מה עושים עם ילדה שלא מתלבשת כראוי?

iris mom of two

New member
גברים מגיבים

זו בעיה שלהם.
&nbsp
בגד זה לא מה שגורם לאונס. באמת שלא. אפילו לא בגד חשוף. זה בכלל לא קשור. הליבידו של גבר יגיב אולי לבגד חשוף אבל מפה לאונס הדרך ארוכה.
&nbsp
תקיפה מינית זה לא בשביל המין. זה מאבק כוח. הם יתקפו את מי שהם יראו כטרף קל, ולא חשוב מה היא לובשת. בחורה ערומה שמשדרת כוח ובטחון עצמי לא תותקף, ובחורה עם סווטשירט שמכסה הכל אבל נמצאת במקום רגיש עלולה להיות מותקפת.
&nbsp
מקום רגיש זה יכול להיות לבד בסמטה, משדרת קורבנות, או כל דבר אחר שהותקף רואה בו. זה לא הלבוש.
&nbsp
אני לא חושבת שהבת שלי חזקה מספיק להגן על עצמה. אני חושבת שהיא חכמה מספיק לא להיות לבד במקומות מסוכנים. היא זו שהצילה בת אחרת מרופי. היא זו שבקולג' כשכולם יצאו לשתות היתה זו שנשארה פכחת מספיק לדאוג שכולם יגיעו הביתה בשלום.
&nbsp
אני בהחלט עשיתי כל מה שיכולתי לגדל אישה חזקה, מאמינה בזכויות נשים. היות והיא רוצה ללמוד משפטים ולעבוד בעמותה לזכויות האישה, אני חושבת שהצלחתי.
 
אז את לא מסכימה עם מחשבות, אם כך?

את לא חושבת שיש גברים שלא יעצרו את עצמם אם יראו מישהי בבגד חשוף או שקוף ויגעו בה נגד רצונה, וכו'? לא אמרתי שהם יאנסו אותה, במיוחד אם היא נמצאת במקום ציבורי עם חברות (גם לא שירצחו אותה - ה"אנשים אונסים ורוצחים" הייתה דוגמא לכך שאנשים עושים מה שאסור באופן כללי).
לדעתי לקחת את האמונה בכך שהחינןך שלך יגן על הבת שלך קצת רחוק מדי. לגבי "לא להיות לבד במקומות מסוכנים", מקום מסוכן יכול להיות גם מעלית או מונית או אפילו אוטובוס - יצא לי להיות האחרונה באוטובוס, והנהג התחיל לדבר איתי ולא פתח לי את הדלת עד שראה שאחותי, שחיכתה לי בתחנה (והיחידה שהייתה באזור), רואה אותו. אוטובוס! כך שאי אפשר להיות חכמה מספיק. אם אפשר היה, את חושבת שמישהו היה מדבר על סטטיסטיקה של אחת מתוך אחת? את חושבת שכל הנשים מטומטמות ולא נזהרות, פרט לבת שלך? לא, אבל כל מי שחיה, תגיע יום אחד למצב שבו היא מספיק לא מוגנת.
לגבי בחורה עירומה שמשדרת "כוח ובטחון עצמי לא תותקף", שוב נראה לי שהלכת קצת רחוק מדי. את חושבת שהבחור הזה בדק אם הבחורה "משדרת כוח ובטחון עצמי"? https://www.google.co.il/amp/s/www....-grabbed-her-boob-at-new-years-eve-event/amp/

אני מסכימה איתך לגמרי שהדרך לתקן את המצב היא חינוך של הגברים. אני גם איתך בכך שבגדול לא כדאי להיכנע להם ולהתלבש באופן מתגונן (אם כי מודה שאני, אישית, כן עושה את זה, אבל מתוך בחירה שלי ולא כי אמא שלי אמרה לי...). אני לא איתך אם את חושבת שהלבוש, נכון לעכשיו, לא משפיע על התגובות של חלק מהגברים, ולע מעלה את הסיכון למגע לא רצוי, קירבה לא רצויה, וכו'. זה לא אומר שכל אמא צריכה לנסות להניא את הבת שלה מלהתלבש כך. זה כן אומר שיש בנסיון כזה הגיון מנקודת מבט של אמא שמנסה לגונן על הבת שלה. לא כל הורה מגונן לגבי אותם דברים ובאותה מידה, ולא כל נסיון הגנה עוזר. גם ההחלטה ל-א לנסות להגביל את הבת שלך בלבוש היא החלטה סבירה, מצד מי שחושב שהעלייה בסיכון לא שווה את ההגבלה על החופש, על זכויות הנשים, וכו'.
אגב, למרבה האירוניה, אותו נהג אוטובוס שלא נתן לי לצאת התחיל לדבר איתי גם על הלבוש שלי, ועל למה הוא כל כך לא חושפני וכו' (שאל אם אני קיבוצניקית, למשל), ולפני שנתן לי לצאת אבל אחרי שראה את אחותי, גם על השוני בלבוש שלנו. כך שאני לגמרי מסכימה עם כך שכשנמצאים במקום לא מוגן, הלבוש חסר משמעות. רק שלדעתי גם הבטחון העצמי והכוח ש"משדרים" חסר משמעות אז. הכוח האמיתי (וכישורים רלבנטיים) הוא הדבר שאולי יוכל להציל במקרה אמיתי, לא זה שמשדרים.
 

