Kindom oF Heaven

Niro85

New member
Kindom oF Heaven

אומרים כי הפקת הסרט הייתה כ750מליון$ והיוצרים הם מהיצרים של הסרט :"גלדיאטור",משך זמן הסרט הוא 3ורבע שעות והוא יעסוק ב"מסע הצלב" של הרומאים{בקצרה על "מסע הצלב"-כפייה של דת הנצרות על העולם-עמים שלא הסכימו להתנצר הושמדו} בטריילר רואים קטע בו מושלכים אלפי פצצות קטפולטה על עיר-אז אם תשימו לב תראו שמדובר בעיר איסלאמית{לפי הצריחים והמסגד}. מצויין כי בסרט תראה גם הלחימה נגד היהודים בישראל. בכל אופן מצפה לנו סרט מעניין לקראת השנה הבאה,אגב הסרט עדיין לא הושלם ועד היום מתקנים סצינות ועובדים על כל מיני דברים. תהנו מהטריילר. נ.ב גיבור הסרט הוא אורלנדו בלום{המוכר לנו כ"לגולאס" מטרילוגית סרטי "שר הטבעות" בסרט משחק אורלנדו כמפקד האבירים בצבא רומא האדיר...}
 

Y. Welis

New member
נשמע מעניין!

בטח משהו ברוטאלי למדי, אם זה יהיה קרוב למקור ההיסטורי. הנה קישור ללינקים להורדה ישירה, למי שאין פלאג-אין של קוויקטיים.
 

Niro85

New member
מ הסתם יהיו יותר קרבות...

בעיקר בין נוצרים לפרסים{ערבים-מוסלמים}אך בטוח גם שיכניסו סיפור אהבה שאולי ירקם בין אורלנדו{שהוא אביר בכיר}לנסיכה{מוזכר משהו בטריילר}. אגב שמתם לב על כלים דומים שיש בסרט שהיו ב"שר הטבעות"? לדוגמא הצריחים הניידים הענקים-אני חושב שזה המצאה לסרט כי בני אדם אף פעם לא פיתחו משהו כזה.
 

Y. Welis

New member
ודאי שפיתחו. אלה 'מגדלי מצור'

בימי הביניים אומנות המצור על ערים מוקפות חומה שוכללה מאוד, ונכתבו ספרים בנושא, והיו אנשים שהתמחו בכל העניין ('מהנדסי מצור'). כבר בימי הרומאים היו מגדלי מצור ואילי-ברזל לפריצת שערים, ובימי הביניים זה נעשה עניין מאוד מסודר (יש תיאור יפה ומפורט ב'קו-זמן' של קרייטון, ואולי גם בסרט שנעשה לפני שנתיים לפי הספר).
 

Niro85

New member
באמת!?

לא ידעתי זאת! אתה יכול להפנות אותי לאתרים הדנים בנושא{אם יש משהו בעברית אני אשמח}אתה מכיר ספרים בתרגום עברית שמספרים על התקופות הללו{בעיקר קרבות ומלחמה}אשמח אם תמליץ לי על כמה..
 

Y. Welis

New member
הנה כמה לינקים

על הטירות ועל כלי הקלעביצורי העיר קונסטנטינופול); תיאור טוב של מצור על טירה מובא ב'קו-זמן' של קרייטון (תרגום לא מדהים, אבל גם המקור די חלש). ספרים רציניים יותר יש בעיקר באנגלית ובספריות. בזמנו לפני עשור, כשהייתי בספריה של האוניב' העברית, ראיתי כמה טובים, אבל אני לא חושב שקל למצוא אותם מחוץ לה.
 

Niro85

New member
תודה!

