אירוח חינוכי בפורום

יום העצמאות/ל"ג בעומר

שלום רב, אני אמא לנערה בת 14. ביום העצמאות היא יצאה לבלות עם כמה חברות (בפארק - שם נערכו אירועי יום העצמאות). בקשתי ממנה לחזור לכל המאוחר בשעה 1 . בשעה הייעודה היא התקשרה לומר לי שאין לה איך לחזור כי אף חברה לא מוכנה לחזור איתה (רציתי לבוא לאסוף אותה אבל זה היה בלתי אפשרי- טכנית) בסופו של דבר היא חזרה בשעה 3 לפנות בוקר עם החברות שלה. מיותר לציין שלא הייתי רגועה כלל. אני חושבת שילדות בגיל הזה לא אמורות להסתובב בחוץ (גם אם הן שתיים או שלוש בנות יחד) בשעות כאלו (גם ב -1 זה נראה לי מאוחר מדי). אני כבר יודעת שבל"ג בעומר הסיפור הזה יחזור על עצמו. אם גם הורים אחרים לא היו מרשים המצב היה הרבה יותר פשוט אך היות וזה לא המצב זה הופך את החיים לפחות פשוטים. יש לציין, כי מדובר בילדה טובה מאוד וזוהי הפעם הראשונה שהיא חוזרת בשעות כאלו. מה עושים? האם אני היסטרית? איך מתמודדים במצבים כאלו (להרשות / לא להרשות )? בתודה מראש האמא הלחוצה (כנראה).
 
יום העצמאות / ל"ג בעומר

רונית שלום יש לך ילדה נהדרת, אחראית ומתחשבת. בתך דאגה לך ועדכנה אותך שאין לה איך להגיע, נסתה למצוא פתרונות - לבקש מחברות שילוו אותה. אין ספק שגם לה לא היה פשוט להיות שונה מחברותיה ולחזור מוקדם מהן. לגבי ל"ג בעומר והלאה... ממליצה להעביר לבתך את האחריות לתאום מוקדם עם ההורים של הילדים האחרים שאתם היא מבלה על אופן החזרה ושעת החזרה. ככה זה עם ילדים בכורים...?! נכון?
 

יעל י

New member
אחריות כספית

ה
עבד, הרוויח קצת כסף ומבזבז סתם בעיקר על החברה שלו פתחנו חשבון בנק בתקווה שזה ימנע בזבוז מיתר וזה לא ממש מעבר להסברים ולשיחות האם זה נכון לתת לו לבזבז או שיש לנסות לאסור עליו ביותר תקיפות.
 
אחריות כספית

יעל שלום הכוכב שלכם הוא נער מתבגר שמנסה למצוא את דרכו (בעולם החברתי והכלכלי ) ובין הייתר להרשים את חברתו. אם כבר נפתח חשבון, אפשר להרחיב את היידע שלו בנושאי כספים, לא בצורה מעיקה ו"הרצאות" אלא לנסות לעניין אותו. זה יכול להתחיל ב"סתם" כתבה בעיתון ואו אמירה על ערך הכסף... ואולי אף אפשר להפנות אותו לפגישה מתוכננת עם פקיד בנק, שיוכן מראש על-ידכם, שיסביר לו כיצד עליו לנהל את חשבון הבנק שלו.
 

מירההלל

New member
חרדה ממלחמה קרבה

הי גילה, שני נושאים מדאיגים יש לבני, אחת היא המצב הביטחוני ,פחד ממלחמה קרבה השניה כיצד להוריד במשקל
 
חרדה ממלחמה קרבה

מירה שלום, תודה על השאלות המיוחדות. אני מניחה שמדובר בבנך המתבגר ואם אתם מתגוררים באזור הצפון חוויתם חוויה לא פשוטה במלחמה האחרונה. את תחושת הביטחון אפשר לתת לילדינו ע"י פתרונות שנוסו בהצלחה במלחמה האחרונה(נסיעה ובילוי במרכז הארץ). ומצד שני,לתת מידע על עוצמתו של צה"ל. במידה והייתה חוויה טראומטית ספציפית אשמח לייעץ. לגבי הורדה במשקל,אין לי ספק שאם נושא זה מעסיק אותו סימן שהוא הגיע לגיל שבנות המין היפה מעניינות אותו ואז ממילא המודעות לעצמו תסייע לו בשמירה על משקל סביר. זאת ע"י עידוד לפעילות ספורטיבית עם חברים ועם בני המשפחה וכן שמירה על תזונה נכונה לכלל בני המשפחה. בהצלחה!
 

מירההלל

New member
תודה על התמיכה והעידוד

לא היתה חוויה טראומטית אבל התוכניות של החופש הגדול נפגמו. וקיים פחד ששוב המלחמה תקרה בזמן הקרוב... טיול בר מצווה בקרוב. בשבת תיכננו טיול אופנים. תודה
 
לגבי הורדה במשקל

אם הנושא בא ממנו, סימן שזה מאוד מפריע לו ויש נכונות לטפל בכך, זוהי ההזדמנות לגשת איתו לדיאטנית או נטורפט/ית על מנת להרכיב תזונה המתאימה לגילו, כזו שתלמד אותו ותאיר לו על בניה נכונה של אורח חיים ותזונה נכונה לחיים בכלל. כשבני היה בן 11 הוא פתאום התחיל להשמין- ילד שתמיד היה רזה, פתאום התחיל להשמין וזה הפריע לו מאוד- זה בא ממנו, אני לא התערבתי בכלל, אך כשהוא פנה אליי ואמר לי שזה מפריע לו, הצעתי לו לגשת לדיאטנית למספר פעמים, שתוכל לעזור לו לבנות תפריט נכון שיתאים לגילו- כך העברתי את האחריות אליו ולא אני זו שאמרתי לו מה לאכול (למרות שאני במקצועי נטורופטית ויש לי את כל הכלים...אך על מנת למנוע התנגדות ו"לטפל" בו, העברתי הלאה לבעלת מקצוע- קולגה) הוא אכן נפגש איתה בשמחה 3-4 פעמים והיא ליוותה אותו עם תפריט שנתנה לו, הסבירה לו כמה דברים על סוכרים וג'אנק פוד, שלשמוע מאמא או לשמוע מאיש מקצוע- עושה את כל ההבדל והוא חזר לעצמו...בתוספת חיוך של ילד מרוצה מעצמו שטיפל בעצמו... היום כבר בן 15 וחצי, "גזה ורבוה", מאוד מרוצה מעצמו ויודע לשים לעצמו גבולות בענייני אוכל, אוכל מהכל, גם ג'אנק וגם בריא ויודע למתן ללא ההתערבות שלי כך שזה שומר גם על יחסים טובים. בהצלחה, תמי
 
תגובה לדיאטה

גם ילדים כמונו המבוגרים אוהבים תשבוחות ומחמאות.אפשר לגוון במחמאות,לא רק מילוליות אלא גם מעשיות. למשל:ללכת לקנות בגדים במידה קטנה יותר לאחר כל ירידה משמעותית במשקל,לאפשר פינוק של מאכל אהוב לאחר ירידה משמעותית במשקל ועוד. הדבר החשוב ביותר הוא בעצם להכניס את כל בני המשפחה,ולא רק את המתבגר שמבקש לרדת במשקל,לאווירה של אוכל בריאותי וספורט. ושוב ב ה צ ל ח ה !
 
למעלה