דרך אפשרית להתמודד

July7

New member
דרך אפשרית להתמודד

סבלתי מחרדה כללית במשך כשנה וחצי, הייתי קמה בבוקר עם דפיקות לב והרגשת פחד נוראית, וחיה עם זה כל היום. אח"כ היה לוקח לי כ-3 שעות להרדם, וכל יום כמעט היה מתחיל ככה ונגמר ככה. הייתי חושבת על החרדה הזאת כל הזמן וככל שחשבתי יותר, ככה פחדתי יותר. הבעיה שלי היתה שלא ידעתי ממה אני פוחדת, זו היתה פשוט חרדה כללית, בלי סיבה ברורה. ניסיתי לחיות את החיים באופן תקין כמה שיותר, אבל זה תמיד היה שם... עד שיום אחד החלטתי שלא איכפת לי, אני לא אחשוב על זה יותר, ואתנהג כרגיל,ומה שיקרה יקרה... ואז זה פשוט נעלם! לא בבת אחת, אבל במשך שבוע-שבועיים. כל פעם שהרגשתי את החרדה, לה התחלתי לחשוב על זה לעומק כרגיל, אלא פשוט אמרתי לעצמי - "לא איכפת לי,אני ממשיכה לעשות את סדר היום כרגיל" , ואז אחרי כמה דקות הרגשת הפחד היתה נעלמת. ואז היא הופיעה לעיתים מאוד רחוקות, וכרגע כבר כשנה שלא הרגשתי משהו כזה בכלל. אני מקווה שהשיטה תעזור למישהו, נראה לי שיש נטיה לעסוק יותר מדי בבעיה, ולחשוב על זה כל הזמן. אולי הפתרון הוא לעזוב את זה... וגם - פעילות גופנית מאוד מאוד עוזרת!
 
מדהים! ../images/Emo51.gif

ההודעה הזו נותנת כוון חשוב. הנחישות להתמודד, להסתכל לפחד בפרצוץ ולומר- אני שומעת אותך, ואני בכל זאת אעשה את מה שאני רוצה לעשות. אני יודעת שזה לא קל. מעניין לחשוב, מי יכול לעשות זאת ומי לא ומה זה דורש? כוחות? תמיכה מהסביבה? טפול פסכולוגי? תמיכה של טפול תרופתי? הגעה למצב של ROCK BOTTOM כלומר תחושה של- גם ככה החיים שלי לא חיים, אז מה יש לי להפסיד? מה דעתכם?
 

July7

New member
:)

אצלי זה בא מתחושה שלא יכול להיות יותר גרוע ושאין לי מה להפסיד - היתה לי תחושה שאם אתנהג כרגיל ולא אתייחס לפחד, אם לא אנסה להרגיע את עצמי, יקרה משהו נורא. ואז, כשאמרתי "יקרה מה שיקרה", לא קרה שום דבר נורא.... להיפך! חבל שלא הגעתי לזה קודם...
 

eyola

New member
גם אצלי- אותו דבר!

גם לי זה היה הדבר היחידי שעזר. להפסיק עם השליטה המטורפת שלא עזרה לי להפך להניח לזה שיקרה מה שיקרה .. לא היה לי מה להפסיד ובסוף הייתי רואה שאני זו שמצאתי מנוח זה הניח לי עברתי בדיוק מה שסיפרת וגם אצלי היתה חרדה כללית ופחד מטורף להשתגע, ללכת רחוק מדי עם המקומות שהגעתי אליהם..:)
 
"יקרה מה שיקרה"

משפט מפתח להתגבר על החרדה- כל כך פשוט וכל כך קשה להגיע לזה. להתכוון לזה באמת וללכת על זה עד הסוף.
 
למעלה