שאלה

mykal

New member
כשהורה כותב

כך, ומה שמחנך את ילדיו להתיחסות מזלזלת כזו,
זה מחלחל יופי לילדים שלו--שמתנהגים באופן גרוע --
נהדר. חינוך מאלף.
 

mykal

New member
מענין אם היית

מעז לכתוב על רופאים כך,
על בעלי מלאכה שלא עושים מלאכתם נאמנה כך,
אלא שעל מורים כיון שהרוב נשים--אזי השובניזם חוגג,
והכתיבה המכפישה בהכללה, הרוב גרועים--לא ראויה, לא מכבדת אותך,
ומשום מה גם לא משכנעת. אלאאת עצמך--היודע כל וצודק.
 

מחשבות

New member
גם אני לא השתכנעתי. מצד שני, אני מבין שמורים נתונים בין

הפטיש לסדן. מצד אחד, הוראות משרד החינוך מיושנות ולא קולעות לשטח. מצד שני, ההורים לא מביעים שיתוף פעולה והערכה. במציאות, רוב המורים לא ראויים להערכה מאחר והם לא מצליחים להחזיק כיתה שקטנה ולומדת.
בשני מאמרים בהארץ, מרצה המלמד בתיכון בחו"ל הגיע לארץ לחופשה וניסה להעביר כאן שיעור או שניים. הוא היה בהלם מכמות ההשקעה בהרגעת תלמידים ועיסוק במשמעת. בקנדה התלמידים שקטים ובכיתה יש למידה. בישראל המצב לא קיים בכלל.
 

ליאני 012

New member
שאלה

שלום רב, מבקשת להתייעץ איתכם. יש לנו ילד מקסים בן 13 הלומד בכיתה ח. הינו תלמיד מצטיין וספורטאי מעולה, משחק בנבחרת מקצועית. לאחרונה פנו אלי מבית הספר שלו כי המשמעת שלו קצת התרופפה, זה בא לייד ביטוי מבחינתם בטונציה של הפנייה למורים. וחוסר הקשבה. לדוגמה , פנתה אליו מורה שהיא לא המחנכת וביקשה שיוריד 2 כסאות שהיו על השולחן והוא לא הגיב ורק באיחור מה הוא החליט להוריד אותם. ועוד דקויות כאלו. לא מדובר באף מקרה באלימות פיסית. עלי לציין שלפני שבני התחיל בחטיבה זו שמעתי על החטיבה דברים לא הכי טובים הקשורים בנושא המשמעת המאוד חמורה בבית הספר. כל פעם שפונים אלינו מבית הספר לגבי בני, אנחנו מענישים אותו על ידי פגיעה באימונים שלו, הוא משחק בקבוצה מקצועית. דבר זה גורם לו לעוגמת נפש אבל אנחנו מצפים שככה הוא יבין. בעלי חושב שעלינו לבדוק באופן מקצועי אם יש בעיה כלשהי עם הילד. אני לא מסכימה איתו שצריך לעשות כך. עלי לציין שנושא הלימודים והמשמעת חשובים גם לנו והילד יודע את זה , אני מתייעצת כי אני מתחילה לשאול את עצמי האם יכול להיות מצב שבית הספר מגזים בתגובותיו, כל נושא הקשיחות בבית הספר האם באמת מוגזם? יש לי אפשרות להעבירו לחטיבה אחרת במקום מגורינו . יותר קרוב אלינו. האם לדעתכם עלי לעשות כך ? האם ברוב המקרים אנחנו מצדיקים את המורים , גם אם לעיתים הם מגזימים בהערותיהם?
 

Ani15

New member
במקום להעביר אותו חטיבה

תעבירו לחטיבה את האחריות על ההתנהגות שלו בבי"הס. כל עוד הם לא משעים אותו, אתם לא חייבים להתערב. תסומנו כ"הורים לא משתפים פעולה", אם זה מטריד אותך, תשקרי להם (בתיאום עם הילד).
נשבעת לך שקשה לי להאמין שהענשתם אותו על כך שהוריד כסאות באיחור (אפילו קשה לי להאמין שביה"ס התלונן על זה להורים. רוצים יד קשה, סבבה, שיענישו בעצמם). איפה המידתיות? מה תעשו אם הוא יכה מישהו? תוציאו אותו להורג?
 

מחשבות

New member
הילד בודק גבולות. נמאס לו להיות מקסים, קשוב, נשמע

לכל הוראה אופן מיידי. זה נקרא מרד נעורים, זה מטריד וזה נחוץ. מי ביקש מכם להעניש אותו ולמה אתם עושים את זה בכזו חדווה?
 
