הרשמה לחטיבה - שאלות למנוסים

אני חיה בארה"ב 20 שנים ואין לי מושג על מה את מדברת

בכל טופס בית ספרי, אם זה בשביל נבחרת ספורט או טיול או סתם טפסים של תחילת השנה, את נותנת את הפרטים של רופא הילדים, כולל כתובת ומספר טלפון, ובית הספר יכול לפנות ישירות לרופא שלך בלי לערב אותך בכלל... אצל הרופא לעומת זאת, יש טופס חתום, שבו את נותנת לו אישור לחלוק את המידע הרפואי עם כל אחד פחות או יותר... ולא, אי אפשר לסרב, כי אם תסרבי הילד לא יצא לטיול או לא יהיה בנבחרת הספורט או סתם לא יוכל להכנס לביה"ס.
בין /שני ילדים (17, ו-15) חתמתי על ויתור כזה עשרות פעמים.
דווקא בארה"ב הם כל כך עסוקים בטופסולוגיה שלהם, ובזה שיהיה להם ויתור כללי כולל הסרת כל סוג של אחריות מצידם והיכולת שלהם לחלוק את האינפורמציה שנתת להם עם כל גוף שלישי.

זה בד"כ הניסוח...

Authorization and Consent to Medical Treatment Understanding that my child may need emergency treatment during school hours or at school activities while he/she attends _______________, I hereby authorize the School, through the school nurse (RN) or other qualified personnel, to administer such first aid or other minor medical treatment as shall be deemed best under the circumstances, and I consent for my child to receive such treatment. I understand that the School will attempt to notify me in the event of an emergency requiring immediate medical care for my child and if the School is unable to notify me, it will have my child treated by a duly qualified physician at the nearest hospital or emergency center. Any medical information provided to the School may be shared with emergency medical personnel. This authorization applies to all school-sponsored programs. I acknowledge that it is my responsibility to keep my child’s records current to reflect any significant changes, in writing, as they occur, e.g. Telephone numbers, work location, emergency contacts, child’s physician and health status, and immunization records. I agree to notify the school clinic if my child is exposed to any communicable disease. I understand that before medication is dispensed to my child, I will provide written authorization, which includes specific information required to accurately administer the medication. Medicine MUST be in the original container with my child’s name and dosing instructions on it and brought into the Clinic by the parent or legal guardian.
 

מירי,

New member
למה הלוואי עלינו?

אצלנו המצב יותר טוב, מעבירים את פנקס החיסונים רק אם רוצים שהילד יחוסן בבית הספר- אחרת אין צורך להעביר ואף אחד לא שואל אם חיסנו או לא.
וברירת המחדל היא שהרופא לא מוסר שום פרטים אלא אם את מאשרת, זה שאנשים חותמים באוטומאט- מיותר (ואני מעולם לא עשיתי את זה) גם אם זה משהו שעשוי להשפיע על הלימודים זו בחירה שלי כהורה אם לדווח.
 
וגם זה...

Consent for Release of Information

This form authorizes the State Department of Education and any school district in which your child is enrolled to share information about your child with each other and with the other agencies listed below that are concerned with, or are involved in, meeting the needs of your child.
You are advised that:
• Information will not be shared unless it is necessary to meet the needs of your child.
• Information from the Department of Education or the school may include any or all educational records and information supplied to the Department or to the school by others, such as medical reports from doctors and reports from other agencies including SRS, JJA, KDHE, and KS Medicaid Agency, that are included in your child's educational records.
• The purpose for sharing information is to provide appropriate services for your child, avoid duplicative or unnecessary assessments or immunizations, avoid unnecessary delay in providing services while waiting for records to be transferred, enable your child to be successfully involved in school, and to assist the school district to receive funds from Medicaid to assist in paying for some special education services.
 
הרשמה לחטיבה - שאלות למנוסים

שלום לחברי הפורום,
אנחנו לפני רישום הבכור לחטיבה.
בטפסים אנחנו מתבקשים לחתום ויתור סודיות רפואית (גורף!), ולתת הרשאה לחשבון הבנק שלנו.
האם זה סביר? האם מקובל?
אנחנו מתנגדים, אבל רוצים להבין מה הנורמה...
תודה,
יום טוב
 
כששואלים אם אתה מאשר או לא מאשר אתה מבין שיש לך בחירה

בארץ מבקשים שתאשר - והרבה אנשים לדעתי מניחים שאין ברירה, או לא מייחסים חשיבות לחתימה כזו (לפי השרשור הזה לפחות).
כשמציבים את שתי האפשרויות זו מול זו אנשים חושבים רגע, וגם מבינים שזה ממש בסדר לא לאשר.
 

