האם יש פיתרון?

פזוקי

New member
האם יש פיתרון?

האם ידוע על משהו טבעי מוכח ויעיל להרמת הסרוטונין בחזרה אל המוח?
במקרה של רגישות שנולדתי איתה ומלווה אותי כל חיי איך ניתן להשפיע על המוח בדרך הטבע?
 
מקורות טבעיים לסרוטונין

שלום פזוקי,
תודה על השאלה המעניינת.

יש דרכים טבעיות שמשפיעות על המוח
ונתחיל לסקור אותן
בתקוה שחברים נוספים יתרמו לדיון.
אז נתחיל ממזון.

המזון הוא מקור מצוין לסרוטונין.
מומלץ לצרוך מזונות העשירים בחלבון,
שבהם יש חומצת אמינו בשם טריפטופן.
מזונות אלה גורמים להגברת המלטונין והסרוטונין בגוף,
שתורמים להרפיית מתח, להפחתת חרדות ודכאון,
לשינה, ואפילו למניעת מיגרנות.
 

EZCA

New member
בהמשך למה שורדה כתבה הטריפטופן נמצא הרבה בבשר בקר,

טחינה,חומוס,אבוקדו,קוטג',בשר הודו,בננות,סויה,קטניות,בוטנים,טונה,דג סלמון,אורז חום,גרעיני דלעת,ביצה,שומשום,עדשים ואגוזים.אז בגוף זה הופך לסרוטונין.זה גורם להרפיית מתחמשרה שינה ומפחית חרדה ודיכאון ומקטין רמת כולסטרול רע וגורם לתפקוד טוב של מערכת החיסון וגם מפחית משקל,כלומר הוא מאזן את מרכז הרעב והשובע בשילוב ספורט מתון. מחסור בטריפטופן מוביל לאלימות ועוררות רגשית.את הסרוטונין לא ניתן לייצור ללא חומר הטריפטופן.ספיגת הטריפטופן נעשית בעזרת הפחמימות .הגוף לא יודע לייצר טריפטופן ולכן חייביםלקבל אותו דרך המזון.לכן הגוף זקוק לחלבונים ופחמימות מורכבות.
 
פעילות ספורטיבית

פעילות ספורטיבית – מחקרים שבדקו את ההשפעה של פעילות גופנית סדירה על רמת חרדה מדווחים על אפקט של הפחתה ברמות החרדה.
מאמץ גופני גורם להפרשת סרוטונין לדם
שמשפיע על מצב ברוח, וגורם לתחושות טובות.
כל פעילות גופנית שנהנים ממנה מתאימה.
 

EZCA

New member
בהמשך למה שורדה כתבה על פעילות ספורטיבית,אני חושב

שלא טוב להתיש את הגוף בפעילות ספורטיבית הגורמת לעייפות יתר,
אלא פעילות ספורטיבית מתונה.
פעילות יתר ספורטיבית גורמת להפרשת אדרנלין הגורם גם ללחץ נפשי ולא לרגיעה נפשית.
כמו כן במצב חרדה קיים בגוף עודף אדרנלין שמגביר את מהירות דופק הלב.אז רצוי מאד שדופק הלב יהיה ברמה סבירה בהתאם לגיל האדם.ככל שהאדם צעיר יותר ,אז מותר לצעירים להיות בדופק לב מהיר יותר מאשר אדם מבוגר יותר.האדרנלין לא תורם לרגיעה נפשית ולא לרמת סרוטונין טובה.לכן פעילות ספורטיבית מתונה,כמו למשל צעידה יומית כל יום היא מרגיעה ומעלה את רמת חומר הסרוטונין.הצעידה מתבצעת כך עד שהאדם מתחיל להרגיש עייפות מהצעידה ואז הוא נכנס הביתה ונח במיטה עד שהדופק לב יורד לרמה נורמלית.כמו כן חשוב שהגוף ישאב כל יום כמה דקות את קרני השמש המבריאות שגם הן מעלות את רמת חומר הסרוטונין.כמו כן כמו שתמיד אני אומר, כעסים פנימיים ודאגות יתר הם האויבים הגדולים ביותר של החרדה.
&nbsp
 

נוסעת27

New member
יש פתרונות צמחיים

אבל זה פחות מומלץ כי גם את התרופות המלאכותיות מכינים בסופו של דבר מכל מני תרביות וצמחים.
&nbsp
1. פעילות גופנית: פעילות גופנית מעלת דופק גורמת למוח לשחרר אדורפמינים מה שמעלה את מצב הרוח, הדימוי העצמי והביטחון. פעילות כזו לאורך זמן עוזרת מאוד למתן את רמות החרדה.
&nbsp
2. שמש: השמש היא מקור נפלא להעלאת הסירוטינין. מומלץ לשהות בשמש כל יום, אבל כמובן לא להגזים, עד שמרגישים שהגוף מאותת שדיי.
&nbsp
3. יוגה/מדיטציות/דמיון מודרך: כל פעולות אלו עוסקות בנשימה והרגעה. אני בתקופות שיא של החרדה הייתי עושה הרבה יוגה. זה היה עוזר לי להתפקס ולהחזיר תחושת שליטה על הגוף, וגם עוזר ברגעים שהחרדה מקשה על הנשימה. הייתי עושה כל ערב דמיון מודרך לפני השינה להרפיית לחצים ובבוקר דמיון מודרך שעוזר לאמונה העצמית ולהתחלה חיובית של יום חדש.
&nbsp
4. תמיכה: תמיכה חברתית ומשפחתית היא יקרה מפז. חשוב להקיף את עצמנו באנשים שאנחנו אוהבים, לשתף אותם בכל מה שעובר עלינו ולהרשות לעצמנו להישען.
&nbsp
5. תזונה: אני נפטרתי מכל הרעלים- קפאין, סיגריות, אלכוהול. הקפדתי לשתות הרבה מים ותמציות תה מרגיעות. ג'ינג'ר תמיד עוזר למצב רוח מרומם ובריא מאוד. בננות, אגוזי מלך, אננס, פסיפלורה, מנגו, כמובן שוקולד :) כל אלו ועוד הם מאכלים שידועים בעזרתם לרומם את מצב הרוח והאנרגיה.
&nbsp
6. התעסקות בתחביבים ויצירה: כל התעסקות בדברים שאנחנו אוהבים עוזרת להעלות את הסירוטינין. אם זה תחביב כלשהו, פעילות כלשהי וכו'. אני למשל הייתי (ועדיין) מציירת, שומעת מוזיקה, הולכת לים. חשוב לשמור על שיגרה בריאה וחיובית.
 
למעלה