מה אומרים/עונים לבוס? בקשה לתשובות מצחיקות....

מה אומרים/עונים לבוס? בקשה לתשובות מצחיקות....

בסיגנון מרי פופינס- עם כפית סוכר הגלולה המרה תמתיק....הבו לי תשובות מחייכות לסיטואציות כך שפעם הבאה אוכל לחשוב עליהן ולהמשיך הלאה במקום להתרגז....

כשהבוס שלי יוצא מהמשרד הוא משאיר אורות דולקים בחדר שלו. למה ? ואיך אומרים לו לכבות את האור....

כל פעם בזמן ארוחת צהרים, הוא נכנס לחדר האוכל ואומר לאחת מאיתנו, כשתסיימי תבואי כי צריך לדבר על פרוייקט Y. מה לענות?

מדי פעם כשאני יושבת עם דלת סגורה (כדי שיהיה לי שקט) הוא נכנס ואומר מאוד חם פה ומסריח
. מה לענות?

<אני צריכה תשובות מצחיקות שיהיו לי בראש כי ביקורת עליו כבר יש לי מספיק
>
... ואם יש לכן גם בוס כזה אז ראשית
ומוזמנות להוסיף מחוויותיכן וננסה למצוא גם לכן תשובות מצחיקות
 

פריZמה

New member
המ.....

האם זה מישהו שתשובות מצחיקות יצחיקו אותו?....
ולא ברורה לי הסיטואציה- למשל באוכל - זה מרגיש לכן שהוא מתחשבן איתכן על זמן האוכל? כי אחרת - זה אחלה זמן לדעת איפה אתן יושבות ושאתן לא באמצע פרוייקט וניתן לקבוע בסיום האוכל, לא? ואולי הוא בכלל רוצה שתקראו לו לאכול איתכן?
אם הוא אכן מטרידן - הייתי עונה שאתן בדיוק שמות כסף על הימורים למי הוא יקרא היום והנה בזכותו הרווחת/ הפסדת 50 שקל....
נושא האור מעניין. מניסיוני בוסים שמסוכסכים עם עצמם ואמביוולנטים לגבי עזיבת המשרד ( עיסוקים פרטיים, משהו לא ממש חשוב, חותכים הביתה מוקדם, אופטימיים לגבי חזרתם) - משאירים אור דולק כדי שלא יידעו שהם לא שם. דבילי אך קיים.
לגבי הדלת הסגורה - נראה לי שהוא נורא סקרן אם את עובדת או מבלה לך בסבבה, או השארת אור דולק ויצאת כמותו.
לזה יש כל מיני תשובות החל מירודות כמו ״ אצלינו אומרים כי המריח הוא המסריח״ ועד ״ אני עובדת עד שיצא עשן ואני מבינה שגם אתה מריח אותו״ וגם ״ אז תסגור מהר את הדלת שהריח לא יתפשט״
 
קרעת אותי מצחוק עם רעיון ההימורים...

אני אספר לשותפות לא. צהריים. מספיק שהן תדענה - כבר לא נצטרך לענות לו כדי שזה יהיה מצחיק
 

debby12

New member
מנהל
האמת - חוץ מהנקודה השלישית, נשמע לי שיש

בלבך עליו ממילא וזה יוצא על זה - כי מבחינה אובייקטיבית, בלי להכיר את הנפשות הפועלות, זה לא נשמע כזה מעצבן...

אור בחדר - אני מבינה שאולי זה מעצבן משיקולים אקולוגיים, אבל מעבר לכך - מה אכפת לך בעצם? זה החדר שלו. זה לא שהאור מסנוור אותך בעיניים כי את יושבת שם או מנסה להירדם. זה נראה לי לא לעניין לומר לו לכבות את האור.

אני מסכימה שאולי זו שיטה שלו לגרום לאנשים לחשוב שהוא עדיין שם - זו שיטה מקובלת ברוב מקומות העבודה בהם עבדתי.