Lhuna1

New member
תמיד כשמישהו בפורומים ישראלים כותב "בארה"ב נהוג"

בא מישהו אחר עם "אני חי בארה"ב וזה בכלל לא ככה".
ישראלים נוטים לשכוח שארה"ב זה 50 מדינות עם הרבה מאוד שונות ביניהן.
מה שמצחיק זה שגם ישראלים שחיים שנים רבות בארה"ב שוכחים את זה, ונוטים להכליל ממה שהם מכירים בקרבתם.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
נכון

רוב הדברים מהסוג הזה מוגדרים במסגרת החוקים של הסטייט ולא במסגרת החוקים הפדארלים, כך שבין 50 הסטייטים יכולים להיות הבדלים משמעותיים.
 

מירי,

New member
אני באמת לא יודעת על אנשים אחרים


אבל כולנו מספיק מבוגרים כדי להיות הורים ולדעת שיש עיניין של חסיון רפואי שהוא ברירת המחדל (ממש לא צריך להיות רופא או עו"ד בשביל זה) ואם לא חתמת ברירת המחדל היא שאתה לא חושף כלום!
אתה לא חייב להביא פנקס חיסונים והרופא לא צריך לדווח כלום אם אתה לא רוצה.
"דווקא" האלטרנטיבה שהוצגה נראית לי הרבה יותר מתערבת.
 

xfwind

New member
בדוק תקנות רלוונטיות במשרד החינוך

לגבי הוראת קבע - אם בי"ס פרטי כנראה שאין מנוס.
 

xfwind

New member
אולי אפשר למצוא מישהו מוועד ההורים הקיים שיתן מידע...

 
סודיות רפואית - מקובל.הרשאה לחשבון בנק? למה?

גם סודיות רפואית, לדעתי, מי שממש מתנגד, יצליח להימנע מזה בדרך זו או אחרת.

אבל הרשאה לחשבון בנק? איזה סוג של הרשאה? הוראת קבע על סכום מסויים?
 
חזרתי עכשיו ממזכירות ביה"ס

על ויתור הסודיות (גם רפואית וגם פסיכולוגית!) - כתבתי שאנחנו נבחן כל בקשה לגופה.
על ההרשאה - בכלל לא שאלו אותי. מבירור עם הורים נוספים הבנתי שנתנו מס' כ.אשראי, או צ'קים.
הדבר שהכי עיצבן את המזכירה זה שלא אישרתי לצלם ולפרסם תמונות של הילד עם שמו...
אחרי לחץ פיזי מתון נתתי אישור בתנאי שזה לא בפייסבוק וכאלה...
&nbsp
נראה לי שמבקשים, שיהיה. ברוב המקרים אנשים חותמים כי לא מייחסים לדברים האלה חשיבות. ברוב המקרים גם אין עם זה בעיה. אבל בעיני זה ממש פסול.
&nbsp
תודה לכל העונים
 
ענו לך כאן נבון...

הבקשה לוויתור על סודיות רפואית בהחלט במקום ואת יכולה לטשר אותה בלב שקא.
לגבי כל השאר - זכותך המלאה לא להסכים...
זכותך לא להסכים לפרסום תמונות או שמו של בנך באופן גורף בלי שיבקשו את הסכמתכם בכל מיקרה לגופו (הבת שלי אמנם סימה את החטיבה אבל לא נתקלנו בדרישה שכזו והיא מוזרה בעיני )
כמובן שלא רצוי בכלל שתתני להם הרשאה לחיוב חשבון או פרטי כרטיס אזראי או שיקים, אם תעשי כך - הם פשוט יחיבו אותך באופן אוטומאטי בכל הזדמנות שתהיה להם דרישה לתשלום תבלי לבקש את הסכמתך לתשלום (גם בתשלומי הורים יש לך זכות לא להסכים לשלם סעיפים מסוימים - לפי החוק הם חיבים לגבות מימך רק את מה שאת מוכנה לשלם עבורו)
 
מעניין שדווקא ויתור סודיות רפואית ופסיכולוגית לא מטריד אותך.

