the silent force ניתוק,,CBT,לבתאל ואחרים

batetiii

New member
שלוש כוסות

בממוצע ליום זה מספיק? אני יודעת שלא.. אני ילך לשתות.. אבל אני לא חושבת שזה קשור זה לחץ שלא מרפה נרדמתי קצת בצהרים קמתי עם פחות לחץ אבל אח"כ הוא חזר. אולי זאת מגרנה?
 

chooselife

New member
מה?!!!

את מודעת לזה, שאת אמורה לשתות בערך 2 ליטר מים ביום קיץ נכון?!!! אני חושב שזה בערך 12! את יודעת שחוסר נוזלים גורם לתחושות כמו ניתוק נכון? בתאל,מיד תשאלי את אמא שלך כמה מים את אמורה לשתות ביום בקיץ, אני לא רופא ולא זוכר, אולי היא תדע.
 

batetiii

New member
אני יודעת צוזלייף

זה לא בראש שלי לשתות אני יתחיל לשים על זה דגש אתה יודע מה? אני ישים תזכורת בפלאפון שכל שעה עגולה זה יזכיר לי לשתות כוס של מים. איך אני?
 

chooselife

New member
רק לא להגזים../images/Emo13.gif

יש איזה ערך שהוא אופטימלי, אני פשוט לא זוכר אותו. אבל כרגע,שתי איזה שתיי כוסות אם כל מה ששתית כל היום זה 3!!! (ותשאלי את אמא שלך כמה צריך לשתות ביום, אני לא זוכר) מצחיקה אחת!
 

batetiii

New member
אני פוחדת

אם כל האימרות האלה לא מרגיעות אותי (רק לאותו רגע, כמו כדור הרגעה) אז מה נשאר? מה נשאר?
 

batetiii

New member
זה גם לא חרדה

זה מצב סטטי נתון שחוגג עליי! שוב, אני רוצה לצאת מהבית לעשות משהו אבל לא מסוגלת זה חזק ממני אין לי כוח לסבול פי 8 בחוץ עכשיו ותאמת? אני מרגישה שהמצב אצלי מדרדר מיום ליום ולא משתפר :( אני מפחדת להזיז את הראש אפילו.
 

batetiii

New member
יש לי פחד נוסף

הפחד שלי הוא לזרום עם הפחד לזרום עם הניתוק לא להתנגד לו זה פחד איום!!!!!!!!!!!!!!! זה גם סבל לאותו רגע וגם סבל של "מה יהיה אם אני יתן לו מקום.. אם אני רק ירפה לרגע ויתן לו להשתלט באופן מלא מי מבטיח לי שהוא יעזוב?" ואם זה יהיה לנצח? ואם? מה אז? אם היה לי אומץ מזמן כבר לא הייתי פה.
 

Army 0f Me

New member
מכירה את זה..

מכירה את זה כלכך. אבל האמת היא שהוא שם דווקא כי את מחזיקה אותו. עצם ה"החזקה" שלו, היא מה שיוצרת אותו. לחרדה יש אפקט ביולוגי של התכווצות. הגוף מתכווץ. האצבעות מתכווצות בלפיטה חזקה של כל מה שיש בסביבתן. ההתפסות במשהו חיצוני כהגנה זה קטע השרדותי מושרש אצלנו. כשאבות אבותינו הלכו בשדות, ברגע שהגיע האויב, הם היו דרוכים עם המקל חזק חזק בידיים. למקרה שיהיה צורך להכות במישהו. תראי איך מגיב ילד כשהוא מפחד - הוא נתפס באמא שלו. כשמישהו רואה סרט אימה הוא תופס חזק את הכרית. אני באופן אישי, בטיסות, ברגע שיש כיס אוויר כזה שמטלטל קצת את המטוס, אני ישר נתפסת בכסא.. כאילו זה מה שיעזור..
כמה פעמים שמת לב שבזמן שאת מתרגשת או מתוחה מאיזה שהיא סיטואציה שאת נמצאת בה, את מתחילה להתעסק עם חפצים ביד? ככה זה אצלנו. כשאנחנו פוחדים אנחנו נתפסים. ההתפסות יוצרת תחושה של עצירה של הרגע. הכל צריך להיות דרוך ועם כמה שפחות תזוזה. כמה שפחות שינויים. קפאון. וזה כולל את כל מה שנמצא בסביבה שלך. לא משנה מה יש שם - את נתפסת על זה. זה האינסטינקט שלך. וזה כולל גם את המחשבות שלך. את נתפסת על המחשבות שלך. נצמדת. נצמדת לחרדות שלך. נצמדת לניתוק. את נצמדת כי האינסטינקט של בן אדם בחרדה זה להצמד. בגלל זה את מרגישה איזו אשליה של בטחון מסויים בהצמדות לניתוק. בהצמדות למה ש"יש עכשיו". הצמדות לכל מה שקורה. אבל תראי איזה יופי.. בעצם מה שיוצר לך את החרדה הזאת ואת הצורך לשמור על הניתוק, זה הפחד מהניתוק. זוכרת את הסיפור שסיפרתי לך על האיש השיכור ששתה כדי לשכוח את חרפת השתיה? אז בעצם מה שקורה אצלך זה שאת מחזיקה את הניתוק כדי להגן על עצמך מפני החרדה מהניתוק.. (משהו כזה) ברגע שתרפי מהניתוק (=תעסיקי את עצמך בדברים אחרים לעזאזל!!) המעגל ינתק. לבריאות!
 

גקיקולה

New member
אפשר להוסיף?

