מתנות יום הולדת

בסביבה הקרובה אלי לא מצפים מהאורחים לממן

את המסיבות.
בכל מסיבות בת המצווה בשנה שעברה, ילדי השיכבה לא כיסו את המנה שלהם, ולא היתה ציפיה לסכומים גדולים יותר.
כנ"ל בחתונות. כל אחד מביא כרצונו וכיכולתו.
באג זה רעיון מצוין.
 
ראיתי שדומינוס מפרסמים פיצה ב60 שקלים,

נראה לי שחצי זה ממש מעט. אני אופתע למצוא משהו בבאג במחיר כזה.
 
תודה.

 

danakama10

New member
את הדבר הכי מובן מאליו לא קראתי פה

כרטיס מתנה ל- itunes/google store. בכל יום הולדת כמעט יש מישהו שמקבל/נותן את זה (אצלנו מקובל על סך של 15-20 $, אבל אפשר בכל סכום).
 
מתנות יום הולדת

כיתה ז'. ילדים וילדות בודדים עוד חוגגים יום הולדת 12, ותיכף מתחילים ימי הולדת 13.
ביסודי היינו בבית ספר שכונתי, ולכולם היתה יכולת כלכלית דומה. עכשיו יש בכיתה ילדים ממקומות שונים, ויכולות כלכליות שונות מאוד. בעלי הוא הוועד, ואנחנו מנסים לחשוב על קווים מנחים. השבת יחגוג אחד הבנים, הוא בן 12, כך שאין לנו הרבה זמן להתלבט.
איך אצלכם? מה דעתכם?
 

סביון1

New member
מתנות

אצלנו בנים שחגכו יום הולדת 12 בעצם חגגו יום הולדת רגיל, ולכן כל אחד נתן מתנה לפי ראות עיניו, ובכלל לא נתנו כסף אלא מתנות. לפעמים אספנו שלוש-ארבע אמהות כסף יחד כדי לקנות לילד מתנה אחת גדולה ויפה. האמת שהיו מעט מאד ימי הולדת 12 לבנים.
לגבי בר/בת מצווה - אצלנו הסכומים נעו בין 50 ל 75 ש"ח לבת מצווה, ו 100 ש"ח לבר מצווה. אל תשאלי אותי למה ההבדל. אולי מפני שבר מצווה עשו לרוב באולם, בעוד שבת מצוות היו לרוב במועדונים
 
הילדים התרגלו לסדרי גודל

של מתנות בת מצווה, ונראה לי שזה קצת מוגזם. נפיץ באמת שעדיף להביא מתנות, כשלא מדובר בבת/ בר מצווה.
בבית הספר הקודם הבאנו 70 שקלים לבת מצווה של ילדה מהשכבה, 100 לילדה מהכיתה, 150 לחברה טובה, והשמיים הם הגבול לחברה הכי טובה.
הבת שלי וויתרה על מסיבה במועדון, כדי להגדיל את טיול בת המצווה שלה, אבל בשיחות עם הורים אחרים התברר לנו ששילמו כ40.000 שקלים על מסיבה במועדון. אולם עולה יותר? נשמע לי ממש מוגזם. גם המחיר של המועדון (בפריפריה) נשמע לי לא הגיוני בעליל.
רעיונות למתנות לבן 12, שאנחנו עוד לא מספיק מכירים?
 
לא ממש זכורים לי ימי הולדת 12 של בנים, נראה לי שרובם
דילגו לקראת בר המצווה.
בעוד שרוב הבנות חגגו בת-מצווה בכיתה ו', ובתחילת השנה אכן הוחלט באסיפת הורים על סכום קבוע, רוב הבנים חגגו בר-מצווה בכיתה ז', אחרי שעברנו לכיתה חדשה בחטיבה, ולא הייתה התייחסות מפורשת לעניין באסיפת הורים או בקבוצת הוואטסאפ של ההורים. בסופו של דבר נוצרה איכשהו מעין מוסכמה של 150 ש"ח לבר מצווה, ומאז זה גם הסכום שנותנים גם בימי הולדת אחרים (וזה סכום גבוה מדי לדעתי, אבל כך התקבע).
 
זו בדיוק הבעיה.

ממשיכים לתת סכומים גבוהים, באופן גורף. ידוע לי שיש משפחות בכיתה שיתקשו לעמוד בסכומים כאלה.
 
אצלנו בחטיבה המתנה היא מהילדים, לא מההורים

כלומר - לבר מצווה מביאים כסף, ולגבי זה היה דיון קצר באסיפת ההורים. מישהו מההורים הזכיר, אמר כמה בבית הספר הקודם היה נהוג לתת בבת מצווה, וכולם הסכימו שזה סכום הגיוני.

