שרשור עבודת החלומות

debby12

New member
מנהל
שרשור עבודת החלומות


* מה העבודה הכי שווה/כיפית שעבדתן בה עד כה? (אפשר בדרגת העירפול שמתאימה לכן - לא צריך ממש פרטים מדויקים)

* מה היה בה שעשה אותה כה שווה?

* האם אתן עדיין בה או שכבר עברתן הלאה? ואם המשכתן הלאה - הייתן רוצות לחזור אליה?

* בכמה מקומות עבודה עבדתן עד כה מיום שסיימתן את כיתה י"ב? (צבא לא נחשב בספירה, אלא אם כן זה קבע)

* מה למדת על עצמך עד הלום לגבי מהי סוג העבודה שהולמת אותך ואיזה סוג עבודה לא מתאים לך?

ואם כבר בשוונג אז אמליץ על ספר Stumbling Upon Hapiness

אבל הולכת לישון. תשובה אינטלגנטית אכתוב מחר
 
עונה


* מה העבודה הכי שווה/כיפית שעבדתן בה עד כה? (אפשר בדרגת העירפול שמתאימה לכן - לא צריך ממש פרטים מדויקים). עבודה בגן- אני כל כך נהנית מזה ואומנם לרוב הבחירות שלי בגנים לא היו משהו, אבל העבודה עצמה כל כך כיפית. לא יכולה לדמיין את עצמי לא עובדת כגננת
.
&nbsp
* מה היה בה שעשה אותה כה שווה? הילדים, ההתפתחות המדהימה שלהם במיוחד שאני עובדת תמיד עם צעירים ורואים את השינוי שלהם למשל מתחילת שנה עד פסח ובאמצע הקפיצה הגדולה שיש בשלב של חנוכה. הם פשוט אנשים קטנים ואני מתענגת על כל רגע איתם גם אם לפעמים משגעים אותי

&nbsp
&nbsp
&nbsp
* האם אתן עדיין בה או שכבר עברתן הלאה? ואם המשכתן הלאה - הייתן רוצות לחזור אליה? רוב הגנים שעבדתי בהם התגלו כלא משהו בכלל אבל אני עשיתי את המיטב כדי שהילדים יקבלו כל מה שצריך מכל הבחינות. מקום העבודה שהכי אהבתי היה במקום שהייתי צריכה לנסוע די הרבה כדי להגיע אליו ובסוף החלטנו שעדיף שאעבור לעבוד במקום אחר. אני חושבת שהמעבר לחו"ל די סגר את הגולל על הרעיון של להקים גן במיוחד בתקופה הקרובה יחד עם הטיפולים שעוברת...
&nbsp
&nbsp
* בכמה מקומות עבודה עבדתן עד כה מיום שסיימתן את כיתה י"ב? (צבא לא נחשב בספירה, אלא אם כן זה קבע) הממ... 4 גנים, 1 בית קפה, 1 חנות צעצועים.
&nbsp
* מה למדת על עצמך עד הלום לגבי מהי סוג העבודה שהולמת אותך ואיזה סוג עבודה לא מתאים לך? למדתי על עצמי שאני חייבת לעבוד במקום חופשי ולא במשרד, שאני חייבת חופש פעולה בגן- כלומר לבחור את דרך הלימוד שלי, לבחור מה תהיה היצירה וכו'. אני למשל עכשיו בשלב של חיפוש עבודה ופסלתי כמה בתי ספר מאוד נחשבים בגלל זה כי זה חלק מאוד מהותי וחשוב בעיני ולא מסוגלת להיות על תקן רובוט.
 

עדיקים

Active member
עונה


* עבודה הכי כייפית לדעתי זה ההורות לא
? אמנם לא מקבלים משכורת אבל מקבלים המון אהבה
. אני אוהבת את העבודה שלי היא כייפית והכי שווה שהיתה לי בתחום בו אני עוסקת. מתוגמלת מוערכת ועוסקת במה שאני אוהבת.
* מסיום התיכון עבדתי ב 6 מקומות לזכרוני. הרוב תקופות ארוכות מאוד מעל 5 שנים.
* סוג העבודה שמתאים לי זה משרד עם שעות קבועות ומסודרות. לא אוהבת שאין מסגרת מסודרת. יחד עם זאת היום הייתי שמחה מאוד אם הייתי יכולה לעבוד גם מהבית חלק מהשבוע וזה לא משהו שמתאים למקום העבודה שלי. היה לי הרבה יותר קל להתחלק בין עבודה להורות.
 
