שנת שינה בגיל 16

יעל803

New member
תגובה לעצות

ליחיאל - בקשר למסכים - זה לא שמסכים הופכים לשליליים בשעה זו, אבל זה "עוד מאותו דבר". לדעתי במקום להמשיך עם החיבור למסכים עוד כמה שעות בשעה מאוחרת עדיף ללכת לישון. לי עצמי בדרך כלל אין כוח לעשות שום דבר בשעה כזו.
תודה על כל התגובות.הרבה חומר למחשבה.
 
לא, ספרים ומסך של סלולרי הם לא אותו דבר מבחינת ההפרעה לשינה.

יש לי בעייה עם האינטרנט (אבל לא עם תפוז!), אז אתה מוזמן לגגל בעצמך.
 
אף אחד לא אומר שזו הבעייה היחידה. אבל ספציפית זה כן בעייתי,

ובעייתי יותר, אובייקטיבית, מבחינת הפרעה לשינה, מאשר דברים אחרים שלא בוקע מהם אור שמפריע פיזית לשינה.
 


 

יעל803

New member
שנת שינה בגיל 16

שלום רב. אני אם יחידנית לבת 16. השנה הסכמתי לדחות את שעת השינה של בתי מ- 10.30 ל- 11 בלילה, זאת לאחר קיטורים בלתי פוסקים שלה שאת חברותיה לא מגבילים ושהיא לא עייפה, ואחרי ש 10.30 במילא הפך ל- 10.45. אני מעירה אותה ב-7 בבוקר. קצת לפני 11 אני דוחקת בה ללכת לישון, מה שהיא עושה בחוסר רצון ניכר. לפעמים היא נרדמת בסלון קודם לכך. לעיתים טוענת שאינה עייפה. בסופי שבוע ובחופשות אני כמעט שלא מגבילה אותה ובדרך כלל הולכת לישון לפניה. אתמול היה פיצוץ והיא סירבה ללכת לישון ואמרה שתלך כשתרצה. בסוף, אחרי הרבה כעס, צעקות ואפילו דמעות, הלכה לישון ב- 1.30. גם זאת רק אחרי שהבטחתי להעיר אותה בבוקר (אחרי שקודם אמרתי לה שלא אעיר אותה). בסופו של דבר התעוררה עם שעון מעורר. כנראה שלא סמכה עלי. אני לא רואה שקשה לה להתעורר, מצד שני אני יודעת שבגיל הזה צריך לישון לפחות 8 שעות. מה לעשות? האם להניח לה לישון כרצונה? אגב, לפי מיטב זכרוני בהיותי בגילה הלכתי לישון מתי שרציתי...
 
נראה לי שכל העימות מיותר

בקשי ממנה לשים לעצמה שעון מעורר לשעה שבע בבוקר, ואל תגבילי את זמן השינה בכלל. אם היא לא תצליח לקום בבוקר בקלות מספקת, כדאי להזכיר ללכת לישון מוקדם יותר. כשלא עושים ממשהו אישו, הוא באמת לא אישו. לילדים שלי, כולם בגיל ההתבגרות, אין שעות שינה כבר כמה שנים. אחת הולכת לישון בשעה תשע וחצי, השני בשעה אחת עשרה וצפונה, השלישית תלוי מה עושה יום למחרת. אם הם לא מתעוררים, אני מתזכרת שזה חלק מההסכם, ובדרך כלל אין בעיה. בחופשות אני מבקשת שלא יהפכו לגמרי יום ולילה, אבל ממש לא מגבילה את זמן ההליכה לישון, ורוב החברים מבלים עד השעות הקטנות (בדרך כלל במשהו לא מזיק כמו סרט אצל חברים, אבל העצמאות חשובה להם).
&nbsp
אני לא חושבת שיש ילדים שישנים שמונה שעות בלילה על בסיס קבוע בגיל הזה, כי ההורים אמרו להם.
 

