שרשור הודעות של ygl01

ygl01

New member
כתיב אבנ"ר מתוקן ונספח

קובץ כתיב אבנ"ר
וקובץ נספח
 

ygl01

New member
"המתיחות בדרום"? פוןרים ? ה מתיחוןת בןן דרום !

 

ygl01

New member
קובץ כתיב אבנ"ר מתוקן סופית

קובץ כתיב אבנ"ר מתוקן סופית
(קובץ נספח נשאר כמו מקודם)
 

Eldad S

New member
חשבתי שההודעה הנוכחית

הועלתה בטעות, והתכוונתי למחוק אותה מהפורום.
אבל למקרה שלא, אני מבקש ממך לא להציף את הפורום. גם הודעתך על כתיב אבנ"ר הועלתה מספר פעמים. אודה לך אם בפעם הבאה תוכל לשרשר הודעה בנושא מסוים שלך להודעה הקודמת שלך, כדי לא להציף את הפורום.
 

Eldad S

New member
כאמור,

אודה לך על שרשור הודעה נוספת להודעה קיימת שלך. אשאיר את ההודעה הנוכחית בפורום, אם כי אין לי מושג מדוע העלית אותה. אם היא הועלתה בטעות ויש צורך למחוק אותה, אודה לך אם תציין זאת.
 

ygl01

New member
//בוןסט //בון'סטןר (מןאיץ ממריץ ןמושב'' בטיחוןת)

"ראשון האודישנים" ומתכוונים לא לראשון מביניהם, אלא למה שיהיה "ראשון הבא"!
החינוך הטכנולוגי מקצועי כי זו הסללה וקללה גם בשם. לא צריך להגיד שהוא גם מקצועי, צריך להגיד שזה הנושא, החינוך הטכנולוגי המקצועי, כשהמקצועי לא תוספת עונש, אלא המטרה כמשהו רצוי.
 
אמא שלי שואלת...

למה להמציא משהו על חשבון משהו שכבר קיים אלפי שנים ועובד היטב? האל"ף-בי"ת שלנו מספיק לכתיבת כל העיצורים והתנועות שאנחנו רק רוצים לחשוב עליהם, יותר מלאטינית, יוונית, אנגלית ועוד.
אז איך שאומרים אצלנו בעדה, בשביל מה זה טוב?
חוץ מזה, אם הייתי ממציא שיטת כתיב או שפה, לא הייתי קורא לה אבנ"ר, כי זה מזכיר לנו את בנו של רוה"מ, ויש שיגידו שהכל פוליטיקה. אני הייתי ממציא לה שם יותר אקזוטי, משהו כמו לינגואה אקזוטיקה, או סרמו אקזוטיקוס (sermo exoticus). בעצם, פלאוטוס כבר השתמש במינוח הזה לתיאור השפה היוונית. טוב, על מי אני עובד בעצם. אני לא הולך להמציא שום שפה, ו/או שום שיטת כתיב.
 

