שרשור חברים/ות מהעבודה (גונבת את הרעיון....)

debby12

New member
מנהל
שרשור חברים/ות מהעבודה (גונבת את הרעיון....)

כמה עמיתים מהעבודה הייתם מגדירים כחברים/רות?
מה ההבדל בין עמיתים חביבים סתם לעמיתים שאתן מגדירות כחברים/ות?
כמה מהם בני המין השני?
האם יש מהם מארגונים מקבילים שאתן עובדות מולן או רק מאותו הארגון ממש?
האם בעבודות קודמות או שלבים אחרים בחיים היו לכן יותר חברים/רות בעבודה?
האם לדעתכן יש בעניין הזה הבדל בין ישראל למקומות אחרים בעולם?
אין אתן שומרות מרחק מעמיתים/תות שלא מוצאים בעיניכן? (ותנו קווים למדוע הם לא מוצאים חן בעיניכן)

וכל הגיג אחר שעולה לכן בראש בתחום
 
עונה

בערך 7 נשים מהעבודה אני מגדירה כחברות.
עמיתים חביבים סתם, זה כאלו שאני שואלת אותם בשיחות מסדרון מה נשמע, מתעניינת בהם ובמה קורה איתם גם בנושאים שהם מחוץ לשעות העבודה, אבל אני לא ארצה להפגש איתם מחוץ לשעות העבודה או להזמין אותם אלי הביתה (אלא אם כן מדובר על אירוע שהעבודה יזמה).
בכל העבודות שהיו לי עד היום החברות היום בעיקר נשים. היו בסה"כ 2 גברים חברים.
החברות הן רק מהארגון ממש.
עכשיו יש לי הרבה יותר חברות מהעבודה מאשר במקומות עבודה קודמים. לדעתי בגלל כמויות האנשים שאני בקשר איתן בעבודה הזו לעומת במקומות העבודה הקודמים (המשרות הקודמות היו במקומות יותר קטנים ולא בארגון גדול כמו עכשיו).
אין לי מושג לגבי מקומות אחרים בעולם.
איך שומרים מרחק מעמיתים שלא מוצאים חן בעיני?. מנסה להיות נחמדה אליהם
וליצור מגע רק כאשר יש לי צורך לעבוד מולם. מנסה לצאת מזה בשלום (בלי עצבים מיותרים, בלי סכסוך). מנסה לחשוב בעיקר על הצדדים החיוביים שלהם. נניח הם לא נעימים, אבל עושים את העבודה מצוין. לזכור שהם עושים את העבודה מצוין ולפרגן להם על כך. נניח שהם תמיד לחוצים אבל מאד מסורים אז לזכור שהם מאד מסורים לעבודה. נניח שהם בעלי אגו ענק ומחפשים כבוד אך יכולים להזיז דברים קדימה, לזכור שאם לא דורכים להם על האגו יש להם יכולת להוביל דברים קדימה.
 
דבי, אין עלייך עם השאלונים


כמה עמיתים מהעבודה הייתם מגדירים כחברים/רות? הממ... 2
מה ההבדל בין עמיתים חביבים סתם לעמיתים שאתן מגדירות כחברים/ות? עמיתים חברים הם עמיתים שאני ארגיש חופשייה לדבר ואפילו להיפגש אחרי שעות העבודה, שכיף לי לראות כל בוקר.
&nbsp
כמה מהם בני המין השני? אף אחד- כולנו נשים בגן.
&nbsp
האם יש מהם מארגונים מקבילים שאתן עובדות מולן או רק מאותו הארגון ממש? לא
&nbsp
האם בעבודות קודמות או שלבים אחרים בחיים היו לכן יותר חברים/רות בעבודה? תמיד עבדתי עם נשים מבוגרות כך שאני חושבת שעכשיו רואה בקולגות שלי יותר חברות כי הן יותר קרובות לגיל שלי.
&nbsp
האם לדעתכן יש בעניין הזה הבדל בין ישראל למקומות אחרים בעולם? באמריקה אני חושבת שפחות מייחסים חשיבות לחברויות בעבודה לעומת בישראל. אני ממש מרגישה איך בשנייה שהשעה 4 מגיעה-כולן טסות החוצה, בקושי אומרות להתראות- רק הישראליות אומרות שלום לכולן לפני שהולכות...
&nbsp
אין אתן שומרות מרחק מעמיתים/תות שלא מוצאים בעיניכן? (ותנו קווים למדוע הם לא מוצאים חן בעיניכן) - אני מאוד אוהבת לשים את הקלפים על השולחן ולנסות למצוא את הדרך הנכונה שתגרום לנו להסתדר. לרוב זה עובד.
 

