מרגיש חרדה וסטרס 24/7 - מה ניתן לעשות?

Bakbook1

New member
מרגיש חרדה וסטרס 24/7 - מה ניתן לעשות?

מהפורום הזה אני יודע שלא תבוא הישועה, אבל קבלתי שיעור בחיים שלפעמים אני יכול לקבל מידע או טיפים ממקומות מאוד לא צפויים.

אני זוכר את עצמי, מגיל צעיר כבנאדם מאוד חרדתי ולחיץ.
תמיד הרגשתי שחסר לי משהו שאין לי מטרות/שאיפות בחיים חשבתי ששירות קרבי יושיע אותי, יהפוך אותי "לגבר" ויסדר אותי בחיים. מה שקרה, שאחרי שנה בשירות בגיל 19 לקיתי בתסמונת טוראט ולאחריו גם דיכאון וריקנות.
לאחרונה, הבנתי שרוב מה שמפריע לי ומעיק לי בחיים הוא הסטרס/החרדה ואלה התגברו וליוו אותי בכל מקום שהוא וכמעט בכל זמן נתון ובעוצמות משתנות. אין רגע שאני לא מרגיש את זה בגוף, בתקשורת עם אנשים, בנהיגה, בפעולות יום-יומיות שגרתיות.
כאילו אני מרגיש שיש לי פילטר יציאה אל העולם של סטרס. כל התחושות עוברות ומסתננות דרכו, יש הרבה סבל בפנים, יש המון חסימות רגשיות. (לדוג' רק לאחרונה בכיתי לאחר 7-8 שנים ללא בכי)
ומה לא ניסיתי:
טיפולים תרופתיים, דיקור סיני, תוספי תזונה למינהם, ריברסינג (נשימה מעגלית) כל מיני מדיטציות, ויפאסנה של שבוע (שהקלה עליו באופן זמני בלבד)
יש רק טיפול מאוד מסויים (שלא אוכל לפרט עליו כאן) שבאמת מאוד עזר לי, ושיחרר לי הרבה מאוד סטרס שהיה תקוע בגוף. אבל על הטיפול הזה לצערי, ככל הנראה לא אוכל לחזור...
ספורט לא הצלחתי אף פעם להתמיד, אבל אני מאמין שזה יוכל להקל או לעזור במקצת.

מה ניתן לעשות? יש דרך לשחרר חסימות רגשיות/סטרס בדרכים קונבנציונאליות/אלטרנטיביות?
אני מאמין שיש לי עבודה לעשות ואני לא יודע איך.
 
מקורות עוצמה

שלום Bakbook1
וברוך השב לפורום,

כשאתה חושב על העבר אתה זוכר את עצמך
כאדם שיש לו חרדות. מחשבות אלו
מעידות על כך שתשומת הלב שלך מכוונת להתנסויות אלו,
טבעי הדבר שקל יותר להתמקד בדברים השליליים,
אך אינן מעידות על כך שלא היו התנסויות חיוביות בחייך.
כדי להתחיל ויצור איזה שהוא שינוי,
אני מזמינה אותך להזכר בזמנים בהם החרדה לא נכחה בחייך,
באותם רגעים ובזמנים של שמחה והנאה בחייך.
יתכן שהם לא יעלו מיד, תצטרך לנבור בזכרונך, אבל המאמץ שווה.

הזכרונות הטובים שנחבאים בתת מודע, הם מקורות עוצמה שיש לך (ולכל אחד).
נשמח אם תשתף אותנו.
 

