עזרה במציאת עונש מתאים

mrom8888

New member
ושוב אני

תודה רבה למגיבים זה חשוב לי מאוד. כאמור הייתי ממש שמחה לכתוב לכם במדוייק את הסיפור כך שתוכלו לעוץ לי עיצה טובה. לצערי לא יכולה. אבל גם בתנאים הללו ההתייחסויות שלכם עוזרות.
רפי, אני מאוד מתחברת לדברים שאתה כותב. המורה שהוציא את הסיור עלה על עץ גבוה ובפוליטיקה הפנימית בבית הספר נראה לי שהוא מאוד חזק מול המנהלת. אני באמת חושבת שהיה צריך להניח לזה, כולל הדברים שכתבת על ענישה אליהם אני מאוד מתחברת ונוהגת כך כאמא.

הייתיאביבקיץ, הילדה איננה בעייתית בכלל והיא ילדה מאוד חזקה חברתית. היא הגיבה בסיור בצורה יוצאת דופן וחבריה לא הסכימו איתה (למזלה...) אבל היא מאוד אהובה ומוצלחת. אני כמובן תומכת בה מאוד ואף מזדהה עם ההתנהגות שלה.

mykal תודה רבה לך, מבטיחה לעדכן.

משום שהנערה כבר מסיימת בית ספר, ושגם היא חושבת שטעתה ושאולי יש עם מי לדבר בבית ספר (אולי, עוד נראה) אני מנסה להיות חכמה ולא צודקת.
מנסה למצוא משהו שירגיע את כולם ולא להשאיר אותם בכוונה המקורית שלהם עם עונש לא מידתי לא צודק ולהשחית את זמני מול מפקחים ומנכלי משרדים.

אם נצליח לפתור את העניין בפרוייקט חינוכי כלשהו (כמובן שגם הנערה לא תסכים לכל אלטרנטיבה) אשמח.

גלית
 

3תיתי

New member
עבודת המורה היא עונש?


הנערה הפריעה למורה. להכין סיור, זו מטלה לא קלה. וזה מה שיובהר לנערה. לא עונש. אני לא מאמינה שאני כותבת את זה- אבל בית הספר והמורים לרוב אינם אוייבים... לפעמים כן. אבל רק לפעמים.
 

3תיתי

New member
לשחקן להגיד, שהיה מאמץ מאד גדול להכנס לדמות,

זה בסדר. לרקדן, לספר שהוא צריך להתגבר על כאב כל יום, בכדי להמשיך לרקוד, זה בסדר. אבל למורה, אסור להבהיר שיש קשיים בעבודתו?? התפיסה מאד פשטנית. קצת כמו של מתבגר, לא הורה. סליחה. ויש הרבה מאד תיכונים מצויינים. צריך לבחור אותם בקפידה. אצל ילדי, אחד הלך לתיכון נגד רצוננו. התיכון שבו למדנו אנו, שני הוריו. ואכן, היה לא משהו. חלק, גם בגללו. וחלק- כי ככה בית הספר. השני, הלך לתיכון אחר, ועשה חיל. חלק בעתיו, וחלק בשל היותו של התיכון הזה מעולה ביותר. לא סלקטיבי, לא פליצי. נפלא! והשלישית, הופנתה לתיכון שלה, ע"י מורים מהתיכון המצויין שהוזכר כאן, כי הכירו אותה. (אנחנו רצינו שתלמד בתיכון המצויין). והיא מתמוגגת מבית הספר. מעריצה את עפר נעליו של המחנך. (זה, גם אנחנו). כאן מדובר בבית ספר פליצי שפיצי. להתקבל אליו, יש שקונים קורסי הכנה. (לא ידענו שיש דבר כזה, עד שהבת חיפשה קורס הכנה לפסיכומטרי). שכר לימוד כמו ב"בין תחומי". ובכל זאת, מי שכל כך רע לילדיו, מדוע לא מעביר אותם למקום אחר? לא מבינה, לא מבינה!
 

3תיתי

New member
היא צריכה להתאתגר כעונש על התנהגותה.

לעבוד, להשקיע זמן. זה דוקא מאד חינוכי. שתבין כמה מתאמצים להכין סיור. בסדר גמור בעיני.
 