debby12

New member
מנהל
תודה
אבל זה היה הרעיון של אישה בחופשה

לא שלי. אני רק חמסתי אותו בלי בושה....

כבר 1 בלילה אצלי ואני אחרי סופשבוע מלא עבודה. מקווה לענות לשאלון הזה בעצמי בעוד 24 שעות

בינתיים רק אכתוב את ההגיג הכללי של הסוף, והוא שבעיני זה מאוד תלוי בשלב שבו נמצאים בחיים. אין דין עובדת רווקה חופשיה (ואפילו נטולת חבר) כדין עובדת נשואה שאין לה זמן לנשום / לחיים חברתיים. האחרונה צריכה למקסם בטירוף את תפוקת העבודה שלה, ולעוף הביתה בערב ברגע שהיא יכולה. זה מאוד מצמצם את הפניות החברתית שלה....
 
מסכימה איתך, בגדול...

אבל גם בחורה רווקה או נשואה ללא ילדים-יכולים להיות לה נסיבות חיים שגורמות לה לרוץ הבייתה.
&nbsp
 

debby12

New member
מנהל
את צודקת ב-100% כמובן

לא התכוונתי להגביל לבעלות ילדים - זה פשוט מה שקרוב לליבי בימים אלה.

אבל זה כמובן נכון לכל תקופה שבה אין זמן פנוי או פניות מנטאלית ליצור או לתחזק חברויות

ואגב תקופת טיפולי הפוריות זכורה לי היטב כתקופה לא להיט מבחינה חברתית, משלל סיבות [מצב רוח דפוק מהורמונים, בילוי עשרות שעות פנויות בתור בקופ"ח, חוסר רצון שיציקו לי למה אין לי ילדים, השתבללות כללית, ועוד ועוד]
 
לגבי המשפט האחרון- בהחלט, קלעת בול.

אני בלי חשק לכלום. עד לפני שבועיים הייתי במצב של בדיקות דם ואולטרסאונד כל בוקר כמעט ואז יום עבודה בגן ואז ריצות להשיג זריקות (כי לפעמים הרופא שינה את הזריקה אז נאלצתי לנסוע לבית מרקחת ספציפי לקנות) וההזרקות ואז הכל חוזר שוב על עצמו כל יום...
&nbsp
אני והגוף שלי עדיין בהתאוששות מזה-ממש אין לי כוח לזוז בסופשבוע והבחור די מתחרפן אז פשוט הולך להסתובב לבד אחרי שמוודא אלף פעמים שאין לי בעיה עם זה. הוא מתחרפן להיות בתפוח הגדול ולא לטייל ולראות את העיר אבל באמת שאין לי חשק ומצב רוח
.
 

