מיואשת...

LiaTuSh18

New member
מיואשת...

היי, אני קוראת בפורום הזה כבר שנים אבל לא כל כך הגבתי ובטח שלא סיפרתי על עצמי. מניחה שפחדתי שאנשים שמכירים אותי איכשהו יקראו את זה. כבר לא איכפת לי. אני נואשת ואני צריכה עזרה.
אז אני בת 27, סובלת מהפרעת חרדה כללית, אגורופוביה ועוד כל מיני דברים משניים.
ההתקפים הרציניים הראשונים שלי היו בגיל 15, מאוד נבהלתי ממה שקורה לי והפסקתי ללכת לבית הספר כי זה קרה שם ולא רציתי שאף אחד יראה וידע. מפה לשם פספסתי את כל כיתה י' והחלטתי לחזור עליה בבית ספר אחר. מאז אני מתמודדת עם הקללה הנוראית הזו שהיא הפרעת חרדה. כשהתחלתי לקחת ציפרלקס זה עזר בהתחלה, אבל מהר מאוד התרגלתי לכדור וחזרתי ל"שגרה". בבית ספר בקושי הגעתי. כל כך התרגלתי להיות בבית שזו הייתה ברירת המחדל שלי. באתי פעם בשבוע, עשיתי מבחן, קיבלתי 100 וחזרתי הביתה. איכשהו סיימתי עם בגרות מלאה. למזלי שכל לא חסר, רק האפשרות לנצל אותו. אני גם אציין שאני בת להורים גרושים, אכלתי מהם הרבה חרא (סליחה על המילה) כל החיים ויש לי רקע של חרדות ודיכאון במשפחה. גרתי עד הצבא עם אמא שאין לה הפרעת חרדה אך היא חרדתית מאוד. בדיעבד מגיל צעיר חוויתי חרדה רק שלא טופלתי ולא ידעתי. בנוסף אותרתי כמחוננת מה שגורם לי, אני מניחה, להיות מאוד רגישה. אני בת יחידה והפילו עלי את כל הסכסוכים המשפחתיים ככה שצברתי בתוכי המון כעס ועצבות.
איכשהו עשיתי צבא, איכשהו סיימתי תואר. ועדיין- לא מצליחה להתמיד במסגרות. לא יכולה להיות בחוץ יותר מדי. זה בא בגלים אבל בגדול אני לא מצליחה להחזיק בעבודה יותר מכמה חודשים, תמיד זה גדול עליי, תמיד יש לי התקפי חרדה שגורמים לי, מילולית, לברוח מהמקום. אין לי כבר כוחות להתמודד, מרגישה שהילדה בת ה16 התמודדה מספיק ולאישה בת ה27 כבר אין כוח לזה. מצד שני אני אופטימית מטבעי וכל פעם קמה על הרגליים. אבל נמאס מהמעגליות הזאת. עכשיו אני בתקופה אחת הקשות שלי, בקושי מוציאה את האף מהבית, מפחדת מהכל, לוקחת מלא כדורי הרגעה..נורא. פשוט נורא. לא יודעת למה אני כותבת את זה פה אפילו..
אני קוראת תגובות של אנשים שסובלים כמוני אבל הם כן עובדים במשרה מלאה ואני כל כך מקנאה.. לא יודעת מה יש בי שלא מצליח לעבוד, אני כל כך רוצה. נמאס לי לשמוע שיש לי פוטנציאל, נמאס לי להתקבל למקומות עבודה שכל חבריי חולמים עליהם ולוותר על כל ההזדמנויות שנקרות בדרכי בגלל הפחד. אני רוצה לחיות! אני רוצה לממש את עצמי! את הפוטנציאל שלי! להגשים חלומות! להיות עצמאית מבחינה כלכלית! להיות עצמאית מבחינה נפשית!! זה לא פייר. אלה לא החיים שדמיינתי, שחשבתי שיהיו לי. זה לא פייר.
 
לעשות שינוי

ליאתוש היקרה,
"זה לא פייר אלה לא החיים שדמיינתי"
ואת בהחלט צודקת. את ראויה לחיים רגילים ושגרתיים,
ולא להתמודדויות עם חרדות ופחדים.
אפשר לזהות בדבריך שיש בך עוצמות וכוחות וגם נכונות ומוכנות לשינוי.,
אני מאמינה שבכל רגע ובכל שלב אפשר לעשות שינוי.

כשרוצים לעשות שינוי, הצעד הראשון הוא להגדיר בדיוק מה רוצים.
אני מזמינה אותך להגדיר לעצמך מה המטרה שלך,
מה היית רוצה שיקרה בחייך,
לפרט בדיוק איך יראו חייך אחרי השינוי,
איך את כשאת מממשת את עצמך, מגשימה חלומות,
מהם החיים דמיינת.
ואם תבחרי בכך, את מוזמנת לשתף אותנו.
 

LiaTuSh18

New member
אני אשמח...

