כרטיסי רשת עם פיצ'רים שונים-הסבר?

lavifighter

New member
כרטיסי רשת עם פיצ'רים שונים-הסבר?

בשרתים יש הרבה כרטיסי רשת שרשום עליהם פיצ'רים כמו:
vlan tagging
link aggregation LACP
כל מיני offload לISCSI וTCP וכו'.
virtual machine queing.
IPV6
ועוד.
עכשיו חלק מהדברים אני מבין(כמו הoffload) אבל אני לא מצליח להבין לגבי VLAN למשל. אם אין לכרטיס תמיכה בVLAN אז אני לא יכול לחבר אותו לסוויץ' מנוהל? ולא יכול להגדיר עליו VLAN דרך הVMWARE?
ומה לגבי nic teaming-אני לא יכול להשתמש באופציות האלה ברמת מערכת ההפעלה אם הכרטיס שלי לא תומך בזה?
ויש כרטיסי רשת מודרניים שאין להם IPV6? חשבתי שמערכת ההפעלה מתעסקת בזה...
או שמא מדובר בהגדרה ברמת הכרטיס, עוד מתחת למערכת ההפעלה? כמו hardware iscsi?
 

SysAdmin1

New member
כרטיסי רשת עם פיצ'רים שונים-הסבר...

בשביל שמאפיין כלשהו של כרטיס רשת יהיה זמין נדרשים מספר תנאים, כמו למשל מנהל התקן מתאים ( ויכול להיות שהיצרן של הכרטיס לא מוכן להוסיף את המאפיין באותו הדגם ולא מימש אותו ברמה של מנהל ההתקן ) , אפשרות נוספת, היא שהבקר של הכרטיס חייב לכלול את המאפיין בחומרה או ב FirmWare שלו ובלי זה גם המנהל התקן וגם המערכת ההפעלה לא תעזור. אפשרות נוספת היא מאפיין של האצת חומרה שחייב להיות ממומש גם בבקר וגם במנהל התקן ובלי שילוב של שניהם האפשרות לא תהייה זמינה.
כך שאפשר להגיד, שכל מקרה לגופו, אבל תמיכה ב IPv6 בסיסת למשל לא דורשת שום דבר מיוחד מהכרטיס רשת והיא חלק מהמערת ההפעלה, אבל רוב הסיכויים ש IPv6 מוזכר בכלל בנושא אחר לגמרי והוא באמת חלק מתמיכה בחומרה, כמו למשל TCP/UDP Checksum Offload (IPv6) או bootp ipv6 שחייב גם הוא להיות כלול ברמה של כרטיס.
 

lavifighter

New member
ומה לגבי vlan וLACP?

מדובר בתיאוריה בשני דברים שהם ברמת מערכת ההפעלה בלבד ולא הכרטיס, ובאמת מערכת הפעלה חדשות יותר מכילות אותם native.
אז אם אני אשתמש בשרת esxi וכרטיס רשת שאין לו בפיצ'רים vlan tagging, אז לא אוכל להשתמש בVLANים דרך השרת? או LACP במקרה של LACP? כי אני מכיר כמה יישומים של vmware שאני ממש לא חושב שכרטיס הרשת שלהם תומך בזה.
או שמה שאני חושד-מדובר בהגדרות חומרה, ולא תוכנה, כמו raid controller חומרתי שעושה את הרייד ומערכת ההפעלה לא מתערבת אלא רק צריכה דרייברים כדי לדעת לעבוד עם זה.
 

SysAdmin1

New member
מדובר על מאפיינים שחייבים להיות כלולים, גם...

מדובר על מאפיינים שחייבים להיות כלולים, גם ברמת החומרה וגם ברמת המנהל התקן. יותר מזה esxi תומך (מכיל מאגר של מנהלי התקנים) רק בכרטיסי רשת ובקרי אחסון שעברו סרטיפיקצייה של vmware, ואם נדרש להשתמש בכרטיס רשת או בקר שלא נכללים ברשימה, אז חייבים להתקין את המנהל התקן בצורה ידנית ולפעמים אפילו להכין דיסק התקנה מיוחד.
למשל משהו בסיגנון הזה:
http://www.v-front.de/p/esxi-customizer-ps.html
 
למעלה