קלונקס

Shimon 310

New member
קלונקס

שלום לכולם.
אני חדש לגמריי בפורום ואשמח לעזרה.
אובחנתי לפני 23 שנה (משנת 1995)כסובל מחרדה.
התחלתי מאז טיפול בקלונקס 0.5 מ"ג ועם הזמן עליתי עם המינון ל- 3 מ"ג ליום, ונכון להיום אני על אותו מינון של 3 מ"ג כבר 18 שנה ומינון זה הספיק כדי לטפל ולהרגיע במשך השנים הללו.
בחצי שנה האחרונה, קורה לי מידי פעם שאני מרגיש ממש מסוחרר ובשבוע האחרון היה לי התקף שלא כ"רגיל" שהתבטא בדופק מהיר בזמן שאני שוכב לי במיטה והרגשה של חוסר אונים והרגשה שאני "מרחף" מסחרחורת לא סיבובית שתקפה אותי, רעד, תחושת מועקה, זיעה קרה, . הצלחתי לאחר קשיים איך שהוא להירדם וציפיתי לבוקר לראות אם זה חלף. וכשראיתי שאני עוד מסוחרר טיפה כשקמתי מהמיטה, החלטתי לקחת עוד מיליגרם אחד מהקלונקס באופן חד פעמי ואכן זה עזר לי והסחרחורות נעלמו והמשכתי ככה שלושה ימים עם המיליגרם הנוסף של הקלונקס והסקתי שכנראה זה מה שצריך לעשות.
כשסיפרתי את זה לרופא המשפחה שלי שהמיליגרם הנוסף עזר לי מאוד ובדיקת לחץ דם שהוא ביצע לי היתה תקינה, הוא טען מצד אחד שמאחר ואני המון שנים עם הקלונקס, אז יהיה לי קשה מאוד להיגמל עד כדי כך שאין סיכוי שזה יצליח לי ושהסבל שבגמילה יהיה נוראי עבורי.
ומצד שני הוא הוא טוען שהוא מעדיף שאשאר עם אותו המינון דהיינו 3 מ"ג ועוד טען דניתן לקחת קלונקס עד גיל 60 כי אחרי זה זה כבר פוגע במערכות בגוף.
השאלה כמה זה נכון? ומה ניתן לעשות בעניין ? האם יש משהו יותר טוב עבורי?
אשמח ואודה על כל סיוע .
תודה
 
תרופות והפורום

שלום שמעון
וברוך הבא לפורום,
מאחר שאתה חדש בפורום,
חשוב שתדע שהפורום אינו נותן מענה מקצועי בנושא תרופות
ויש לפנות לרופא המטפל בכל הקשור בתרופות.


אתה הרבה שנים סובל מחרדה וזה בודאי לא פשוט
האם אתה (או היית בעבר ) בסוג טיפול אחר שאינו תרופתי ?
 

EZCA

New member
תשמע.אני לא רופא אבל אני משתמש בכדורי הרגעה כבר 41 שנים

מתוך זה אני עדיים משתמש בקלונקס כבר 21 שנים כ-11 שנים מיליגרם אחד ו-10 שנים אחרונות חצי מיליגרם. זה אומר שאני לא התמכרתי לכדורי ההרגעה ואפילו הורדתי במינון לחצי כדור ביממה.זה בזכות ששיניתי את צורת החיים שלי לחיובית יותר ללא כעסים וללא דאגות יתר. אם לא הייתי משתנה לטובה אז לא הייתי יורד במינון אלא אולי עולה במינון.הבעיה של החרדה והתקפי החרדה היא הרגשות החזקים השליליים שאתה נמצא בהן בגלל התנהגות לא נכונה בחיים ובגלל חשיבה לא נכונה בחיים. הפיתרון אצלך יהיה רק פיתרון פסיכולוגי התנהגותי מחשבתי ולא פיתרון בדרך הכדורים. הקלונקס נחשב בעיני ככדור החזק ביותר שקיים להתקפי חרדה והוא לא פותר את בעיות החרדה מהיסוד.אני כיום בן 72 שנים ואין לי שום בעיה של בריאות בגלל השימוש במשך השנים הרבות שאני משתמש בו. המינון של 3-4 מ"ג גורם לך כנראה להרגיש חלש ורפוי ולכן אין לך כוח לעבוד פיזית או אפילו לצעוד בלי להתעייף.שים לב מה הלחיץ אותך ומה הדאיג אותך בחיים ועם זה עליך להילחם כי זה מקור החרדה.אם תנצח את רגשות אלה אז תוכל לרדת עם הזמן לאט לאט מהמינון הרב שאתה משתמש בו. לדעתי הלא מקצועית היא שהסחרחורת היא תוצאה של לחץ נפשי גדול שאתה צריך להיפטר ממנו בשינוי אורח החיים שלך לחיים רגועים יותר וללא דאגות יתר.
 

