אירועים ומסיבות בעבודה

חגיגות יומולדת

בעקבות שאלה של עדיקים שהאירה למה שכתבתי בשרשור אחר .....
בעבר היו חוגגים אצלנו בעבודה ימי הולדת באופן הבא : בעל השמחה הביא כיבוד (בדר"כ עוגות) וכולם היו מתאספים אומרים מז"ט, אוכלים ומתפזרים, המזכירות היתה אוספת סכום סמלי ממי שרצה ובעל השמחה היה מקבל מתנה מהחברים לעבודה ומתנה מהמשרד ( צידנית/ מגבת/ שמיכה/ תלוש למסעדה וכד'...)
ארועים כמו הולדת נכדים וכד' היו מצויינים באופן דומה.
מה שהביא לכך שלפחות פעם בשבוע (בממוצע), היתה חגיגת עוגות ... (כולם בוכים על הקלוריות אבל אף פעם לא נשאר פירור
)

בשנה החולפת, שונה הסידור הנ"ל וחוגגים באופן מאורגן אחת לחודש לכל ילידי החודש. הכיבוד ע"ח המשרד (במקום מתנה) וכבר לא אוספים כסף.....
בהתחלה היה מאוד קשה להסתגל, אבל בדיעבד, זה מקל על כולם.

איך זה אצלכן?
האם המשרד מכיר ביום המיוחד שלכם?
 
אצלנו זה גן קטן, סה"כ 8 עובדות


נהוג שמי שחוגגת מביאה משהו קטן לילדים ו/או מארגנת להם ארוחת בוקר כמו ביום הולדת ועושים מיני חגיגה כמו שעושים יום הולדת לילדים-זה בעיקר לילדודס בגן שמאוד מתרגשים לחגוג לגננות.
&nbsp
בד"כ מטעם הגן מקבלים עוגה מיוחדת מאיזו קונדטוריה נחשבת.
 
אצלנו אין חגיגות


מקום עבודה גדול (אך לא גדול מאד). יש אימייל מזל טוב שנשלח לכל העובדים ומי שרוצה מברך באימייל נוסף את בעל השמחה. בתור טיפוס חובב ימי הולדת, מה שהולך אצלך במשרד נשמע לי רעיון נחמד שנותן תחושה אישית. מצד שני, אני לא רואה סיכוי לשינוי. פעם אפילו את האימייל לא היינו מקבלים.
 
אני לא יודעת כמה גדול המשרד שאת עובדת בו

אבל בעלי עבד פעם במשרד של כ- 60 איש.
שם המנהג היה שבעל היומולדת מביא עוגה/ חטיף כמו מקופלת/ פסק זמן
ועל הבוקר מניח על השולחנות של האנשים.

אם אתם בסדר גודל כזה, את יכולה לנסות להתחיל במנהג.....
 

debby12

New member
מנהל
אין חגיגות (ארה"ב אם זה משנה)

המשרד הפיזי קטן מאוד - 6 אנשים.

יש מזכירה במרחק 3 שעות טיסה מפה שיש לה רשימה, אז היא שולחת מייל עם ברכה ביום המיועד ומכתבת את כולם - תמיד עם איזו צרופה מצחיקה, קריקטורה של דילברט או משהו ששוקלת 20 MB וסותמת לכולם את חשבון המייל [סיוט. בעיקר כשאת בנסיעה וזה הורג לך את החשבון ואי אפשר לתקן מהטלפון]

חוץ מזה אין מסיבה, אין מתנות. כשמגיע המייל יושבי המשרד משתדלים להגיד מזל טוב לבעל/ת השמחה.

הפעם היחידה שאספנו כסף היתה כשנולדה תינוקות לאחד מאיתנו, וזה רק כי הח"מ לחצה, דחפה ואספה. אספנו 20 דולר לראש (גם מעוד כמה קולגות ממקומות אחרים) וקנינו כרטיס מתנה וירטואלי לאמאזון. זו בעיני המתנה הכי טובה - מאפשרת לבעלי השמחה לקנות בדיוק מה שמתחשק להם לעצמם/לזוגתם/לרך הנולד/לילדים האחרים/לבית/לסבתא שלהם. בקיצור - גמיש לחלוטין היישר מהמקלדת.

זו המתנה שקיבלתי כשנולדה דידי בעבודה הקודמת והיה מעולה. קניתי חיתולים רב פעמיים שעלו הרבה כסף יחסית (זה היה משרד גדול אז הסכום היה גדול יותר).
 
כשעבדתי בישראל

השתדלנו לציין ימי הולדת.
תכלס היו כאלה מושקעים יותר והיו מושקעים פחות.
לא נעים להודות אבל זה די היה לפי פופולריות החוגג...
&nbsp
בעבודה הקודמת היינו צוות קטנטן של 4 אנשים ואז כמובן שחגגנו והפתענו והיה כייף.
 