iris mom of two

New member
אני לא מסכימה איתך

אולי כל גבר יושפע. אבל אלו שהעידו לגעת משתמשים בלבוש רק כתרוץ. מי שרואה אישה כבן אדם ולא כקניין ידע לשלוט בליבידו שלו.
&nbsp
ראיתי בחורים שעמד להם, וידעו להתנהג כמו גברים, והשתמשו במוח, טיפלו בעצמם בלי לפגוע באישה שאיתם. וראיתי גברברים שלגעת באישה מרגיש להם כמו גבר.
&nbsp
כאישה גם לי יש תגובה מינית כשאני רואה גבר שרירי חסר חולצה. זה לא אומר שאני אנסה לגעת בו. אני בטוחה שלכל אישה נורמאלית יש תגובה מינית לגברים בדיוק כמו שיש לגברים בתגובה לנשים. ויש גם נשים שמשתמשות בגברים, אבל זה קורה פחות.
&nbsp
נגיעות לא רצויות זה מאבק כוח, לא מיניות. להאשים לבוש זה להחפיץ נשים. אני יכולה להיות חלק מהפתרון, או חלק מהבעיה. להגיד לאישה להתלבש בדרך מסוימת זה מזמין אונס זה להיות חלק מהבעיה, חד וחלק.
 
השאלה פשוטה - האם לדעתך ללכת עירומה מגדיל את הסיכוי

שמישהו ייגע בך נגד רצונך (כמו שקרה לבחורה בקישור), או לא?
 

iris mom of two

New member
לא, נקודה.

ללכת ערומה שיכורה, במסיבה עם גברברים שחושבים עצמם גברים, כן. וזה לא משנה אם הם מהרצליה פתוח או שכון ו. אבל עם אותם גברברים, אפשר להיות לבושה לגמרי והם ייגעו וישימו יד מתחת לחולצה.
&nbsp
זה הגברים החולרות שנוגעים ואשמים ולא האישה ולא מה שהיא לובשת, או לא לובשת. ולא כל הגברים חולרות יש הרבה גברים מדהימים. ואני לימדתי את הבן שלי לא רק שאין לו זכות לגעת, אלא גם לצאת לקרוא לעזרה בשביל הבחורה.
&nbsp
ככל שהחברה תפסיק להאשים את מה שהאשה לובשת ותתחיל להאשים את החולרות כך יהיה טוב יותר לכולם.
&nbsp
הקצר בהבנה בינך מבינה שאת מתעקשת לחשוב של אישה יש כוח לשנות את מה שהחולרה תעשה. אולי הלבוש, אולי ההתנהגות. לא! חולרה זה חולרה זה חולרה. הם ימצאו קורבן, ואז הם ייתרצו את זה באיך שהאישה התלבשה, היא הזמינה את התקיפה כי היא היתה ערומה.
&nbsp
אף אחת לא מזמינה תקיפה. ייצר ניתן לדכא. פעם להראות קרול נחשב סקסי וסיבה לתקיפה מינית... יש תרבויות שבהן לאישה אסור להראות שיער, או פנים...
&nbsp
זה מאבק כוח. זה לא מיני בכלל. המין והלבוש זה רק תרוץ.
 
כלומר, לדעתך אם אותה בחורה בפסטיבל

הייתה הולכת לבושה לגמרי, היה בדיוק אותו סיכוי שהגבר ההוא יבוא אליה, ירים לה את החולצה וייגע לה בחזה, כמו שהיה שהוא יבוא וייגע בה כשהיא חשופת חזה כמו שהייתה?
אני לא שואלת אם זה בסדר שהוא נגע בה, או אם זו אשמתה, או אם זה מוצדק, או האם לגיטימי לתרץ את הנגיעה בכך שהחזה שלה היה חשוף. אני שואלת רק אם הסיכוי הוא אותו סיכוי, או שהוא גדול יותר כי היא הלכה עם חזה חשוף.
למען הסר ספק, אני ל-א חושבת שאם היא הולכת חשופה זה מצדיק משהו, וחושבת שצריך לתת עונש זהה למי שתוקף אישה (כולל נגיעות בלתי רצויות) בלי שום קשר ללבוש שלה. אבל זו לא השאלה. השאלה היא לא אם זה הופך את התקיפה למוצדקת יותר (זה לא!), אלא אם זה מגדיל את הסיכוי שהיא תקרה.
 