רק שאני מתחילה להיות סקפטית שזה יכול לקרות...
אני לא רוצה יותר מדי. אני רוצה להיגמל מהתלות שלי בחרדה. כי אני יודעת, שעמוק בתוכי אני מפחדת לשחרר אותה. כי אני רואה שכשזה מתחיל לקרות אני נבהלת וחוזרת לדפוסים הישנים. אני לא יודעת מי אני בלי החרדה. מבחינתי ליאת=חרדה. אני לא רואה את כל התכונות האלה שאנשים אחרים רואים בי. אני מרגישה כמו סוכן כפול. אני מרגישה שהם לא יודעים את האמת. אז מה שהייתי רוצה אם לחזור לעניין זה בראש ובראשונה לא לפחד להתפטר ממנה. ללמוד לחיות בלעדיה. לא לפחד מהואקום שיווצר אם היא לא תהיה כל כך נוכחת בחיים שלי. ללמוד להכיר את עצמי ולהבין שאני מספיקה כדי לחיות. לא צריך גם אותה.
הכי חשוב לי זה באמת להגיע לעצמאות, לחסוך כסף, להצליח להתמיד בעבודה! למצוא משהו שמעניין אותי ומספק אותי, ולהישאר שם המון המון זמן. להצליח לשרוד מסגרות. לא לפחד כל כך משגרה. לא לברוח. לא להרגיש שאני חנוקה. לא להשתוקק כל כך לחדר שלי ולמיטה שלי.
בהמשך הייתי רוצה כמובן גם להקים משפחה וכאלה..אבל פרה פרה :)
כרגע אני בעיקר רוצה להצליח לצאת מהבית...לא לפחד כל הזמן מההתקף..
 
תלות בחרדה

מאד יפה כתבת שיש לך תלות בחרדה, שאת פוחדת לשחרר אותה,
כי מה היא מאפשרת לך?
 

LiaTuSh18

New member
זה הדבר היחיד שאין לי עליו תשובה...

אני לא יודעת מה היא מאפשרת לי או נותנת לי...
 
ניסוח שונה

כשתשחררי אותה, מה יחסר לך?
מה יעלם יחד אתה?
מצד שני - מה תרוויחי מכך?
 

LiaTuSh18

New member
עדיין אין לי תשובה...

אני יודעת שארוויח המון, אני לא יודעת מה אני אפסיד..אבל אני נאחזת בה כל כך חזק שבטוח איפשהו בתת מודע אני חוששת שאפסיד משהו מאוד חשוב..
 

poli90

New member
מזדהה...

אני כל כך מזדהה עם מה שרשמת, זה נשמע כמו החיים שלי רק בזווית אחרת, אצל אדם אחר. כל חיי סבלתי מחרדות, ככל שהתבגרתי כך החרדות נהיו יותר משמעותיות בחיי. בגיל 20-21 חוויתי את התקף החרדה הראשון שלי, מאז אני סובל באופן יומיומי מאותם התקפים שפשוט לא עוזבים. ניסיתי טיפולים פסיכולוגים, פסיכיאטרים, CBT וכד' - ללא כל הצלחה. מגיל מאוד צעיר אני סובל מכך שהוריי רבים המון (הם לא גרושים), אימי חרדתית וזה משפיע עליי עד היום, אבי אדם מאוד אדיש, מה שלא תורם.
הצלחתי לסיים בקושי את התיכון עם 12 שנות לימוד, הייתי מבריז המון. לצבא התגייסתי ולאחר מספר חודשים הבנתי שאני לא מסוגל לתפקד במסגרת נוקשה שכזו, מאז אני נמצא במעין מצב שבו אני מוצא מסגרת לתקופה קצרה, ולאחר מכן חוזר הביתה, למקום הבטוח. אני לא מצליח להחזיק עבודה לתקופה ארוכה, כל פעם זה יהיה מספר חודשים וזהו. אין לי מושג מה אני רוצה לעשות בחיים, אני מרגיש שיש לי כישרון בדבר מסויים, אך יש לי קושי עצום להאמין שאני אצליח בו.
ראיתי את הפוסט שלך והחלטתי שאני פותח משתמש רק כדי להגיב לו, בדר"כ אני רק קורא. הזדהתי עם כל מילה ומילה שרשמת, יצא לי להכיר אנשים עם חרדות שעדיין הצליחו לעבוד, ואני לא מבין מה דפוק בי?
אני יודע שזה לא פייר, הלוואי והיה לי משהו מעודד לרשום, גם אני אופטימי מטבעי אבל בתקופה האחרונה האופטימיות נעלמת לה לאט לאט... אני רק יכול לקוות שתצליחי למצוא דרך לחיות את החיים שאת כן רוצה לחיות, מאוד מקווה.
 

LiaTuSh18

New member
וואו!! כמה דמיון...