1Shir

New member
אני לא אמא אבל אולי בכ"ז ירגיע אותך שאני בגיל 16 גם

הייתי לא ישנה לילות שלמים ומסתובבת בחוץ בכל שעות היממה וזה לא פגע לי בכלל בלימודים (בלי קשר לא הייתי תלמידה משקיענית אבל כן היו לי ציונים טובים [אפילו מצוינים] ומחברות למופת) ואף אחד לא העיר אותי נהפוך הוא אני הייתי מעירה את אמא שלי שהיתה לפעמים מאחרת לעבודה (גם אנחנו היינו רק שתינו רק הוריי גרושים).
אולי גם לבת שלך זה יהיה בסדר.
לעניות דעתי תני לה חופש או לפחות יותר חופש ותראי מה קורה, אם היא מתחילה לאחר לביה"ס או שמה שמבחינתך החובות שלה בחיים יפגעו - רק אז תגבילי או תשקלי להגביל.
זאת רק דעתי, אני לא אמא אבל אני לא חושבת שאני מקרה נדיר בנושא הזה, בפרט בנושא השינה, כי כן הייתי מסתובבת בחוץ יותר מאחרים, אבל זה לא קשור לשינה, המון פעמים גם הייתי ערה בבית.
אם ההודעה לא רלוונטית

פשוט לדעתי לישון בכוח בד"כ עושה לבנאדם רע מכל הבחינות יותר מאשר לישון כשהוא מרגיש צורך. היא בת 16, יש לה יכולת תבונית להחליט מתי היא צריכה את השינה ומתי אפשר לעגל פינות, זאת לא ילדה קטנה שלא מבינה השלכות
 

michal@gal

Active member
מנהל
מה מפריע לך בשעת השינה המאוחרת שלה?

שבי עם עצמך ותחשבי מה מפריע לך במיוחד.
בגיל 16 לא שווה להכנס למריבות על שעת שינה. אני בטוחה שיש מספיק דברים יותר משמעותיים שאתן נכנסות למריבות עליהם.
&nbsp
באופן אישי, מה שהיה מפריע לי במיוחד בסיטואציה כזו הוא שנערה בת 16 יושבת איתי בסלון עד מאוחר ומפריע לי בזמן האישי שלי (קובעת מה יראו בטלויזיה וכו'). אני הייתי מסכמת שתלך לחדר שלה בשעה הזו, אבל בחדר שלה היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה עד שתרצה לישון.
&nbsp
 

יעל803

New member
תגובה לשעות שינה של בת 16

אני באמת שוקלת להרפות ממנה בעניין זה, לכן התייעצתי. הופתעתי שלא נמצא אפילו אחד שחשב כמוני.... לא קראתם מחקרים שבגיל הזה צריך לישון 8 שעות?! מעבר לכך, מדובר על עוד כמה שעות של חיבור למסכים, שנראה לי מיותר. חוץ מזה היא בדרך כלל נרדמת בסלון (רובצת על הפוף. לא בריא לגב) עם טלוויזיה ופלאפון ולא הולכת לישון. אם אני מכבה את הטלוויזיה היא מתעוררת מהשקט הפתאומי וטוענת שלא ישנה. אין סיכוי שתסכים לעבור לחדר שלה בלי טלוויזיה. אז ההצעה היא לשחרר לגמרי, אפילו אם מגיעים לשעות כמו 2 3?
 

michal@gal

Active member
מנהל
לשחרר במגבלות שלך

לא לקבוע שעת שינה, כן לקבוע שעה שבה היא עוזבת את הסלון.
אל תנחיתי עליה את ההחלטה.
שבו לדבר. תסבירי שבגילה הגוף זקוק ל-8 שעות שינה, אבל את משאירה לה את ההחלטה מתי ללכת לישון. את כן מבקשת שהיא תפנה לך את הסלון בשעה X שעליה תחליטו יחד.
את מעבירה אליה את האחריות לקום בזמן ולא לאחר לבית הספר.
 
