שרשור השאלות לגב' בתיה עוזיאל

Elizab3th

New member
../images/Emo41.gif שרשור השאלות לגב' בתיה עוזיאל

גב' בתיה עוזיאל מוכרת לרובנו מתוכניות הטלויזיה העוסקות במלאכת יד ויצירה, גב' עוזיאל, אישה יפה ומטופחת אשר ריתקה אותנו למסכי הטלויזיה בכל פעם מחדש, מוכרת ממדורי היצירה בעיתונות, ספרי מלאכת יד, תערוכות, מורה לציור ואומנות ומגישת תוכניות מלאכת יד גם ברדיו. בהודעתי הבאה תוכלו לקרוא ביתר פירוט את קורות חייה המרתקים של האומנית בתיה עוזיאל והזמנה לתערוכה. הנכם מוזמנים להעלות את שאלותיכם לשרשור זה אך ורק ע"י פתיחת ההודעה הראשית (הודעה זו) ולחיצה על הוספת תגובה. הארוח יתקיים מחר אחה"צ בין השעות 17:00-19:00. תודה רבה לגב' בתיה עוזיאל שהקדשת לנו מזמנך ומאחלת הצלחה בתערוכותייך. תודה לגולשי הפורום הנאמנים.
 

סמדר ר

New member
שלום לך גב' בתיה עוזיאל!!

ראשית, אני חייבת לך תודה ענקית, כי בעקבות צפיה בדבקות, בכל תוכניותייך בטלויזיה - החלטתי כבר אז, בהיותי ילדונת קטנה שאעסוק ביצירה ובמלאכת יד!! תודה!!! המושג: במקרה הכינותי מראש.... טבוע עד היום ומיד מקשרים אותו לגב' עוזיאל. האם יש סיכוי שנראה אותך מדרכיה ומלמדת שוב ב
אני משוכנעת שכמוני, עוד רבים ישמחו לראותך בתוכנית אישית משלך בטלויזיה. יש אמנם פינה פה ושם בתוכניות אירוח המיועדות לאומנות אך תוכנית מלאה, עם תכנים, אורחים המלמדים סוגי יצירה שונים - חסרה בערוצים הממלכתיים! כל טוב!
 
תודה על המחמאות

זה תמיד נחמד לשמוע שזוכרים וזוכרים בהערכה ובחיבה ואני מקווה שבחירת המקצוע לא איכזבה אותך, מכיון שאפילו היום שיעורי המלאכה בביה"ס הולכים ונעלמים, לצערי. תיקון טעות, אני אף פעם לא אמרה "במקרה הכינותי מראש" זאת עשו הסטנדאפיסטים שגם אצלם היה לי מקום של כבוד . אני אמרתי "הכינותי מראש" כי זה היה אופי התוכנית. היה הכרח לעבור משלב לשלב בגלל קוצר זמן וכדי להגיע לתוצאה יפה. התכנית הייתה בעברית תקנית, ואני פשוט בחרתי להגיד "הכינותי מראש" כי זו השפה עליה גדלתי והתחנכתי בבית. באשר לשאלתך האחרונה, זו שאלת המיליון. כנראה שהמסך שייך לצעירים. אני מסכימה איתך שזה חבל, ומה שאנחנו רואים לעיתים מהר ושטחי, אבל יש לי עיקרון בחיים שאף לא סטיתי ממנו. לטוב או לרע אינני יודעת. אני אף פעם לא מציעה את עצמי ולא מחזרת על הפתחים. פונים אני עושה, לא פונים אני לא עושה. אם יש לך קשרים את מוזמנת לנסות.
 

סמדר ר

New member
אני מודה לך על תשובתך!! סליחה

על השיבוש הלא מכוון של דברייך!!
 
שאלות

גב' עוזיאל שלום, ראשית רק אומר שבתור ילדה אהבתי מאוד לצפות בתוכניותיך!
אשמח לדעת מהיכן את שואבת את רעיונותיך כל השנים. האם יש אומן מסויים שהשפיע עלייך במיוחד?
האם היה פעם חומר כלשהו שלא עבדת איתו? ואם כן, למה?
קראתי שהוצאת בעבר סידרה של ספרים למלאכת יד, היכן ניתן כיום לרוכשם? תודה רבה על הזמן שאת מקדישה לנו
 
