השבוע דובר הרבה על ההטרדות המיניות לכאורה של השחקן המוכר

השבוע דובר הרבה על ההטרדות המיניות לכאורה של השחקן המוכר

בגלל שבעצם לא שמעו אף אחת אחת מהמתלוננות שנשארו חסויות, היו הרבה דיונים ברדיו על הנושאים שמסביב :
יכול להיות/ לא יכול להיות
צריך לפרסם שמות לפני שיש תלונה במשטרה כן או לא.
הכח של השיימינג.

מהדיונים הנ"ל הרשימה אותי השחקנית שרית וינו - אלעד שלא פחדה לומר שיתכן שהמקרים כנראה קרו כי הסבירות של הנשים לתיאום גרסאות מאוד נמוכה (אמרה במילים קצת אחרות).
שמחתי לשמוע קול מתוך התעשיה של הסרטים/ טלביזיה שלא מנקה מכל אשמה באופן מיידי מישהו שנחשב גדול, רק בגלל שזה הוא.
 

debby12

New member
מנהל
לא הבנתי - זה שחקן אחר בנוסף לידיעה על משה איבגי?

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4761554,00.html

לא ידעתי שהתעשיה מנקה מכל אשמה כל מי שנחשב גדול... אם הנשיא עצמו יושב בבית סוהר - זה דווקא נראה לי שהמצב לא כזה - לא?
 
כן הכוונה לאיבגי. ניסיתי להימנע מהשם לאור זאת

שכבר הודיעו שלא יחקר כי לא הוגשו תלונות.

הכוונה שלי היתה שאמיץ מצידה להביע עמדה על מישהו (בכיר ) שאולי יש לו השפעה על התעסוקה העתידית שלה.

זה חלק מהעניין של התלונות האחרות (ואני חושבת שגם של קצב היתה כזאת), שרק אחרי שהסתיימו יחסי המרות הגיעו התלונות.

העניין שבזמן האחרון יש המון האשמות בסגנון הזה :
סילבן שלום, ינון מגל ועכשיו איבגי.
אז מצד אחד כבר מודבקת עליהם תווית ומצד שני לא יודעים בעצם מה האמת כי היא לא נחקרת (אגזים ואומר שלפעמים יש הרגשה כאילו התקשורת מלבה את המצב ומעצימה אותו).
במידה מסויימת אני מפחדת שזה הופך למצב של שגרה וזה יביא לאדישות של הציבור כלפי מקרים כאלו. (כמו שפעם אחרי פיגוע שנהרג בו איש אחד היו משנים את לוח השידורים ומשמיעים מוזיקה רגועה והיום מודיעים עליו בחדשות אולי במבזק וממשיכים כרגיל)
 

debby12

New member
מנהל
עכשיו הבנתי קצת יותר

מבחינה פרקטית נדמה לי שאי אפשר לחקור אם אין תלונה.

אבל בעצם - בהפוך על הפוך שכזה - אם מושא השיימינג בטוח שאין שחר לדברים, מדוע בעצם שלא יבקש הוא מהמשטרה שתחקור ותנקה את שמו?

אני מניחה שהיא חושבת שאין לו השפעה על התעסוקה העתידית שלה - אחרת היתה שותקת
 
במקרה של ינון מגל

מושא השיימינג באמת יצא בקריאה למתלוננות שיגישו תלונה במשטרה. וזאת למרות שהוא הודה בדברים שנאמרו עליו. הוא פשוט יודע שאין בהם יסוד פלילי. זו ״בסך הכל״ היתה התנהגות מגעילה. ואילו היתה נפתחת חקירה, כנראה שזה לא היה מגיע להרשעה. ויש אנשים שעבורם העובדה שאין האשמה ואין תיק במשטרה, כמוה כהוכחת מוסריות ניצחת, והוא היה יוצא צח כשלג וחוזר לפוליטיקה כמו כלום.
 

debby12

New member
מנהל
מסכימה איתך שאין בין מוסר לבין קו החוקיות שום כלום....

זה אחד הדברים הבסיסיים הראשונים שלומדים בשנה א' בכל פקולטה למשפטים.

