שירות ענן המאפשר העלאות של מספר משתמשים

Hatotah1

New member
שירות ענן המאפשר העלאות של מספר משתמשים

שלום לכולם,
אני מחפש שירות כלשהו המאפשר לי לפתוח שרת (תיקיה), לתת כתובת שלה למספר משתמשים ושהם יכלו להעלות אליה קבצים (קטעי וידאו לצורך העניין). הערות:

1. הם צריכים להעלות קבצים גדולים של כ100 ג'יגה. אני צריך כ2 טרה מקום אחסון סה"כ.

2. אני צריך שתהיה להם אפשרות להעלות קבצים אבל לא למחוק קבצים וגם לא לראות את שאר הקבצים שקיימים על השרת (או לכל הפחות שלא תהיה להם אפשרות לצפות בהם/לפתוח אותם/להוריד אותם).

3. שהמשתמשים לא יצטרכו לעשות מנוי כלשהו לזה או להוריד תוכנה מסויימת בשביל זה. זאת אומרת שירותים כמו דרופבוקס לא רלוונטיים לדעתי.

הדבר הראשון שאני חושב עליו זה לפתוח שרת FTP בעצמי אבל לפני שאני עושה את זה (ורץ לדאוג למחשב, הארדיסק גדול, כתובת IP קבועה, אל פסק וכו'...) אני תוהה אם אולי כבר קיים משהו כזה באינטרנט (כמובן אין בעיה שיהיה בתשלום סביר).
 

SysAdmin1

New member
בישראל זה "טיפה" לא יישים לחיבור אינטרנט של המשתמש הביתי...

בישראל זה "טיפה" לא יישים, בגלל חיבור אינטרנט שקיים למשתמש הביתי. ולמשתמש הארגוני השאלה הזו לא אקטואלית, בגלל שבנוסף לקו תמסורת מתאים קיימת לו כבר ב DATA CENTER שלו תשתית של שרתים שיכולים לשמש לזה.
ובחשבון פשוט של משתמש הביתי בישראל עם החיבור שלו לאינטרנט יקח לו חודשים לשלוח קובץ בודד אחד של 100 ג'יגה.
בחו''ל הסיפור הוא שונה. במקומות שיש שם חיבורים של 1G סימטרי זה כבר אפשרי וקיימים לזה גם שירותים מתאמים, כמו כל ה FILE LOCKERS למינהם, למשל uploaded.net וכו', שבהם אתה יכול לפתוח חשבון לצורך זה. אפשרות אחרת שם, היא לרכוש VPS בכל מקום או אפילו לפתוח שרת בבית.
 

Hatotah1

New member
תודה, אבדוק

אבדוק את הדברים שרשמת. לגבי קצב ההעלאה, באמת בישראל הוא לא מדהים אבל קצת הגזמת :) אפילו משתמש ביתי פשוט יכול להעלות ג'יגה בשעה, מה שאומר שלקבצים שאני מדבר עליהם יקח באזור היומיים (כן, המון זמן אבל ממש לא חודשים).
&nbsp
בכל אופן, מדובר בסרטים לפסטיבל שנשלחים מאוניברסיטאות בעולם ובדר"כ לאוניברסיטאות יש חיבורים מהירים מאוד.
 

SysAdmin1

New member
בחיבור אינטרנט של משתמש ביתי בישראל...

בחיבור אינטרנט של משתמש ביתי בישראל עבודה עם קבצים בנפחים בסדר גודל כזה היא בלתי אפשרית.
אם ניקח בחשבון את הערכה שלך של מהירות שליחה של 1GB בשעה, בשביל לשלוח קובץ של 100GB , כמו שתיארת לפני זה, נדרשים 100 שעות, ולמצוא יומיים שכוללים בתוכם 100 שעות יהיה די קשה, זה יותר קרוב לארבע ימים. אבל קו ביתי מתאפיין בניתוקים תכופים ובאיבודי מידע שאחריהם צריך להתחיל לשלוח את אותו הקובץ מחדש שוב ושוב בגלל שגם מנהל הורדות מתקדם בגדלים כאלה של קבצים לא תמיד יכול להתמודד אם ניתוק רגעי ולהמשך מהנקודה שבה שליחה הופסקה.
זו הסיבה שאם אין לך קו תמסורת מובטח ובעל רוחב פס מתאים לצורך זה, אין בכלל מה להתחיל בכל הסיפור.

בכל המקרים שיוצא לי לעסוק בניהול של מערכות של הפצת חומר עיתונאי לחו''ל האופצייה הפשוטה ביותר היא, שהגורם שרוצה למסור את התוכן מגיע עם מדייה שבה נמצאים הקבצים ( בדרך כלל מדובר על מדייה מסוג NVME בנפח של 2TB במארז עם ממשק USB 3.1 ) , אותו הנציג מגיע ל DATA CENTER שאיתו הוא בקשר ומשתמש בחיבור של ה DATA CENTER לחו''ל, מדובר על חיבור של כ 10Gbps לצורך העניין. כל הסיפור הזה לא לוקח יותר משעתיים לכל היותר.