מחשבות

New member
אם נניח לרגע את הטרמינולוגיה בצד, עבודת המורה קשה

מעבודתו של זה הסולל כביש בקיץ הישראלי. לעמוד מול 40 נערים ונערות חצופים, בורים, חסרי עניין, לועסי מסטיק, רדומים, עסוקים בווטסאפ, שוכחים את המחברת בבית והספר בלוקר... הבנתם את הרעיון.
הנוער היום חסר סקרנות, עניין וידע מינימלי. דווקא בעידן בו האינטרנט מונח בכף ידו של כל אחד, מילולית, הבורות שלטת. עצוב, מקומם, מתסכל.
 

3תיתי

New member
ורופאים ל עושים זאת? עושים גם עושים!

אם הילדים שלך בבתי ספר שנבחרו להיות מצטיינים, אבל בפועל הם לא והרמה נמוכה, מדוע אינך מעביר אותם?
 

3תיתי

New member
אני יצאתי עם אנגלית ממש בסדר גמור מהתיכון. כך גם בעלי

וגם ילדי וגם האחיינים. כולנו יצאנו עם אנגלית שאיפ]שרה כתיבה וקריאה של מה שצריך באוניברסיטה. כולנו מסתדרים יפה, כולל להרצות ולהסביר באנגלית. גם הערבית שלי בכלל בכלל לא רעה. ובהחלט רמת החטיבה אצלינו, והתיכונים, היא מצויינת. אתה כנראה לא יודע לבחור בית ספר.
 

3תיתי

New member
לא סגרנו כלום. המתמחים בכו על משכורת של כ 30 אלף שקל בחודש.

ובהחלט היו בכיות על כסף. כאמור, מרבית המורים בתיכונים שאני פגשתי, בהחלט רציניים. יש טובים יותר, יש פחות. יש כאלה שהילדים שלי התחברו אליהם יותר או פחות. אבל בגדול- אני מאד מרוצה.

לגבי פתיחת טפסי בחינה: שניים מילדי, היו בתכנית קיץ של מכון וייצמן. הם נדרשו לקרוא מאמרים מדעיים. הם גם נדרשו להרצות על המחקרון שעשו. ושניהם קיבלו מלגת הצטיינות של 5000 שקלים. כנראה שהצליחו לקרוא... הבת, היתה בתכנית "אלפא". מחזור ראשון של התכנית במכון וייצמן. זו כבר תכנית של שלוש שנים, כוטלל קריאת מאמרים מדעיים, חלקם אימתניים מאד, ובתחומי מדע שונים. בתכנית גם מתמחים בנושא מצומצם, ברמת תואר שני ולבסוף כותבים על המחקר עבודת גמר, חמש יח' מדעים. היא קיבלה 98 ציון סופי. כנראה גם היא די בסדר בקריאת מאמרים מדעיים.
 

3תיתי

New member
התיחסות

1. אמנם קשה, אבל אלה העובדות. המידע, ממשרד הבריאות.
2. נכון, זכותו של כל אחד לשבות למען שכר נאות, אבל יש גבול לתמימות.
3. ילדי וגם אני, לא חיים בואקום. אם אתה חש שהתלמידים או בית הספר, בו לומדים ילדיך, אינו ראוי, פשוט תעביר אותם! בבית הספר של בתי, לומדים ילדים מאילת, ממצפה הילה, מעפולה, מקרית שמונה. אולי כי חשו שבתי הספר הקרובים, לא מתאימים. קמו ועשו! ויש עוד בתי ספר כאלה בארץ. לגבי הבגרות באנגלית: לא חשה שאנשים כאן לא מסתדרים בחו"ל. מי שנדרש, קורא מאמרים. לא מבינה את הטיעון. אם רמת הלימודים לא נראית לך, אז כמו תקליט שבור... יש חלופות.
 

3תיתי

New member
אתה רוצה לבדוק את מה שטענתי? מוזמן!