זכורה לי הדוגמא הבאה: אתה יוצא מהשיעור בדרכך הביתה ויש לך אוטו. חבר לספסל הלימודים גר בבניין שלך ומבקש ממך טרמפ כי הוא צריך להגיע הביתה מהר לסעוד את אימו החולה. הוא לא מריח רע, אין לו כתמים על הבגדים שילכלכו לך את האוטו, והוא לא איש שיחה מעצבן באופן מיוחד. בקיצור - אין לך שום סיבה עניינית לסרב. ובכל זאת אתה עונה לו: "לא - תעוף לי מהעיניים".

האם עברת על החוק? לא. האם אתה אדם מוסרי? .....
 
אבל כן יש הבדל בין פלילי לאזרחי

בנושא של הטרדה מינית, המשפט הפלילי הוא לא חזות הכל. גם דיני עבודה קובעים נורמות בנושא הטרדה מינית וייתכן שיש למתלוננת גם עילה לפיצוי נזיקי. לכן לא הייתי ממהרת לומר שמדובר בזירה מוסרית בלבד. איכשהו בציבור הרחב נוצר זיהוי מוחלט בין המשפט הפלילי למשפט בכלל, אבל המשפט מגוון ועשיר יותר.

השאלה אם ינון מגל צריך לחזור לפוליטיקה ולשירות הציבורי היא שאלה ציבורית ולא רק משפטית. ייתכן שההתנהגות שלו חורגת מהתנהגות ראויה של בוס בדיני עבודה, וראוי לפטרו (אם היה עדיין עובד שם) או שהיה כפוף לסנקציה אזרחית. התנהגות כזו עשויה להיות בעייתית גם אם אינה פלילית. אבל, כאן, אתן צודקות, אנחנו חוזרות לדיון בשאלה של נורמות ציבוריות (אני מעדיפה את הביטוי הזה על פני הביטוי העמום יותר "מוסרי").
 

AlicePJ

New member
יודע שאין בהם יסוד פלילי?

הוא יודע שאף אחת לא תתלונן כי תראי מה עובר על המתלוננות - צריכות להתמודד עם משטרה שרובה גברים, והנה כל כך הרבה ניצבים במשטרה התגלה שהטרידו ואנסו - מה את חושבת שקורה בדרגות היותר נמוכות אם אלו הנורמות מלמעלה? ונניח שמישהי כן מתלוננת, השופטים יכריחו אותה להדגים את האונס בצורה ברוטלית, יגידו שנהנתה מזה, יגידו שילדה בת 9 פיתתה את האנס (הכל מקרים אמיתיים), ובסוף יתנו עבודות שירות. והמתלוננת? בינתיים כולם ידעו מי זאת (הרי צווי איסור הפרסום לא שווים כלום בימינו), היא תאבד את עבודתה, מקורבי המטרידים והאנסים ישתלחו בה בתקשורת בלי שהיא תוכל להגיב, יהרסו לה את החיים. למה שאישה תסכים להתלונן???
 
אישה תסכים להתלונן כשהיא תבין שהיא יכולה להציל מישהי אחרת

מלהחשף למעשים דומים .
 

AlicePJ

New member
או שכן או שלא

היות אישה קורבן לא הופך אותה לקדושה יותר מהאפיפיור. לא כל אישה מוכנה להרוס את החיים שלה עבור נשים אחרות.
 

נחמנית

New member
יש משהו מתעתע בגלים האלה

פתאום אפשר להציף דברים כאלה בתקשורת החברתית. זה גורם לתחושה כאילו אנחנו חיים בימים מורכבים יותר מבעבר. כאילו זה שכיח יותר. ואולי זה רק נגיש יותר. נשמע יותר.
&nbsp
זה דומה לנושא הבריונות החברתית. מה? לא עשו חרם כשהיינו קטנות (כל אחת ומתי שהיא היתה קטנה). אבל עכשיו יש לזה הד בפייסבוק. והכל יותר דרמטי. וגם התקשורת הישראלית לוקחת כל רמז ליכולת לניפוח ומייצרת מזה מטעמים כאילו לא עומדים אנשים מאחורי המידע.
&nbsp
יש נשים שלחצו עליהן להגיד משהו. ככה זה מרגיש לי. ייצרו חדשות. האם היה חשוב להוציא ולגלות? כנראה שכן. אבל קשה לי לדעת מה האמת כשכל ההתנהלות היא מעל דפי הפייסבוק ובמשטרה ובכלל בחוק המגונן הישראלי אין לי שום אמון.
&nbsp
מאוד מורכב בעיני כל הסיפור הזה מהנקודת מבט הקצת יותר כללית שלו.
 
למעלה