איילה א

New member
גם אני


כמה עמיתים מהעבודה הייתם מגדירים כחברים/רות?
ישבתי וספרתי. 6 מהחברה (חברה ענקית ויש לי קשרי עבודה עם המון זרועות שלה) ועוד 2 מחברות קשורות (שיש לי קשרי עבודה תכופים מולם).
מה ההבדל בין עמיתים חביבים סתם לעמיתים שאתן מגדירות כחברים/ות? שיחות אישיות על נושאים בעלי משמעות. שפה משותפת אמיתית ברמה שהיתה מתפתחת גם ללא המכנה המשותף בעבודה.
כמה מהם בני המין השני? 2, אחד מהם הוא החבר הכי קרוב שהרווחתי מהעבודה הזאת.
האם בעבודות קודמות או שלבים אחרים בחיים היו לכן יותר חברים/רות בעבודה? אין לי חברים/ות מעבודות קודמות. אני די גרועה בלשמור על קשרים וסביר להניח שיש לי כל כך הרבה חברים ממקום העבודה הנוכחי בזכות העובדה שאני עדיין שם ולכן הקשרים מתוחזקים ממילא.
האם לדעתכן יש בעניין הזה הבדל בין ישראל למקומות אחרים בעולם? אין לי שום מקור להשוואה

איך אתן שומרות מרחק מעמיתים/תות שלא מוצאים בעיניכן? (ותנו קווים למדוע הם לא מוצאים חן בעיניכן) אני לא רואה בזה צורך. כשאת מקצועית ומנומסת ולא גולשת לפסים אישיים אין משמעות לשאלה אם היית בוחרת לבלות זמן עם האנשים האלה מחוץ לעבודה או לא. האנשים שצריך לעבוד מולם נמצאים היכן שהם נמצאים, ואני לא מנסה לשמור מרחק מאף אחד - פשוט לא מתקרבת שלא לצורך. אפילו עם הבוס הקודם שלי שברמה האישית לא ממש סבלתי אותו, לא הנחתי לזה לגלוש לעבודה. פשוט עשיתי את שלי ולא נכנסתי לאינטראקציה איתו אלא אם היה בכך צורך.
כשאני לא סובלת מישהו בעבודה זה בדרך כלל כי הוא מונע מאגו, מתנהל תוך מריבות ועימותים עם אנשים אחרים במקום לנהל דיאלוג ומתנשא מעל קולגות.
אני מנסה לקחת את כל העסק בפרופורציות, זה בכל זאת רק מקום עבודה ואלה בכל זאת רק אנשים מהעבודה שאני לא צריכה לקחת איתי הביתה בסוף היום. בדרך כלל זה מצליח, היות וזכיתי בסביבת עבודה שברובה המכריע היא באמת נעימה מאוד.
 
יופי של רעיון
יופי של שאלון ! (שאלות קשות!)

כמה עמיתים מהעבודה הייתם מגדירים כחברים/רות? 4. ויש גם את הפרלמנט של ארוחת הצהריים, שאלו חברות לשיחות מהסוג הקליל.
מה ההבדל בין עמיתים חביבים סתם לעמיתים שאתן מגדירות כחברים/ות? רמת השיתוף בחיים הפרטיים/ רמת ההכרות עם בני/ בנות הזוג שלהם/ האם אעיז להפריע להם בשבת עם שאלות (לחברים אפריע
).....
כמה מהם בני המין השני? 2. אחד מהם אני מכירה עוד מתקופת הלימודים.
האם יש מהם מארגונים מקבילים שאתן עובדות מולן או רק מאותו הארגון ממש? אנחנו מאותו משרד. יש לי עוד שני עמיתים שאני מכירה מתוך העבודה, שרק בגלל שיש בינינו יחסי עבודה אי אפשר להפוך את ההכרות לחברות.
האם בעבודות קודמות או שלבים אחרים בחיים היו לכן יותר חברים/רות בעבודה? לא ממש, למרות שבעבודה הקודמת היו יותר בני גילי. בעבודה הקודמת זכיתי בשתי חברות טובות: האחת, בגיל דומה לשל אמא שלי ובזמן שהייתי בהריון גם הבת שלה היתה בהריון. זה מאוד עזר לשתינו לנתח מצבים ולצלוח את התקופה ההיא.לצערי, לא הצלחתי לשמור איתה על קשר לאחר שעזבתי.
החברה השניה, חברה עד היום.
האם לדעתכן יש בעניין הזה הבדל בין ישראל למקומות אחרים בעולם? לא עבדתי במקומות אחרים בעולם, אבל לא נראה לי שקולגה אמריקאית מספרת על עצמה כ"כ הרבה כמוני

