אז, עברנו לפני שנתיים למקום אחר...ובת ה-14

אז, עברנו לפני שנתיים למקום אחר...ובת ה-14

שלי החלה ללמוד פה בחטיבה. אני מודאגת מאוד אחרי שנתיים מאוד קשות לא לה אלא לי
. אסביר.

החטיבה אותה סיימו הגדולים וגם התיכון היו טובים יותר מהחטיבה/תיכון פה. שם זה היה. תלת שנתי וכאן שש שנתי.

שם לפי המדדים החטיבה עומדת על 67. התיכון על 87 וכאן על 38. מתוך 100.

בשנה הראשונה והשניה התרעתי על קצב הלימודים הרגוע והרגיעו אותי. בשנה השניה התברר שאחת המורות מלמדת טעויות ולאחר מלחמה רצינית החליפו אותה.

אין מלאי מורים לאנגלית אחרי שהנוכחית תפרוש ועד לפני כמה ימים היא סירבה לעדכן אותי איפה הבעיה אצל הילדה מפני שהגעתי כבר למצב שחשבתי שהיא דיסלקטית (באנגלית).

היא לומדת בכיתת מופ"ת כמו שהבן סיים אבל בית הספר הכשיל פרוייקט שקשור לכיתה כזאת ולכן שנה הבאה היא לא תוכל להתחיל את המסלול שרציתי.

לפני יומיים הודיעו גם שהמחנך עוזב ויש דאגה רבה מי יהיה המחנך הבא לכיתה שהיא כיתת דגל.

בית הספר עובר תהפוכות רבות. והרבה יותר קשה להתנהל בו מול חלק מהמורים.

אני מגיעה כבר למחשבה להעביר אותה אבל היא לא רוצה. ברור שאני יכולה לקבוע עובדה אבל צריך לקחת בחשבון שעלולות ליהיות למהלך כזה השלכות.

מבחינה חברתית. מצד אחד היא ממש בסדר בכיתה ומצד שני לא תמיד מזמינים אותה. לימי הולדת ולמסיבות פיגמות תמיד מזמינים אבל ליציאות אקראיות במהלך השנה הרבה פעמים היא לא מוזמנת וגם לא הולך לה להפגש עם בנות אחת על אחת.

מה מדאיג אותי...שבית הספר לא מסוגל לחשוף אותה למספיק דברים בהשוואה לבתי ספר אחרים. שרמת המורים/הוראה לא טובים מספיק ביחס לתיכונים אחרים באיזור ושכל מה שציינתי יפגע בעתיד שלה.

אני מכירה את ההשקפה שתמיד אפשר להשלים אחר כך ושאם מישהו רומה אז הוא מצליח (אח"כ). אני לא מהאסכולה הזאת.

יש הרבה סיכון שהאח"כ לא יקרה. זה תלוי באישיות של הילד ואי אפשר לדחות את כל מה שלא מסתדר עכשיו לאח"כ. אח"כ יש "בעיות" אחרות.

לצערי, יוצא שאני צודקת רוב הפעמים מה שמפריע לי לנהל אורח חיים סביר. אני כל הזמן בלחץ כל הזמן בעשייה כל הזמן עם היד על הדופק.

היום הבן, שאיתו התנהלתי כך בדיוק ואף יותר אך היו לו בעיות רבות אחרות, מודה שבדיוק כך צריך לנהוג ושהוא בטוח שכך הוא יחנך את ילדיו. הוא מסכים שהתיכון פה פחות טוב מהתיכון שלו ולמעשה מסכים עם כל מה שסיפרתי לעיל כולל השיקולים ורק אומר שאם כך.. היא תצטרך להתאמץ יותר כדי לפצות על הפער.

נו שויין. בנתיים (ימי שישי הם לא לומדים) היא כמעט מהבוקר בטלויזיה).

למען הסר ספק, היא הרבה יותר קלה מהגדולים. כמעט ואין מלחמות איתה. השיעורים העבודות ההגשות הכל מוכן מראש ובשקט אבל אם בית הספר לא מסוגל להביא להישגים אני לעולם לא אדע האם היא היתה יכולה להגיע ליותר...
 

mykal

New member
נסיון--

הרבה צפיות--ואיןתגובה, כתבתי פעמיים--ותפוז לא אפשר לשלוח.
וזה פשוט נמחק, חשבתי שרק לי,מסתבר שגם לאחרים.
אז התגובה כאן היתה נסיון לראות אם יגיע.
אענה במפורט בערב.
 
אני בדרך כלל משתדלת לא לענות על שאלות כאלה,

כי ההשקפות שלי שונות משל רוב האנשים.
אני חושבת שכל אחד צריך להוציא מעצמו את המיטב, ולדחוף את עצמו קדימה ככל האפשר. לפעמים זה בעייתי, ויש לי ילד אחד שבגלל הנסיבות לא לחצתי והרפיתי ככל האפשר. בכל מקרה החינוך חילחל ועכשיו (אחרי גיל תיכון) הוא התחיל לדחוף את עצמו.
אני הייתי מעבירה בית ספר, אבל זו אני, מהססת לייעץ.
 