הנקודה השניה - גם על פניה נראית לא בעייתית. למרות שבמחשבה שניה אני יכולה להבין שאולי זו דרכו לשדר לכולם/ן: אני הבוס פה, אז אחרי שתסיימי לאכול תתייצבי אצלי במשרד בדום מתוח.... אני לא מכירה אותו. אולי דרך אחת לצחוק על זה היא לומר: "בכיף" או משהו כזה שהוא גם חיובי וגם משעשע. צריכה לחשוב על זה יותר

הנקודה השלישית היא באמת מגעילה. אני הייתי עונה בשאלה המשעשעת: "טוב. תשתה קפה לפני שאתה הולך?" (דרך מנומסת לומר: תעוף מפה). או "אולי מסיכת אב"כ תעזור?". גם על זה אני צריכה לחשוב.

הבוסית הנוכחית שלי היא במיקום גיאוגרפי אחר אבל אוסיף שאלה - דווקא יש לי אחת
 
הסברים למה ההתנהגות שלו כ"כ מרגיזה:

|לגבי כיבוי האור :
למדתי מהשרשור הזה שזה מקובל ע"י בוסים להשאיר אור דולק כדי שיחשבו שהוא שם...... כנראה שגם הוא כזה. אבל זה באמת ממש מעצבן לראות אור דולק להכין את החומר ולגלות שהוא לא שם.
אני לא חושבת שאם לחברה יש משאבים צריכים לבזבז אותם על תאורה בחדר ריק.
זה מכעיס גם מעבר לאקולוגיה, כי זה אומר שמישהו צריך לעבור אחריו ולכבות את האור...
והוא היחידי במשרד שעושה את זה (והוא לא הבוס היחיד במשרד).

לגבי הכניסה למטבח
הוא אף פעם לא מביא אוכל לעבודה (זה נושא לשרשור אחר
), לדעתי הוא פשוט סקרן על מה מדברים במטבח ( פעם שאל אותי על מה מדברים), אז הוא ממציא צורך להכנס. זה מעצבן את כל יושבי המטבח.....
 

debby12

New member
מנהל
אולי הוא רוצה שתזמינו אותו לשבת אתכן?

נשמע שהוא מרגיש מחוץ-לעניינים ומת שיזמינו אותו. גם אם הוא לא הביא אוכל מהבית, אני מניחה שיש מקום בסביבה שהוא יכול לרדת ולהביא אוכל משם כדי לאכול בחברתכן לא? אם זה כי הוא לא מוזמן - אז לא פלא שהוא מרגיש מחוץ לעניינים...

לגבי האור - אכן - פשוט אל תקחי את האור כאינדיקציה לשום דבר....

בארה"ב אגב זה לא היה עובד. בשלושת מקומות העבודה האחרונים שלי האור במשרד הוא תמיד על בסיס גלאי נפח. כך שהוא מתכבה מלבד. לכן גם כמה פעמים ביום קורה שצריך לנפנף בידיים באוויר במשך היום אם לא זזים מספיק כי אחרת האור כבה.....
 

debby12

New member
מנהל
ומוסיפה...

לדעתי הוא בטח חושב שמרכלים עליו שם - ולכן הוא נכנס כל פעם.

לגבי ההערות על הריח בחדר הסגור שלך - עכשיו נתת לי את התשובה להערה שלו: "אני מעדיפה את זה על פני הריח של השיפודיה" ואפשר גם: "אה - אז אתה רומז שאתה לא רוצה להחליף איתי חדר"? או סתם לחייך ולומר "במה אני יכולה לעזור לך?" <הוא כבר ירגיש דביל גם ככה, ואת לא אמרת שום דבר שאיננו חיובי>
 
זה היה החדר שלו....

היה לי חדר אחר ש"ירשתי" אחרי שמישהו עזב ועמד ריק תקופה עד שעברתי ואחרי שנה פלוס פתאום הוא קלט שהחדר שלי יותר גדול משלו אז הודיעו לי שמחליפים לי חדר והוא עובר לחדר שלי. בסוף הוא לא קיבל את החדר שלי אלא בוס אחר והוא עבר לחדר של הבוס השני (מין עסקה סיבובית...).

האיש שלי אומר שלהערה על הריח הייתי צריכה לענות זה עוד מהתקופה שהחדר היה שלך
 

debby12

New member
מנהל
אפשר גם: "באמת, גם בעלי רמז שאולי כדאי שאחליף בושם...."

