אין מוצא. אבל אני חייב להלחם על האמת שלי ועל עצמי.

Happytom

New member
אין מוצא. אבל אני חייב להלחם על האמת שלי ועל עצמי.

תראו,
להסביר את ההתמודדות והמצב שלי זה נורא מורכב, גם בגלל שאני מאוד מורכב וגם בגלל שעברתי שינויים, מצבים ותקופות רבות בחיים ששונות אחד מהשנייה.

בגדול, בגיל 11, כשלנתי במחנה קיץ מחוץ לבית חלה תפנית חדה בחיי, וחיי לא חזרו להיות יותר כפי שהיו. עברתי זעזוע עולמי הפנימי, אז החל לי ה-OCD שהיה מאוד מוזר לי ולא ידעתי איך להתמודד איתו, אבל בנוסף החלו לי רגשות נטישה מטורפים, לא התחברתי לחברי בצורה רגילה, ורק חיפשתי דמות הורית שתגונן ותכיל אותי.

כשחזרתי הביתה, חשבתי שאחרי שבוע חיי יחזרו למה שהיו. אבל זה לא קרה, גם לא אחרי חודש, וגם לא אחרי 5 שנים.

כשעליתי לחטיבה שממוקמת כמה ק"מ הרחק מהבית שלי, זה היה עוד התמודדות שלא ידעתי לעכל, לא יכלתי להיות רחוק מהבית, הכל הפחיד והציף אותי, לימודים, חברים, מסגרת. ופשוט הסתגרתי לתוך עצמי, הייתי סוג של זומבי, צל, ופשוט חיכיתי שהתיכון יגמר ואז אוכל לברוח ולהתחיל מחדש.

כשהגיע הצבא, הכל צף, ואז הבנתי שאין מנוס, ועליי לשנות, ביקשתי מאמי להפגש עם פסיכולוג מחוץ לצבא, וכך קרה.

הפסיכולוג לימד אותי מהי אהבה, לסמוך על עצמי, ובעיקר למדנו על היחסים הלא בריאים עם הוריי, וככה במשך שנתיים וחצי בצבא, התמודדתי עם להיות כמה שפחות בבית, ולעצב את האישיות שלי.

השתחררתי בטרם עת, נכנסתי לפאניקה מהשחרור, ובעיקר מאז 2010, ניסיתי להתמודד בעצמי, היו תקופות של צמיחה ושינוי, אבל המון משברים שבסופו של דבר אני חוזר לאותו מקום.

בשנתיים האחרונות, ביליתי בבית של ההורים שלי, בלי לצאת, בכלל, מחכה לישועה.

לפני קצת למעלה מ-3 חודשים החלטתי שלהתחבא בבית ולא לעשות כלום לא יוביל לשום דבר, ואני לא יכול יותר לברוח, ועליי להתמודד שוב עם החיים, ולחזור לדרך של עצמי.

אז החלטתי שאני עובר לתל אביב, מצאתי דירה, וחתמתי על חוזה שכירות לשנה.

בנוסף, הרגשתי שאני חייב לטפל אחת ולתמיד ב-OCD שלי, לא ידעתי לאן לפנות, הקלקתי OCD בגוגל, והשם הראשון שהופיע היה "המרכז הישראלי ל-OCD" השם נתן לזה תוקף סמכותי, וחשבתי שהם בטח איגוד או משהו והם בטח ידעו להוציא אותי מזה (מסתבר שהמרכז הזה הוא חברה כלכליות ורווחית לכל דבר, והשם הוא רק לצורך שיווקי)

כשהגעתי לתל אביב נורא פחדתי, אבל מהר מאוד הפחד התחלף בהתרגשות, כאילו, נולדתי מחדש, לא הרגשתי דכאון או פחד, הרגשתי מחובר לעצמי, הרגשתי סוף סוף בחיים.

יותר מאוחר בצהריים הלכתי למרכז הישראלי ל-OCD לפגישה, משהו באינטואציה שלי אמר לי שזה לא המקום המתאים בשבילי, אבל החלטתי בכל זאת לנסות.

הגעתי למרכז, ונכנסתי לפגישה עם הפסיכולוג, על הרגע הראשון הרגשתי רע, בחילה, ואני זוכר שהגוף שלי מנע ממני לשתף פעולה, שמר על עצמו מלחזור למקום של מסכן ושליליות.

הפסיכולוג לא היה צריך לדבר יותר מדי, השפת גוף והאנרגיה שלו שידרו התנשאות, ראה אותי בתור משהו חולה, ואני ספגתי את כל החרא הזה.