שלוש ארבע, שלוש ארבע ולעבודה!

עבדתי במשתלה במכירות
עבדנו 8 שעות ביום עם מוזיקה ברקע. לפעמים לא באו אנשים. לפעמים היה לחוץ. אבל בסוף היום הלכתי הביתה ולא הייתי צריכה לחשוב על מה לא הספקתי היום ואילו פתרונות יש לבעיה שעומדת מולי....
למדתי ועברתי הלאה. לא הייתי חוזרת אליה כי זאת עבודה לאנשים צעירים.
3 או 5 תלוי איך סופרים : במשתלה עבדתי פעמים (בתקופות שונות ואצל בוסים שונים) וכנ"ל גם במקום העבודה השני עבדתי עזבתי וחזרתי.
אני אוהבת את העבודה שלי הנוכחית, למרות שהיא מתגנבת לי למחשבות גם כשאני בבית. יש בה יצירתיות מחשבתית ולחץ של לוחות זמנים. בלי זה אני לא מפיקה תועלת מעצמי.....
 

debby12

New member
מנהל
סוף סוף מגיעה לענות

* מה העבודה הכי שווה/כיפית שעבדתן בה עד כה? קשה לבחור. נדמה לי שהעבודה הנוכחית. כמעט באותו הדירוג היא עבודה דומה שעשיתי לפני 15 שנה (אייקון של מתושלח) אבל בדרגה הרבה יותר נמוכה - דרגת של intern (למונח "מתמחה" בעברית יש משמעות צרה של שלב בקריירה של עו"ד אז זה פחות מדויק).

* מה היה בה שעשה אותה כה שווה? זה בלשון הווה..... הרבה עצמאות, בתכל'ס בלי בוסית (יש אחת אבל היא בצד השני של כדור הארץ ולא מהסוג שאוהב לנהל אחרים), חשיפה, נושאים מעניינים... שום דבר לא מושלם אבל שלא יהיה יותר גרוע
.


* האם אתן עדיין בה או שכבר עברתן הלאה? ואם המשכתן הלאה - הייתן רוצות לחזור אליה? עדיין עובדת בה (למרות שידועה כבעלת קוצים בישבן באופן כללי)

* בכמה מקומות עבודה עבדתן עד כה מיום שסיימתן את כיתה י"ב? (צבא לא נחשב בספירה, אלא אם כן זה קבע). 11.

שלוש מהן קצרות מועד יחסית (בחנות גלידה, במלצרות, בספריה לפני גיוס). עוד אחד מהן עבודה סטודנטים ארוכה של כמה שנים. ו-7 עבודות "מקצועיות". היה תרגיל מעניין ללכת אחורה ולספור

* מה למדת על עצמך עד הלום לגבי מהי סוג העבודה שהולמת אותך ואיזה סוג עבודה לא מתאים לך? אני אוהבת להיות עסוקה ואוהבת עצמאות ואתגר. לא אהבתי עבודות בהן לא הרגשתי עסוקה/תורמת, וגם לא אהבתי עבודות בהן רמת התעסוקה שלי היתה תלויה באחרים (כלומר - הפרוייקטים/עבודה הגיעו מאחרים)

ואם כבר בשוונג אז אמליץ על ספר Stumbling Upon Hapiness - זה ספר שאבא שלי הכיר לי. הוא מדבר על זה שאנשים לא יודעים לחזות מראש בחיים איזה סוג "דברים" יעשה אותם מאושרים. "דברים" = כולל דברים כמו נישואים לאדם מסוים, או בחירה בעבודה מסוימת. למעשה אנשים טועים שוב ושוב בהערכה הזו. נגיד בוחרים בן זוג או עבודה שהם חושבים שיעשו להם טוב אבל מתגלים כמאמללים. הספר מתבסס על מחקרים אמפיריים שערך המחבר, וגורס שאת האושר מוצאים בד"כ "במקרה" - וזה המקור לכותרת של הספר.

ממנו אני לוקחת שטוב להתנסות בהרבה עבודות עד שמוצאים מה שהכי "שווה"/מתאים לך.
 

כרמיון 1

New member
עבודה

* מה העבודה הכי שווה/כיפית שעבדתן בה עד כה?

