שרשור השאלות לגב' בתיה עוזיאל

אני מייצרת המון על משי

מציירת וצובעת קטיפות, רוקמת על המכונה ומשלבת חומרים כאלה ואחרים.
 
שלום בתיה

אין לי שאלה, אבל רציתי להודות לך על התכנית המופלאה ששודרה בילדותי. אין ספק שהיא היתה אחת התכניות בזכותן נחשפתי לעולם מלאכת היד (ושיעורי המלאכה בביה"ס כמובן).
 

ים כחול

New member
איזו פגישה נוסטאלגית../images/Emo140.gif../images/Emo9.gif

קודם כל תודה שבזכותך כלום אני כמעט לא זורקת
כשהייתי קטנה כל המגירות ארונות מוצפים חומרי גלם יומיומיים ותמיד זכרתי מה שאמרת , שאפשר ליצור מכל דבר דברים מענינים. עד היום זה כך . שנית - נמשכתי לאומנות בזכות הרעיונות המקוריים שלך למיחזור
התוכניות שלך הצמידו אותי חזק למסך
אמי בטוח מודה לך על כל שעות השקט שיצרתי בבית בלי להפריע לה
רוצה לשמוע על ספרים שלך כדי שאוכל לרכוש . ואם תרצי לספר אשמח לשמוע במה את עוסקת כיום ? תודה שוב
ובהצלחה בכל מכל הלב
 
תודה רבה על כל המחמאות

אני עדיין לא זורקת שום דבר, ובכל פעם שאני יוצאת לסדנת יצירה, במקום לבלבל את המוח למארגנים ולבקש מהם לאסוף לי סלסלות של פטריות וכדומה אני פשוט מביאה את האוספים שלי. אצלי יקירתי, זה לא רק מגירות מלאות. זה חדרים על גבי חדרים. שלשום שאלתי אותי נכדתי: "סבתא איך השגת את כל זה?" הסברתי לה שאני תמיד תמיד אוספת, תמיד קונה ומקבלת הרבה מאוד מחברים. תודה רבה גם לך.
 
תודה רבה על המחמאות

(לצערי, "התוכנית המופלאה" הלכה לעולמה כי הטלוויזיה החינוכית לא השכילה לשמור עליה. היא שמורה רק בזכרונות שלנו, או בחלק קטן מהתוכניות שהצלחתי להקליט)
 

גברידני

New member
שלום בתיה

רוצה לומר לך שאהבת האומנות אצלי התחילה מהתוכניות שלך,את ההשראה הגדולה שלי ועל כך מודה לך המון
שאלתי היא : האם תוכלי לספר לנו קצת על ציור במשי וכיצד ניתן לשמר את הציור כך שישאר לאורך שנים? תודה
 
תודה רבה גם לך

בעניין ציור על משי, ישנם סוגים שונים של צבעים ואמנם לא כולם יפים במידה שווה, כלומר האפקט שלהם לא זהה, אבל יש ביניהם צבעים שניתנים לקיבוע על ידי גיהוץ. זה כמובן מאוד מקל על הצייר המתחיל החובב. לעומת זאת, צבעים שמקבעים באדים הרבה יותר זוהרים ואפשרויות הציור בהם הן הרבה יותר גדולות. בעצם, ציור על משי זה שם כולל לאין ספור אפשרויות וטכניקות וכשם שיש סוגי משי שונים, יש גם סוגי טכניקות שונות וכמעט כל מי שיש לו אהבה לציור יכול למצוא בו טכניקה שהוא יאהב במיוחד. פעם בהדגמה שעשיתי בארה"ב בפני קבוצה, אמרתי להם ואני חושבת שזה היה ול קליעה, שהבד והצבע מתנים אהבה. אין לי דרך אחרת להסביר את היופי המיוחד ואת הזרימה של הצבע וההתחברות של הצבעים על המשי. בעניין טכניקות, זה עולם שלם שאי אפשר להסביר על רגל אחת, לצערי.
 