הוא אמר לי דברים כמו שמה שאני עושה זה מאוד קיצוני, ושהדברים שאני חושב שהם טובים בי זה ביטוי לאוסידי שלי, ואני פשוט לא יודע שיש לי OCD. לקראת סוף הפגישה התמוטטתי, הרגשתי שחזרתי להיות תום המסכן, רק הפעם אני חשוף לבד באמצע תל אביב.

זעמתי, לא נרגעתי, ולמרות זאת לא ידעתי, להמשיך את המסע בתל אביב או ללכת להיות מסכן במכון הזה.

אחרי חודש של טירוף חזרתי לבית הוריי, קיבלתי מהפגישה עם הפסיכולוג שיתוק פסיכוסומטי ביד ורגל שמאל, אני כבר לא התום שהייתי, וכל יום בבוקר אני חושב עליו ויש לי חשק לשפוך עליו דלי של מים חמים, אני פשוט זועם, ולא מצליח להשתחרר מהזעם הזה, והזעם הזה הופך אותי לחלש. אני לא יודע איך להשתחרר ממנו.
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
תחפש פסיכולוג/לוגית עד שתמצא אחד מתאים

לא כלם טובים לא עם כולם תמצא שפה משוטפת אבל לבסוף תמצא.
 

Happytom

New member
לא הבנת את הבעיה

הבעיה היא לא למצוא מטפל.
&nbsp
אלא שהמהפגש הזה (בגלל העיתוי שהייתי בשינוי של 360 מעלות ויצאתי לבד לגור, ההשפלה שערתי משמה חדרה אליי וגרמה לי לפוסט טראומה... ואני הולך עצבני וזועם כל הזמן.. וכל דבר קטן מפחיד אותי)
&nbsp
יש לי חשק למצוא את הבית שלו.. ולשפוך עליו דלי של מים חמים על הפרצוף
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
אז תבקש מהמטפל שירגיע אותך קודם לטיפול ב OCD

ואל תסתמך רק על מפגש אחד
 

Happytom

New member
אתה רציני?

הבנאדם גרם לי לרגרסיה, ואתה מציע לי להמשיך להפגש איתו? אם אני אפגוש אותו סביר להניח שזה יהיה בשביל לשרוף לו את הפנים עם חומצה.
&nbsp
&nbsp
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
אז תחפש פסיכולוג אחר

קודם הצעתי לך ולא רצית. או שלא הבנת אותי.
לי היו מספר מטפלים מסל שיקום ( עו"ס ומדריכים)- חלק היו טובים כמו עכשיו והתקדמתי. וחלק פחות.
מטפל קובע המון. אך גם אתה (צריך מוטיבציה).
אלא שאני לא יכול להחליף מטפל זה בא לי מהסל. ואתה יכול.
לי אין OCD אבל יש לי גם מחשבות טורדניות אז אני יודע שזה קשה.
הטיפול הוא חשוב. אני התקדמתי הרבה הודות לטיפול בפוסט טראומה וחרדה.
אבל זה לקח הרבה זמן ויש לי עוד מה לטפל.
&nbsp
&nbsp
 

Happytom

New member
זה מורכב

הלוואי ו-OCD היה הדבר היחיד שיש לי. יש לי מורכבות.
&nbsp
מגיל 19 עד גיל 22 נפגשתי עם פסיכולוג מקסים, וגם לאחר הצבא היו תקופות שנפגשתי איתו. לאחר הטראומה שהפסיכולוג השטן גרם לי, הבנתי שאסור לי לשתף אף אחד חוץ מהפסיכולוג שלי, וחזרתי אליו. העניין הוא שזה עולה 450 שקל לפגישה (ללא דלק) ואני חייב לעזוב את הבית, חייב !!! אבל אני גם לא יכול לעזוב את הבית עד שאני אשתחרר מהפסיכולוג הנוראי. לא קרה לי דבר כזה בחיים. זה הדבר היחיד שאני מתחרט עליו בחיים, אני לא מבין איזה מזוכיסט אני שהלכתי אליו.
&nbsp
&nbsp
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
דרך קופת חולים אפשר להשיג

פסיכולוג במחיר מוזל אבל עדין לא ניסיתי זאת. אני חושב ש 132 שח לפגישה
ואני לא יודע כמה פגישות מאשרים תשאל את רופא המשפחה..
וגם תתייעץ עם ורדה הפסיכולוגית כאן בפורום.
 

Happytom

New member
אני יודע את כל זה.

שלחתי בקשה לקופה לטיפול אצל מישהו, והם דחו אותו. והציעו לי ללכת למסגרת כוללנית במרפאה.
&nbsp
חוץ מזה, אחרי הטמבל ההוא, אני לא סומך על כל הפסיכולוגים הקונבנציונאלים והמרובעים האלה, לא רוצה לשמוע יותר חדשות רעות. אני רוצה מישהו שהתפתחות אישית חשובה לו, והוא רואה את הצד החיובי והטוב בחיים.
 

