איך יודעים מתי להפסיק?

גם זה לאו דוקא נכון, לדעתי.

ילד "סביר" שהתקבל לכיתת מופ"ת כנראה לא יתקשה במתמטיקה של כיתה רגילה (נראה לי שבכלל אין פיסיקה בחטיבה בכיתה רגילה).
לגבי כמה ילדים מתקשים בכיתה של הילדה, זה עניין שצריך לבדוק, ותלוי בתכנית הלימודים הספציפית (עומס, חומרי לימוד, וכו'), במורה, וכו'. לא בלתי נמנע שרבים מתקשים ברמה שהם צריכים לפנות לעזרה מהוריהם - לפחות במקרה שהחסירו שיעור (שוב, תלוי בחומרי הלימוד) - ואם אין להם למי לפנות בחינם בסביבתם - פונים למורה פרטי. לפעמים הפער בין מי שנזקק לשיעורים פרטיים ומי שלא הוא הפער בין מי שלהורים שלו יש השכלה מתאימה ומי שלא.

אידאלית תלמיד מופ"ת לא אמור להתקשות בתכנית מופ"ת, אבל אידאלית גם תלמיד רגיל לא אמור להתקשות בתכנית רגילה. מה שכנראה כן נכון הוא שכל תלמיד יכול להצליח עם מורה פרטי, שיעזור לו להתגבר על הבעיות שנובעות ממסגרת הלימודים הנוכחית והלא אידאלית שלו (ואפילו זה בתלות ברמת העומס. אפשר בהחלט לבנות תכנית שאף אחד לא יכול להצליח בה, למשל כי העומס בה עובר את היכולת האנושית. לא משנה כמה אתה יודע אם, נניח, הציון מתבסס בין היתר על מטלות בית ואין מספיק זמן ביממה להכין את כולן. זכורים לי "לטובה" לילות לבנים כדי להכין דו"חות מעבדה בפיסיקה באוניברסיטה, וכו' - ולא בגלל קושי מיוחד, כי כולנו עשינו את זה. עוד טיפה עומס והיינו קורסים).
 
היא מתמודדת נהדר עם העומס

לא מרגישים שהיא עמוסה בכלל. מתקתקת הכל. עבודות? אני בכלל לא שטמעת עליהן אלה אחרי שהן מוגשות. מקבלת המון תמיכה מהבית מה לומר איך לומר (תמיד מוסיפה לזה משפט..תאמרי במילים שלך זה לא חייב ליהיות בדיוק מה שאני אומרת...או תחזיקי את זה בראש ותשתמשי בזמן ובמקום שיראה לך).
&nbsp
ציונים אחרונים?
&nbsp
72 במתמטיקה (עליה מ-50)
פיזיקה 79 (עליה מ-50)
אנגלית 86 (הרבה ילדים לא הבינו בגלל ניסוח של השאלה - הנחיתי אותה ליהיות מודעת לפער בין השאלות בבית הספר לבין אלה שבבגרות תוך הבהרה בשיח מול המורים שהיא/הם מצפים שיהיו פערים כאלה ולכן הם מבקשים להכין אותם לשאלות כפי שיהיו בבגרות כי הכרה בכך לבדה אין בה התקדמות אם אין הסבר לצידה ולמידה)
&nbsp
מה עוד? דו"ח מעבדה בפיזיקה - 95
&nbsp
אתמול צחקנו שהיא תבכה כל הדרך להצלחה. כן גם היא צחקה וסיפרה שאמרה למורה הפרטית בתמטמטיקה שסביר שהיא תבכה מתישהו ושלא תתרגש שככה זה ושזה בסדר שפשוט תתן לה להרגע בלי לשאול שאלות וזה יעבור והמורה שאלה אבל למה? והיא התחילה לבכות ואמרה...הנה את רואה? את רק שואלת למה ואני בוכה. זה בסדר. זה נורמלי אצלי. הכל בסדר.
&nbsp
הנחיתי אותה לומר לילדים שהיא בסדר שתיכף זה יעבור שלא קרה כלום. רק שלא תדחה אותם כי זה אומר שאכפת להם ממנה.
&nbsp
היא תיהיה בסדר. כך או כך היא תיהיה בסדר כי יש לב גב חזק ויש לה אישיות חזקה.
 
בהליך מזורז הגענו לטיפול הפסיכולוגית

הביאה לתשומת לבנו שיש להבדיל בין חרדת מבחנים לבין לחץ ושקרוב לוודאי אין לה חרדה ושהיא לא אובחנה כסובלת מחרדה כלל ולכן לא צריך לקפוץ למסקנות.
&nbsp
פעם ראשונה שאנחנו יושבים מול מטפלת ולא מתלוננים על הילדים
פעם ראשונה שאנחנו יושבים מול מטפלת ומספרים כמה הילדה נהדרת ומקסימה ומאוזנת והכי בול פגיעה שאפשר ויחד עם זה אנחנו כבר במקום שמציג "קבלות" על ההורות על הנסיון על ההצלחות.
&nbsp
מקווה שיחד נצליח להביא אותה למצב שהיא ממצה את היכולות שלה וגם נהנית בדרך.
 

דורית1901

New member
וואוו, מצאת אחת ממש גאון

קבעה שלילדה אין כלום ושאתם הורים מופלאים ולקחה 400 שקל. הכסף הכי קל בעולם.
 
למעלה