עדיקים

Active member
משרד קטן אין חגיגות מיוחדות

אני מביאה בדרך כלל עוגה או קונה עוגיות לא יותר מיזה. עם הקפה של הבוקר אומרים מזל טוב ובזה זה נגמר. בלי יותר מידי חגיגות.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אצלנו חוגגים באופן קבוע

חוגגים בקטן במחלקה - בעל השמחה מביא עוגה, כולם מתאספים, מברכים ומביאים מתנה. פעם היו משקיעים ומביאים מתנה אמיתית עם הסכום שנאסף. היום החוגג מקבל סכום כסף במעטפה. לאחרונה שוקלים לוותר על איסוף הכסף ולהסתפק בעוגה.

מהמשרד מקבלים ברכה ומתנה קטנה, בדרך כלל שוקולד.
 
לא מתייחסים.

פעם (כשהאגף שלנו היה נפרד יותר) היו נותנים חבילת שוקולד או משהו בסגנון. מאז שהתאחדנו זה די התאדה.
 
כמה חבל !

לדעתי, ברגע שמקום העבודה מוותר על המשפחתיות ועל האיכפתיות כלפי העובד (וגם יום בשנה וחבילת שוקולד זאת תשומת לב נעימה) אז זה מחליש את הזיקה שבין העובד למקום העבודה.
 
היה שם שינוי כללי

אבל כן, בהחלט הפך להיות המוני יותר והרבה פחות ביתי-משפחתי.
 
הזמנה של חברים מהעבודה לאירועים משפחתיים

הרבה מהעובדים אצלנו הם בגילאים של מחתנים ילדים ולכן מרבית ההזמנות המחולקות הינן לחתונות. לרוב ההזמנות מחולקות לכולם (בסד"כ מלא זה 4-5 שולחנות ...) לרוב מגיעים כ- 3 שולחנות....

לפני שבועיים חולקו אצלנו הזמנות לבת מיצווש. מאוד התלבטתי מה לעשות. מצד אחד זאת הזמנה שחולקה ולא נעים. מצד שני מדובר בבת מצווה- אירוע שהוא לדעתי ממש משפחתי והמזמינה לא ממש מקרב חברותי הקרובות בעבודה. בסוף החלטתי לא ללכת.

הילדים שלי עדיין לא בני מצווה (ובטח עוד לא בחתונות), אבל משונה בעיני המנהג הזה של להזמין את כוווולם.

איך זה אצלכן? מה מקובל? מה דעתכן?
 
אני גם לא הייתי הולכת אם מדובר במשרד גדול

ולא ישימו לב להיעדרך.
אצלי בחתונה בזמנו מאוד התאכזבתי שרוב הגננות לא הגיעו-כל אחת והתירוץ שלה. זה ממש ביאס אותי... אבל כשמדובר במשרד גדול, רוב הסיכויים שההזמנה היא מטעמי "לא נעים" ואם את לא קרובה-אין סיבה ללכת.
&nbsp
במשרד של בעלי נהוג לאסוף כסף ולתת מתנה קולקטיבית מאלה שלא הגיעו-כל אחד וסיבותיו.
 

debby12

New member
מנהל
אין. אפס

חתונות בארה"ב/אירופה הם עניין קטן ויקר. להשוואה - יש לי קולגה אירופי שמתחתן באפריל. חתונה ראשונה גם ולה וגם לו (הוא בן 34 - סתם בשביל האנתרופולוגיה. לא יודעת לגבי הכלה)

על כל פנים - כל החתונה - 80 מוזמנים. למותר לציין שאף אחד מהמשרד <האירופי שלו> לא מוזמן כי רק עם משפחה וחברים אישיים זה נגמר די מהר

זה נותן לך תחושה - זה לא נדיר.... זה בדיוק ההיפך מלהזמין את כולם.

אף אחד במשרד הפיצי שלי לא יהודי אז בר/בת מצוות לא יהיו. אבל לכאלה כבר יצא לי לקבל הזמנות. פעם אחד ממכר שקשור לעבודה ופעם אחת ממכרה בקהילה יהודית (האמת שלא חברה טובה כלל)

כל הנ"ל לא מפריע לי, חוץ מהעובדה שבעצם הילדות שלי לדעתי מעודן לא היו בחתונה - שזה די מוזר אם אני חושבת על זה.
 
לא קרה לי

היו ארועים אבל הוזמנו רק החברים הטובים של החוגג.
לא נראה לי שלמישהו היה בעיה עם זה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
מחלקים הזמנות, לא לכולם

בדרך כלל בעל האירוע מזמין רק את האנשים שבאמת קרובים אליו.
המשרד גדול מדי בשביל שיזמינו את כולם.
&nbsp
גם כשהולכים לאירוע , בדרך כלל מגיעים ללא בני זוג.
 
למעלה