אני בדקתי. לא מאמין? תבדוק בעצמך. לגבי החינוך של כל ילדי ישראל: זו מדינה עם מליון עורכי דין. סימן שקוראים טוב, כותבים טוב, יודעים לשבת ולשנן ולהסיק מסקנות. מדינה עם המוני סטארט-אפים (הזנקים), אחת מראשונות המחדשות. מציון תצא תורה. ממש כך. ממה זה מגיע? מהאיור? מאין הגיעו כולם? לא למדו בבתי ספר? כל אלה סביבך, הם בורים?
הפתרונות של ילדיך לא נכנסים לי לשום מקום, ובטח שאינני מסתכלת עליהם. לא מכירה אותך. אפילו לא נרשמת ל"תפוז". היום אתה אתה, מחר אתה מישהו אחר...

כששני בני היו תיכוניסטים, לא גרתי במקום שנחשב (לא תמיד בצדק) אליטיסטי. להפך! ובכל זאת, תיכון לא פרטי, לא ממיין, ותוצאות מופלאות! ולא רק של ילדי. למדה שם אחת שקיבלה צל"ש. למדו שם כאלה שהלכו לסיירות (ואחד שנהרג).לא יודעת מה הולך אצלכם, וכן, בהחלט פעלתי לשנות בבתי ספר.
 

3תיתי

New member
לא. אני לא מקטרת, לא חושבת ש95% מבתי הספר הם זוועה

לא טוענת שרמת בתי הספר של ילדי היא לא מספקת, ,. אם זה המצב אצלך, מדוע אינך פועל לשנותו, או לפחות לשמור על ילדיך? לא מצליחה להבין. מצטערת.
 

mrom8888

New member
בהתייחס להצעתך

רפי,
הלוואי והייתי יכולה למסמס.
ביה"ס מתכוון למנוע ממנה השתתפות עתידית באיזשהו אירוע שיא - המסמוס במקרה זה יעבוד לרעתי...
היא חייבת לדעת שהיא מגיעה לאירוע ולא עושים לה עניינים שם.
 

mykal

New member
מבקשת להתיחס לאמירות שלך,

1)פוליטיקה בית ספרית--1)אין פוליטיקה של מורה חזק ומורה חלש,
יש פוליטיקה ממש כמו במקומות העבודה האחרים--יש פוליטיקה כמו בבתים,
יש התנהלות ויש דרישות.
2)מורה חזק--הוא לא חזק, הוא חלש מאוד, הוא זה שמוציא סיורים (מניחה מורה שלח, או מדעים או הסטוריה) ואגיד לך--הרבה יותר קל לשבת ללמד בכיתה,
יש התנהלות של שיעור רגיל במקום מוסדר, כל תלמיד יושב על מקומו ופניו לכיון הלוח או הספר. כשיוצאים לסיור, הקשב מתפזר, קצב ההליכה מאחד לאחר משתנה, החברויות חזקות יותר מהלמידה, הסיור דורש אחריות גדולה.
אז כן ישדרישה גבוהה יותר למשמעת.
במקום לראות את העץ הגבוה שהמורה טיפס עליו, אולי קצת גם להבין אותו ולא רק את מי שהחליט לקלקל את הסיור. היא גם לא ילדה בת 8 בכ"ז אדם מבוגר.
3)לביה"ס יש ענין בלהעניש, כי תלמידים שומעיםמה קורה, וכן יש כאן ענין חינוכי להבהיר לציבור, לסיפור שיסופר בהמשך--שלא נכון לא ראוי ולא כדאי להתנהג כך.

מאחר והבת שלך בד"כ מתנהלת כשורה, ומאחר והיא מבינה מה שקרה
שטעתה וכבר התנצלה, ומכיון שנותרה לה חצי שנה בביה"ס--שתבוא היא ותקבל על עצמה משהו חינוכי שלא תובע ממנה מדי הרבה ותסגרו את הפרשה הזו.
תפעלו בנחת ובהקשבה, והכל יבוא על מקומו בשלום.
 
אם הילדה חזקה ואהודה, אפשר שתעשה פעילות לכיתתה

יכול להיות נכון שהיא תעביר פעילות מעניינת על הנושא שהם הפסידו "בגללה".

אם היית אומרת שהם כועסים עליה, לא הייתי שולחת אותה "לגוב האריות", לעמוד מול עיניים כועסות. אבל אם היא בסך הכל בסדר - אז זה עונש סביר.
 