נוסעת27

New member
אני לא בטוחה שהפסיכולוג היה כזה שטני

נשמע ממה שאתה מתאר שהמפגש איתו עשה לך רע מאוד. השאלה היא באמת למה.
אתה אומר שהוא נראה מתנשא וכו'. שהסיק לגבייך מסקנות. מהנסיון שלי עם פסיכולוגים, אכן יש טובים יותר וטובים פחות, אך לא מעט קורה לנו שאנחנו משליכים על המטפל כל מני דברים שבעצם עוברים לנו מבפנים. תראה כמה זעם מטורף הוא עורר בך, מפגש יחיד עם אדם שאתה לא מכיר. אני לא מאמינה שתגובה כזאת יכולה להתעורר ממשהו שלא נוגע בנו בנקודה עמוקה עמוק מבפנים. הרי אם הוא סתם היה איזה שמוק שמבלבל את השכל לא היית מגיב אליו ככה. אני זוכרת למשל שכשהייתה לי את הפרעת החרדה, והחלטתי לא לקחת תרופות, היה פסיכיאטר מרושע ומתנשא שהטיף לי למה אני לא לוקחת תרופות ובוחרת בטיפול פסיכולוגי. הוא אמר שאני הולכת להחמיר את מצבי ולעשות לעצמי נזק תמידי. יצאתי ממנו מעורערת. אך מהר מאוד נרגעתי, כי האמנתי בדרך שלי וידעתי שלמרות שהוא פסיכיאטר, הוא פשוט טועה לגבי, נקודה. וכל זה מתוך ענן כבד של חרדה, כן? אני מאמינה שהיה משהו עם המטפל הזה שעימת אותך עם משהו מאוד גדול בתוך עצמך, ולכן לדעתי דווקא כן כדאי להיפגש איתו שוב. אלא אם אתה ממש מרגיש שאתה לא מסוגל. ואז אני ממליצה לך למצוא אחד אחר. אני מבינה את הרצון לחזור למי שאתה מכיר. אבל אולי חלק מהרצון שלך להתגבר ולהמשיך הלאה ולא לחזור אחורה הוא למצוא מטפל חדש, אתה יכול דרך קופת החולים שמסבסדים את הטיפולים בחצי מחיר אם לא יותר, אני ככה הייתי אצל מטפלת מדהימה במשך שנה וחצי.
&nbsp
ואגב, מה שאתה מתאר, מזכיר לי מאוד את הסיפור של בן זוגי, הוא היה בסוג של קונכיה חברתית מרבית חייו, התנתק מהעולם וסבל גם מסוג של דכאונות וחרדות וחוסר התמודדות עם החיים. בסוף הוא החליט בעצמו לצאת מזה, זה היה תהליך ארוך ומייגע, והוא עדיין עובד על עצמו כל הזמן, אני פגשתי אותו אחרי שהוא עבר דרך ארוכה מאוד, והוא ממשיך לעבור אותה, גם בקשר שלנו. זה אפשרי לצאת מזה, ונשמע שאתה כן בדרך הנכונה, וזה בסדר שיהיו רגרסיות מדיי פעם ולא תמיד הכל קל וחלק, אני יכולה להעיד על כך ממישהי שעם מישהו כזה ורואה יחד עם הקשיים גם את הצמיחה וההתפתחות האינסופית, השמיים הם הגבול. אל תחמיר כל כך עם עצמך. זה בסדר ליפול לפעמים.
הייתי ממליצה לך גם לנתב את הכעס העצום שמתעורר בך לפעילות ספוטיבית, זה עוזר מאוד לגוף ולנפש.
 

Happytom

New member
תגובה מעולה.

