השארת כיתה

מה שכתבת לא רלבנטי. השאלה היא

אם השארת הכיתה הגיעה בהפתעה ביום האחרון או לא. גם אם הם המליצו על טיפול פסיכולוגי וכו', אם הם לא אמרו שהוא יישאר כיתה עד היום האחרון, זו כן הודעה ברגע האחרון, וזה באמת לא בסדר (ועילה לערעור) - שוב, בלי קשר לכל דבר אחר שקרה.
 

hila1122

New member
השארת כיתה

מתי בית ספר מחוייב להודיע להורים על השארת כיתה? , האם הם יכולים לחכות ליום האחרון ללימודים? מדובר על ילד בכיתה ז
 
היו אזהרות לפני? היו שיחות לגבי השגיו הלימודיים?

אני מאמינה שהנושא לא בא בהפתעה, אלא היו אזהרות לפני - ימי הורים בהם דובר על מצבו הלימודי, התראות עם דרישה לשיפור וכו'.

בכל מקרה - אני מצרפת מאתר "כל זכות, את זכויות התלמיד והוריו במקרה של הרחקה ממוסד לימודים בשל אי השגים.
כתוב שם שיש אפשרות לחזור על השנה בה היו השגים נמוכים.

https://www.kolzchut.org.il/he/הרחקת_תלמיד_חטיבת_ביניים_ותיכון_ממוסד_חינוך_בשל_הישגים_לימודיים[URL]https://www.kolzchut.org.il/he/%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%A7%D7%AA_%D7%AA%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%93_%D7%97%D7%98%D7%99%D7%91%D7%AA_%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%95%D7%AA%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9F_%D7%9E%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%93_%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A_%D7%91%D7%A9%D7%9C_%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%92%D7%99%D7%9D_%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%99%D7%99%D7%9D[/URL]
 

hila1122

New member
השארת כיתה

עידכנו לפני חודשים בערך לגבי הציונים שלו, אומנם חל שיפור אבל
עם מחשבים את כול הציונים מתחילת שנה זה עדיין לא מספיק
מדובר בילד שכבר נשאר פעמים בגן חובה, מה שאומר שכבר עכשיו הוא יותר גדול ונראה לי שעם חס וחלילה ישאר עוד שנה זה רק יעשה לו עוול
 
אם יש שיפור וההשגים משתפרים - יש עילה לפנות לבית הספר

תמיד אפשר לבקש מבית הספר לאפשר קורס קיץ (יש בתי ספר שיש בהם קורס קיץ בחלק מהמקצועות, ומבחן בסופו)
או לפנות ולבקש לשקול את השיפור ולאפשר מעבר "על תנאי" (כלומר שיודע שאם לא יהיה שיפור משמעותי הוא לא ימשיך באותה כיתה בסוף השנה).

בדרך כלל דיוני הועדה הפדגוגית, שמחליטה על מעבר מכיתה לכיתה, מתקיימים כשבועיים לפני קבלת התעודות. שווה לפנות למחנך הכיתה ולברר, ואם באמת יש החלטה של השארת כיתה - לפנות לבית הספר עם הצעות חלופיות
 

אור2221

New member
תסלחי לי, מה זה "עדכנו לפני חודשיים לגבי הציונים שלו"

מניחה שהילד לא היה כוכב בכיתה ו' והתרסק בכיתה ז'. איפה הייתם עד עכשיו?
הוא מקבל סיוע שוטף? מורה פרטי? הוא מאובחן?

חסרים בסיפור הזה פרטים.

אבל אני מסכימה איתך שאי אפשר להשאיר פעם שלישית כיתה. לא זה הפתרון הנכון.
 

נומלה

New member
האם דברתם איתם?

האם הילד צריך איבחון?
האם הם מציעים השארת כיתה כי כבר לא הסכמתם לפתרונות אחרים? או שזה הצעה ראשונה ומבחינתם אופטימאלית?
דבר ראשון הייתי מדברת עם היועצת ואם הפסיכולוגית של בית הספר. השאלה פה איננה פרוצדוראלית, ואיננה "עוול לילד או לא". לילד יש בעיה בלימודים שצריך להתיחס אליה.זה לא תוצאות של מבחן זה או אחר.
 
וכשעדכנו לפני חודשיים לא אמרו שהוא עלול להישאר כיתה?

אם אמרו שהוא צריך ציונים כאלה וכאלה אחרת הוא יישאר כיתה, והוא לא הגיע לציונים הנדרשים - מן הסתם הוא יישאר כיתה, וזה לא נקרא שהודיעו רק ברגע האחרון.
 

mykal

New member
משאירים כיתה,

כשההשגים נמוכים--אבל בנוסף רואים שיש פוטנציאל לשיפור,
אם אין אזי לא משאירים כיתה, כי זה בזבוז זמן וכסף.

אולי גם ההרכב הכיתתי שבו הוא נמצא--מפריע לו.
בשתון אחר אולי יוכל להשיג יותר.

את לא כתבת מה הבעיה של הילד, מהן הצעות חלופיות למצבו,
השגים נמוכים הםתוצאה, הם לא מקור הבעיה.
 

מחשבות

New member
השארת כיתה גורמת לפעמים לאחת רווחה להורים, אבל נראה לי

שבי"ס אחר יתאים יותר, אפילו שיהיה זה בית ספר ברמה נמוכה יותר.
בלי ועם קשר, יש היום, וכבר הרבה שנים, מגמה להכניס תלמדים למגמות הומניות עם הישגים נמוכים. הדבר האחרון בראש של ילד עם הישגים נמוכים זה לנתח ספרים. לפעמים תלמיד כזה יכול להיות אפילו טוב במחשבים, אבל מגישים לו שני כסאות כדי שיוכל ליפול ביניהם.
בתי הספר של היום ממש לא בנויים לתלמידים רבים והולכים.
 
ממה שידוע לי, המגמה היום היא לא להשאיר כיתה

זה פוגע בדימוי העצמי ובמקביל כנראה לא ממש מועיל להישגים הלימודיים.
אם הילד לא הצליח ללמוד בכיתה ז' בפעם ראשונה את החומר בשיטה הנהוגה (35 ילדים, מורה 1, הרבה תירגול עצמי, מעט בקרה של המורה...), סביר להניח שגם בפעם השניה באותה שיטה הוא לא יצליח... כבר אמר איינשטיין: אי־שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות
מסקנה - צריך לשנת את השיטה... אולי כיתה קטנה, אולי בית ספר בגישה אחרת...
מהאופן שבו תארת את הדברים, נשמע שאתם כל כך כועסים על המערכת וכל כך רוצים "לנצח" אותה, שבדרך אתם שוכחים שמה שצריך לעמוד לנגד עיניכם הוא טובת הבן שלכם. וזה כנראה לא להישאר במקום שהוא נמצא בו כי שם הוא לא מצליח.
 
אגב, אותו רציונאל לגבי הקפצת כיתה

מי שהשתעמם בכיתה ז', יתחיל מהר מאוד להשתעמם ב-ח'... אז היום בתי הספר נותנים מענה גם לילדים הללו עם פרוייקטים מיוחדים למצטיינים, ימי שליפה למחוננים וכו'.
 
למעלה