ציפרלקס ותופעות לוואי

ליאת 106

New member
ציפרלקס ותופעות לוואי

שלום ,אני בת 35 ורווקה ,אף פעם לא סבלתי מחרדות ומדיכאונות,חוץ מזה שהייתי מדי פעם טיפוס פחדן עוד מילדות, בתקופה האחרונה אני מרגישה סחרחורות ויובש בפה וקושי בבליעת רוק והסחרחורות לרוב קורות לי בעבודה {אני עובדת בחנות גדולה} בעיקר כשאני הולכת אני מרגישה שעוד רגע אני אפול ואתעלף וגם מרגישה דופק מואץ ורעידות בגוף והכי גרוע שזה קורה לי גם בנהיגה יש לי סחרחורות ומרגישה שאני לא שולטת בגוף ובעצמי פתאום שזה הכי מלחיץ,הייתי אצל פסיכיאטרית והיא המליצה לי לקחת ציפרלקס 5 מ"ג והרופאת משפחה אמרה לי לקחת 10 מ"ג ביום, עכשיו אני 3 ימים כבר לוקחת את הכדור ומרגישה תופעות לוואי חמורות כמו סחרחורות ומרגישה שעומדת להתעלף כל רגע וכל העולם מסתובב סביבי,בחילות וחוסר תיאבון {בארוחת חג לא נגעתי בכלום},רעד בגוף וחוסר שליטה ויציבות ,מתעוררת באמצע הלילה מהשינה ,יובש בפה וקושי לבלוע רוק,חוסר בחשק מיני , אמרו לי שנתנו לי את החיקוי של הציפרלקס ולכן יש לי את התופעות האלה ושאני אקנה את הציפרלקס עצמו.
הרופא משפחה אמר לי בינתיים להפסיק ולקחת לוריוואן , השאלה שלי היא אם אני יפסיק עכשיו לקחת את הציפרלקס אחרי 3 ימים איך אני אהיה ? אני רוצה מאוד לחזור לעצמי ,אני מאוד אוהבת החיים וכל הזמן בתנועה וכרגע כבר כמה ימים אני בן אדם אחר לגמרי ,מדוכאת בבית ובוכה רוב הזמן ,האם זה מהתופעות של הכדור וזה אמור לעבור ? אני רוצה לקחת רק שיחות עם פסיכולוג ולא להתמכר לכדורים ,מה מומלץ לי ?
נ.ב סליחה על החפירה ותודה.
 

קרנף לבן 1

Well-known member
מנהל
עדיף טיפול בחרדה מאשר תרופה

אני קבלתי סל שיקום אז עשיתי אותו עם העובד סןציאלי והחונך- והתקדמתי הרבה מאוד
 

EZCA

New member
ליאת היקרה שלום לך וחג פסח שמח.