אז אני אחדד ואסביר.
&nbsp
הפסיכולוג הזה הוא אכן חתיכת חרא, יהיר, לא מקצועי, חסר רגישות, ובכלל היה לי רושם מהמרכז הזה שלא אכפת להם מהמטופלים אלא אכפת להם לעשות כסף מהיר, בלי יותר מדי להתעסק. זה פשוט חוסר מקצועיות להעביר ביקורת על בנאדם שבא אלייך במצב פגיע ופותח את הלב ואתה לא יודע עליו כלום. הייתי במצב כזה שביר, עשיתי צעד מאוד מאוד מפחיד, לצאת מהחדר הקטן שלי, מהמוכר, לתל אביב לבד, שהכל פתוח ושום דבר לא מוכר (צעד מבורך אך מפחיד) והכי הייתי צריך מישהו שיגיד לי: "כל הכבוד, יתותח, איזה אומץ אתה הולך להצליח" ומה הוא בא ואמר לי: "זה קיצוני" "זה ה-OCD שלך"
&nbsp
עכשיו ברור שהמפגש הזה היווה טריגר למשהו פנימי שקיים אצלי, והזעם שאני חש זה בעצם קונפליקט עם עצמי, אני זועם עליו כי הוא זה שהיווה את הטריגר.
&nbsp
סביר להניח אם הייתי פוגש איזה סתם פוץ ברחוב שהיה עושה לי משהו רע, אז הייתי מתעצבן באותו רגע ושוכח אותו מחר.
&nbsp
העניין הוא, שאני המון שנים נמנע מהצעד הזה, והוא מאוד הפחיד אותי, לעזוב את ההורים שלי, ללכת להיות לבד, לכל מה שלא מוכר, מחוץ לחדר ולטלוויזיה, שקשקתי בביצים, אבל כשעשיתי את זה, ידעתי שאין ברירה, ומתוך האין ברירה יצאתי, ביום הראשון שלי שם, הפסדתי בטחון ועוד הרבה דברים, אבל ראיתי מה אני יכול להרוויח- להרוויח חיים, נחת, יחסים, חברה, הגשמה, צמיחה.
&nbsp
כשנכנסתי אליו, הוא ישב לי על הפחד, לחזור למוכר, לא להענות לאתגר, לחזור לרע. אז את צודקת.
&nbsp
אני אחזור אליו רק כדי לשפוך לו חומצה לפנים, כי יאמר לזכותי, שהתרעתי להם לפני המפגש שיש לי גם הפרעת אישיות גבולית והאם זה מתאים לסוג הטיפול? אם הוא היה מקצועי גרידא הוא היה מסרב לקבל אותי, אבל בגלל שהוא רודף בצע ומה שמעניין אותו זה כסף, הוא התעלם מזה. זה חוסר מקצועיות. שנית, יש במעמד הזה משהו שהוא מאוד לא שיווני, ואתה נמצא בעמדה של חולשה והמטפל נמצא בעמדה של כח. אני בזמנו ראיתי בו משהו מאוד סמכותי שוציא אותי מכל ה-OCD שאני סובל, ובגלל זה לא הייתי נאמן לתחושתי, בגדתי בעצמי. אבל זה רק הראה לי שלא האמנתי בדרך שלי במאה אחוז.
&nbsp
לגבי הפסיכולוג הישן, אין לי למי ללכת, כי הוא היחיד שמכיר אותי, וגם בזכותו הצלחתי להגיע לתל אביב ולהרגיש כל כך טוב.
&nbsp
קופת חולים לא רוצים לתת לי פסיכולוג כי הם טוענים שבגלל ההפרעת האישיות גבולית שלי אני צריך טיפול כוללני במרפאה (את מבינה, אני לא מקבל את הקטלוג הזה) אני ניסיתי לשתף פעולה עם המערכת הזאת, ואפילו הלכתי לקבוצת DBT כפי שהמליצו, ואז שמתי לב, שאף אחד לא מכיר אותי, אף אחד לא טרח אפילו לשמוע את הסיפור שלי. הם רק ראו סימפטומימים, קטלגו ונתנו שם למחלה ולפי זה טיפול, הם לא נתנו מענה שמתאים לתום, הם נתנו מענה שמתאים להפרעת אישיות גבולית.
&nbsp
חלק מהכאב שלי, שיש איזה מקום של ספק, ספק בדרך של הפסיכולוג הישן שלי, שאולי יש שמה עוד משהו ולא צריך את כל המלחמה הזאת (למרות שהרבה פעמיים היה מלחמה, וראיתי שינוי לטובה, אבל תמיד הרסתי את זה כדי לחזור לאזור המוכר שלי) ומזה נמאס לי.
&nbsp
הרגרסיה העכשווית מכעיסה משני סיבות:
1. זאת הרגרסיה הכי עמוקה שחוויתי
2. אחרי שהייתי שנתיים בבית של ההורים שלי ופספסתי כל כך הרבה, סוף סוף יצאתי שוב להלחם, ולא הפסקתי אפילו יותר מיום. ואני יודע, שאם לא הייתי מזמין את הפסיכולוג הזה, ומאמין בדרך שלי, הייתי חווה דברים מדהימים, ושאם הייתי מתמיד, אחרי חצי שנה כבר הייתי חווה שינוי מפגר. אבל עכשיו שוב נשאבתי לחור שחור, והפעם זה נראה לי מאוחר מדי. אני משתמש בפסיכולוג השטני כדי להתניע את מה שאני מכיר.
&nbsp
אני כל הזמן מחפש מישהו שיטפל בי, שישמור עליי, מישהו שיעטוף אותי במסכנות. ושהבית חולים הפסיק לתת לי את זה (לא היה מוכן לקבל אותי לאשפוזים יותר), אז יצרתי לעצמי את זה וזימנתי פגישה אצל הפסיכולוג השטני כדי לקבל מעטפת של מסכן, אבל כשהגעתי ליום הראשון בתל אביב, פתאום שמתי לב לכוחות שלי, פתאום ראיתי שיכול להיות אחרת, ואז כבר לא רציתי ללכת לפסיכולוג, הרגשתי שזה לא מתאים. שאני עכשיו בתל אביב, ואני חזק, ועליי לשמור את זה.
&nbsp
אבל עכשיו אני כבר לא יודע איך לצאת מזה. אני כבר מפחד מדי. אני נמצא במצב מאוד מאוד עדין. כל יום שאני פה סגור זה ום שלא חוזר, אין לי זמן לבזבז, אבל אני לא רוצה סתם לצאת לתל אביב שוב שאני לא מאוזן ולעשות שטויות.
 