שלום לפרח ותודה רבה על המחמאות

מאין שאבתי את הרעיונות? מהים הכללי וטיפה שלי. אני חושבת שמבנה הדימיון שלי הוא כזה שכל דבר שאני רואה מתהפך לי מול העיניים לאפשרויות שניתן לעשות מהם. כמו שילדים מביטים בעננים ורואים צורות, כך אני מסתכלת בחומרים שונים והם נותנים לי את התשובה בגופם. נושאים נוספים למדתי, בעיקר מקריאה בספרים ומתערוכות אמנות בארץ ובעולם. האמת שבהכשרתי אני מורה לציור ולאמנות והנטייה לתרגם דברים ליצירות 'מלאכת יד' ליוותה אותי כל חיי ושימשה אותי הרבה מאוד, החל משירותי הצבאי כמדריכת קישוט דרך כל בתי הספר בכל המסגרות בהן הדרכתי ולימדתי. כן, היה אומן מסוים שהשפיע עלי. לפני הרבה מאוד שנים, כשממש הייתי נערה, ביקרתי בגלריה ברחוב אלנבי בת"א (מי היה מעלה בדעתו שברחוב אלנבי היו פעם חנויות ספרים וגלריות) וראיתי יצירות אמנות מחומר פלסטי שבהן היה מוטבעים כל מיני פריטים קטנים כמו למשל גלגלי שיניים של שעונים, חרוזים או חלקי מתכת קטנים. אינני זוכרת את שם האומנית, אבל זה היה משהו שידעתי שאני רוצה לעשות וללמוד. כאן אני מוכרחה להוסיף ולומר משהו שהוא בעיניי חשוב מאוד. באותה גלריה באלנבי בת"א בילדותי ראיתי גם תערוכה של בובות אומנותיות. הייתי לכל היותר בת 16 ופניתי אל האומנית וביקשתי ממנה ללמוד את האמנות של עשיית הבובות שלה. היא ענתה בסירוב ואני עם חוצפה של ילדה בת 16 שאלתי אותה אם היא חושבת שיותר טוב לאומנות שלה שתלך מן העולם איתה או יותר שהיא תעביר אותה לדור צעיר. אני חושבת שמאז זה הפך כנר לרגלי שמה שאתה יודע ואתה יכול להעביר הלאה - אתה עושה מעשה חשוב ולתיאוריה הזו אני נאמנה כל חיי. כל חיי זה נר לרגליי, מה שאני יודעת אני מלמדת, עונה לכל טלפון ולכל מכתב ששולחים לי. לשאלתך האחרונה, אני מניחה שכמעט כל החומרים שנקרו בדרכי ניסיתי אותם והשתמשתי בהם כמיטב יכולתי, אבל לא כולם היו חביבים עלי במידה יתרה. יש כאלה שמשכו אותי במיוחד והפכו ליצירות האמנות שלי שהצגת בתערוכות או מכרתי בגלריות ואחרות שהשתמשתי בהן רק פעם או פעמיים לצורך הדגמה. לדוגמה, אוריגמי עושה לי פריחה. האישיות שלי אינה בנויה לעבודות כל-כך מדויקות והדבר אינו גורם לי לסיפוק יצירתי. אותו הדבר עם מקרמה. עם קרמיקה יש לי בעיה אחרת. אני אוהבת ידיים מטופחות והחומר הזה מעצבן אותי.
 

puah

New member
גם לי יש שאלות

שלום בתיה ותודה על הענות שלך אין ספק ש"גדלתי על" התוכניות שלך- מזין יותר מגרבר
והיום יש לי תוכנית משלי האם תוכלי לתת לי טיפים תודה פועה
 
עוד שאלות לגב' בתיה עוזיאל:

הנה מספר שאלות נוספות לבתיה: 1.באיזה גיל החלטת שתעסקי באומנות? 2.מה היו עבודותייך הראשונות? 3.את כושר האלתור שלך פיתחת במשך השנים או שככה זה אצלך מאז ומתמיד? 4.איפה מוצגות התערוכות שלך? 5.האם את מעבירה חוגים/סדנאות לאחרונה? 6.באילו נושאים עוסקים הספרים שהוצאת לאור והאם ניתן לרכוש אותם כיום? תודה רבה, וסליחה על השאלות הרבות
נופר.
 
תשובה

מאז מגיל הגן למדתי סריגה ורקמה וציירתי (אפילו יפה) אבל דווקא לקראת סוף הלימודים בתיכון היו לי לבטים גדולים בין אמנות לספרות ולשמחתי הרבה האמנות ניצחה. עבודתיי הראשונות בגיל 15-16 היו בובות קטנות בגודל הזרת או הקמיצה כאשר הראש הוא חרוז עץ והגוף עשוי חוט תיל דקיק. את הבגדים הקטנטנים הייתי תופרת. שיער, זקן וכדומה הייתה עושה משרוכי משי שפרמתי. תווי פנים אופיינים לדמות הייתי מציירת והן היו כל-כך מרשימות שכבר בכיתה י"א התחלתי למכור אותן באחת מחנויות המתנות ברח' בן יהודה בת"א. אחד הזכרונות הנעימים שלי מהתקופה ההיא, הוא שטלפנו מהחנות והודיעו לי שכל השחקנים של הקאמרי קנו אחד לשני לקראת הבכורה של ההצעה 'אהבה של יובל אור' את הבובות שלי. אני מניחה שכושר האלתור מתפתח עם השנים אבל אין ספק שהכשרון הזה הוא מולד ולכן אני טובה באלתור, מאשר במתמטיקה, למשל. בחודש שעבר הייתה לי תערוכה מאוד אישית, גדולה ויוצאת דופן בהשוואה לעבודות קודמות בגלריית 'סימגלרי' במושב מגדים. התערוכה בשלמותה עוברת בסוף חודש זה, 25-27/8, לבית רוטשילד בחיפה במסגרת אירוע גדול שיקרא 'הכל בובות'. כן, אני מעבירה חוגים וסדנאות, גם עכשיו למרות "גילי המתקדם", משתי סיבות - 1) אני אוהבת לעבוד עם אנשים. 2) אנשים אוהבים לעבוד איתי. בעיקר יש לי חוגים לציור על משי ובהן תלמידות שמתמידות איתי 18 שנים. הספרים עוסקים בכל מיני חומרים, בעיקר גרוטאות מתכת, עץ, נייר, חוטים, בדים וכו'. כדאי לציין כי אני תרגמתי וערכתי את הסדרה לקורא הישראלי. הזכויות נמכרו להוצאת ידיעות אחרונות. אין להשיג אותם ויש להם ביקוש גדול אם לשפוט לפי הטלפונים אלי. כל מי שסקרן ורוצה אני מציעה שיפנה להוצאת ידיעות אחרונות. אני לא ארוויח מזה דבר, אבל הציבור רק יהנה. תודה רבה גם לך ונהנתי לענות על השאלות.
 