כתבת רק דוגמא אחת, אז קשה להגיד

אני לא בעד להעניש בפגיעה באימונים.

אבל אם הנער מתחיל יותר מדי להתחצף, אני לא חושבת שזה רק עניין של בית הספר אלא גם של ההורים. לא להעניש אותו, אלא לדבר איתו.

כי איך הילדים שלי מדברים לאנשים זה התפקיד שלי לחנך אותם, לא של בית הספר.

אבל לא כתבת דוגמאות, אז אי אפשר לדעת אם המורים מגזימים בתגובתם.

אולי כלל אצבע מעניין זה איך היית מגיבה אם הוא היה מדבר אלייך כמו שהמורים אומרים שהוא מדבר אליהם.

עוד נקודה לשקול זה מה המצב הכללי בבית הספר - אולי הוא מחקה ילדים אחרים, אולי דווקא בגלל שיש שם משמעת מכבידה אז התלמידים מתאמצים להתחצף. אולי הוא לא רוצה לצאת "חנון" ליד אחרים....
 

מחשבות

New member
ידוע שילדים בבית וילדים בבית הספר אלה שני עולמות שונים.

הורים מתפלאים לשמוע שהילד שהם מכירים, זה שמביא את אחותו הביתה מהגן, מחמם לה אוכל, מוציא את הכלב ומשלמים חוסרים מהמכולת הוא למעשה רוצח סדרתי בבית הספר.
עונש חייב להיות צמוד למעשה, אחרת אין בו טעם והוא סתם התעמרות.
הבת שלי היתה יורדת לחיי מורה בבית הספר בכיתה ח'. היתה מקניטה אותו לרעמי הצחוק של הכיתה. בסוף השנה העבירו את המורה המיותר מבית הספר. מה הפואנטה? כל מקרה לגופו ומורים הזוכים להפרעות זה אומר משהו על המורה דווקא.
 
פגיעה באימונים זה עונש קשה

אני בדרך כלל לא מענישה, אך את העונש הזה אשמור למיקרה ממש חמור. אני חיבת להודות שמוזר לי שביכלל מתקשרים אליכם על דבר שכזה. חשוב לי בהחלט שהילדים יתנהגו בנימוס למורים אך מה שתיארת ניראה לי ממש שולי.
השאלה אם יש התנהגויות נוספו או סתם מורה קטנוני. צרך לתתמוך במערכת אבל לא תמיד
 
בתור אמא לנער ספורטאי (כיתה ז'), בחיים לא הייתי מענישה דרך
האימונים. ולא משנה מה עשה.
אין קשר בין מה שקורה בבית הספר לבין האימונים, והוא לא לומד דבר וחצי דבר מכך שאתם פוגעים בשגרת האימונים שלו, חוץ מהעובדה שאתם חסרי אונים, גם מולו וגם מול המערכת (שאגב, לפי התיאורים שלך נשמעת מוגזמת וקיצונית במה שהיא מגדירה כ"בעיות משמעת והתנהגות"). אם מה שספרת אלו באמת כל התלונות שלהם עליו, לגמרי הייתי נותנת לו גב מול הצוות, ובחיים לא הייתי חושבת להעניש. מקסימום לשוחח על מה הוא יכול לשנות כדי לעשות לעצמו את החיים יותר קלים בבית הספר.
 
קראתי את כל התגובות

והאמת? אני המומה לקרוא את בליל התשובות הבלתי הולמות (בלשון המעטה).
אין לי מושג (כפי שאין לקוראים) מה בדיוק מתחולל בבית הספר.
בית הספר פנה להורים ויידע אותו על התנהגות בלתי תקינה....
לשיטתכם , שבית הספר יפעל ללא הורים, או.... שהאם תשקר לבית הספר בידיעת הילד.....
במקומכם, לא הייתי שולחת את הילד ללמוד.
הרי אתם יודעים ה כ ל !
יום חופשה אחד ואתם קורסים!
שום מילת פרגון לבית הספר, למורה...
נראה לכם הגיוני שהמורה קמה בבוקר מתוך דחף של נקמה?
בתור מורה (לא מעט שנים), עצוב לי לקרוא את דבריכם.
אני תמיד פונה להורים ומשתפת אותם - מיידעת אותם.
אם לא נעבוד יחד..... היחיד שיסבול זה הילד.
כנראה שאתם כהורים מכירים את המערכת טוב יותר מכל אחד שעובד בה.
תמשיכו לפקפק ביכולת המורה , תפמפמו שליליות באוזני הילד והכל יצאו נשכרים.

אין לי ספק שלא כל המורים עשויים מקשה אחת - אבל שום מילת אהדה?
 
למעלה