EZCA

New member
לפני עשרות שנים הלכתי לראשונה לפסיכולוג מטעם

קופת חולים.
הטיפול מצד הפסיכולוג היה זלזול נוראי.
אז הבנתי שאני יותר לא מתעסק עם פסיכולוג מקופת חולים,
אלא רק פסיכולוג פרטי.
דרך קופת חולים יש עשרות אלפי מטופלים ואולי מאות אלפים בכל הארץ,
אז מה שקופת חולים עושה זה שהיא נתנה פקודה לדחוף כדורים במקום שיחות
עם מטופלים וככה היא פותרת את הבעיה שלה מהמטופלים.
יש כמובן מקרים נדירים עם מזל שמטפל קופת חולים נותן שרות טוב פעם בשבוע למשך שנה.
 

נוסעת27

New member
מי כמוני מכירה את הקושי בלקבל תהליך

תשמע. כשאצלי התחילה הפרעת החרדה הדבר שהכי רציתי שכאן ועכשיו אראה התקדמות, שדברים יזוזו ויאללה. לא משנה מה עשיתי וכמה, ההתקדמות הייתה איטית מאוד. היו ימים טובים מאוד, היו ימים קשים מאוד. כמוך, לקחתי קשה כל ריגרסיה. אבל המטפלת המדהימה שלי כל הזמן החדירה לי למוח שכל מסע הוא ייחודי, וחלק מהדרך היא לפעמים ללכת בקלות, לפעמים לטפס על סלעים גבוהים, לפעמים ליפול, להתעייף, להתיישב ולנוח. אבל זה שנפלנו לא אומר שאנחנו לא יכולים להמשיך ולהתקדם.
&nbsp
סך הכל נשמע מדברייך שאתה בחור רהוט, אינטילגנט ומודע לעצמך. זה כבר דבר שלא מה בכך. אני לא אוהבת את מושג ה"מלחמה" שאתה מדבר עליו כי אני לא חושבת שלעבוד על עצמנו זה מלחמה. לקחת סיכונים, להעיז, לנסות, לטעות. כל זה לא מלחמה. זה תהליך שכל אדם עובר בחייו, כל אחד עם הקלפים שהוא קיבל.
&nbsp
אני אישית, בלי אפילו לרגע לזלזל בצורך לעזרה (נשענתי בעצמי על טיפול ארוך, ממוקד ואינטנסיבי) מאמינה שהכל עניין של החלטה. אנחנו מחליטים אם אנחנו רוצים להשתפר. אם אנחנו מוכנים לקבל עזרה. אם אנחנו מאמינים בעצמנו.
&nbsp
היו לי הרבה שיחות על כך עם בן זוגי, שהתעקש לעבור את התהליך ללא עזרה מקצועית (אני תמיד חשבתי שחבל, כי מטפל טוב יכול לעזור המון). הוא חווה את המקום ממנו הוא הגיע, שנשמע מאוד דומה לשלך. אני הגעתי מהתגברות על הפרעת חרדה קשה. וניהלנו הרבה שיחות על הבחירות שעשינו. שנינו, כל אחד בדרכו, בחר לצאת מזה. עצם הבחירה לא אומר שמישהו קם בבוקר והכל נפתר. זה יכול לקחת תהליך של שנים. עבודה קשה, נפילות ועליות. אבל הבחירה העמוקה מבפנים- היא המפתח. וזה מה שהחזיק אותי בשעות הכי קשות, וגם מה שהחזיק אותו.
&nbsp
הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להחליט. אחרי שאתה מחליט, ואתה מאמין בהחלטה שלך, שם הצעד הבא. כבר היית במקומות הטובים שהתחלת להתקדם, במקום לטפוח לעצמך על השכם על כל מה שהשגת, אתה מלקה את עצמך על מה שלא השגת. מי אמר שהחיים קלים? מי אמר שתמיד רק שועטים קדימה? שאין רגעים קשים? נפילות? מה זה לא בסדר להיות חלשים לפעמים, או להיכשל? זהו? אם משהו לא הצליח זה אומר שהכל אבוד?
&nbsp
תפסיק להאשים את הפסיכולוג. זה לא זה. זה המקום שהתעורר בתוכך שמפקפק בעצמך, מקום שהצלחת לכבוש ומדיי פעם מרים שוב את ראשו. וזה טבעי.
&nbsp
תפסיק לכעוס על עצמך ולהחמיר עם עצמך כל כך, תנסה לסגל חשיבה חיובית. תשלים עם זה שבחיים לא הכל קורה כמו שבא לנו. ועם קצת עבודה קשה ורצון אפשר למצוא את הדרך שנכונה לנו. אם המערכת לא סיפקת פיתרון ראוי- תמצא אותו בעצמך. חפש קבוצות תמיכה, תתייעץ בע"רן לגבי עזרה נפשית. תתעניין, תחקור, תמצא מה נכון לך. אתה כן מודע, ואתה כן מסוגל להכל- הרי כבר עשית את זה. אז נפלת. אז מה? אל תנתח את זה מכל הזוויות, תשקע בזה ותתמוסס בכישלון, פשוט תקום.
 