קודם כל תודה על התשובה.
רק רוצה לומר שלדעתי - אם ביה"ס יחייב אותי בניגוד לחוק אוכל לדרוש את התשלום בחזרה (כאמור, אני נגד לתת הרשאה ולא נתתי, אבל רק לשם הדיון).
לעומת זאת הזכות של כל אחד בביה"ס לבדוק את התיק הרפואי של הילד, לקבל מידע על מצבו הפסיכולוגי (אם יש טיפול כזה) - בלי אישורי, נשמעת לי הרבה הרבה יותר חמורה.
אני מתפלאה שהורים חותמים על דבר כזה.
גם אם יש לי אמון מלא בצוות, גם אם 99% שלא ייגרם שום נזק.
אנחנו צריכים לשמור על הפרטיות שלנו, ולחנך גם את ילדינו לזה.
&nbsp
 
העניין הוא שלרוב ההורים, אין מה להסתיר

לרוב ההורים אין בעיה אישית עם ויתור על סודיות רפואית של הילדים, כי אצל רוב הילדים התיק הרפואי ממש משעמם.
או שיש בו דברים חשובים שאינם אינטימים (נניח - ילד עם סכרת נעורים).

ולכן, הרבה יותר קל לי לחתום ולהמשיך הלאה.

אות צודקת שהיה עדיף אם כולנו היינו מתאחדים, ומסרבים לחתום, כדי לתת גב לאלה שיש להם בעיה וכן היו רוצים לשמור על פרטיות.
 
זה ממש לא חשוב. הזכות לסודיות רפואית היא זכות של כולם.

השמירה על הפרטיות היא בלי קשר לשאלה אם יש לי מה להסתיר או לא.
יש לי תחושה שבתרבות הישראלית הפתוחה והסומכת - אנחנו מוסרים המון מידע על עצמנו בלי לחשוב בכלל. מודה שגם אני לוקה בזה. פעם ניסנו להתבל לאיזה מקום, ושאלו בטפסים מה עשינו בצבא. אני מילאתי, ובן זוגי אמר לי - מה פתאום? מה זה עניינם מה עשיתי?
במקרה אחר התקבלתי למקום עבודה שדרש ממני אישור רפואי. הרופאה (הלא חכמה) שעבדה באותו יום במרפאה התעקשה שהמסמך היחיד שהיא יכולה לתת זה סיכום התיק הרפואי. סליחה??? סיכום התיק הרפואי שלי צריך לשכב באיזו מועצה אזורית, שאלוהים יודע מי מסתובב שם וקורא בתיקים שלה? ניסיתי להסביר לה, שאני לא חושבת שעברי הגניקולוגי, רמת הכולסטרול בדם או המשקל שלי רלוונטים לעבודה (יש עבודות שחלק מהדברים אולי כן רלוונטיים, במקרה הזה לא). היא לא הצליחה להבין. הלכתי וחזרתי ביום אחר עם רופא שכיבד את זכותי לסודיות רפואית.
זה לא עניין של יש לי מה להסתיר (לי אין במקרה), אבל גם אין לי שום עניין לתת להם יד חופשית לחטט לו בתיק.
 

מחשבות

New member
להסתיר מצב של ילד מבית הספר, כשיש מצב רפואי, זה

במידה מסויימת לשחק ברולטה רוסית.
 
איפה ראית שעלתה האפשרות להסתיר?

יש דברים שחייבים לדווח (לטובת הילד כמובן).
יש דברים שאין שום סיבה שבית הספר ידע.
גם דברים שאולי חשוב ואולי לא - אני צריכה לדעת שביה"ס רוצה לראות, לדעת מי הולך להיחשף למידע, איך המידע יישמר, ומה יעשה בו.
לותר על סודיות - זה לאפשר לכל אחד מביה"ס לראות הכל ולעשות הכל עם המידע.
כתבת בהמשך השירשור שהם מתנהלים לא אחת כאירגוני פשע. אז לתת להם גישה לתיק רפואי???
 
למעלה