- העבודה הנוכחית, שאני עובדת בה שלוש שנים. לפני כחודשיים קודמתי ואני אחראית עכשיו על שני עיתונים אזוריים ולא רק אחד, וכמו האחריות והאתגר עלה גם התגמול הכספי ועכשיו גם מבחינה כלכלית זה נהיה משתלם יותר.

* מה יש בה שעושה אותה כל כך שווה?
- האפשרות לתקשר מדי שבוע עם אנשים חדשים ולהכירם, ובמקביל, גם לחזור מדי שבוע לקשרים עם אנשים ותיקים, שבחלק גדול מהם (לא כולם) הקשרים שנוצרים הם לפי בחירתי. להיחשף כל פעם לסיפורי חיים שונים, לתפיסות עולם שונות, ולזכות לספר את הסיפור של כל אלה, להיות להם לפה בקהילה הרחבה. לשמוע מדי פעם איך זה שהעליתי את הסיפור הביא לתוצאות: פתר את הבעיה, עזר לאדם. ובמקרים שלא, לראות שלכל הפחות יידעתי את הציבור ואפשרתי לנושא לעלות למחשבה.

* בכמה מקומות עבודה עבדתן עד כה מיום שסיימתן את כיתה י"ב?
- 10 או 36.
הסבר: עברתי על חיי וספרתי גם מקומות עבודה זמניים (דרך חברות כ"א או לא דרך חברות כ"א) שאני מצליחה לזכור, אבל לא כללתי פרויקטים חד פעמיים (תרגום או עריכה חד פעמיים עבור מישהו, נניח, לא כללתי בספירה) - והגעתי ל-36. אני בטוחה שכולל זמניים וקצרי טווח, זה יוצא עוד יותר ואני פשוט כבר לא זוכרת. אחר כך ספרתי רק מקומות שעבדתי בהם יותר מחצי שנה, והגעתי ל-10.
 

debby12

New member
מנהל
מעניין - תודה

את בקצה השני של הספטרום מבחינת מספר עבודות.

דעי לך שבמסגרת העבודה שלי ב-3 שנים האחרונות רכשתי הערכה עצומה לעיתונאים. הם ממש כלבי השמירה של הדמוקרטיה והחברה. בחיי - בלי ציניות. הם כותבים על כל מיני נושאים שבעלי ההון היו שמחים להשתיק, וברגע שזה יוצא למדיה - יש לזה אפקט עצום - זה מיידע אנשים ואפשר לצטט את זה.

על עיתונאים
 

מ י כ ל10

New member
עונה


העבודה הכי שווה / כיפית שעבדתי בה היא העבודה שאני עובדת בה גם עכשיו. כמעט 20 שנים באותו מקום

מה שהופך את העבודה הזו לשווה במיוחד הוא הסביבה המקצועית, המפגש עם אנשים מכל העולם, הגיוון, הדינמיות, והעובדה שאפשר לעבוד מעט שעות ולהתפרנס בנחת.
&nbsp
לא ספרתי מקומות עבודה אבל גם הכנתי לבגרויות, מלצרתי, בישלתי, נתתי שיעורים פרטיים, והייתי שלושה ימים במפעל בטון

&nbsp
העבודה שהולמת אותי היא עבודה עם הרבה אוויר... לא מתאים לי להגיע למקום עבודה קבוע ולסביבת עבודה קבועה חמישה ימים בשבוע 9 שעות ביום. אני אוהבת גיוון בעבודה יציבה :)
&nbsp
(עכשיו אני לומדת תחום נוסף ושונה לגמרי, ואם אצליח אז עוד שנתיים אהיה מיילדת

&nbsp
ו"להיתקל באושר" הוא ספר מצוין :)
&nbsp
 

debby12

New member
מנהל
וואו - 20 שנה באותו המקום

מדהים (וקשה לי לדמיין כזו יציבות תעסוקתית). נראה שנתקלת באושר מוקדם


ואם/כאשר תהיי מיילדת תחליפי מקום עבודה אחרי 22 שנה? או שזה יהיה באותו המקום? (אם זה לא יותר מדי אאוטינג)
 

מ י כ ל10

New member
אני מקווה לעשות גם וגם

בונה על משרה חלקית כמיילדת + העבודה הנוכחית שלי.
2 מקצועות שונים מאוד, ששניהם דינמיים מאוד, מזמנים אינספור מפגשים עם אנשים, התפתחות ולמידה מקצועית בלתי פוסקות. ושאת שניהם אפשר לשלב בשבוע עבודה אחד (מקווה מאוד, כי זאת התכנית)
 
למעלה