התשובה של בעלך קורעת
, אבל בעיני התשובות הכי טובות הן כאלה שעל פניו הן 100% חיוביות (או לפחות לא מופנות חזרה נגד המעיר כלל וכלל) ככה ש"אי אפשר לתפוס אותך"
 

כרמיון 1

New member
מהמשך השירשור אני מסיקה

שהרושם שמקבלות כאן רוב המגיבות הוא שהבוס בעיקר חסר ביטחון, וההערות התוקפניות שלו באות משם. האסוציאציה שלי היא מורה, או מפקד בצבא, שאומר "נו, בוא תספר לכל הכיתה מה כל כך מצחיק אותך, שכולנו נצחק" כשמה שעומד מאחורי האמירה הזאת הוא לא רק עצם ההפרעה לשיעור שבתלמידים מצחקקים, אלא גם החשד שהם צוחקים אישית עליו, ותחושת חוסר אונים וחוסר ביטחון שיש לו בקשר לזה.

וסיפור מהחיים שממחיש את העניין בתחום יחסי עבודה: כשעבדתי בחנות של א', יום אחד כשעבדתי במשמרת עם עובדת נוספת - ר' - בת הדודה שלה נכנסה לחנות. התחיל תלת-שיח שבו ר' הגיעה איכשהו (לא זוכרת איך) להערה על ניתוח הגדלת החזה (המוצלח ביותר, יש לומר) שהבת דודה עברה. היא הייתה בחורה יפה ביותר, שופעת וחושנית, ואני אמרתי לה בחיוך "את עושה לי רגשי נחיתות" (ובזה כמובן צחקתי קצת על עצמי ועל מידותיי הצנועות). ר' אמרה בצחוק "אה, זה הכל סיליקון..." ואני אמרתי "את בכל זאת עושה לי רגשי נחיתות", הבת דודה צחקקה במבוכה קלה אבל (כך נראה לי) ברוח טובה ומוחמאת (נראה ש-ר' והבת דודה היו רגילות לדבר על זה חופשי ככה בין נשים). ואז נכנס א', הבוס, ראה אותנו מצחקקות ושאל בנימה מוטרדת ותוקפנית-משהו: "מה כל כל מצחיק?! לא, כי אני רוצה להבין מה היה פה כל כך מצחיק", וכו'. לא רצינו לספר לו. מה, אני אגיד לו "צחקתי על זה שלי יש ציצים יותר קטנים משלה?" לא רק שזה היה מביך אותי מולו, זה גם היה עלול להביך את הבת דודה מאוד מאוד, כי הוא גבר והבוס שלי. השיחה הזאת מספיק דגדגה את גבול הטאקט והטעם הטוב מכדי שאכניס אליה עוד מישהו ככה. אז לא ענינו לו, והוא, כנראה, המשיך לחשוב שמשום מה, צחקנו עליו, אולי כי עשינו משהו שלא מקובל עליו לפני כן, או שבאופן כללי אין לנו כבוד אליו, או השד-יודע-מה.
 

debby12

New member
מנהל
מוסיפה שאלה

מה הייתן עושות עם קולגה, שדווקא איננו הבוס שלך, שבמקרה יושב קרוב לדלת הכניסה למשרד ולכן בכל פעם שאת נכנסת בשעה מאוחרת - מתבונן בשעון היד שלו ומסנן איזו הערה בנוסח: "עכשיו באים?".

הרקע אצלי הוא כל מיני פגישות מחוץ למשרד בשעות שלפני כן, או עבודה עד 2 בלילה ביום שלפני - כך שיוצא לי לא מעט להגיע ב-11 - אבל לא כי אני בטלנית

אבל האמת היא שזה ממש לא עניינו בכל מקרה (כאמור לא מדובר בבוס ולא באדם שהעבודה שלי נופלת עליו). ובכל זאת זה מעצבן

בינתיים אני פשוט מתעלמת- מחייכת חיוך סלחני והולכת לדרכי.
 

כרמיון 1

New member
השאלה אם את רוצה לברר איתו את העניין או לא...

