אורחת בפורום - הפסיכיאטרית ד"ר סיגל אלון

אם כך...

אם כך, תתייחס לאופציות הראשונות שהצעתי לך ולא לאופציה של הטיפול התרופתי הקבוע...
לילה טוב
 
תשובה לגבי ציפרלקס

שלום נילי זואי,
אין כלל קבוע. במידה שיש תגובה טובה לטיפול, משך השימוש נע בין חודשים לשנים.
דר' סיגל אלון
 
שאלה על חבר

יש לי מכר שלכאורה נמצא בהפרעת חרדה קיצונית.
נכנס לו שיגעון לא להסתפר והוא מגדל שיער ארוך במיוחד. זה נראה שמסיבות שוליות הוא החליט לגדל ועכשיו הוא מפחד מה יהיה כשהוא יגזור את שיערו.
הוא הולך עם הררי דברים בכיסים והם מנופחים בצורה נוראה, הוא לא מסוגל לרוקן אותם.
הוא כל הזמן עסוק בשאלה מי אמר עליו ומה והאם פלוני שונא אותו או אלמוני אוהב אותו.
מחד הוא מאוד מאוד רוצה להתחתן אבל הוא לא מסוגל להיכנס למערכת יחסים.
הבעיה היא שמחד הוא מבין את בעייתו ומצד שני הוא לא מוכן לחשוב על קצה של טיפול. איך אפשר לשכנע אותו ללכת לטיפול?
 
לגבי טיפול

שלום לך שאוהב להתווכח,
ניתן לנסות להסביר לו שפנייה לאיש מקצוע יכולה להקל עליו. עם זאת, אני חושבת שטיפול הינו אפקטיבי רק אם האדם מגיע מתוך רצון להיות בטיפול.
בהצלחה לכם. לילה טוב.
 
שאלה אחרת לד"ר סיגל אלון

הפרעה שהמאפיין שלה מפריע לתפקוד היומיומי כי אני מפחדת שיפסיקו לאהוב אותי, מפחדת לאכזב אנשים, מפחדת שאנשים יינטשו אותי, אז אני מחפשת מה הם מצפים ממני ונותנת את עצמי כדי לרצות אותם. הצורך שלי לרצות (רצייה) את האנשים בא על חשבון התפקוד היומיומי שלי.
אני בטוחה שאת מכירה עוד אנשים עם בעיה דומה, ולפי מה שקראתי אז מסתתר פחד שהוא מחשבה מאגית מתקופת הילדות. ורציתי לשאול מהם הפחדים המאגיים שאנחנו סוחבים מתקופת הילדות ? מה התוכן של הפחד ומה הדפוס של הפחד הזה שבחשיבה של ילד מפחידה אותנו ויש חשיבה מאגית כאילו חייבים לעשות משהו בקשר לפחד הזה.
 
תשובה לא מספקת

למוקה בננה,
לצערי, לא נראה לי שהפורום הזה הינו המקום לענות על השאלה המורכבת הזו שלך. את מתארת בעיות רגשיות שונות, שמצריכות לדעתי התייחסות בטיפול שיחתי.
בהצלחה
 

עוגיה11

New member
חרדה בנהיגה ונסיעה למקומות

שלום לך ד"ר סיגל,
לעיתים כאשר אני נוהגת מחוץ לאיזור עירוני, בכביש מהיר, או באיזור לא מוכר,
אני נכנסת ללחץ, פוחדת מאיבוד עשתונותי, מאיבוד שליטה, ומתחרטת שנכנסתי לכביש המסויים.
כשאני יוצאת מהכביש לסביבה מוכרת זה עובר לי.
לכן אני נמנעת מנסיעות ארוכות. אבל משתדלת להתמודד בנסיעות קצרות עם הפחד הזה ולנסות לנצח אותו.
האם זו פוביה? מה אפשר לעשות כדי להתמודד ולנצח את הפחד?
 
חרדה בנסיעה

שלום לעוגיה11,
אני מתקשה להגדיר את הבעיה באמצעות המידע שנתת, אולם אין ספק שמדובר באיזושהי חרדה והתנהגות המנעותית שפיתחת בעקבותיה. את האבחנה המדויקת ניתן לעשות בהערכה מסודרת אצל פסיכיאטר והטיפול יכול להיות מספר לא גדול מפגשים אצל מטפל ב-CBT (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי).
בהצלחה!
 

ישי 321

New member
שלום לד"ר אלון

"ר אלון.

ישי 321

17/11/13 21:03


אני סובל שנים מדיכאון וחרדות קשות.טופלתי כמעט בכל התרופות מהדור החדש. הסרוקסט עזר לי יחסית למשך שנתיים. עכשיו הוא כבר לא עוזר לי.הפסיכאטר נתן לי לפני שבוע מרוניל ולמיקטל. מנסיונך האם תרופה מהדור הישן יכולה לעזור יותר מתרופות הדור החדש? מהו משך זמן שהתרופה אמורה להשפיע? תודה רבה
 
תשובה לישי

מרוניל דומה באופן פעולתה ל-SSRI, היא תרופה ותיקה ויעילה והיא יכולה לעזור לך. השילוב עם הלמיקטל יכול לעזור בטיפול במצב הדכאוני, כיוון שדרך הפעולה שלה היא אחרת מהתרופות האנטי-דכאוניות. כמו רב התרופות, השפעה מיטיבה מתחילה תוך 2-3 שבועות. תרגיש טוב
 
2 שאלות קריטיות לד״ר אלון

שלום סיגל
&nbsp
1. ה FDA פרסם כי לקיחת מינון מעל 20 מ״ג של ציפרלקס (25-40) עלול לגרום להפרעות של הארכת מקטע qt ואפשרות להתפתחות של אריטמיה חדרית מסוכנת. לא ברור אם אין לי הפרעה חשמלית זה גם יכול להשפיע אבל למה לקחת סיכון? מה דעתך? (אני בן 44)
&nbsp
2. דמייני תרחיש: אני מאבד את אבא שלי, לא מסוגל להרים את עצמי ללוויה, סחרחורת,דופק משתולל ועילפון בסופו של דבר, חוסר תפקוד לחלוטין, סערת רגשות של חודשים ואף שנים. מה עושים במצב הזה? מדובר במצב אקוטי בו אני לא יכול לתפקד, חוסר תאבון, בעיה בלצאת מהבית. ואם אמבולנס יקח אותי למיון ומה אז. חשוב לציין, אני עובד בעבודה מסודרת בהיי טק, אבא לילד שלא גר איתי.
 
למעלה