ימי ההולדת שאינם בר מצווה, בגילאים האלה, הם לא ארגון של ההורים. לפחות ככה זה אצלנו. אין איזו מסיבה. מתאספים חברים, יושבים וצוחקים ועושים מה שבני 12 עושים כשהם נפגשים. בדרך כלל הם אוספים קצת כסף, קונים בלונים, חטיפים. (כלומר - החברים הטובים הם אלה שמארגנים את ה"מסיבה", ולא ההורים של בעל השמחה). בדרך כלל ההורים של בעל השמחה רק דאגו לעוגה או להזמין פיצה באיזשהו שלב.
וגם גובה המתנות בהתאם - הילדים מארגנים בעצמם, כל אחד מביא איזה 20 שקלים, הולכים ביחד וקונים משהו. המתנות לא יקרות, אבל הילדים מאד נהנים מעצם זה שהם גדולים ועצמאים ומארגנים לבד. ובסך הכל בוחרים דברים מוצלחים, כי הם מכירים טוב את בעל השמחה.

נכון שהכסף כן מגיע מהכיס שלנו, אבל האווירה היא של ארגון משהו צנוע. ובגלל שהם אוספים וקונים ביחד, הם מחליטים על גובה הסכום, וכולם מביאים אותו דבר. גם מי שיש להורים שלו אפשרות - לא מנקר עיניים.
 
חוגגים בלייזר טאג.

ההורים בהחלט משקיעים כסף במסיבה, ולכן נראה לי שיפה יותר להביא מתנות שוות.
 
זה באמת יותר כמו בר מצווה. נראה לי תביאו כסף

אני הייתי מביאה כמו שהיה נהוג להביא בבת מצווה בשנה שעברה.
 
כסף ולא מתנה?

את לא חושבת שצריך הבדל בין יום הולדת לבר מצווה?
 
זה יותר פשוט מבחינתך

אם הילד שלך מכיר טוב את בעל השמחה ויודע איזו מתנה תשמח אותו , זה יכול להיות נחמד
או אם יש איזה הורים אחרים שמתנדבים לאסוף ולקנות משהו טוב
אבל אני חושבת שלרוב ההורים (וגם הילדים) נמאס מלקבל 30 מתנות שלא מאד משמחות או שימושיות, ומעדיפים לקבל כסף שייקנו בו מה שהם רוצים.


כתבתי לתת מה שנתנו בבת מצווה פשוט כדי לחסוך ההתלבטות לגבי "כמה נכון". אם אצלכם היו נדיבים במיוחד ונתנו הרבה - אז תתני קצת פחות. אני הייתי נותנת 50 שקלים.

ואל תתעסקי ב"העשירים ייתנו יותר". לא כדאי להיכנס לתחרות הזאת. אני מקווה שהילדים אצלכם לא עושים חשבונאות ולא מדברים על מי נותן כמה.
 
עדיין לא מכירים, ואני חוששת בעיקר

בגלל מעוטי היכולת.
רוב הילדים באים מבתים מבוססים, ומתנהלים בהתאם. מארגנים מפגשים כיתתיים במקומות עם פעילויות יקרות, ולא מבינים למה אח"כ צריך לאכול במקדונלדס, ולא לשבת יחד במסעדה טובה. מציעים שאם חצי מילדי הכיתה רוצים ללכת לבאולינג, וחצי לליזר טאג, אולי כדאי לעשות את שניהם באותו מפגש. כולם הולכים כל יום לקפיטריה של בית הספר, ויש את אלה שבאופן קבוע טוענים שהם לא רעבים ולא צמאים.
בגלל שבעלי שיחיה, התנדב לוועד, אני מרגישה מחויבות לנסות שכולם ירגישו נוח. לא רוצה שילדים לא יבואו לימי הולדת ולמפגשים כיתתיים בגלל שקשה להם כלכלית.
 
מה האווירה בוואטסאפ הכיתתי? האם אפשר להעלות את הנושא באופן
פתוח לדיון מול כל ההורים? מן הסתם אסיפת הורים כבר הייתה, אז זה המקום היחיד בו אפשר להציג את הנושא מול כולם.
 
אסיפת הורים אחת כבר היתה,

הרוחות סערו בכמה נושאים שבערו בעצמות ההורים. לא נבחר וועד, ובעלי ניגש אל המחנכת והתנדב כשההורים כבר התפזרו.
צפויה אסיפת הורים נוספת, למפגש עם המורים המקצועיים, ואולי אז נוכל להעלות את הנושאים הכיתתיים האלה.
בווטסאפ הכיתתי שולטים הילדים שחושבים שעוד 70 שקלים במפגש כיתתי, זה סכום זניח. הילדים שאין באפשרותם שותקים, חוץ מילדה אחת שמתעקשת ומתווכחת.
בשיחה עם הבת שלי, היא הודתה שגם היא לא היתה מבינה שיש ילדים שאין באפשרותם להוציא סכומים כאלה, אם לא הייתי מסבה את תשומת ליבה. צריך לחשוב איך אפשר להסביר את זה לילדים בלי לפגוע באף אחד.
 
למעלה