נוסעת27

New member
הבנתי

אני לא יודעת כמה זמן אתה נמצא בטיפול הנוכחי, איך הכימיה עם המטפל, רמת ההתקדמות וכו'. האם אתה מעלה את המצוקות שלך מול המטפל? אתה מעלה את סוגיית החסימות הרגשיות? הסבל הפנימי?
לפעמים אנשים פונים לטיפול אבל לא באמת מתמסרים אליו. יש המון שיטות לטפל בחרדה וסטרס, כנ"ל בטיפולים הנהגותיים, תרופות וכו'. אבל אם יש לך מודעות גבוהה לעניין שאתה חסום רגשית, זה משהו שצריך לשים עליו דגש בטיפול פסיכותרפי. התוצאות הן לא מיידיות, וזאת עבודה קשה וחשוב להיפתח ולזרום עם הטיפול. ולהעלות את המצוקות שלך מול המטפל ולחשוב יחד כיצד ניתן להתקדם לפיתרון. זה בטוח יהיה ממוקד יותר מסיוע בפורום.
 

Bakbook1

New member
גיליתי על עצמי

שיש דברים מאוד מסויימים שיכולים לשחרר חסימות רגשיות.
וטיפול באמצעות דיבור, ככל הנראה זה לא מה שיעשה את זה.
&nbsp
 

נוסעת27

New member
מכיוון

שלא ציינת כמה זמן אתה בטיפול, אופי הטיפול, יחסים עם המטפל וכו' אז קשה לי לייעץ לך לגבי הטיפול שאתה עובר. אני רק יודעת שטיפול יכול לעבוד רק אם רוצים. אפשר לשבת מול מטפל שנה על הכורסא ולא להתקדם מילימטר, ובמקרה אחר אפשר להתקדם בצעדי ענק בזמן קצר.
&nbsp
הניסוח שלנו של רגש- חסימות רגשיות וכו' הוא מעניין. כי בעצם, תמיד אומרים "רגש בא מהלב" וכו'. בפועל, אין דבר כזה. כל ההוויה שלנו, הרגשית, הקוגנטיבית וכו'. כל כולה מגיעה מהמוח. היא לא עצורה בוורידים שלנו או בבטן או בלב. הכל נמצא בראש. לכן פסיכותרפיה היא ככל הנראה אחת השיטות המוצלחות יותר לפתוח חסימות רגשיות. הטענה היא, שבאמצעות שיחות, מלל, מתאפשרת "יציאה" של דברים שמשתוללים אצלנו בפנים, ומסייעת למוח לעבד מידע ורגש, לחשוף דברים, להעמיק ולהתמודד. להתקלף מהשכבות ולשחרר מני דברים.
&nbsp
עכשיו, כל זה טוב ויפה, אבל השאלה כמה אנחנו מרשים לעצמנו ללכת רחוק. לפעמים אנחנו מתנגדים לטיפול, כי הוא מעלה בנו הסתייגויות כלפי עצמנו והתהליך, בד"כ אנשים חרדתיים ולחוצים הם אנשים שאוהבים להיות בשליטה. טיפול עלול לשבור את תחושת השליטה הזאת ולגרום לטלטלה קשה במגוון מובנים. זה שאנחנו מתנגדים לתהליך לא בהכרח אומר שהוא לא נכון. לפעמים הטיימינג לא נכון. או הבשלות. או אין כימיה נכונה עם המטפל וכו'.
&nbsp
אתה לא מספר יותר מדיי על הטיפול שלך כרגע, או מה הדבר שגילית שיכול לפתוח חסימות רגשיות (ולמה אתה לא יכול לעשות זאת יותר) אז אני מדברת באופן מאוד כללי.
 
התשובה נמצאת בגוף השאלה

התשובה לשאלתך: "מה ישחרר את החסימות?"
נמצאת בגוף השאלה.
למעלה כתבת:
"תמיד הרגשתי שחסר לי משהו שאין לי מטרות/שאיפות בחיים"
חשוב לקבוע מטרות בחיים, שיהיה למה לשאוף,
שיהיה למה לקום בבוקר,
ולהבין שיש לך תפקיד בעולם.
אז תתחיל מהשאלה "מה" - מה אני רוצה? מה המטרה שלי?
 
נכון

בהרבה מקרים זה לא פשוט
לדעת מה אנו רוצים,
הרבה יותר פשוט לדעת מה אנו לא רוצים.
אז יש דרך להתגבר גם על כך
 
למעלה