Ani15

New member
מכיוון שאת

"כל הזמן בלחץ של עשיה" ותמיד "יש בעיות" אצלך-
קשה לי להעריך עד כמה מה שאת מספרת הוא אמיתי או שהוא עובר דרך המסננת הדי לחוצה ומתוחה שלך ומוקצן באופן לא מציאותי. לכן אי אפשר לענות לך.
בעיקר אני מציעה לך לנוח קצת. בסוף הכל יהיה בסדר, כמו שהיה עם הגדולים להם מאוד דאגת.
 

mykal

New member
אז ככה,

אני בטוחה שהניתוח מצב שהבאת באופן מפורט ,
הוא מדויק. אבל אז אני מבקשת לשאול אותך מה הבעיה?
לילדה טוב? היא עושה הכל בחשק בלי מאבקים,
היאתעשה תעודת בגרות כזו שהיא תוכל,
אין הבדל בין תעודות הבגרות.
וכן אם תרצה תשלים--אז מה? מה רע בזה?
שזה בנחת, שזה בלי מאבקים? שהיא בתקופה שלוה?
למה את חושבת שנכון כל הזמן להיות בסיר לחץ.

נזהרתלא לפגע--אבל נראה לי שאת אוהבת לשלוט, לכון למה שאת חושבת שנכון לך הילדים יצדיקו את דבריך כי הם רגילים לחשיבה וההתנהלות הזו.
שחררי קצת--תנילה לבחור מה נכון לה. ותעודדי אותה למצוינות.
במקום שטוב לה.,ותהני מהשט, מההתנהלות הרגועה.--תאמיני לי שווה מיליונים.

אעצור כאן--יש לי נסיון רב עם שלי--ולא התאכזבתי מבחירות שהם עשו
שונות מההבנה שלי, גאה בהם מאוד.
 
אני לא אתווכח כי יש אמת בדברייך

אם כי יש הבדל בין לשלוט לבין שליטה.

לשלוט זה את יודעת מלך, מלכה, ראש ממשלה. אני אוהבת שליטה כי היא מאפשרת לי לא ליפול היא שאפשרה לי לא להביא ילד חולה לעולם למרות שהכל היה "בסדר" וזאת רק הדוגמא הראשונה שקרתה בחיי ושינתה את מהלכם.

אז כשכל פעם צודקים קשה לשחרר ולשחרור יש מחיר.

כל הבגרויות אותו דבר אבל עדיף לעשות אותן בזמן הנכון ולהוציא מהם את המקסימום. ברור שאפשר אחר כך אבל זה עוד כסף ועוד זמן ועוד כסף. של מי? שלי.

אם לבית הספר יש מורים טןבים שיכולים למקסם ולהביא את הילדים למצויינות. אם לילדה טוב אין סיבה לעבור. אם המורים חסרי יכולת אין טעם לבזבז 4 שנים בהמתנה לדבר האמיתי.

היא תשב בבטלה 4 שנים ואז מה? תעשה מכינה? ומה עם הצבא? היא צריכה ללכת עם נתונים טובים. מפני שהכל משפיע על הציונים שם ועל מה שתעשה עוד למעלה משנתיחם. אז לסיכום. שנקריב 6 שנים מהחיים כדי שעכשיו יהיה לה סבבי ואח"כ כולנו נשלם את המחיר?
 

mykal

New member
מגיבה לדבריך,

אני חושבת שגם בתגובה הקודמת, ראיתי שאת מנתחת נכון,
לא פקפקתי ביכולות הזו שלך,
וברור לי שאת צודקת--רק ממרום גילי אגלה לך שהפתגם:
"אל תהיה צודק תהיה חכם" בעיני נכונה כאן.
הכסף שלך תמיד ישתמשו בו כי את מאפשרת ונותנת.
הרבה גדלים בלי שהם מקבלים כ"כ הרבה.
את גם הולכת רק בכיוון אחד--
ואם תכפי עליה, או תשכנעי אותה להגיע לביה"ס שנראה בעיניך נכון--
ותגיע לשם ולא תשתלב בחברה, והלימודים יהיו לא מוצלחים והיא לא תלמד טוב,
אז הכסף ילך על מורים פרטיים--והיא תגדל עם תסכול, ואת תספרי כמה קשה.
(זה בדיוק אותו הכסף--אבל עם עוגמת נפש מסוג אחר)

הבנתי שאת לא שולטת בענין של סמכות אלא רוצה שליטה במובן של
לסדר את העולם הקטן של המשפחה והילדים שלך--
אז שוב אומר לך--תלמדי לטובת כולם לשחרר,
את תמשיכי להיות צודקת--ותמשיכי לקחת אחריות? עד מתי?
החכמה של ההורות היא לתת להם כלים ושהם יחיו את חייהם,
אנחנו לא יכולים לחיות את החיים שלהם.גם אם ממש נרצה.