Happytom

New member
התגובות שלך מאוד מעצימות, תודה 3>

תראי,
סיפור חיי הוא באמת מאוד ייחודי.
&nbsp
מאז שאני זוכר את עצמי, שזה בערך מגיל 6, אני זוכר שהייתי רב עם הגננות (פעם אחת ברחתי מגננת, עליתי על גג של מתקן בחצר, ועשיתי לה אצבע משולשת) הייתי מרביץ לילדים, מסרב ללמוד (הפסיכולוג הישן שלי, לימד אותי שאני טוב והתחלתי להשתנות, אבל אצל הפסיכולוג "השטן" הרגשתי שהוא שופט אותי, ומשום מה, לא יודע למה היה לזה אפקט כזה, אבל הוא החזיר אותי לתחושה של ה"ילד הרע", שלא חשתי כבר המון המון שנים, בגלל הראייה הצרה שלו חזרתי לתחושות האלה, ואז פתאום חשבתי על עצמי דברים שלא חשבי הרבה זמן, ובתל אביב התהלכתי כל הזמן זועם, כי הרגשתי שוב הילד הרע שכולם שונאים, ואפילו שהראו לי אהבה, לא הסכמתי לקבל אותה)
&nbsp
זה מראה לך כמה מערכת חינוך אטומה, הייתי 12 שנה במערכת החינוך במצב כזה, ואף אחד לא בא לדבר איתי, 12 שנה (!!)
&nbsp
וביסודי היו שמים אותי בצד, והמורות היו מחרימות אותי, אבל בסדר, העולם מוגבל.
חבל לי שאין מערכת חינוך אמיתית, שתזהה ילדים כאלה ותעזור להם באמת, אם היה מישהו שמטפל בי עוד כשהייתי ילד, היה יכול להמנע המון סבל.
&nbsp
החרדות התחילו בגיל 12 שהייתי במחנה קיץ, ושאני מדבר על חרדות, אני מדבר על חוויות מטורפות, ששום ילד לא אמור לעבור אותם לבד, וכשעליתי לחטיבת ביניים, שמה כבר היה סיוט, ועוד כן באתי לבית ספר, רוב הזמן הייתי יושב מאחורה, עם הראש על השולחן, לא הייתי מסוגל ליצור שום קשר, גם לא כל כך רציתי קשרים, רציתי רק את הבית, אבל זה גם מצחיק, כי הבית היה מקום מציף, והייתי מקיף את הבית 15 פעמיים עד שהייתי נכנס, אני זוכר את האחים שלי צופים בסלון קטנטנות, ואצלי יש רעש, מלא רעש, הייתי מנתק לאח שלי את הטלוויזיה באמצע הלילה, בגלל הרעש, ואמא שלי הייתה דמות מציפה ומפחידה, אמא שלי עד היום מפחידה אותי.
&nbsp
עכשיו כל הדברים שאני מספר לך, זה פשוט הזוי, כי אני לא זוכר את עצמי ככה שנים, אני אחרי הצבא נורא התפתחתי, נהייתי איש מכירות, אבל כל החוויה עם הפסיכולוג השטן הזה הכניסה אותי לרגרסיה והצפה של דברים שאני לא זוכר את עצמי ככה, וזה מאוד מוזר לי.
&nbsp
בכיתה ז' מזה שמרביץ ומתעלל, הפכתי להיות זה שמציקים לו, שנאתי את הכיתה שלי, אבל לרוב לא הציקו לי סתם, אלא בגלל שהייתי מאוד מאוד מתגרה, במבט אובייקטיבי לאחור... כולם סתם עשו צחוקים... ואני לקחתי הכל אישי ובהגזמה... אבל אני זוכר שהבית ספר והיקום נראה כמו משהו שענק עליי...
&nbsp
ואז כשהתגייסתי לצבא.. כבר לא יכלתי לברוח יותר ולשתוק... ונפגשתי עם פסיכולוג, והתחלתי לשפוך הכל... אמרתי לעצמי שיש לי 3 שנים בצבא להתאמן וכשאני אשתחרר לאזרחות אני אכבוש את העולם...
השגתי הרבה דברים בזכות הפסיכולוג הזה..
&nbsp