תודה רבה בתיה! את אישה מדהימה!

תודה שהקדשת לנו מזמנך. אני מקווה שנוכל לראותך שוב בטלוויזיה (או בכל מקום שבו תוכלי להציג לנו תחומי אומנות חדשים
) אין לי ספק שאת אישה כישרונית ביותר ועל כך אני מעריצה אותך.
ושוב, תודה רבה!
 

דלעת

New member
גם לי יש כמה ../images/Emo13.gif

שלום לגב' בתיה עוזיאל ותודה שאת מקשדישה לנו מזמנך
השאלות שלי:
אילו סוגי יצירה חביבות עליך במיוחד באופן אישי?
האם יש יצירות שיצרת במשך השנים ולא יכולת להיפרד מהן?
האם את ממליצה לעסוק באומנות שימושית כפעילות משפחתית מגבשת? אם כן, באילו טכניקות בעיקר? תודה
 
תשובות

יש בזה דינמיקה כמו בכל דבר אחר בחיים. הטעם משתנה, הסקרנות משנה, אפילו השגרה משפיעה ואפילו הרצון למצוא איזשהוא פן חדש. בכלליות, ביצירות שלי, לא כשאני מלמדת או מעבירה קורס או הדרכה, הנושאים האהובים עלי ביותר נקראים אסמבלאז'. אלה עבודות שמקבצות לתוכן כל מיני חפצים, ניירות, עצמים שבדרך כלל מתקבצים יחד לסיפור חדש. היו זמנים שעסקתי באסמבלאז'ים כשהחומר המחבר ביניהם הוא פלסטיק שניתך בחנות. היו אסמבלאז'ים קטנים יותר שעשיתי בעזרת אמייל קר. האסמבלאז'ים שאני עושה היום הם בעיקר על רקע של עץ (היום למשל, בלי בושה הוצאתי ממכולת פסולת ברמת השרון 5 דלתות של מטבח שפורק ואני מבטיחה שאלה תהיינה עבודות מדהימות) בנוסף, אני רוקמת הרבה במכונה. גם שם צריך לפתח מיומנות לא קטנה. יש הרבה מאוד טכניקות בשילוב עם חומרים נוספים, צבעים, הדפסות ופיסות בד שונות ובהן אני גם מנצלת הרבה את המשי שאני מציירת עליו. גם את הרקמות האלה אני "רותמת" ליצירות האסמבלאז' שלי. אני בהחלט ממליצה לעסוק באמנות שימושית כפעילות משפחתית וכמובן שההחלטה במה לעסוק מותנית גם בגיל המשתתפים ובתנאים שבהם אתם עובדים. אם יש מקום שמותר לפרוש עליו נליון גדול ואפשר להשתולל, אפילו צביעה בצבעי אצבעות יכולה להיות עבודה מדהימה וחוויה מאוד מגבשת. אפשר גם לעבוד על משטח גדול מאוד, ולבנות מגורטאות נוף שלם. אפשר שכל אחד יצור בנפרד חלק אחד ואז ליצור עבודה קיבוצית של כולם. ואפילו לבנות פאזל גדול ביחד זו חוויה נהדרת.
 

maoravidan

New member
מעונין לקנות את הספרים של בתיה

בתיה שלום, אני מאוד מעוניין לרכוש את האנציקלופדיה:"ידי זהב". ניסיתי לרכוש אותה במקומות שונים,ואמרו לי שהיא אזלה. אשמח אם תוכלי להפנות אותי למקום שאוכל לרכוש אותה. תודה,מאור [email protected]
 

maoravidan

New member
נ.ב שמחתי לקרוא את כתבתך ב"הוביתון"

נ.ב רציתי לדעת האם ישנם עוד מקומות בהם את כותבת. הייתי שמח מאוד אם היית חוזרת לשדר בטלויזיה. ראיתי בתוכנית אודטה בפורים פרח שהכנת,אשמח אם תסבירי כיצד הכנת אותו. תודה,מאור
 
למעלה