בקשה להמלצה על מטפל ופסיכיאטר

guygordon

New member
בקשה להמלצה על מטפל ופסיכיאטר

שלום לכולם,

אני בן 30, ואני סובל מהתקפי פאניקה ומחרדה, ומטופל בתרופות ונמצא בטיפול (on and off) מאז גיל 13. בשנה האחרונה התרופה שאותה אני נוטל הפסיקה להיות יעילה כבעבר ואני סובל מחרדה לא קלה, ונמנע מהתמודדות עם מעוררי החרדות למיניהם. מאחר ואני נמצא בצומת דרכים בחיי, ומאחר וגם ככה אני צריך להיגמל מהתרופה הנוכחית ולחפש אחרת, אני רוצה לנצל את התקופה הזו בכדי לבחון את כל נושא הטיפול בתרופות, ובמיוחד - לחפש מטפל\ת טוב\ה, למטרת טיפול קצר-מועד, עם עדיפות למטפל שמטפל בשיטת ACT, אך יותר חשוב - מטפל אינטגרטיבי, שמתעדכן כל הזמן בשיטות טיפול חדשות (מתחומי ה-CBT, פידבק ושיטות שהוכחו כהכי יעילות לתחום החרדה), שקשוב, אמפתי וסבלני (לא מובן מאליו כפי שהיה ניתן לחשוב).

עד כה טופלתי בעיקר ע"י מטפלים שעוסקים בשיטה הדינאמית, בטיפולים שארכו מספר שנים. המטפל היחיד שניסיתי שעסק ב-CBT לא התאים לי, ולכן לא המשכתי איתו מעבר ל-2-3 פגישות. כלומר, מעולם לא טופלתי בטיפול שמלכתחילה כוון להיות קצר-מועד, בשיטת CBT. CBT קלאסי לא מתאים לי, אך יש שיטות בתחום (כמו ACT שהזכרתי) שכן שמעתי עליהן ושיכולות להתאים לי. אני מעוניין בעיקר למצוא מטפל שמתמחה בטיפול בחרדה, לטיפול קצר-מועד, שיהיה מומלץ מאוד, מתוך היכרות אישית דרך טיפול או המלצות של מטופלים.

כמו כן, אשמח מאוד להמלצה על פסיכיאטר/ית. טופלתי שנים ע"י פסיכיאטרית אחת, ואני רוצה לנסות מישהו חדש. מה שחשוב לי שוב - שיהיה פסיכיאטר/ית מומלץ, בעל ניסיון בטיפולים בחרדה, ובעיקר מישהו שלא מאמין שתרופות הן הבסיס ההתחלתי לכל טיפול, ובוחן כל מקרה לגופו.

אני בקופ"ח מכבי, וגר בכפר סבא. אם יש המלצה למטפלים ופסיכיאטרים מעולים בקופה, מה טוב. אם לא - אשמח לשמוע על מטפלים פרטיים, העיקר שיהיו באיזור השרון-מרכז, ושיבואו עם המלצה חמה.
שמעתי, למשל, על ד"ר יפתח יובל. האם מישהו מכיר?

תודה רבה מראש :)
 
המלצות במסר אישי בלבד

שלום גיא,
על פי כללי תפוז אנו מנועים מלפרסם אנשי מקצוע או להמליץ על אנשי מקצוע בפורום, אלא במסר אישי בלבד.
אם מישהו רצה להמליץ על איש מקצוע - הוא מוזמן לשלוח אליך מסר אישי.
 

EZCA

New member
כיום לדעתי כל הפסיכיאטרים הם אותו דבר בידע שלהם,יש

גם עם תואר פרופסור.
הטיפול הטוב נעשה בניסיונות בכל מיני סוגי הכדורים וכשנופלים על הכדור שמתאים לך אישית אז אתה מתחיל להרגיש טוב. הבעיה עם הכדורים ממשפח SSRI כמו למשל ציפראלקס ודומיו היא שכל ניסיון נמשך כחודשיים.זה ענין של מזל מתי אתה נופל לכדור המתאים לך להרגיש טוב.
כדורי ההרגעה החזקים משפיעים מהר תוך שעה אבל עלולים למכר ולגרום לתלות ואז צריך אולי להעלות מינון כל הזמן כי ההשפעה שלהם עלולה להיחלש עם הזמן. במצבים קשים מאד של חרדה קשה נאלצים להשתמש בכדורי הרגעה קשים כי החרדה בלתי נסבלת וקשה להמתין עד שאחד ממשפחת כדורי SSRI יתאים למטופל.
אני כמובן לא רופא ואומר את דעתי מניסיון אישי של עשרות שנים.
הפיתרון הטוב ביותר להיפטר מהחרדה היא לעשות שינוי משמעותי בחיים אם זה במקום העבודה שלא מתאים לאדם כאשר למשל הבוס רע ומלחיץ או שהעבודה לא מתאימה לאופי העובד, או בזוגיות לא מוצלחת בחיים המשותפים או בבית בחיים עם ההורים שמלחיצים ונותנים הוראות הגורמות לכעסים.או בכלל מחשבות של הסובל מחרדה שגויות ודמיוניות שלא מציאותיות וצריך לשנות אותן למחשבות חיוביות .כל החוכמה היא להגיע למצבי חיים מאושרים שאנו מרוצים מהם ולא נרצה את האחרים בטובות לא לרוחנו ונסבול בכך עד לנפילה .לכן צריך להתרחק בחיים מאנשים רעים ולהתחבר רק לאנשים טובים ונוחים מבחינת האופי שטוב לנו לבלות איתם את זמננו.........
 

EZCA

New member
עוד סיבה חשובה שגורמת לחרדה,זה המרוץ אחר הכסף והחומריות

בעבודה מרגיזה ושוחקת עם משכורת גבוהה שמפתה לעבוד שעות רבות
עם מעט זמן למנוחה נפשית ופעילות פנאי מהנה .
אנשים רגישים מאד נופלים במצב כזה מהר לחרדה,אבל אנשים שהם לא רגישים מאד לא מתמוטטים ומחזיקים מעמת בכל עבודה קשה ומפרכת.
לכן כל אחד צריך להכיר היטב את עצמו ולוודא באמת שהוא אדם לא רגיש מאד וכן מסוגל לעמוד היטב במצבי לחץ קשים.
אדם רגיש מאד בכדי שירגיש טוב עליו לוותר על דברים מפתים בקידום בחיים תמורת חיים בריאים יותר אז אם לא יהיה בצבא מפקד בכיר, יסתפק להיות חייל רגיל או ג'ובניק ולא חייל קרבי שנלחם באויב פנים אל פנים.
 
למעלה