איך אתן שומרות מרחק מעמיתים/תות שלא מוצאים בעיניכן? (ותנו קווים למדוע הם לא מוצאים חן בעיניכן), עם העמיתים הפחות אהובים אני פשוט מאבדת את הנחמדות והצחוקים השמורים לקולגות אהובים
. יש לי קולגה שאוהב לשנורר ממתקים. התחלתי להחביא.... אחר (צעיר) התייחס כאילו אני עובדת אצלו וקיבל מקלחת. מאז הם נזהרים....

בנושא הזה של חברים מהעבודה, אני מקנאה בבעלי. הוא מצליח בכל מקום עבודה לאסוף חברים וגם שומר איתם על קשר.
 

debby12

New member
מנהל
מנסה את כוחי בעיסתי

* כמה עמיתים מהעבודה הייתם מגדירים כחברים/רות? בתקופה הנוכחית לצערי אפס. לראשונה בחיי. אפס מהמשרד הפיזי שבו אני נמצאת.
העובדה שיותר ממחצית הזמן אני בנסיעות ולא נמצאת לא עוזרת מן הסתם.

* מה ההבדל בין עמיתים חביבים סתם לעמיתים שאתן מגדירות כחברים/ות? שיחות נפש בפתיחות רבה (בד"כ בנושאים הקשורים לעבודה, אבל לא תמיד), בילוי זמן ביחד מחוץ לשעות העבודה

* כמה מהם בני המין השני? מאחר שיש אפס התשובה היא אפס. האחרון היה דווקא גבר אבל הוא עזב בסוף אוגוסט למקום עבודה אחר. מאחר שהוא גר ביבשת אחרת, עסוק בעבודה במקום אחר - יהיה לא קל לתחזק את החברות וזה בסדר.
* האם יש מהם מארגונים מקבילים שאתן עובדות מולן או רק מאותו הארגון ממש?
אהה - מתקנת את עצמי. יש לי לא מעט חברים מגופים מקבילים

* האם בעבודות קודמות או שלבים אחרים בחיים היו לכן יותר חברים/רות בעבודה? כן - בעבודה אחת אחורה זה היה ארגון גדול והיו לי הרבה חברים. לא יודעת כמה - כי לא כולם באותה דרגה. אבל נגיד 3 חברות ממש טובות, ועוד 25 במעגל משני - כולל גברים ונשים.

כשהייתי רווקה עליזה ביליתי הרבה יותר עם חברים/ות מהעבודה מחוץ לשעות העבודה. אבל זה לא שהיו לי יותר חברים בעבודה עצמה

* האם לדעתכן יש בעניין הזה הבדל בין ישראל למקומות אחרים בעולם? יש לי נסיון ב-3 מדינות ולתחושתי אין הבדל

* אין אתן שומרות מרחק מעמיתים/תות שלא מוצאים בעיניכן? (ותנו קווים למדוע הם לא מוצאים חן בעיניכן). שומרת על קורקטיות אבל לא יוזמת שיחות. אני לא אוהבת להיות קרובה לעובדים שמלכלכים הרבה על עובדים אחרים (מתוך הנחה שהם וודאי עושים אותו דבר מאחורי גבי. ובכלל - זה סתם לא נעים. אני גם לא אוהבת "אנשים קטנים" - למשל עבד איתי פעם איזה גרביל שתמיד הציץ בשעון כשראה אותי מגיעה והפטיר איזו הערה על איך אני מתחילה מאוחר. אני טיפוס של לילה - עובדת לא מעט אל תוך הלילה ובעוונותי יכול להתחיל לעבוד ב-10 ביום למחרת - רחמנא ליצלן)
 
למעלה