אשמה וחרדות

alegra25

New member
אשמה וחרדות

היי,
אני נמצאת בתקופה מבולבלת בחיי כרגע. קצת רקע:
יצאתי מקשר של כמה שנים עם בן זוג תומך, מהתתחלה לא ממש נמשכתי אליו אבל קיוויתי שעם הזמן אני אתרגל/דברים ישתנו לטובה. במשך כמה שנים טובות הדחקתי את העניין, עד שבסופו של דבר הכל התפוצץ ונכנסתי לדיכאון. הבנתי שבעצם חייתי בשקר. תוך חודשיים בערך הדיכאון עבר, והיו לי כמה חודשים די רגועים. ואז משהו מהעבר שלי חזר לתודעה שלי. זאת תקופה מעברי שבה הייתי מאוד חלשה, ועשיתי במהלכה דברים שנוגדים את העקרונות שלי. אני חשה כיום אשמה על כך, האשמה פיתחה אצלי חרדה, והחרדה גורמת לי להרגיש מדוכדכת.

אני מרגישה שהלכתי לאיבוד, שכרגע אין לחיים משמעות אמיתית מבחינתי, ושכל פעם שאני מנסה לחשוב חיובי יותר - זה מתפרש אצלי כמחשבה שקרית. כל הנושא של שקר או אמת תפס מקום מאוד מרכזי בחיים שלי, וקשה לי לעשות את ההבחנה.

קבעתי תור לפסיכיאטר (בעבר נטלתי כדורים ובאישורו הפסקתי), ואני נפגשת עם פסיכולוגית מזה שנה. השאלה האם יש משהו נוסף שאפשר לעשות במצב כזה.

תודה מראש,
אלגרה.
 
נגייס לעזרתנו הנחת יסוד ב NLP

שלום אלגרה
ברוכה הבאה לפורום,
אני מבינה שאת חווה קשיים על רקע הפרידה מבן הזוג,
זה בודאי לא פשוט לך.
מתוך דבריך עולים הכוחות שבך שמאפשרים לך להתגבר על קשיים
כמו ההצלחה שלך להתגבר על דכאון.

את כותבת כי את חשה אשמה על מעשים מהעבר -
אשמה היא רגש שאינו מועיל ואינו תורם.
אחת מהנחות היסוד שקיימות ב NLP
(זו גישה להשגת מטרות של הצלחה ושל בריאות) אומרת ש:
"בכל רגע נתון אדם בוחר את הבחירה הנכונה ביותר האפשרית עבורו בתנאים הקיימים ובאותו זמן. הבחירה הזו תאפשר לו לשרוד,להשיג בטחון ועונג ולהמנע מכאב וסכנה. ואם יש כמה אפשרויות כאלה, האדם יבחר באפשרות הטובה ביותר עבורו".
הנחת יסוד זו מזמינה אותך להיות סלחנית כלפי עצמך, לוותר על האשמה עצמית שאינה מועילה, אבל כן לקחת את הדברים למקום של למידה והסקת מסקנות.
 

alegra25

New member
תודה רבה


 

נוסעת27

New member
היי אלגרה

מעניין אותי מה טיב היחסים שלך עם הפסיכולוגית. האם היא באמת עוזרת לך, ומלווה בצורה שנכונה לך את התהליך? כי נשמע קצת ממה שאת מספרת שאת נוטה בכלליות "לנסות להתרגל לדברים, ושהם ישתנו לטובה". האם את נוהגת ככה גם איתה? כי נשמע שטיפול צמוד אמור מאוד לסייע לך בכל הדברים שאת מספרת. אולי הגיע הזמן לשקול להחליף מטפל? הרי מטפלים הם גם בני אנוש בדיוק כמונו. אולי היא ספציפית פחות מתאימה לך?
לי היו 3 מטפלים שונים בחיי, כל אחד מהם שיקף לי משהו אחר לגמרי. אחד היה חסר נסיון ולא היה לנו חיבור טוב, הטיפול איתו היה דיי חסר ערך, אבל פתח אותי לרעיון הטיפול. כמה שנים אח"כ הייתה לי מטפלת מקסימה ששירתה אצלי את החיבור הנשי המחודש שכה הייתי זקוקה לו אחרי שנים של יחסים עכורים עם אימי. עברו עוד הרבה שנים ועכשיו כשהייתה לי הפרעת חרדה הייתה לי מטפלת מנוסה, חזקה ודומיננטית שיכולתי להישען עליה וליוותה אותי באופן צמוד את כל התהליך עד שיצאתי מזה לגמרי, בלי תרופות וכו'.
 

alegra25

New member
היי נוסעת

אני מודה לך על התגובה.
אכן עברה בראשי המחשבה שאולי הגיע הזמן להחליף מטפלת / ללכת על טיפול יותר ממוקד. מכיוון שאני חוששת משינויים וחשה כרגע ייאוש מסוים, יש לי קושי להפסיק את הטיפול איתה, אבל כנראה שזה באמת הדבר הנכון לעשות. כמובן שאני לא אפסיק איתה לפני שאמצא מישהו/י אחר/ת שאתחבר איתם.
אגב, המטפלת הקודמת שהייתה לי הייתה מתמחה, בחורה צעירה ומאד מוכשרת, הגעתי אליה לטיפול בעקבות משהו קטן וספציפי, ובמהלך הטיפול למעשה גיליתי את עצמי, על כל המורכבויות. הייתה שם הצפה גדולה, שלא כ"כ ידעתי איך להתמודד איתה, וגם היא לא כל כך ידעה (בכל זאת, בלי ניסיון קודם). המטפלת שאני אצלה כרגע בעלת ניסיון רב, אבל הטיפול נמשך די הרבה זמן, יש שינויים קטנים לטובה אבל הבעיה המרכזית עדיין בעינה.
 

נוסעת27

New member
אני מבינה את הצורך ביציבות

אבל אני תמיד מאמינה שצריך קודם לסגור דלת בכדי לפתוח חלון.
ההיאחזות במציאות כמו שהיא לא מקדמת. זה אמנם נותן איזשהו שקט רגעי, אבל לפעמים צריך לטלטל את המערכת כדי להתקדם. זה הכי סימבולי לחרדה- היא מגיעה, מטלטלת אותנו מהיסוד, שוברת אותנו. אבל מתוך השבר הזה, אם נפעל נכון ונמצא את האדם הנכון לעבוד איתו, יצאו רק דברים טובים- ניוולד מחדש כאנשים. מחוברים יותר לעצמנו, אנושיים יותר, נקיים נפשית.
&nbsp
נשמע לי ממה שאת מתארת שהגיע הזמן לשינוי.
 

alegra25

New member
היי

התחלתי לעשות בירור לגבי מטפל/ת אחרים,
עדיין לא עדכנתי את המטפלת שלי אבל אני מתכוונת לעשות את זה.
מקווה שהשינוי אכן יהיה לטובה.
 

נוסעת27

New member
חשוב שתעדכני אותה

זה לגטימי ובסדר שאת מעוניינת להחליף מטפל. זה בסדר לשתף אותה. כדי שתדברו על זה ותעשו את הנתק נכון, ובהדרגה. אולי אפילו תוכל להמליץ לך על מישהו. אל תחוסי על רגשותיה, זאת העבודה שלה וזכותך לעשות שינוי אם את חשה צורך בכך.
 
למעלה