אז מה אכפת לך שיהיו כמה שנים של רוגע, ואם תשלים--
כבר ממקום בוגר ומרצון ואחריות.
תשוחחי על הדברים ותאפשרי לה לבחור.

אוסיף משהו אישי---כשעוברים טרגדיותת שאין שליטה עליהם--
והעולם מתהפך--לומדים שיש חשוב ויש פחות חשוב,ולא הכל שוה למלחמת הצדק.
 
מעריכה מאוד הן את עצם המענה והן את תשובותייך

אפילו מסכימה בגדול.

אנסה לקחת את עצותייך איתי. אגב, עוד אתמול דיברנו על מה שהצעת כאן בוודאי שאני לוקחת בחשבון העברה כפויה עלול ליהיות לה אפקט בומרנג ויצאתי בהפסדי.

אגב, בדקתי את המיצ"ב שלה. הפרטי.
.מתמטיקה 93
אנגלית 83
מדעים לא מצאתי

זה מעל הממוצע הבית ספרי. טוב לה בכיתה. הכיתה טובה.

אם המורים יהיו טובים גם בשנה הבאה כל הבלאגן שאני עושה בעיקר לעצמי יתברר כמטופש. אבל, גם כשעושים בדיקות הריון יקרות והן יוצאות תקינות זה מרגיש מטופש....

היום הבן התעצבן עלי....אמרתי לו משהו כמו "אז תפרוש" אז הוא אמר בציניות סבבה. אמא נהדרת שאת.

עניתי. "הכי נהדרת שבעולם!“.

כי אני עושה את המקסימום. אני עושה בשביל 100 ואחרי זה...זה כבר לא בידיים שלי.

הכל נלקח בחשבון. אני כותבת כשאני מוצפת. ואז אני נרגעת, מתעשתת ומוצאת פתרון.

לא הצלחתי בעצמי. לא היתה לי קריירה שהכניסה כסף אף שהייתי גאה בעבודתי. זה הייעוד שלי להביא אותם למקסימום שיהיה להם. שלא ירגישו כל כך אומללים בחוסר.

עם אחת "נכשלתי". מבצלאל לא יצא שכר לחיים טובים....לגבי האחרים עוד נראה.

בעצם לא אני נכשלתי...היא בחרה. אני ההלכתי איתה למקסימום.

וואו איזה חופרת אני.

עניתי.
 

v1c2

New member
גם אם את תמיד צודקת :)

אנשים צריכים לעשות את הטעויות שלהם בעצמם כדי ללמוד ולשפר. זה לא עובד אם מנסים למנוע את זה מהם.
 
אם היא בכיתת מופ"ת, מה משנה מה הממוצע של בית הספר?

(ולא משנה באיזה מדד). תבררי מה הממוצע בכיתת מופ"ת לפני שאת מתחילה לדאוג. מה שקורה בשאר בית הספר לא רלוונטי לציונים שהיא תקבל בסוף ולהשכלה שהיא תרכוש בו - משנה רק מה קורה בכיתת מופ"ת.
 
היא מעל הממוצע בכיתה

92+

ובהתייעצות עם המחנך אתמול ועם האחראי על מופ"ת בית ספרי הם לא בעד להעביר.

די קיבלתי אישרור למה שחשבתי ולשיקולים שלקחתי בחשבון וכל מה שדיסקסנו כאן.


בנוסף מסתמנת פגישה עם מנהל החטיבה כי הם מתכננים לעשות מהלכים למיצוי המצויינות וזה בעצם מה שרציתי.

צודקת. בימים האחרונים בדיוק חשבתי על זה שאני צריכה להסתכל על המעגל שסובב את הילדה ולא על כל היתר.

תודה לכולם
 
קצת באיחור - חשובה גם רמת הכיתה בבית הספר לעומת המופ"ת במקומ

במקומות האחרים.
כי ציונים גבוהים אפשר גם להסביר ע"י קצב איטי (ותלמידים ברמה טובה).
אגב, אם הממוצע שלה 92 והיא בין הטובים - אז כנראה שגם רמת הילדים לא גבוהה.
בדרך כלל בכיתות מופ"ת רוב הילדים מקבלים מעל 90, או אפילו מעל 95.
ומורים לא טובים זאת בעיה - כי הרי לא מביאים למופ"ת מורים נפרדים, אלא מדובר במורים רגילים שמלמדים חומר בצורה שונה.
מצד שני, אסתור את עצמי ע"י דוגמא מחיפה - כיתת מחוננים ברמה גבוהה מאד פועלת בחטיבה בינונית מינוס.
 
אני לא בטוחה שזה מדויק שלא מביאים למופ"ת מורים נפרדים.

לפעמים יש מקצועות שלומדים רק במופ"ת, ולפעמים נותנים את המורים הטובים יותר לכיתות המיוחדות (בין אם זה מופ"ת או מחוננים או וכו'). כך שגם רמת המורים במופ"ת לא זהה לזו של שאר בית הספר, גם אם יש חפיפה מסוימת.
 
למעלה