iris mom of two

New member
אי אפשר לדעת

כבר היו דברים מעולם שגבר הרים לאישה את החולצה לגעת לה בחזה ללא הזמנה. אני תמיד ישבתי באוטובוס מוכנה עם המרפק להחזיר לכל גבר שנגע בי, כי היה לי נסיון עם זה. זה קרה גם בחורף כשלבשתי ארוך ומכוסה היטב. ולא רק לי.
&nbsp
מה שמגדיל את הסכוי שזה יקרה זה תגובה חברתית שמותר לו כי היא הזמינה את זה כי היא היתה ערומה.
 
"מה שמגדיל את הסכוי שזה יקרה זה תגובה חברתית

שמותר לו כי היא הזמינה את זה כי היא היתה ערומה". האם התגובה החברתית הזאת קיימת, לדעתך? כי אם כן, אז את כ-ן חושבת שהסיכוי שזה יקרה גדול יותר כי היא הייתה עירומה (בגלל אותה תגובה חברתית).



אם לא היה ברור, אני לא מנסה לטעון שהסיכוי שיגעו בה אם היא עירומה עולה במנותק מהחברה. אני מדברת על המצב ברגע זה בחברה המערבית. אני בהחלט יכולה לדמיין חברה שבה המצב הוא הפוך, ונשים חשופות יותר זוכות לפ-ח-ו-ת נגיעות בלתי רצויות. במקרה כזה, הייתי חושבת שלא בלתי סביר מצד אמא ל-ע-ו-ד-ד את הבת שלה ללכת חשופה, כדי להקטין את הסיכוי לנגיעות בלתי רצויות. יש חופי נודיסטים שנראה לי שנשים מרגישות בהן מאוד מוגנות, ובצדק - באמת אף פעם לא קורה שם כלום. נראה לי לא בלתי סביר שלאותה אמא שלא רוצה שהבת שלה תלך חשופת חזה בפסטיבל או במועדון, לא תהיה בעייה שהיא תלך לחוף נודיסטים מוגן שכזה. הכל תלוי בהקשר.
 

iris mom of two

New member
לא כי היא ערומה

כי היא אישה.
&nbsp
אין מספיק הגנות לאישה.
ני לא מעודדת את הבת שלי להתלבש חשוף. אני תמיד תמכתי בה בבחירות שלה, זו הבחנה משמעותית. אני לא הגבלתי ולא שפטתי
&nbsp
ההגנה הכי טובה נגד תקיפה שיכולתי לתת לבת זה לתת לה גב. להאמין בה, לסמוך עליה ולתת לה לדעת שאני שם בשבילה, אני לא אשפוז ואני אתמוך בה ויהי מה. שאם חס וחלילה כם קורה משהו אני לא אאשים אותה או מה שהיא לובשת, אלא אעשה הכל לעזור לה.
&nbsp
הבת שלי אגב, מתלבשת די קונסרבטיבי. זו בחירה שלה. אולי בגלל שהיא לא צריכה להוכיח לי כלום.
 

iris mom of two

New member
יימח שם אוטוקורקט

בקצור, בגוד לא משנה כלום. תוקפים יתקפו ולא משנה מה את לובשת.
&nbsp
מה שכן משנה זה לתת לבנות גב. להאמין בהם, לתת להן לדעת שאת לא תאשימי אותן, ולא תשפטי. שאם כן חס וחלילה קורה משהו הן ירגישו נוח לספר לך, כי את תהיי שם בשבילן נטו. אני בטוחה שאת עושה את זה. אני בטוחה שפותחת השרשור לא עושה את זה.
&nbsp
ברגע שלא שפטתי את מה שהבת שלי לובשת, היא לא הרגישה צורך להסתיר או למרוד. היא לבשה מה שבראש שלה. בדרך כלל זה די קונסרבטיבי. מדי פעם זה חושפני, ואז אני פשוט שואלת אם זה מה שהיא רוצה. אם התשובה היא כן, אז אני מניחה לה.
 

La Milagrosa

New member
לפי מה שהיא אומרת, הבת שלה לא מתלבשת "על גבול הזנותי"

אלא מתלבשת זנותי.
 
למעלה