסיף עניינים כיד המצות הטובה עליכן...
היינו פעמים בליל סדר במוצבים בחרמון,
חוויות מדהימות!
כייף לחגוג עם חיילים צעירים וחמודים, להפוך להם את החג המבאס שנשארו בו בבסיס - לחג אמיתי בריח קל של בית.
וכמובן שחוויה מיוחדת להיות יומיים על פיסגת החרמון המושלגת מאוד
(חייל: את רואה את הפלסטיק הירוק פה בשלג?
אני: כן
חייל: זה מכסה של צפרדע (פח)
אני:

 

debby12

New member
מנהל
מוסיפה תת-שרשור - שירי פסח בשגיאות


כידוע, ילדים קטנים לא תמיד קולטים את השירים את הסוף. איזה טעויות/וריאציות משעשעות על שירי החג שמעתם?
 

debby12

New member
מנהל
אווזים היינו.... א-וו-זים


אמא - למה פעם היינו אווזים?
 

mom at work

New member
"עבדים היינו - לסבתא במטבח"

"כל מה שעשינו - היא זרקה לפח"

(לא בדיוק שגיאות - אבל אחד משירי הילדות האהובים)

וגם:
"הנה מה טוב ומה נעים
סבתא נפלה למים
סבא קפץ אחריה
והוא בלע צפרדע"
 

debby12

New member
מנהל
גדול


לא הכרתי את ה"עבדים לסבתא במטבח" - זה מזכיר לי שנים רבות של עבודת ילדים (קילוף וניקוי רימונים, קילוף ביצים קשות, ושאר מלאכות בזויות של עוזרת-ילדה).

אבל דווקא היתה לי סבתא חיובית שלא זרקה את התוצרים
 
למעלה