ויש לי שאלה: למה בכל ההסטוריה של המין האנושי אף עם לא בנה מבצר בסדר גודל של "מינאס טירית'"? למרות שאני חושב שעדיין צורת המבנה שלה לא הכי אופטמלית למבצר,אבל עדיין אופן בנייתה ל7מעגלים סגורים{עם שער בכל מעגל}הוא רעיון מעולה! תחשוב שאם הטרויאנים היו בונים ככה את העיר שלהם אז לסוס הטרויאני לא הייתה כל השפעה,צבאו של אגממנון במקרה הטוב היה כובש את המעגל הראשון. לפי דעתי זה גאוני ליצור עיר אדירה שמוקפת במעגל{כמו מינאס' טירית}וארמון המלך הוא כמובן בפסגתה אל תשכח שמלבד למיגון העיר רק בשביל להכנס לאיזור שטח שדות הפלאנור האויבים היו צריכים לעבור את החומה שהקיפה אותה{ואת נהר האנדואין}-אז שים לב כמה הגנות היו לעיר הזה עוד לפני שמישהו בכלל היה מתקרב לשלב ההתקפה-ושלא נדבר על כל נשק הקטפולטה שהיו בעיר אבל לא הראו כיצד הם מנצלים את זה טוב בסרט-אני יכול להגיד לך כמעט בוודאות שאם איזשהוא עם היה בונה כזה עיר מבצר שום צבא אחר לא היה יכול להתקרב אליו,בלל לצבאות היו בעבר קשיים לכבוש מבצרים גבוהים-תראה את מצודת "מצדה" שלנו שהרומאים עם כל צבא האמרפיה שלהם לא הצליחו לכבוש והעדיפו שאנחנו נגווע ברעב ונתאבד.
 

Y. Welis

New member
ניבנו ביצורים גדולים, כדוגמת החומה

הסינית - אבל רוב הערים היו מוגנות במספר חומות קטן יותר, ומעטות מהן היו בנויות על כתף-הר כמו מינאס טירית - דווקא המינזרים ומעוזי הצלבנים נבנו על מקומות גבוהים ובלתי נגישים. רוב הערים הגדולות נבנו ליד נהרות גדולים, ותמיד באיזורי מישור. נראה שהערים סמכו יותר על צבא שיגן עליהן מאשר על חומות בלבד, כי בסופו של דבר תמיד ניתן היה לקעקע את החומות; אם תקרא למשל על חומות לכיש, הן היו כבירות (רוחב של 5 מטרים), אבל האשורים הצליחו לעבור אותן. לא היו חומות בלתי-חדירות, ואפילו את הכתלים העצומים של הר הבית (חוץ מהמערבי כמובן) הרומאים הצליחו להפיל (חלק מאבני הגזית שלהם נראות היום בחפירות שבצד הדרומי של ההר). אגב מצדה, הרומאים צרו עליה שנתיים בערך, אבל בסופו של דבר הצליחו לבנות סוללה שהגיעה עד למעלה ולפרוץ למקום (נדמה לי ששביל הגישה לשם בנוי עליה). הרבה תלוי בכמות המזון והמים שיש לכוח המגן, וגם לסבלנות של הכוח הצר (גם יש היום ספקות בעניין סיפור ההתאבדות שמזכיר יוסף בן מתתיהו); לרומאים היתה הרבה סבלנות (אחרי הכל הם הקימו אימפריה...). בימי הביניים היו מקרים שצבא שצר על עיר הובס ממחלות אחרי כמה חודשים של מצור, אבל הרבה היה תלוי בנחישות ובמקצועיות של הכוח הצר.
 

Niro85

New member
תראה:

תקח לדוגמא את הטרויאנים{סליחה שאני מדבר עליהם שוב}אבל עם כל הכבוד לצבא אגממנון שהכיל מאות אלפי לוחמים הוא לא הצליח במשך מלחמה של7שנים אפילו להתקרב לחומות טוריה{שלא נדבר על למוטט אותם}הנוסחא הטובה ביותר לבניית מצודה היא הביצורים החזקים{חומה חזקה}והגנה{בזמן ימי הבינים זה היה בעיקר חיצים}תחשוב אם היה איזשהוא עם שבנוסף לקשתים הוא היה מציב גם עשרות סוללות קטפולטה על המצודה,כל אויב שהיה מנסה לפלוש היה מושמד בתוך שעות{אם לא דקות},אגב שים לב שבספר מינאס טירית' היא הרבה יותר גבוהה,והסביבה {שדות הפלאנור}הם ירוקים מאוד עם נחלים-מה שמשקשה על תנועת צבא גדול בזמן פלישה}בסרט אנחנו רואים את "מינאס טירית" כעיר רפאים,וכל "שדה הפלאנור" שדה מת-חבל שזה ככה!
 

Sha2000

New member
אבל בכל זאת העיר נראית מדהים

יש לי גם את המינאטורה מגירסת ה DVD המורחבת
 

Niro85

New member
היא בכלל לא דומה לתיאור האמיתי...