shoshi43

New member
../images/Emo140.gif בתיה שלום וצוהריים טובים

שלום במקרה קראתי בפורום אחר שאת מיתארחת פה בפורום ומיד באתי לראות אים זה נכון אני ממש שמחה ומיתרגשת לדבר איתך כי גדלתי על התוכניות שלך וחבל שאין כאלה גם היום.
קראתי שכתבו עליך בעיתון החדש "הוביטון" (קניתי אותו לפני שבוע ואני ממש אוהבת אותו) והכתבה הזואתי הזכירה לי את התקופה ההיא שישבנו כל המישפחה מול הטלויזייה וראינו את התוכניות שלך ואחר כך הינו עושים גם מלאכת-יד אני והאחים שלי ואני זוכרת שעבדת עם חומרים שקלים להשגה והכנת דברים ממש יפים ויצרתייםץ. זה נחמד לדעת שאת עושה עבודות יד עד היום
שיהיה לך כל טוב ושתמשיכי תמיד ליצור מרוב היתרגשות שכחתי מה רציתי לשאול אותך , אני יחשוב על זה ויכתוב לך עוד הפעם מקווה שתעני לי .משושי
 

netty s

New member
שלום לגברת בתיה עוזיאל.

שלום. האם נראה לך שיש הבדל בגישה של אנשים לאומנות היום לעומת אז? יש התפתחות כל-כך גדולה במגוון החומרים והסוגים וכמובן, הזמינות שלהם (בכל פינת רחוב יש היום חנויות יצירה המוניות) שכל אחד יכול לקנות מפית, להדביק אותה על משהו ולהגיד שהוא עשה את זה בעוד שבעבר יצירה רצינית נחשבה ציור מקורי ולא שטנץ. ישנם אומנים היום (שקוראים לעצמם אומנים) וכל מה שהם עושים זה הדבקות ושימוש בדברים מוכנים ולא מקוריים. זה סבבה לתחביב, אבל לדעתי, לא כשמדובר באומנות. האם המגמה הזו של "אומנות לעם" מבורכת בעינייך? בהערכה וכבוד נטע.
 
לנטע שלום רב

את כל כך צודקת והתשובה נמצאת בגוף השאלה. באמת, בתערוכה האחרונה שלי נשאתי כמה מילים ומה שאמרתי היה שהגבול הדק המפריד בין "מלאכת יד" לאמנות הוא גבול סמוי ובלתי נראה ואני מאחלת לכל יוצר שיהיה לו את הניתוץ לגלות את הגבול הזה וליצור (בלי מפיות)...
 
וסליחה על החוצפה ככה בלי ברכות ..

עקב חיפזון בדרך לעבודה.. לגברת בתיה עוזיאל ... שעקבתי אחרי תוכניותייך בימי ינקותי הרחוקים... דבר ראשון תודה רבה .. אכן מלאכת יד הינה בריאות לנשמה... דבר שני .. מה הסיכוי שיחזירו את התכניות הללו לשידור היום?? אם היית יכולה לראות כמה תיקים שלי, שרקמתי עליהם ו"עיצבתי מחדש" היית מרגישה כאימי הרוחנית בנושא מלאכת יד ... והאם .. את אכן חשה אימנו הרוחנית בנושא מלאכת יד? שיהיה לך סופשבוע נעים משלומית
 
תשובה

תודה רבה על הברכות. בקשר לאיך עושים דבק מעיתונים, כמו דייסה לתינוק - מקמח ומים. ובקשר לשאלה הרצינית - קטונתי. אני פשוט נפלתי למקום הנכון בזמן הנכון וזכיתי להציג את הכשרונות שלי ולהעביר אותם לאחרים כמעט בכל בית בישראל. זה נחמד וזה מהנה, אבל אמא רוחנית - לא. זה קצת גדול עלי.
 

מושית10

New member
לגב' בתיה עוזיאל. נעים להתרפק על

העבר ולהיזכר בתוכניותיך הנפלאות. מה שגרם לי בזמנו לרכוש כמה ספרים שלך. הילדים שלי , העסיקו עצמם בחופשות שלהם, כשהיו קטנים וכשהייתי בעבודה. השאלה שלי היא מהיכן שאבת את הרעיונות לעבודות שלך?
 

מושית10

New member
הכוונה שלי היתה שהילדים שלי

העסיקו עצמם בעזרת הספרים שלך- בחופשות..
 
שלום לגב' היקרה ויקירה, בתיה עוזיאל

תודה רבה שהנך מקדישה לנו מזמנך ואני שמחה מאוד מאוד על יוזמה ברוכה זו!! כילדה, רותקתי לטלויזיה, למראה בתכניותייך ולא אחת נהגתי לשבת שעות ולצייר דברים. שאלותתי לך הן: 1. האם יש לך אומן/נית שהינם עבורך כ"גורו"? 2. מנין הנך שואבת את רעיונותייך לדרכי מלאכת היד? 3. האם חשבת להפיק סדרת תכניות נוספת? תודה!!!
 
למעלה