מכור למין?

ראשית, מזה שאני לא מטפלת

את מבינה שיש כאן בחירה מסויימת שאולי היא לא הכי נכונה או הכי אמיצה, אבל היא חלק מן הבחירה שלי בשל העמדות שלי לגבי התחום שאני עצמי מלמדת, ויותר מזה אני בוחרת שלא לפרט כאן (זה לא אומר שאני מסתירה זאת. למשל, בדיונים שיש בכיתה עולים גם הנושאים הללו וכשזה רלוונטי ומתאים זה נחשף בפני הסטודנטים).

יחד עם זה, ובלי לעשות אאוטינג לאף אחת או אחד, יש בהחלט פסיכולוגים שמתמודדים עם מחלות והפרעות בתוך ביתם פנימה וגם יש לי סטודנטים שהם עצמם הגיעו ללימוד התחום מתוך ניסיון החיים המורכב והקשה שלהם ומה שהם חווים על עצמם ובשרם או בהקשר ליקיריהם. כמובן, לא כל אלה יתקבלו לתארים מתקדמים ויהפכו מטפלים, אבל חלקם יתכן שכן.
 

down under 1

New member
ובכל זאת

בתור מי שחוותה על בשרה לא מעט אנשים עם הפרעות ה'מומחיות' שלי היא הפרעת אישיות נרקסיסטית. לשם אני שולחת את הבן שלי ללא מעט זמן.

יש יותר עדויות על השתחללות הנרקסיסטים ופיתוח היכולת המניפולטיבית שלהם מעבודה עם פסיכולוגים מאשר שיפור אמיתי.
לומדים יות רטוב איך להראות לעולם כאנושיים.

אם את שואלת אותי? כן צריך להרחיק אותם משאר האוכלוסיה. הם אנשים רעים ומסוכנים מטבעם, מהפנימיות האמיתית שלהם. פשוט רועה תהור. אבל מי שואל איתי


עצם זה שחלק מהמטפלים לוקים בהפרעה הזו רק מעציב אותי ולא גורם לי לחשוב על שינוי וקידום. הם כל כך מסוכנים שאני יכולה רק לדמיין לעצמי איזה מן מטפלים הם יהיו.
 
לא הבנתי את המשפט השני

אולי פיספסתי משהן.

לא צריך ללכת רחוק מידי, לא כתבתי שמי שיש לו הפרעת אישיות נרקיסיסטית יתקבל לתואר שני בפסיכולוגיה, אבל אנשים עם פגיעות נרקיסיסטית יש בהחלט (או, כמו שאמר המרצה שלי לפסיכודיאגנוסטיקה: "כולנו כאן בגלל הפצעים שלנו". זה, כמובן, לא אומר שלכל סטודנט לתואר מתקדם בפסיכולוגיה יש הפרעת אישיות. ממש לא).
 

down under 1

New member
זה לא את זה אני


שסלקטית, נושא רגיש ונסיון לכתוב תוך כדי הכנת עוגת יומולדת וסידור המטבח.

מה שרציתי להגיד זה שבמקרה של נרקסיסטים יש יותר סיכוי שמעבודה עם פסיכולוג הם ילמדו להסוות את עצמם יותר טוב, ילמדו איך להצג את עצמם כחלק מהחברה כאנשים אמיתיים משיגיעו לשיפור כל שהוא.
הם לומדים ומשתחללים כל הזמן. אנושיים כמוני וכמוך הם לא. נשמע גרנדיוזי אבל אני לגמרי לא היחידה שחושבת ככה.
רב אנשים המקצוע שמתמחים בעבודה איתם חושבים בדיוק כמוני.
 

down under 1

New member
והאמירה של לבנה שאפשר להחלים מזה

מעוררת אצלי שילוב של גיחוך והשתהות על זה שמטפלת באמת חושבת ככה.
 

לבנה123

New member
לבריאות


בהחלט יש הבדל בין הפרעות שונות.
עם ההפרעות האנטיסוציאליות (נראה לי שלכך התכוונתן בפסיכופתים) מאוד מאוד קשה עד בלתי אפשרי, ועם הנרקסיסטיות דווקא מצליחים (ובוודאי שאם מגדירים החלמה כלא עומד בקריטריונים של הDSM, אז מצליחים ממש), עם הפרעת האישיות הכפייתית דווקא מצליחים, עם הנמנעת יש פרטוקולים שעובדים, ועם הבורדרליין (ושוב, תלוי תלוי תלוי - תלוי בחומרה, תלוי בגיל, תלוי בפרוטוקול) בעיקר באמת לומדים לנהל ולחיות סביר יותר ובמצוקה פחות גדולה להן (לרוב נשים) ולסביבה.