אבל תמיד יש סימן שאלה... אם הייתי פוגש מישהו אחר... האם עדיין הייתי עובר את כל הסיוט הזה (עשיתי הרבה שטויות בחיים שלי אחרי השחרור... מאוד מאוד ילדותי, חסר אחריות, הייתי במצבים הזויים) אבל זה גם מה שעיצב אותי.
&nbsp
3 שנים של טיפול בצבא, כל כך חלמתי על השחרור, על טיול לדרום אמריקה, על חופש, ומצאתי את עצמי בבית חולים פסיכאטרי, והשנים אחרי זה תמיד נפילות.
&nbsp
אם תקחי ממני את הפסיכולוג שלי, אני לא יודע איך לחיות, סביר להניח אני אחזור לקשר סימביוטי עם ההורים שלי ואני אהיה מדוכא מאוד (מה שקורה לי עכשיו, אני עכשיו זנחתי את כל מה שהפסיכולוג שלי לימד אותי, וחזרתי לאותו מקום)
&nbsp
אז אני כבר לא יודע מה לעשות. כשעברתי לתל אביב, זאת הייתה דרך שהפסיכולוג לימד אותי.... ובגלל כל כך הרבה נפילות... אז כבר התחלתי לפקפק... ולמה הוא אף פעם לא טיפל לי ב-OCD כמו שצריך... כששאני אומר לו על הפוביה שלי מזרע... הוא שואל אותי מה זרע מסמל לי?
עכשו פעם האמנתי להכל... היום אני יודע שזה חרטא.. ומה הוא מבלבל לי במוח.... כעסתי... ובגלל זה זימנתי פגישה למרכז הישראלי ל-OCD (הפסיכולוג שלי טוען שעשית את זה בכוונה כדי להרוס לעצמי ושואכל לחזור לבית של ההורים)
&nbsp
אבל כשהגעתי למרכז הישראל ל-OCD זה היה הפוך לגמרי מהדרך שלי... הפסיכולוג שלי תמיד קרא בוז לקשיים... והסתכל עליי כאל רגיל.... וככה הלכתי לתל אביב.... ואז פתאום הפסיכולוג מהמרכז הסתכל עליי כאילו אני איזה מוזר קיצוני... והכל התחיל להתפרק...
&nbsp
לגבי המהירות... תראי.. אני כבר בן 28 וחצי... 3 שנים של טיפול... ועוד המון שנים של נסיונות... אני מגיל 12 מחכה לגאולה... אני מגיל 12 לא עשיתי כלום בחיים...אבל כלום....
אני לא בחיים בכלל.. רוב החיים שלי העברתי בצפייה בטלוויזיה....
&nbsp
הרבה פעמיים הפסכולוג ששלי קרא לי מפונק ועצלן, אני מכיר אנשים לא פחות מפונקים ממני... אבל הם לא סובלים, הם נוסעים על הבמוו של אבא, הולכים למסיבות, מטיילים, לומדים, הם לא סובלים.
&nbsp
אז אני משלים עם זה שהפסיכולוג שלי אולי לא התאים לי, ואז זה נורא כואב לשמוע, כי זה אומר שמגיל 19 עד עכשיו הכל היה בזבוז, ומה עכשיו? למחוק את הכל, וללכת למשהו אחר? וכשאני אומר לעצמי, אז טוב יש לך קשיים, אז אני מרגיש סתם מדוכא.
&nbsp
בקיצור, אני בבית כלא, אני לא יודע מי בעדי ומי נגדי, ובעיקר קשה לי.
אני רק רוצה לחיות, כל החיים שלי עושים בשבילי, מסדרים לי, מאכילים אותי, מעולם לא הייתי צריך לחוות על בשרי את החיים, לטעות, ללמוד, להתאמץ, הכל הביאו לי על מגש של כסף.
&nbsp
אני רוצה אייפון, אבא יסדר לי קומבינה של אייפון, אבא יקנה לי דירה, אין לי שום אוטונמיה.
&nbsp
אני חושב שהפסיכולוג מהמרכז, פשוט מסמל לי את ההורים שלי, את הכמיהה לסימביוזה הזאת, הכל כך מסרסרת, אבל כל כך ממכרת
 

נוסעת27

New member
אוקיי...