אני מניחה שכבר אמרת את זה אבל בכל זאת, אהבתי את התרשים שהפסיכולוגית שלי הראתה לי. חרדה= מצב בו הגוף/מוח של האדם חושב שהוא נמצא בסכנה לכן הוא מכין את עצמו לשני מצבים- בריחה או לחימה לכן כל המערכות בגוף נכנסות לכוננות ופועלות באופן מהיר (כגון- הלב) ניתוק(הנגרם בעקבות חרדה)= כשאדם נכנס לחרדה הוא לא נושם כמו שצריך. הוא מכניס יותר חמצן לגוף (מכירים את הנשימות המהירות של ה- אה אה אה אה ... ) ויש מחסור בco2 (פחמן דו חמצני) דבר שגורם למעין סחרחרות הנותנת תחושה של ניתוק. קוגנטיבי= אדם נכנס למצב, בעקבות הניתוק, למחשבות, כמו- "זה ישאר לי לנצח", "אני משוגע", "אני עומד להתעלף" (אגב, מי שסובל ממחשבה כזאת בעת חרדה שירגע- אדם יכול להתעלף כשהלחץ דם יורד. במצב של חרדה הלחץ דם עולה) וכו' וכו'. התרשים הוא כזה: חרדה, גורמת ל.. -> ניתוק, גורם ל... -> מחשבות, גורמות ל.. -> חרדה וחוזר חלילה מעין מעגל קסמים :)
 

natipinklove

New member
../images/Emo51.gifאיזה ידע!!!

וואוו..... כל הידע והחוכמה הזאת א. את יכולה לעזור להרבה אנשים עם כל כך הרבה ידע ובקיאות(פסיכולוגית יקרה) ב. אם את יודעת את כל זה את הכי יכולה להרגע כי את יותר ממני ובטח יותר מהרבה אחרים מבינה כמה זה גלגל מסתובב , אז קדימה לעצור את הגלגל ולצאת מן הבוץ הזה , אני מרגישה שנתת לי חומר למחשבה , תודה!!!
 

chooselife

New member
והנה שאלה טריקית בשבילך../images/Emo13.gif

אבל אם תפתרי אותה, אני חושב שאת תהיי מאוד מרוצה
נסי לחפש עוד דרך שבה הדברים יכולים לקרות, רק ... קצת אחרת. נסי לתאר לי מקרה שבו משהו אחר מתחיל את הרצף
כן כן,בוחן פתע
 

גקיקולה

New member
זה יכול להיות מקרה

בו הניתוק בא ואז אתה נבהל דבר שגורם לחרדה ואז הקטע של המחשבות של- "זה יישאר לי לנצח" שגורמות לך להתרכז יותר בניתוק.. לזה התכוונו?
 

batetiii

New member
אני לא יודעת מה איתך

אם החרדה באה קודם ובעקבותיה הניתוק אבל אצלי זה אחרת אצלי בלי שום קשר לחרדה (למרות שאני בחרדה תמידית אבל לא משהו שגורם לי לנשימות לא יציבות או דפיקות לב, יותר דומה לדאגנות תמידית) פתאום מתחיל לחלחל המחשבות והתחושות האלה של הניתוק ומישם החרדה נולדת ככה שהסיבה של "נשימות לא יציבות ופחמן דו חמצני נמוך ובלה בלה בלה" לא היו שם מלכתחילה בשביל שהניתוק יווצר. בגלל זה אני כ"כ פוחדת שזה משהו שישאר אצלי לנצח כי אני לא יכולה לסבול שניה אחת עם זה עבר עליי לילה נורא.
 

bwp

Member
בקשר ללצאת מהבית

לא הבנתי, האם אתמפחדת מכך? אם כן, נסי לבקש ממישהו שיעזור לך לצאת מהבית ולרדת במעלית או במדרגות. משם כבר הכל יותר קל. אחרי כמהפעמים אולי תוכלי גם בלי המישהו הזה
 

batetiii

New member
אין שום דבר שמאיים בחוץ

אני לא מפחדת מאנשים או משהו כזה אני פשוט מפחדת שאני יחווה ניתוק בחוץ ויאבד שליטה ואנשים יראו אותי במצב כזה ולא יבינו מה קורה איתי ומלבד זה שהבחוץ מגרה לי את התחושה אגרופוביה זה פחד מאסון כלשהו שיקרה אבל הוא לא באמת יכול לקרות כמו למשל פחד מלמות בחוץ זה לא משהו שיכול לקרות זאת סתם חרדה. החרדה שלי היא ממשהו שעלול לקרות בחוץ והוא כן יכול לקרות - ניתוק. בשבילי ניתוק זה סכנה. אני מקווה שהבנת. :/
 

גקיקולה

New member
אכן יקרתי

ישנם מצבים בו הניתוק בא קודם אבל שוב להזכירך- בפעם הראשונה שחווית ניתוק, בגיל נורא צעיר- את נבהלת. אני חושבת שהניתוק ההוא בא בתור מצב שקורה לכולם ולא בתור הפרעה כמו היום וזה השאיר לך מעין טראומה. זה לא משנה מה בא קודם.. ניתוק לא בא סתם ככה הוא סימפטום הנלווה למצב כלשהו. אולי מקור הבעיה הוא לא בחרדות (מה שאני לא חושבת שנכון, אבל אמת, זאת רק דעתי) אב להוא חייב להיות ממשהו. המקור לניתוקים הוא לא ניתוקים.. אוהבת עד אין קץ ג'ק
 
למעלה