אפשרות אחרת הכי זולה בשבילך, אם אין לך קו תמסורת מתאים, תהייה העברת OFFLINE והיא, שישלחו לך את החומר הנדרש על המדיות, כמו SSD למשל, במשלוח מהיר מחו''ל, ואתה כבר תעתיק את התוכן מהמדיות החיצוניות למחשב הנדרש.

ובקשר לאוניברסיטאות. בגלל שבדרך כלל מדובר על גופי מלכ''ר, הם לא מתנהלים כמו גופים עסקיים וגם, אם לאוניברסיטה בכלל יש חיבור די רחב, אבל בגלל שמדובר לרוב שהחיבור הזה הוא משותף לכל הקמפוס של האונוברסיטה ( קריית אוניברסיטה שלמה ) לכל הכיתות, כל המעבדות, לכל המשרדים, לכל המעונות וכו' , ובסוף פר משתמש מדובר על חיבור איטי ביותר שסובל מניתוקים רבים ויותר גרוע מחיבור ביתי.

זה כל ההסבר על רגל אחת.
 

marvin2

New member
למה לא דרופבוקס/גוגל ?

כל נותן שרות כזה פונה גם למגזר העסקי. יש לך דף ניהול שבו אתה יכול ליצור משתמשים, לתת הרשאות וכו'. המשתמשים יכולים להיכנס ל WEB ולהעלות קבצים.
לתיקיה שלהם. יותר פשוט מזה לא תמצא.
 

Hatotah1

New member
תודה

לא הכרתי את זה ואכן לגוגל למשל יש את "G Suite", שירות עיסקי. אבדוק אם הוא עונה על הדרישות.
 

sitepoint

New member
יש דבר כזה, רק השאלה היא מה קצב העברת המידע אצלך

בגדול זה נחשב לשירות גיבוי בענן, יש כמה חברות שעושות זאת, כמו שהחברה שלי
עושה זאת לכמה לקוחות עסקיים המאחסנים את המידע אצלנו. הקטע הוא שגם אתה
צריך קו חזק לדוגמה (קו תמסורת) וזאת בגלל עברת המידע הרב, וכמו הזמן שלוקח למידע לעבור בין המחשבי Client ל שרתי הגיבוי המידע.

למישהו פה נראה הגיוני שתעביר מידע בקו רגיל של 100MB/200MB, זה יקח לך
לפחות יום שלם או יותר מכך. בקיצור לפי דעתי הבעיה היא יותר שאתה צריך הקו
רציני לעברת המידע שברשותך ופחות "מאגר הידע".

בקשר לשאר הדברים יש תוכנות שמשולבות בגיבוי בענן שיכולות לתת פתרון מוצלח על פי הדרישות שלך.
 

Hatotah1

New member
אם יש לך דוגמאות לתוכנות האלו, אשמח

תודה על המידע. לגבי קצב ההעברה אני פחות דואג כי מדובר בדר"כ על העלאה משתית של אוניברסיטאות בעלות קצבי העברה גבוהים. ובכל אופן, גם להשאיר מחשב דלוק עם העלאה יום-יומיים זה לא כזה ביג דיל (רק מועד לתקלות וניתוקים אבל זה ענייין אחר).
 

sitepoint

New member
בגדול זה בא תמיד כחלק מהחבילת הגיבוי, יש גם תוכנות צד שלישי

נכון שיש תוכנות צד שלישי, אבל אינני מכיר אותם עד כדי כך טוב שאני יכול לתת לך המלצה טובה בנושא זה. בקשר ל "זמן" אינני בטוח שיש להם תשתיות מספיק
חזקות על מנת שתוכל לעשות restor מהיר למידע שלך, אחרי הכל אנחנו מדברים על רשת VLAN ציבורית והקצב שלהם הוא ביחס לנקודה (נכון שמדובר בסוג של תמסורת אבל נניח לזה כרגע). תזכור לפעמים כל דקה חשובה מאוד.

אני רואה שאני מתחיל לגלוש לקטע השיווקי
. אז בכל אופן תקשיב, אני יכול לברר על תוכנות צד שלישי אבל זה לא מומלץ תאמיני לי.
 

sitepoint

New member
תנסה IBackup for Windows או IBackup for Linux

יש להם גרסה שאפשר להוריד אותה ולהתקין אותה על מחשבי PC או Linux.
במידה ואתה לא רוצה אז תשתמש כמו כולם בפתרון מחוץ ל "קופסה" תתקין דיסק קשיח נייד בין 2TB עד ל5TB הכולל חיבור USB3 או LAN זה כולל תמיד תוכנת
גיבוי שמותקנת על מחשב שלך. דרך תוכנה הנ"ל תוכל לעשות לך גיבוי בצורה מהירה ונוחה וגם שיחזור מהיר.

במידה ויש לך כמה חשבים אין בעיה, זה עובד על אותה תצורה רק צריך לעשות כמה הפניות מתאימות ברשת.

שיהיה בהצלחה.
 
למעלה