1. אני רואה הרבה האשמה כלפי העולם. שזה הגיוני להרגיש ככה אבל חלק מתהליך החלמה הוא לנקז את הכעס העצום עד תום ולצאת מתחושת המסכנות. פשוט לקחת שליטה על החיים. את זה כמובן הכי טוב לעשות בטיפול.
2. אתה צריך לדבר עם מישהו. זה מעולה שאתה בא לכאן לשפוך. אבל זה לא תחליף ללדבר עם מישהו באמת. יש בך המון שאתה רוצה לבטא. כרגע אתה עושה את זה כאן וזה לגיטימי. אבל לא תוכל לקבל כאן את העומק, התמיכה והאינטנסיביות שתוכל לקבל בטיפול.
3. אני חושבת, ממה שאני קוראת, שיש לך ניגודיות פנימית כלפי ללכת לטיפול באמת. נשמע מהדברים שאתה מתאר על המטפל והפקפוק שלך בתהליך שעשית איתו, שאולי הוא באמת לא היה הכי נכון בשבילך, או התאים לתקופה מסויימת. ניסית מישהו חדש ויצאת מפרופורציות מרוב שליליות, ואתה לא יכול לחזור למטפל ההוא, כי הוא יקר בטירוף, אבל לא מאמין שתוכל ללכת למישהו אחר (למרות שאתה מציין יותר מפעם אחת שאתה לא בטוח שהתהליך איתו היה באמת נכון לך). כל מי שקורא את זה עלול לקרוא תירוצים למה לא לעשות את הצעד באמת. אולי אני לגמרי טועה, אני לא באמת מכירה אותך. זה מה שאני קוראת.
&nbsp
העצה שלי? תמצא מטפל אחר. יש מספיק טובים. אולי תנסה אישה, מנסיוני יש להן מטבען כושר הכלה גדול יותר, וזה בהחלט יכול לעזור לך עם היחסים עם אימא שלך, שלדברייך מפחידה אותך. למעשה זה נראה לי רעיון מעולה שיעמת אותך עוד יותר דברים שאתה מסרב להתמודד איתם.
&nbsp
כמו שאמרתי לך בתגובה הקודמת, זה עניין של החלטה וזהו. אתה יכול לתת לי ולחברי הפורום ולעצמך את כל הסיבות ההגיוניות למה העולם הוא חרא, ולמה אם הדברים לא יקרו ויפתרו כמו שאתה רוצה אז שום דבר לא יזוז. ולמה אין מטפל נורמלי בעולם/העולם אכזר/המטפל ההוא יקר מדיי וכו'. אני גם בטוחה ממה שסיפרת שאבא שלך ישמח לממן לך את הטיפול. אני מבינה את הרתיעה שלך מזה, אבל לפעמים צריך להרכין ראש ולהודות בזה שאנחנו בצומת ביניים שאנחנו זקוקים לעזרה. אתה במעגל שלילי שצריך לשבור- אתה לא רוצה להיעזר בתמיכת ההורים כדי לקדם את עצמך, אך מכיוון שהמשמעות היא לא לטפל בעצמך את ממשיך להיות תלוי בהם וחוזר חלילה. בהנחה ותתמיד בטיפול טוב, זה ייתן לך את המקום להתרומם ולצאת לעצמאות מה שאתה והורייך בוודאי מאוד רוצים שיקרה, ואני בטוחה שיתמכו בך בשמחה רבה. זה לא בושה להישען ולהיעזר, בעיקר כשזה למטרה של להביא את עצמנו למקום טוב יותר.
&nbsp
מקווה שלקחת מכאן כמה תובנות.. בכל מקרה, ניסיתי :)
בהצלחה
&nbsp
 

7575

New member
דעתי היא

שהרבה פסיכולוגים מדברים בהתנשאות, הם יודעים הכל,הם יודעים מה מסתובב לנו בראש,הם המבינים הם החכמים,רק חסר לפעמים שיושיבו אותנו על כיסא נמוך.
אני מאמין בעזרה של אנשים פשוטים עם ניסיון חיים, שעברו בעצמם משברי חיים ויצאו מזה,מה שנקרה לצערי פסיכולוגיה בגרוש,זה הדבר האמיתי
 
למעלה