המעגלים אמורים להיות הרבה יותר גדולים,צריך אקתאליו'ן צריך להיות גבוה יותר,החומה בכלל היא שחורה{ולא לבנה כמו בסרט}הקיצר יש עוד 1001 תיקונים,בקיצור העיר שבסרט רחוקה להיות מהעיר שבספר{וגם כל הסביבה שליד...}שדה הפלאנור נראה כמו שדה מת בלי צמח ירוק אחד-פשוט מגעיל! אוליי בעוד כמה עשרות שנים יצליחו ליצור גרסא ראויה ל"שר הטבעות"-אני מקווה שיעבדו חזק על "מינאס טירית' וכל סיפורי הקרבות{בסרט נראה כאילו האורקים נלחמו 2דקות באוסגיליאת ואז כל הכוח מגונדור ברח}בספר הלחימה לקחה ימים ואחרי אוסגיליאת היה קו ביצורים ארוך של חומה שגם שם היו לא מעט אבדות לאורקים.. והכי עצבן אותי זה שהקטפולוטות בסרט כל כך עלובות!!! שימו לב איזה גודל כל קטפולטה במינאס טירית'{לפחות פי2 מגודלה של האורקים}כזה גודל אמור וצריך להעיף סלעים למרחקים הרבה יותר ארוכים והרבה יותר כבדים{מה שראינו בסרט זה פיסיקה דפוקה-{סלע אחד נופל קרוב סלע אחד רחוק}ואם תשים לב רואים שהם מעיפים גם חלקי מבנים ולא סלעים?!אז אני שואל WTF!?!?} הקיצר ג'קסון עשית עבודה על הפנים עם מינאס טירית'!
 

Sha2000

New member
תעזוב את התיאורים של הספר

ספר זה ספר וסרט זה סרט אבל בכלליות לדעתך העיר נראית מדהים נכון?
 

Niro85

New member
ברמת העיקרון כן...

אבל עדיין אחרי הכול בסרט{וגם לפי הדגם שברשותך}העיר נראת יותר כמבצר ופחות כעיר,בספר כל מעגל איכלס אלפי בתים ומתואר בבירור 7מעגלים{ולא 5כמו בספר}אחרי הכול ברור שמינאס טירית יצאה בסרט יחסית בסדר,אבל היא רחוקה שנות אור מהצורה האמיתית שלה{לפי הספר}בספר האורקים זרקו ירו עשרות סלעים על החומה וזה אפילו לא עשה לה שריטה בסרט סלע עלוב אחד פרץ את החומה והעיף איזה 10אבירים{זה מה שעיצבן אותי}הם עשו את גונדור כל כך עלובה! ג'קסון כנראה שכח שבגונדור מצויים האבירים המיומנים והחזקים ביותר בארץ התיכונה,ועוד טעות איומה של ג'קסון: האורקים שבאו ממורדור הם בכלל אורקים קטנים{בערך קצת יותר גבוהים מגימלי}אביר מגונדור שעומד מול אורק פשוט לא צריך להתאמץ בכלל בשביל להכניע אותו{זה כמו שתעמיד בחור בן 25מסיירת מטכ"ל ליד ילד בן10 בכתה ג' מי ינצח?}זה בדיוק ההבדל והיחסי כוחות,ג'קסון היה צריך להראות את כוחם של האבירים הרבה יותר טוב! ולהראות שלא הכוח של האורקים הוא שהוביל להם לנצחון אל הכמות שלהם...
 

Y. Welis

New member
חומות שחורות? אני לא חושב

לא לעיר שאמורה להיות המעוז של הנומינוריאניםר, וגם להיקרא 'העיר הלבנה' (רק האורתאנק היה שחור). מכל מקום בספר לא הוזכרו כלי-קלע שהיו לאנשי העיר, מלבד חיצים. זו עוד המצאה של ג'קסון. מה שלי חסר לא מעט זו האווירה המעיקה ששוררת על כל תחילת הכרך השלישי ('מפקד רוהאן' עד 'המצור על גונדור') בגלל העננות הנמוכה ששלח סאורון מהר האש. חבל שזה לא הועבר בסרט, יחד עם צווחות הנאזגול המקפיאות (רק במינאס מורגול הן נשמעו משכנעות - פעם אחת בכל שלושת הסרטים).
 

yatooshim inc

New member
מתי קראת את שרה"ט לאחרונה?