אני לא מבינה את הענין עם המסכים

נהפוך הוא. שתסתובב כל היום ובערב תשב מול המסך. ספציפית, הילדים שלי יושבים על הספה בסלון בשעות הערב ואני מעדיפה לפרוש למיטתי ולטלביזיתי וללכת לישון לפניהם. לעתים הם במיטה צופים במשהו בטלפון שלהם. הם הולכים לישון לבד, כשעייפים.
&nbsp
אני לא משחררת לחלוטין, ממש לא, אבל אני בדעה שילד ישן היטב הוא ילד שמתעורר בנינוחות בבוקר. יש אנשים שצריכים יותר משמונה שעות (ויש לי כזו) וכאלה שצריכים פחות מזה. כל עוד הקימה בבוקר היא באופן סביר ומהיר, הילד ישן מספיק. הילדים שלי יודעים שהם צריכים לקום באופן סביר בבוקר ולכן לא הולכים לישון בשעה 2 או 3. בסופי שבוע הם חוגגים עד מתי שבא להם, וגם זה בדרך כלל לא יותר מאוחר מ- 2-3 בבוקר, עם חברים. באמצע השבוע ברבע לשתים עשרה הבית כולו ישן, והילדים הם אלה שמכבים אחרונים את האור...
&nbsp
אני חושבת שהנושא הפך למוקד למריבה ולכן הילדה מתעקשת מולך. היא במילא לא יכולה להשאר ערה, אז למה לא להגיד לה שתלך לישון כשהיא עייפה? כמה פעמים היא תוכל למשוך עד שלוש בבוקר ולקום למחרת? וזה כיף לה?
&nbsp
אם זה לא אסור, למה לה בעצם להתעקש? לפעמים יש דברים שנורא חשובים להם, כמו הגמר של האח הגדול, או אתגר החסינות בהשרדות, או האירוויזיון, או משחק כדורגל. פעם ב.. שילכו לישון מאוחר מדי, ויגררו את עצמם מהמיטה בבוקר בדכאון - זה השיעור הטוב ביותר והם שונאים את זה.
 
מסכים הם בעייתיים

משום שאפשר להמשיך לבהות בהם גם כשמאד עייפים. תנסי לשים לב אצל עצמך - במשך כמה ימים תקראי בערב לפני השינה, ובימים אחרים - תצפי בטלויזיה.
אני חושבת שתגלי שכאשר את קוראת - את מרגישה עייפה יותר מוקדם, תסגרי את הספר ותעצמי עיניים. כשיהיה מולך מסך - זה יקח יותר זמן.

לפחות - זה המצב אצלי. בדרך כלל אני קוראת במיטה. אבל לפעמים צופה בסדרה בנטפליקס. כשאני צופה בסדרה - אני הולכת לישון יותר מאוחר. מאד מפתה ה"עוד פרק אחד", והרי אפשר לצפות גם כשהמוח כבר חצי רדום.
 

einat162

New member
מסכימה עם מיכל גל- היא בת 16 צריך להיות אחריות שלה לקום

בזמן, להתארגן ולהגיע לבית הספר.
היא לא מצליחה? בסופו של דבר ביה"ס ייצור איתך קשר על איחורים כרוניים ומשם זה צריך לבוא ממך (כי היי- נתת לה צ'אנס). אני לא יודעת מה הלך הרוח אצלכם בביה"ס, אבל אם את יכולה לדבר אם המחנכ/ת לגבי הזמן הקרוב שעושים את הניסוי.

שעת שינה 23:00 או אפילו חצות זה ממש לא 2 או 3 לפנות בוקר, ואם לא תהיה הגבלה יכול להיות שהיא לא תגיע כל יום לשעות האלו, ואפשר גם לתפקד אם יהיה יום אחד כזה בשבוע.
 

einat162

New member
מסכימה עם מיכל גל- היא בת 16 צריך להיות אחריות שלה לקום

בזמן, להתארגן ולהגיע לבית הספר.
היא לא מצליחה? בסופו של דבר ביה"ס ייצור איתך קשר על איחורים כרוניים ומשם זה צריך לבוא ממך (כי היי- נתת לה צ'אנס). אני לא יודעת מה הלך הרוח אצלכם בביה"ס, אבל אם את יכולה לדבר עם המחנכ/ת לגבי הזמן הקרוב שעושים את הניסוי.

שעת שינה 23:00 או אפילו חצות זה ממש לא 2 או 3 לפנות בוקר, ואם לא תהיה הגבלה יכול להיות שהיא לא תגיע כל יום לשעות האלו, ואפשר גם לתפקד אם יהיה יום אחד כזה בשבוע.
 
למעלה