giovanni 1

New member
ועוד אחרי כל העבודה שהשקיע, הוא ככה מעלה את זה לפורום פתוח

אני רק על הנספח המתוקן הייתי לוקח 100 ש"ח
 

ygl01

New member
אבנ"ר, כמובן, כי זה השם שלי, לפני שההוא נולד

הכל התחיל כשהייתה תקופה כשלא היה עברית, ולהדפיס אפשר היה רק בשימוש בכתיבה באותיות אנגליות, ושליחה להמרת קוד לפני הדפסה. האותיות העבריות הותאמו "באופן טבעי" לפי סדר לקסיקוגרפי מילוני ("ך" לפני "כ"), ובאופן כללי, א הותאמה ל-&, ב ל-A עד ת ל-Z (בעברית יש 27 אותיות ובאנגלית - 26). זה עבד, אבל נקרא "סינית", כי לא היה קשר בין הצלילים של האותיות. בהתחשב בעובדה שדרך הפיניקית והיוונית המקור זהה, ביצעתי התאמה טבעית יותר מבחינת צליל (וצורה, כי האותיות הלועזיות באופן כללי נוצרו ע"י שיקוף, בהתאמה להיפוך כיוון הכתיבה הלועזי משמאל לימין). כך אפשר לכתוב בכתב תע"ץ (עברית מאונגלזת (בסוג הכתב)) ולקרוא ב"טבעיות", ולהעביר פונקציית המרה לפני השליחה להדפסה.
כשהסתכלתי על התוצאה, שמתי לב שהקשיים בהבנת מילה שכתובה בכתב תעץ (מעבר לצורך בתרגול המרה שתהפוך ל"טבעית"), הם בדיוק אותם קשיים שיש בקריאת המילה בעברית (כי ההחלפה היא החלפת עיצורים, והבעיה היא ההתייחסות לתנועות). כך הבנתי שניתן למעשה "לחזור בזמן" לתקופה לפני הניקוד (שנוצר בלחץ הארמית והיוונית רומית והערבית, בתקופה ללא עצמאות כשחייבים לשמור על התנ"ך והאותיות בו). בתקופה שאחרי חנוכה, כשהייתה עצמאות בארץ תוך ניצול הלחץ הרומאי על היוונים, השכבה השלטת הייתה במגע עם תרבות יוונית רומית (וארמית), אבל הקנאים דבקו בכתיב דעץ הישן וסרבו לקבל כתב ארמי אשורי (הכתב הדפוסי שלנו). זה היה זמן מתאים למצוא שילוב של השימוש באותיות סופיות ופשוטות, והסביבה הארמית יוונית רומית, למצוא פתרון עצמאי שיאפשר כתיבה בלי קשר לסוג הכתב בו האדם כותב את העברית, ומצד שני כן לקחת מהעולם ה"זר" את החיפוש של ייצוג תנועות, מעבר ל"ו" ו"י". מה שיפה זה שהפתרון לא נמצא באופן טבעי, אלא לאחר שנים. בהתחלה רק ידעתי שצריך סימן לשינוי התנועה המקורית אחרי "ו" ואחרי "י". כשהסתכלתי על היצוג הלועזי (האנגלי) של מילה כמו shoe (למעשה ממקור הולנדי), הבנתי שעדיף שהסמל יהיה מצורף לאות "ו" ליצירת השינוי , ולבדו יסמל פשוט את התנועה היחידה שחסרה: [E]. אבל את הסימן מצאתי רק בגלל טעות מקלדת ("ו" ו"ן" סמוכות) שיצרה לי במקרה את "ון" במקום "ו", בדיוק מה שחיפשתי. מיד רואים שזה גם מתאים במקום הצר שהוא תופס, מה שנוח לכתב פרופורציונלי. אבל מעבר לזה, בעצם רואים תופעה מדהימה: ה"ן" נראית בעצם כהמשך טבעי לאותיות התנועה הקיימות ("י" ו-"ו"), אבל עוד יותר מזה, הצרוף שלהן יוצר את המילה "יון" (יוון), וזה בעצם היה הסיבה ההתחלתית לחיפוש, למצוא "יווניזציה", התאמת תנועות בדומה למה שהכניסו היוונים לכתב הפיניקי. כך שלמעשה הפתרון במשך שנים היה פשוט בהגדרת הבעיה מלכתחילה.
באופן מעשי ניתן להשתמש בזה לכתיבה לאפליקציה בה יהיה קריין פרטי לפי קביעת המאפיינים באופן אישי (או אם רוצים, לפי זכויות יוצרים של דגמים אנושיים, אלא שכמובן אז צריך לשלם להם זכויות וגם לשמור על הקביעות האישיות שלהם להופעה שלהם, לעומת החופש המוחלט בדמות מצויירת או סתם דמויית אדם ("אנדרואיד")).
 
דפוס עברי היה קיים כבר במאה ה-15

וספרים בעברית הודפסו לראשונה בשנות ה-70' של המאה החמש-עשרה
הספרים הראשונים שהודפסו בעברית היו פירוש רש"י לחומש ו'ארבעה טורים' של יעקב בן-אשר, בשנת 1475.
האותיות העבריות, מדהים שאתה מתעלם מעובדה זו, כבר היו עובדה מוגמרת מזה כמה אלפי שנים...
סידור האותיות על המקלדת, סידור הקרוי QWERTY, הוא מן הסתם המצאה מודרנית, מאז ימי מכונת הכתיבה. אין לכך שום קשר לתיאוריות שאתה מעלה.
אתה גם טועה לחלוטין בנוגע לכתב דע"ץ ששימש את המורדים (אתה בטח מתכוון למורדים במהלך המרד הגדול ברומאים, בין השנים 66- 70 לספירה), כאמצעי תעמולה ומחשבות משיחיות לשחזור ימי בית ראשון.
אבל חוץ מזה, את המשחק של ברצלונה נגד צ'לסי ראית אתמול?
 

ygl01

New member
מוזר שעם שם כמו דאנטה אתה מתנגד לתחייה מודרנית

ולעצם העניין, סידור המקשים במקלדת הוא אכן אפשרות אחת להמרת אותיות עבריות לאנגליות, אבל זה בתנאי שיש לך מקלדת דו לשונית. אני תארתי מצב שהיה פעם, כשלצורך הדפסת עברית היית מקבל אותה "מולבשת" על קוד לאותיות אנגליות, ובגלל חוסר ההתאמה במספר, ההתאמה החלה מהתאמת א ל-& ו-ב ל-A, כך שנוצרה סינית (אי התאמה בצלילים). אין שום קשר בין זה לבין אותיות דפוס במקלדת, או העובדה שאותיות דפוס בעברית היו קיימות לכל היותר מתקופת גלות בבל, שזה לא בדיוק אלפי שנים (בכל אופן, יחסית לתרבות המצרית או הבבלית).
העובדה האמיתית היא שכל נסיונות האקדמיה להסדיר מזכירים את נסיונות החרטומים לשמור על צורות ישנות. אני מודה שגם אצלי קיימת הבעיה של שמירת המבנה הישן, אבל אני לא מנסה לתרץ את זה בשמירה על הדקדוק, אלא רק בצורך בסיסי של נאמנות מסויימת להיסטוריה. אם הייתי מתחיל להפוך את הכתיבה לפונטית לגמרי, המילים היו נמרחות ומאבדות את הצורה הבסיסית. בלי קשר לנימוקים תיאורטיים או היסטוריים, בולטת העובדה שבעברית של ימינו, אקדמאית או לא, אין כל בהירות בנוגע לכוונה ולהגייה, והכל מתבסס על הנחות של חוסר התנגשות (או ראיית התנגשות מראש), ועל הבנת רמזים לא ברורים של כפל אותיות.
 

Eldad S

New member
שרשור הודעות של ygl01

להבא, אנא שרשר את הודעותיך לפתיל אחד.
הפעם שרשרתי עבורך.
 
למעלה