מה שיש לך נקרא התקפי חרדה.
את נולדת כרגישה מאד.
לכן התנהלות החיים שלך צריכה להיות שונה מאנשים שהם לא רגישים מאד.
תופעות החרדה שלך התעצמו כתוצאה מניהול החיים שלך וצורת החשיבה שלך בחיים שהם לא נכונים בהתאם לאופי שלך.
אדם שהוא לא רגיש מאד לא היה סובל כמו שאת סובלת כעת כי הוא עם סף רגשות שונה מהרגשות שלך הרגישות מאד.
רגשות הפחד שלך שהן אולי דאגות יתר או כעסים גרמו לך לשיבוש החומרים הרבים במוח שלך ולירידה בחומר הסרוטונין במוח שלך עוד יותר ממה שהיה לך נמוך עוד מיום שנולדת.
הבעיות שלך נבעו מהתנהלות שגויה בחיים אם זה דאגות יתר או כעסים בבית במשפחה המלחיצה,או במקום העבודה המלחיץ עם בוס מלחיץ או צוות עובדים איתך מלחיצים או זוגיות מלחיצה או דאגה בחיים ללא זוגיות בגיל 35 שנים מתקדם.חוסר ההתקדמות בזוגיות נובע בעיקר בגלל רגישות היתר שלך עם בני זוג בהכרויות שנכשלות או שלא מתקיימות.או שהלחץ נובע מלחץ בלימודים מלחיצים ולדעתי לא חסרים לך כעסים רבים בכלל בחיים.
לדעתי הלא מקצועית מצבך הרעוע הגיע למצב קשה ואת חייבת להיות סבלנית עם כדורי הציפראלקס שקיבלת,כי אלה תופעות לואי שיעלמו לאט לאט בימים הקרובים.הטבה מירבית במצבך אמורה להיות עם כדורים אלה תוך 3 חודשים עם הרבה מאד סבלנות מצידך.כדורי הלוריואן משפיעים לטובה עלייך תוך פחות משעה ,אבל חלק מהמשתמשים עלולים להתמכר לכדורי ההרגעה כמו לוריואן.חלק גדול ממשתמשי כדורי ההרגעה לא מתמכרים לכדורים וזה ענין של מזל.לא כל אחד מתמכר לכדורי הרגעה.אופייני להתמכרות לכדורי הרגעה היא שחייבים להעלות מינונים כי המינון לא משפיע כעת .אולי אפילו תצטרכי להחליף כדור הרגעה לכדור חזק יותר כמו למשל כדור קלונקס ואולי תצטרכי לקחת אותו פעמיים ביממה אם הלוריואן לא יעזור לך מספיק,כי מצבך כעת בעיני הלא מקצועיות הוא קשה ממצב חרדה רגיל בגלל התנהלות החיים השגויה שלך שחייבת לדעתי להשתנות לחיים רגועים יותר וללא כעסים ודאגות יתר.
אני כאמור לא איש מקצוע בתחום הזה ובודאי לא רופא,אבל אני גם עברתי את כל מה שאת עברת בחיים וגם אני נולדתי כאדם רגיש מאד שניהלתי את החיים שלי בצורה שלא מתאימה לי כי רציתי להיות כמו שאר האנשים שהם לא רגישים מאד כמוני.
&nbsp
 
טיפול פסיכותרפי והתרגלות לכדור

הי ליאתֿֿ
יש לך התקפי חרדה קלאסיים, בתור אחד שמתמודד 15 שנה עם דיכאון וחרדה אני יודע בדיוק מה את עוברת, גם אני על ציפרא, הכדור הוא מעולה בתנאי שאת נותנת לו צ'אנס, 3 ימים זה כלום וכן יש החרפה לפני הטבה אבל זה יעבור ואת תתרגלי לכדור שנחשב לנמכר ביותר בישראל, בינתיים את את חייבת קחי כדור הרגעה (בנזו) אבל אל תקחי אותו למעלה מכמה שבועות ועדיף להתחיל מחצי כדור הרגעה.
אחרי חודש את תנשמי לרווחה ואחרי חודשיים את חוזרת למסלול החיים, יש לציפרלקס אחוזי הצלחה לא רעים באופן כללי, טוב שנתנו לך ציפרלקס (אסטו) ולא סרוקסט או ווילבטרין או לוסטרל, אנשים לוקחים אותו כמו אקמול ובעולם כולו כמעט חצי מיליארד איש לוקחים אותו.
 
פסיכולוג EMDR

הי ליאת שוב
בחרי מטפל בשיטת EMDR )(הקהיה ועיבוד מחדש) שנחשבת ליעילה ביותר פסיכולוגית ומהירה יותר מהמתחרה שלה CBT (טיפול קוגנטיבי התנהגותי)
 
חרדה בשלביה הראשונים

ליאת שלום
וברוכה הבאה לפורום,

לפי הדברים שאת כותבת,את חווה תופעות של חרדה לראשונה,
חשוב שתדעי שזה יכול לקרות לכל אחד בשלבים שונים בחיים,
חרדה היא תגובה מוגזמת של הגוף שמתבטאת בתסמינים כמו אלו שתארת,
באופן הכי טבעי זה מלחיץ אותך.

חרדה יכולה להעלם כמו שבאה אם לא מפתחים פחד ממנה.
אפשר להעזר בטיפול שיחתי בגישות שונות.

חשוב שתדעי שאנו לא מייעצים בנושא תרופות
ובכל שאלה הקשורה בתרופות, יש לפנות לרופא המטפל.
חברי הפורום משתפים מהחוויה האישית שלהם בלבד,
שהיא לא בהכרח מה שיקרה לאחרים הנוטלים את אותן התרופות.
 
למעלה