האמירות שלך מאוד נחרצות. מאוד. אני מצטערת לשמוע על מי שאת מכירה בסביבתך הקרובה שלא מצליחים או לא הצליחו איתו. הפרעות אישיות שלא מצליחים איתן הן לרוב באמת סבל מאוד גדול בעיקר לסביבה שלהן. ולהרגיש ששום דבר לא זז זה נורא.

ולגבי הגיחוך וההשתאות, כאמור לבריאות
.
מעולם לא התחלתי להתנצח פה בפורום או באחר, ואין לי שום כוונה להתחיל עכשיו

אני אכן מומחית קלינית ומדריכה, לטיפול ולאבחון, עם מספר רישיון והכל. בחיי.
ואת יכולה לדמיין שפגשתי לא מעט הפרעות אישיות בחיי. ואני יודעת דבר או שניים על זה ועל כמה זה לא קל לטפל בזה. זה באמת מתיש ומייגע, דומה למרתון שוחק הרבה פעמים, ודורש רמה מקצועית והתעדכנות גבוהה.
 

down under 1

New member
אני מאמינה לך

ואני גם מאמינה שהמטפלים של בעלי ההפרעות אישיות בחיי שאמרו לי שיש שיפור ויש התקדמות... האמינו למה לכל מילה שיצאה להם מהפה.
 

לבנה123

New member
כאמור, לבריאות.


זה מסוג הטיעונים שאין שום דרך לעמוד מולם. לך תוכיח שיש או אין לך אחות, כשאני מדברת על מה שאני יודעת ורואה כל הזמן, ומומחית בו, ואת אומרת שאני בהכחשה או עיוורת ומדברת על מקרים שאת באופן אישי מכירה מקרוב, שלי כמובן אין הכרות אישית וספציפית איתם כלל. שוין.

אז אני אאחל לך באמת מכל ליבי שיהיה רק טוב עם מי שסביבך. ואולי סוף סוף אצליח לגרור את עצמי לישון.
 
אני מניחה שיש מתוכם

רעים ומסוכנים ויש שלא.
כלומר רע ומסוכנות הן תוספות להפרעה וכשהם מופיעים איתה הם מוגברים מאד בגלל העדר תכונות/יכולות מאזנות אחרות

זה כמו להבדיל בריבוי אישייות או איך שקוראים לזה היום.
אצל הסובלים מזה כשזה מתטרף לאישיות בעייתית זה גורם להגברת הופעת הבעיות ולהחרפה באופן בו הן מופיעות. היתה לי בת משפחה כזו וזה היה הזוי לחלוטין כולל שיחות טלפון מוטרפות מלאות בקללות מוריקות פנים, התקפי כעס קטטוני עד תלונות שווא במשטרה כולל "הוכחות" למה שעשו לה.
לעומת מישהי אחרת שיצא לי להכיר שסבלה מאותה מחלה אבל אצלה זה בא לידי ביטוי בעולם דמיוני מפרגן ועשיר, שבעיקר גרם לצער ורחמים עליה בעת התקף. מאותו מקום הטיפול התרופתי באחת הניב נסיון לא להסכים ואצל השניה הענות וסוג של רכות.
 

down under 1

New member
נרקסיסטים? לא, הם כולם מסוכנים

אני יכולה להפנות אותך לספרות שנושא אם מעניין אתך.

יש מי שיש אצלו שילובים אחרים עם עוד הפרעות, יש מי שיכול להסוות את עצמו אחרת אבל היסוד חסר האמפטיה, חסר המסוגלות להבין שיש לאנשים אחרים צרכים אחרים, המכניות שלהם, המירכוז של העולם בעצמם. אין להם יכולת להיות לא מסוכנים.

למרות הטוענים שאין פסיכופטיה ועכשיו מסתבר שאין נרסיזם. בשתי ההפרעות במקרים חמורים מספיק אפשר לראות בצילומי סיטי של המוח בהם רואים את העיווט בהתפתחות החלק הקדמי שאחראי בין השאר על אמפטיה וויסות רגשי.
 

down under 1

New member
אחד הספרים המובלים

מבחינתי בפשוטות ובדיוק שלו
http://www.amazon.com/Stalking-Soul-Emotional-Erosion-Identity/dp/1885586531
אני כמעט בטוחה שיש לו תרגום לעברית.