3תיתי

New member
שוב, כנראה לא בחרת נכון.

היינו עכשיו ב"שבוע פרוייקטים" בבית הספר. זה שבוע, בו תלמידי י' (כמעט תמיד רק י') עושים עבודה על נושא שמעניין אותם. לא לומדים לפי המערכת בשבוע זה. אף כיתה. י"א עוסקים בעבודות הגמר וי"ב כל כך עסוקים, שלא עושים פרוייקט. כן היה "יום המים", בו קיבל כל תלמיד, שתי פעילויות לפי בחירה. למשל: מוטיב המים ביצירותיו של דביוסי, טיול למערכת המים בעיר דוד, כל מיני. זה לא היה פרוייקט. הועבר ע"י מורים. אבל אחר כך, אחת למדה מאחת המורות, לתפור שמלה בסגנון שנות ה-50. (ודיגמנה אותה) אחד, ישב עם מומחה למבוכים ודרקונים, וצייר מפה של ארץ פנטזיה, עליה הוא כותב מגיל 5. אחד למד שיטות זכירה, והרצה עליהן, כולל להראות שהצליח כך לזכור 50 מספרים אחר הנקודה של פיי. שתי בנות, עשו כוראוגרפיה על חישוק תלוי. (אקרובטיקה) בעזרת מורה לספורט. מגמת כימיה הכינה חדר בריחה מעלף. שניים הרצו על בדיחות מוסיקאליות ביצירות של מוצארט. פיסיקאי אחד תכנת מעקב אחרי תבטים, שמאפשר מעקב אחר הסתכלות ביצירות אמנות, והבדלים בין תלמידי אמנות לתלמידי מדעים. ויש הבדל! אחד למד לנגן איזו יצירה של באך בעיבוד של מורה במגמת מוסיקה. (והופיע). היו שהלחינו קטעים. אחד למד לרתך ועשה פסל ענק של עץ הדעת. כולל אש.

אנחנו באנו, אפילו שלא היה פרוייקט (י"ב). מדהים! ואיזה ילדים, כולל זו שתפרה בובה והנחתה את טקס סיום שבוע הפרוייקטים בעזרתה. הפרוייקטים הונחו ע"י מורים בבית הספר, מדריכים חברתיים, או אנשים מבחוץ, לפי מה שרצו התלמידים. הנוער אינו חסר סבלנות, עניין וידע מינימאלי. לפחות לא הנוער הזה. ילדים מדהימים, מדהימים. ועוד לא הזכרתי ערבי כיתה. ערבי כיתה, זה הופעה מבויימת, עם תפאורה, עם ריקודים ושירים לפני כל בית הספר. הכיתה של הבת עשתה חלקים מ"מולאן", כולל קטעי סרטים מדובבים, כולל קטעי סרט שצולמו בבית הספר (בהשתתפות המחנך וכמה מוריםשהתנדבו), כולל הצגה חיה, וריקוד. בני כיתה, היו אחראים גם על תפאורה וחלק על הגברה ותאורה. הופעה של שעה וחצי! הבת היתה מושו הדרקון. הכל בויים, תואם ונעשה ע"י הילדים!
 

mrom8888

New member
עזרה במציאת עונש מתאים

שלום
הבת שלי השתתפה בסיור לימודי ובשל מקרה שארע בתחילת הסיור עשתה שביתה איטלקית ושיבשה למורה ולקבוצה את הסיור. המורה כועס מאוד.
אני האמא יחד עם הצוות החינוכי מנסים לחשוב על תגובה (עונש/ מסר) לאירוע. אציין כי מדובר בנערה בי"ב
אשמח לרעיונות שההורים והצוות החינוכי יוכלו להסכים להם.

גלית
 

מחשבות

New member
לא. לבחור במה שאת בחרת זה כי זו את ואנחנו הרי מכירים אישית.

זה צריך לבוא עמוק מתוך המשפחה, מהתכוונות מוחלטת ומקודשת לנושא. אנחנו רחוקים מזה. אין אצלנו כזו העמקה ואף לא רצון לזה. זורמים במים דלוחים ומסריחים כמו רוב עם ישראל.
 
למעלה