1. החומה לא שחורה- היא לבנה לחלוטין. כפי שווליס ציין, אתה מתבלבל אם אורתנק. 2. קטפולטות- עלובות או לא זה עניין של דעה. גודל בקשר למרחק תעופה-חקרת את הנושא ככה שאתה יודע מה אתה אומר?? ואם אני אגיד לך שהמרחק שאליו הן יורות הוא *מוגזם*? (אבל אני לא אגיד לך, כי גם אני לא חקרתי את הנושא). בקשר לפיזיקה הדפוקה של הסרט- סלע אחד נופל קרוב וסלע אחד רחוק. אמממממממממממ... חשבת על האפשרות שהקטפולטות מכוונות למרחקים שונים???. ויש ביניהן הבדלי גובה ואיכות? ככה שכשאתה מסתכל על *כל* התמונה, ולא על חתיכה אחת של הפאזל, אתה מגלה שקוראים לזה הגיון בריא, לא פיזיקה דפוקה. חוץ מזה, אני מסכים איתך שהיו גם חלקים מוזרים- זה שהקטפולטות מעיפות חלקי מבנים וזה שכשנזגול עובר מעל חלק חומה כלשהו (נקח מגדל לצורך העניין) הוא מתרסק כאילו הוא היה מלא בניטרו גליצרין והנזגול המנייק פשוט זרק גפרור.
 

yatooshim inc

New member
אממממממממממ...

1. אגממנון לא הצליח להגיע לחומות טרויה מסיבה עיקרית- הכוח הטרויאני היה פחות או יותר זהה לזה שלו. חוץ מזה, אתה מגזים. 2. אפילו לפני ימי הביניים היו קטפולטות, מה גורם לך לחשוב שכוח ההגנה העיקרי בימי הביניים היה חיצים? 3. אתה מגזים. קטפולטות זה דבר נחמד, אבל אפילו לצבא שעומדות לרשותו מרגמות, זאת תהיה בעיה לחסל צבא של מאות אלפים. תחשוב, נניח שכל מי שנפגע מקטפולטה נהרג. קוטר של אבני קטפולטה לא מספיק כדי להרוג יותר מחמישה אנשים, בד"כ. חוץ מזה, שאתה לא מנסה פה לשחות פסלים, אתה מנסה להרוג יצורים *ניידים*. רואים, פחות או יותר, איפה אבן של קטפולטה נוחתת. אפשר לחמוק ממנה. ואגב-הן לא יעילות בכלל נגד לוחמים ניידים, רק נגד ביצורים (מגדלי מצור, וכו'). 4. בקשר לסביבתה של מינס טירית'- בשם שמיים, מה גורם לך לחשוב שאזור ירוק, נעים, מלא בנחלים שמספקים מקורות מים בלתי נדלים, הוא לא מקום נוח למצור? זה המקום המושלם. דוגמא למקום רע למצור הוא מצדה למשל- מדבר, חם לא נוח ומחוסר מקורות מים. או גבעה שהטירה חולשת לה על כל החלק העליון- כמו הגבעה עם אנשי הפוקל. (למי שלא קרא את שרה"ט, גיבעה שניתן לשלוט עליה לחלוטין מלמעלה, וכל אויב שינסה לעלות עליה יזכה למטר אבנים נחמד וידידותי). האזור הזה מקשה רק במקרה של הסתערות-לא במקרה של מצור, כמו זה של מינס טירית'. מצטער אם ההודעה שלי נשמעה קצת בוטה, אני פשוט קצת עצבני, בלי שום קשר אליך.
 

vaiu

New member
שוב אורלנדו בלום?!

im sick of orlanda boom! בכל מקרה, הבעיה של כל הבמאים בשקל האלה, שחושבים שהם הם יכניסו קצת יותר מדי אפקטים יהיה להם סרט טוב, זה שבמקום למנות מישהו שבאמת דומה לאכילס, או אלכסנדר, או לגולאס או וואטאבר הם לוקחים איזה הומו בלונדיני וחתיך, שישחק תפקיד של מפקד צבא אני בז לכם
 

Niro85

New member
האמתי פה בסרט הוא שחרחר..

אבל אני מסכים איתך שיותר מדיי מתלהבים מאורלנדו,בכלל לא מתאים לו להיות בכיר האבירים הרומאים,ולהוביל את מסע הצלב!
 

Y. Welis

New member
דווקא אריק באנה היה טוב כהקטור...

אבל נראה לי שבראד פיט נועד בעיקר לשמח את הבנות. בכל זאת, כמו שציינתי אז כשדיברנו על הסרט, גיל 41 מעולם לא נראה טוב יותר...
 
למעלה