יש את הספר הזה
http://www.amazon.com/Trapped-Mirror-Children-Narcissists-Struggle/dp/0688140718/ref=pd_sim_b_4
שמדבר על הנזק של נרקסיסטים בתור הורים.
רק לציין שבארץ יש פסיכאטרים שמגיעים לבית המשפט לענייני משפחה ומעידים שהנרקסיסטים שהם מטפלים בהם לא מסוכנים לילדים שלהם בניגוד לעדויות שונות בעולם הטיפולי.


ויש כמובן את האתר של סאם ואקנין הישראלי שהפך לנרקסיסט המפורסם בעולם כיום. נרקסיסט שבצורך שלו להילה ופרסום כתב ספר, פתח אתר (שמכיל בעצם את כל המידע שיש בספר) ויש לו גם סדרת הסברים ביו טיוב.
http://samvak.tripod.com/
האתר שלו לא נוח לקריאה, הו משתמש בשפה מאוד גבוהה ושחצנית, אבל זה בכוונה כדי להדגיש את העליונות שלו

דרךאגב, החומר שלו נחשב למאוד מדוייק ומשמש פה באוסטרליה ללמוד באוניברסיטה.
וסאם גם ביו טיוב
http://www.youtube.com/results?q=sa...n&biw=1366&bih=649&ie=UTF-8&sa=N&tab=i1&gl=AU

מספיק בתור התחלה?
 
מציעה

שנמשיך בפרטי כי באיזשהו אופן
פותחת השירשור הלכה כאן לאיבוד וליבי נשבר בשלה.

ממש כמו שזה נקרא.
 
בפסיכולוגיה/בפסיכיאטריה אין אבחנת "פסיכופתיה"

ככלל, אענה לך תיכף למעלה ביתר פירוט, אבל צריך להבין שלא קל לבצע מחקר בקליניקה, כזה שיעמוד בסטנדרט של מחקר מדעי (כפל סמיות, למשל. קבוצת ביקורת קל יותר לבצע, אם כי לא בהכרח יחשב אתי).

על היתר, לעיל, עוד מעט.
 

down under 1

New member
עוד ממש מעט גם לא תיהיה הפרעה נרקסיסטית

לפי איגוד הפסיכולוגים או הפסיכאטרים האמרקיאי. או זה כבר נעשה.
להגיד שאין אנשים שעונים לקריטריונים של שתי ההפרעות האלה זו בדיחה.
זה נותן לי לחשוב מאוד על מי שנמצא גבוהה כל כך בכל האגודות האלו.

מצתערת, לכן זו עבודה לי האנשים האלו הם חלק מהחיים.
 
ראשית, גם פסיכולוגים הם אנשים

(לטעמי האישי, קבוצת סיכון בפני עצמה
) והם אנשים המוקפים באנשים לא רק בעבודה אלא גם בחיים, כך שהאמיני לי, חלקנו הגדול גם הוא חי בנגיעה אישית עם אנשים שיש להם הפרעות אישיות.

למיטב זכרוני פסיכופטיה מעולם לא הייתה אבחנה בDSM (לעומת אבחנות שהיו והוצאו) וגם לאבחנות יש אבולוציה של "זיקוק" השם והאבחנה.יש פשוט שמות של מחלות או הפרעות שיותר מקובלים בציבור כמו "פיצול אישיות" אבל השם המדוייק של האבחנה (כמדומני, נכון לפעם האחרונה שבדקתי וזה לא היה בDSM V אלא לפי DSM IV TR) היא הפרעת זהות מנותקת (דיסוציאטיבית) וגם זו אבולוציה של מה שנקרא בעבר "אישיות מרובת פנים".

כך שאני לא טוענת "אין אנשים כאלו" אלא שגם אם יש להם מחלה או הפרעה, באבחנה תהיה תחת שם אחר, בתקווה שהוא יהיה מדוייק יותר.
 

calabaza

New member
נדמה לי שב"פסיכופתים"

דאון אנדר מתכוונת להפרעת אישיות אנטי סוציאלית.
 
למעלה