התלבטות לגבי שדרוג תשתיות אינטרנט

Arielvista

New member
התלבטות לגבי שדרוג תשתיות אינטרנט

יש אצלי כ 50 יוזרים, כולם גולשים דרך שלושה קווי ADSL של 100/3 (עם מעין חלוקת עומסים ע"י Peplink) ויש תלונות חוזרות ונשנות לגבי איטיות האינטרנט.

אני שוקל להחליף את זה בקו תמסורת 50/50 של בזקב"ל, שהעלות שלו (ספק+תשתית) היא בערך כפולה ממה שאני משלם על ספק+תשתית כרגע.

השאלה שלי היא האם תמסורת 50/50 אכן ישפר את "חווית" הגלישה אצל המשתמשים לעומת קו ADSL 100/3?
 

SysAdmin1

New member
השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך, היא שונה לגמרי, והיא...

השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך, היא שונה לגמרי, והיא... מה השימוש של הקווים היום, האם מדובר על הורדה בלבד או שליחה של הנתונים, כי קו של 50M לא בטוח שיהיה מהיר מקו של 300M, אבל יש סיכוי שכן יהיה מהיר מ 9M .
בשביל זה אתה צריך לראות את הפלטים של שימוש וניצולת הקווים בכמה חודשים אחורנית. כמו כן, אתה צריך לבדוק התפלגות של השימוש פר משתמש ופר שימוש, כך תדע, אם יש לך משתמשים שגומרים את הקווים לכולם לצורך הורדות שלא קשורות לעבודה.
דרך הגב, קו של 50\50 תמסורת מובטח, לא עולה כפול משלושה קווים פרטיים, אלה הרבה יותר מזה.
 

Arielvista

New member
תודה...

קודם כל, לגבי המחיר, כרגע אני משלם כ 800 ש"ח לחודש (תשתית+ספק) על שני ADSL וקו HOT אחד, שלושתם 100/3. הצעת המחיר (היחידה כרגע) שיש לי תמסורת 50/50 עומדת על 2000 ש"ח, כך שזה כמעט פי 3.
לעניין השימוש, ברור לי ש הורדה של 100M היא יותר מהורדה של 50M, ואכן, רוב השימוש (כ 60%-70% אצלנו זה הורדה), וזו בדיוק ההתלבטות שלי.
האם 50M מובטח, בשימוש ע"י כ-50 משתמשים, יתן לי מענה יותר טוב (או בשפת המשתמשים: אינטרנט יותר מהיר) מקו 100M בשימוש ע"י +/- שליש מהם (15-20 משתמשים)?
ומכיוון שנראה לי שאני מבין שהתשובה שלילית, איזה פתרון אחר אני יכול לתת לארגון, שישפר את מהירות האינטרנט?
 

SysAdmin1

New member
דבר ראשון שחייבים להבין שבתמסורת קיים...

דבר ראשון שחייבים להבין שבתמסורת קיים מושג של מהירות מובטחת או SIR , כמו שזה מכונה בשפה המקצועית. תמורת 2000 ש''ח אין שום סיכוי שתקבל קו מובטח של 50 על 50 , אלה קו עם CIR של פחות מ 10M . את הנתון הזה בבזק מנהל תיקי לקוחות לא מספר ללקוחות SMB , כי אחרי שהם ישמעו את המחיר של קו מובטח 100% , הם יפלו מהכיסא. הנתון הזה לקוחות SMB מגלים בדרך הקשה. אחרי שהם כבר מחוברים ומשלמים מספר חודשים, הם מגלים שלא מגיעים למהירות שהם חשבו להגיעה ואז ספק תשתית מגלה להם מילים חדשות כמו SLA , CIR ועוד כמה.
בכל מקרה צריך לחזור למה שהתחלנו: אתה צריך לראות סטטיסטיקה של ניצולת של הקוים שלך במשך מספר חודשים ופילוג של הניצולת. רק אחרי זה אתה יכול להחליט מה לעשות. למשל להגביל את המשתמשים שמורידים את התכנים שלא קשורים לעבודה, להפעיל QOS על יישומים נדרשים, לשריין רוחב פס לשירותים מסויימים וכו'.
בגדול מדובר על דברים, שהם א' ב' של רשתות תקשורת והכרת המחשב. ושלא לוקחים הרבה זמן.
 

Arielvista

New member
שוב - תודה על ההסבר.

אני אבדוק את מה שציינת ואאסוף את המידע הדרוש.
 
למעלה