זה לא מנחם אותי בכלל.. זה רק מעציב אותי שיש עוד מישהו שסובל כמוני. אבל אני מאמינה שבסוף שנינו נצליח לצאת מזה!!! מאוד מעריכה שטרחת לפתוח משתמש ולכתוב כאן.. אני חושבת שלפעמים לדבר על הבעיה ולפרוק אותה דווקא לא במקומות שגרתיים כמו אצל פסיכולוג, יכול לעזור!
אני יודעת שקל להגיד אבל תנסה לנתק את עצמך מהתסבוכים של ההורים שלך. תזכיר לעצמך כל הזמן שזה *שלהם*. זה לא קשור אליך בכלל. אני אומרת את זה לעצמי כל הזמן.
איזה אדיר שאתה יודע במה אתה כשרוני, הלוואי עלי! מחזקת אותך ללכת על זה בכל הכוח!! למה אתה מאמין שלא תצליח? אתה נשמע כמו בחור עם המון אינטליגנציה. ותראה כמה מטומטמים יש בתפקידים הכי קריטיים במדינה ;) הכל אפשרי אם יש רצון, אבל אם לא תאמין בעצמך.. זה יהיה מאוד קשה. אני לא יודעת במה מדובר אבל ניסית להתחיל? צעדים ראשונים? עבודה מהבית.. כל מיני חלטורות קטנות? לימודים?
תודה על האיחולים.. אמן ואמן!
 

EZCA

New member
אני רואה שאת נושאת על הגב שלך שק כבד הגורם לך

לצרות שלך כל הזמן.
כעת תתחילי להוריד מהשק כך שבסוף השק יתרוקן מהתכולה שלו.
דבר ראשון את צריכה להתנתק מהבית ומהבעיות של הורייך, כך שהם ישברו ביניהם את הראש.זה אומר שתתחילי להיות עצמאית בחיים חדשים,חיים ללא התערבות בחיי ההורים שלא הסתדרו ביניהם. עזבי אותם לנפשם כי יש לך את הצרות שלך בגללם.אל תתערבי בכלל בחיים שלהם ואל תתענייני בבעיות שלהם שהם יצרו.תתרחקי מהם כמה שיותר וכל זה יעזור לך להיפטר מהפרעות החרדה שלי.אז תראי שמצבך יהיה טוב ,הראש שלך יהיה נקי מצרות של אחרים והחרדה תיעלם מעצמה והצעד הבא יהיה שאת תוכלי לעבוד במקום עבודה בכיף לאורך שנים ולמצוא זוגיות טובה בחיים.העיקר שלא תצטרכי לחיות בכעסים ובדאגות יתר ואז הכל יסתדר מעצמו.אם לא תרצי את עצתי אז תמשיכי לסבול עד שתחליטי להתנתק מהבית ומהצרות של ההורים שנמשכו שנים רבות.
 

poli90

New member
....

לצערי אני מרגיש שהמילים מתקשות לצאת ולכן אצמצם בכתב.
אני לא בטוח בכישרון שלי, הצלחתי לעבוד גם על עצמי בהודעה הקודמת. אני אוהב תחום מסויים אבל מאוד קשה לי להתמיד או לגשת לשם, בעיקר בגלל פחד שלא אצליח.
יש ציטוט שאומר: "כדי להצליח בחיים אתה צריך שני דברים: טיפשות וביטחון עצמי." - יכול להיות שאנחנו נמצאים בצד הלא נכון?
בכל מקרה, מי יודע מה העתיד יביא איתו? אני אנסה לשמור על אופטימיות ומקווה שגם אצלך האופטימיות תישמר לאורך זמן.
תודה על התגובה
 

LiaTuSh18

New member
תחשוב על זה ככה...

אם תנסה ותצליח, ענק! אם לא תצליח, חזרת בדיוק לאותו מקום.. אז אתה לא מפסיד כלום
 
כל ילד צריך...

שלום poli90
וברוך הבא לפורום,

"אני מרגיש שיש לי כישרון בדבר מסויים,
אך יש לי קושי עצום להאמין שאני אצליח בו".
באיזה תחום הכשרון שלך?

מצטטים את הרב שלמה קרליבך שאמר:
"כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו"
ואני אומרת: כדי להצליח, כל אדם צריך מישהו שיאמין בו.
חבר, מכר, מנטור, מאמן,
מישהו שיאפשר לאדם לראות את עצמו, במלוא תפארתו,
(ולא דרך החרדות והעכבות) ולהחזיר לו את האמון בעצמו.
.
 

poli90

New member
...

תודה ורדה צדיק.
בתגובה זה נראה כאילו אני מאוד בטוח בעצמי שיש לי כישרון, מה שלא נכון. אין לי מספיק ביטחון כדי להאמין שאני באמת כשרוני, אני מקווה שכן, אך לא בטוח בכך. אני כן יכול להגיד בביטחון שיש תחום אמנותי שאני מאוד אוהב לעסוק בו, במידה והיה לי ביטחון אולי הייתי מצליח לממש את עצמי בתחום הזה.
בכל אופן, תודה על התגובה המעודדת.
 
בטחון עצמי

זה מזכיר לי שמנחה NLP שואל אדם שבא אליו כשמטרתו לרכוש בטחון עצמי:
אתה בטוח שאין לך בטחון ?
כן, בטוח !
באיזו מידה אתה בטוח שאין לך בטחון ?
בטוח, בוודאות !
מעניין, אומר המנחה, כי לי נראה דוקא שיש לך המון בטחון עצמי...
 
למעלה