LiaTuSh18

New member
זה קורה לי לפעמים מה שאתה מתאר...

וגם אני לוקחת קלונקס... לא חושבת שזה קשור כי עובדה שאמרת שאתה מרגיש טוב יותר לאחר הנטילה. יכול להיות שמה שקרה זה שהתרגלת למינון שיש לך והגוף דורש מינון גבוה יותר, ומה שהיה לך זה פשוט התקף חרדה או סימפטומים של חרדה... מציעה לך לנסות להוריד במינונים... אני לא רופאה אבל זה לא אמור להיות כל כך מייסר כמו שהוא תיאר את זה. תתחיל מלהוריד חצי כדור.. אבל האמת שעדיף בייעוץ רפואי. אולי כדאי לפנות לחו"ד שניה אצל רופא.ה אחרים.ות
 

EZCA

New member
אם יוריד במינון של הקלונקס בלי שינוי צורת החיים שלו לטובים

יותר אז יחטוף באותו יום התקף חרדה קשה.
לכן הוא חייב לשנות את הרגלי החיים שלו גם במחיר שהוא יפסיד כסף
כי לפעמים בן אדם חומד לעבודה מסויימת מלחיצה עם בוס גרוע או עבודה משעממת ,
או שהוא גר בבית מלחיץ או חי עם בת זוג מלחיצה אז מדברים אלה חייבים להיפטר גם אם המצב הכלכלי נהיה פחות טוב.
לרוב רדיפה אחר הכסף הגדול יותר היא שגורמת להתקפי חרדה או למשל מקבלים תפקיד בכיר יותר במקום העבודה ואז יש בתפקיד אחריות גדולה יותר ,או למשל בוחרים מסלול לימודי קשה יותר מהיכולת עם הרבה עבודות גם לאחר הלימודים ולא מספיקים למלא את כל המטלות שהמורה נתן, או למשל עובד עצמאי לוקח על עצמו יותר מטלות ופתאום נוצר מצב שהוא לא מספיק לסיים ולקיים הבטחות שהבטיח ללקוחות.אבל רק אדם רגיש מאד יחטוף התקפי חרדה במצבים אלה.אדם רגיש מאד צריך לנהל את החיים שלו בצורה כזו שהוא לא ילחץ יותר מידי ולא יבטיח שום הבטחה לאחרים.אנשים רגישים מאד צריכים לבחור בין שני דברים, או שהם במצב כלכלי מצוין עם התקפי חרדה,או שהם חיים בצנעה בלי התקפי חרדה, בלי וילה מפוארת ובלי אוטו מנקר עיניים יקר.אני עכשיו גר בשני חדרים וגם זה בית גדול עלי ומחזיק אוטו ישן מאד משנת 2000 עולה 6400 שקלים,שערכו הכספי לא יורד כל שנה יותר מ-400 שקלים, אבל העיקר שהאוטו נוסע ומשרת אותי לכל מקום שאני רוצה לנסוע.אין לי דאגות כמו למשל סרטו לי את צבע האוטו או שנמעך פח באוטו או שהאוטו נראה עלוב ומיושן. בעבודה כיום אני עובד בעבודות פשוטות מאד עם מעט שעות עבודה שכמעט כל אדם מסוגל לבצע אותם כמו חלוקת מקומון בעיר וליווי ילד עם בעיית בריאות קלה מאד לבית הספר וחזרה דרך חברת הסעות במונית.בקיצור חיים קלים מאד וללא אחריות גדולה בשכר לא גדול. לא נכנס לאכול במסעדות ולא מבזבז כסף גדול על טיולים בחו"ל ולא מעשן סיגריות ולא משקאות חריפים.קונה בגדים חדשים בזיל הזול 16 שקלים לחולצת טריקו יפה.מסתפר בעצמי במכונת תספורת .לא משלם על נסיעות במונית. בקיצור חי בצנע ובשלוה ואז אני מרוצה מהחיים היפים כי גם בערב אני רוקד ריקודי עם במחיר כניסה זול מאד 30 שקלים לכניסה.
 
למעלה