על אנונימיות מול חשיפה מלאה

כרמיון 1

New member
לדעתי, המצב בפייסבוק יותר גרוע בתחום האלימות המילולית

אנשים מרשים לעצמם לדבר ולהתנהג בצורה מגעילה ומזוויעה בפייסבוק גם כשהם מזוהים בשמם המלא ובתמונתם. או שעצם העובדה שהם מאחורי מקלדת ולא ברחוב כבר מספקת להם תחושה של ביטחון מספיק כדי להתנהג ככה והם לא צריכים גם את הסתרת זהותם בנוסף, או שבאמת באמת לא מזיז להם להתנהג ולדבר מגעיל, בחיים כמו ברשת. ולהבדיל מבפורומים, שבהם יש מנהלים ויש בדרך כלל פיקוח כלשהו, בפייסבוק אין בתכלס פיקוח כמעט בכלל. אנשים מדברים בצורה שאם היו מדברים כאן, היו נמחקים או נחסמים (וזה לא נחשב לפורום שמרבים בו במיוחד במחיקות ו/או בחסימות).

יש בפייסבוק קבוצות שיש בהן ניהול שמזכיר את הניהול שבפורומים, זה נכון. אבל הקירות (של הזולת ושל הגולשים) סובלים הכל ותוכנם מגיע לכל מקום, ולכן מסרים מתפשטים שם במהירות שיא, לפני שניתן לעוצרם (במלחמה בקיץ שעבר, למשל, הופצו שמועות שווא בנוגע להרוגים ולמהלך המלחמה, ובימים האחרונים נתקלתי בכמה וכמה הודעות בנוגע ל"מחבלים חמושים" שמסתובבים כביכול בשכונות ובבתי ספר מסוימים ושדקרו כביכול אנשים, הודעות שהתגלו כשקריות לחלוטין, מה שלא הפריע לאנשים ליצור באז של בהלה סביבם ולהפגין מיד אמונה מוחלטת בדברים שנכתבו - רק משום שנכתבו ע"י מישהו, לא משנה מי). בנוסף, אין פיקוח כמו של פורטל על הנעשה בקבוצות ובקירות שבהם אפשר להשתולל חופשי.
 

aurora0

New member
אני פה ואני שמחה על האנונימיות (חצי בלתק)

אני ממעטת מאד להגיב ולהודיע קבל עם ואומה בפייסבוק ובשמי האמיתי.
לא מתאים לי שיידעו דברים "עמוקים" או ליצור דיונים מעוררי מחשבה שם.
&nbsp
גם בקבוצות יחסית סגורות זה לא מתאים לי, בפייסבוק.
פה, למרות שדמותי מוכרת יחסית כי אני פה מיליון שנה וניתן לחבר אותי למי שאני במציאות, צריך להשקיע מאמץ בשביל זה וכך מתאים לי.
נוח לי יותר לנהל דיונים אישיים כשלא מי שיעשה גוגל על שמי מיד יגיע למה שכתבתי.
&nbsp
ולמרות כל זאת, לאור העומס בחיי בזמן האחרון, אני לא פה ולא פה... לא מוצאת זמן לכתוב...
 
למעלה