למה הוא החליט להיות שיפוטי בקשר לשעה שאת באה בה, למרות שזה לא מוסיף לו עבודה. (יכול להיות שהוא חושב בטעות שכן / שהוא יוצר בראשו קשר שלא קיים במציאות בין מה שהוא חווה אישית כקיפוח לבין מצבם של עובדים אחרים / שהוא תמיד כזה...)
אם את לא מרגישה צורך לברר, אבל נמאס לך בכל זאת - אני יכולה לדמיין את עצמי עונה בחיוך משהו כמו "כן, כזאת אני - מסיבות, מסיבות, כל הזמן מסיבות" וכו'. או מבררת בשיטה הקיבוצית עם עובדים אחרים מה הקטע שלו, ואולי שומעת דברים שילמדו אותי משהוץ בקיצור, נכנסת למשחק גיל ה-12, אבל מתוך מודעות (שיש לך אותה).

אגב, לעניין השאלה שפתחה את השירשור: נזכרתי שלפני כמה שנים היתה לי בוסית שהיו לה הרגלים כאלה: היא הייתה מקפיאה בכל עונה את המשרד שלה עד לטמפרטורה הכי קרה שהיה אפשר, סוגרת את הדלת וכל החלונות ויושבת שם בגופייה ומעשנת סיגריות "טיים" כל היום. מי שהיה נקרא אליה למשרד היה יושב ועובד איתה בתנאים האלה. אז עלה על דעתי עכשיו שיכולתי לומר לה "קר פה מאוד ומסריח"...
 

debby12

New member
מנהל
הו - שלומלך -


אלא אם כך זאת וריאציה על ניק מהעבר. אחלה תשובה - וכיף לראותותך
 
בהחלט מעצבן

אני הייתי מגיבה, רק משום שקשה לדעת למי הוא עוד מפיץ את המידע הזה ובאיזו דרך. בשיחת קפה קלילה, הייתי זורקת - היו לי פגישות היום, עבדתי מאוחר בלילה ומציינת שזה קורה הרבה ולכן גם משפיע על שעת ההגעה. אני יודעת שזו לא תשובה הומוריסטית, אבל אנשים קטנוניים מהסוג הזה נוטים גם לרכל, וחבל.
 

debby12

New member
מנהל
בו'נה - את גאונה


קראת את הבן אדם בלי להכיר אותו. הוא מבלה את מרבית זמנו בלרכל על שאר יושבי המשרד כדי להודיע לעולם עד כמה הם עצלנים, לא עושים את עבודתם, אף פעם לא רואים אותם וכו' וכו'.

טוב נו - אולי אטרח להתחיל לתת ל"כבודו" רסיסי מידע (ע"ע "כן, רק הרגע נכנסתי והשעה 4 אחה"צ. אבל זה כי הייתי בפגישות מחוץ למשרד עד עכשיו. תגיד תודה שאתה הולך הביתה עוד שעה בזמן שאני אהיה פה עד צאת הנשמה הלילה")

טוב נו - אולי עם קצת פחות דרמה
 

debby12

New member
מנהל
תודה על התשובות המצוינות

האמת היא שאני יודעת למה הוא עושה את זה

מדובר באדם ממורמר על כך שלא קיבל קידום (וגם לא יקבל...), שמנצל את העובדה שאין מנהיגות של ממש במשרד האמור (כלומר אין מנהיגות פיזית - כולם שם מדווחים לאנשים במיקום אחר) כדי "לשחק אותה המנהל".

לדעתי הוא גם מבואס מזה שהתפקיד שלו לא כולל נסיעות עבודה אז הוא "סופר" לי את זה מתוך קנאה

הוא גם מאלה שחשוב להם מאוד להרגיש "עליונות מוסרית" על כך שלכאורה הם מבלים הכי הרבה זמן שעות במשרד באופן פיסי

האמת היא שכל הנ"ל לא אמור להיות אכפת לי בכלל. ובכל זאת כל פעם שאני זוכה לפרצוף כזה מתחשק לי להעיף לו סטירה. כנראה שאצטרך להמשיך להתאפק
 

Ani15

New member
"בדיוק גם אני חשבתי שהגיע הזמן שאעבור למשרד פינתי עם חלון"

 
למעלה