לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1566715,667 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים למתבגרים

 שלום וברוכים הבאים
פורום הורים למתבגרים מיועד לדיונים "בין הוריים", לשיתוף בבעיות המאפינות את הגיל המיוחד הזה, שבו נדמה שילדינו ואנחנו מדברים שפות שונות...

התקופה הזו מאתגרת את הסבלנות שלנו, את היצירתיות שבנו, והיא בסופו של דבר השער של ילדינו לחיים שלהם כבוגר עצמאי.

נשמח לשתף ולדבר, להתייעץ, לתהות ולהתבלבל ביחד.  לשמוע גם על הקשיים וגם על ההצלחות ועל הדברים המקסימים שקורים. 

אנא זיכרו שהמשתתפים כאן מגיעים מרקעים שונים ומהשקפות עולם שונות, ודיון פורה ומלמד הוא דיון שכולל את כל הזויות שיוצרות יחד מעגל שלם שימרו על תרבות דיון, ושימו לב שהדיון כדיון יתייחס לנושא ולא יגלוש לגופו של גולש...

 לפורום יש תקנון אנא קיראו אותו לפני הכתיבה בפורום.

בבר כה

מנהלת הפורום,

אימם

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למתבגרים

 שלום וברוכים הבאים
פורום הורים למתבגרים מיועד לדיונים "בין הוריים", לשיתוף בבעיות המאפינות את הגיל המיוחד הזה, שבו נדמה שילדינו ואנחנו מדברים שפות שונות...

התקופה הזו מאתגרת את הסבלנות שלנו, את היצירתיות שבנו, והיא בסופו של דבר השער של ילדינו לחיים שלהם כבוגר עצמאי.

נשמח לשתף ולדבר, להתייעץ, לתהות ולהתבלבל ביחד.  לשמוע גם על הקשיים וגם על ההצלחות ועל הדברים המקסימים שקורים. 

אנא זיכרו שהמשתתפים כאן מגיעים מרקעים שונים ומהשקפות עולם שונות, ודיון פורה ומלמד הוא דיון שכולל את כל הזויות שיוצרות יחד מעגל שלם שימרו על תרבות דיון, ושימו לב שהדיון כדיון יתייחס לנושא ולא יגלוש לגופו של גולש...

 לפורום יש תקנון אנא קיראו אותו לפני הכתיבה בפורום.

בבר כה

מנהלת הפורום,

אימם

x
הודעה מהנהלת הפורום

ברוכים הבאים לפורום הורים למתבגרים :-)
מוזמנים להשתתף, לתרום מנסיונכם,

לשאול, לייעץ ולהתייעץ עם הורים למתבגרים.
 
הפורום הוא מקום המיועד להורים למתבגרים.
גיל ההתבגרות הוא השלב שבין הילדות לבגרות. זהו גיל המאופיין בשינויים ביולוגים, התבגרות מינית, פיתוח זהות עצמית, מתחים.
כאן נקיים דיונים הוריים, נספק תמיכה האחד לשני, נחלוק במידע, ננסה לעזור לפתור בעיות.
אתם מוזמנים להעלות נושאים, לשתף, לשאול שאלות על נושאים המטרידים אתכם, או סתם להשוויץ בצאצאים.
ולהיות חלק מהקהילה הקבועה ומהחברים בפורום.
 
על פי תקנון תפוז אין לפרסם ללא אישור.
כל הודעה פרסומית מסחרית תימחק וכותבה יחסם. ניתן לפנות למחלקת השיווק של תפוז לשם יצירת שיתוף פעולה.

יש אפשרות לפנות אל קהל הפורום בנושא מחקר/שאלונים
רק אם הנושא רלוונטי לבאי הפורום ו/או קיבלו אישור מוקדם לפרסם מהנהלת הפורום.
הודעות אלה נא לשרשר להודעות כלליות של "תפוז אנשים". 

כולנו רוצים שהפורום יהיה תרבותי וכזה שנעים לגלוש בו.
בכדי להבטיח רמה גבוהה של דיונים, אבקש מהגולשים להימנע מהערות אישיות, הבעת דעה או בקורת על גולש אחר אשר עברה את גבול הטען הטוב,
וכן מפיתוח דיונים לגופו של גולש. רצוי לעומת זאת להעיר (להאיר) באופן חיובי ובעדינות
הודעות אשר יכילו הערה אישית (שיש עימה פגיעה) כלפי גולש אחר יימחקו  ללא קשר לתוכן הנוסף שיהיה בהן.

בלוגיסטים יקרים
בפורום לא מקובל פרסום לשם פרסום, אם יש לכם ענין לדון בנושא מסויים, הנכם מוזמנים לפתוח הודעה לדיון בנושא (ולא רק לתת קישור), ובנוסף,  בהודעה אתם מוזמנים להציג ולהזמין אל הבלוג שלכם.

הנכם מוזמנים להעלות גם נושאים שהם off topic, העשויים לעניין/לשעשע משתתפים אחרים.
רעיונות והצעות ייקראו בשמחה.
 
 
המשך >>

לצפיה ב-'אירוח בנושא לקויות למידה בשיתוף משרד החינוך'
אירוח בנושא לקויות למידה בשיתוף משרד החינוך
23/11/2016 | 09:34
77
14491
לקות למידה היא הפרעה נוירו-התפתחותית המתבטאת בקושי ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות.
משרד החינוך מאפשר מתן התאמות עבור תלמידים עם לקות למידה, שמסייעות להם לגשת לבחינות באופן שמותאם לצרכים שלהם ולהגיע להישגים לימודיים בהתאם ליכולתם.
 
עם זאת בשנת תשע"ה כ- 40% מתלמידי התיכונים בארץ השתמשו בהתאמה מסוג "הקראה והכתבה", מחקרים בעולם מראים שהתאמות מיותרות עלולות לעורר נזק התפתחותי. המוח מתרגל להשיג דברים בדרך קלה וללא מאמץ.
 
 אנו שמחים לארח את דני ז'ורנו, מנהלת האגף ללקויות למידה במשרד החינוך שתיתן מענה לכם, ההורים, על שאלותיכם בנושא, ביום שלישי ה- 29.11 בין השעות 17:00 – 19:00
 
מה זו לקות למידה?
מי זכאי להתאמות בדרכי היבחנות בבחינות הבגרות?
האם די באבחון?
 
אתם מוזמנים לשרשר את שאלותיכם כבר מעכשיו
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'שלום דני'
שלום דני
23/11/2016 | 14:03
1
142
בתי הופנתה למבחן ""טובה" 
אשמח אם תוכלי לפרט לי על מה בדיוק מדובר
והאם ישפיע עליה לעתיד אם ידעו שעברה מבחן כזה.
מה ההשלכות של מבחן זה.
 
מודה לך מאוד, 
חיה
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'מבחן TOVA (Test of variables of Attention) '
מבחן TOVA (Test of variables of Attention)
29/11/2016 | 17:16
50

שלום חיה
מבחן TOVA  (Test of variables of Attention) הינו מבדק ממוחשב המסייע למומחה בתהליך אבחון  הפרעת קשב וריכוז. במהלך הבדיקה נבדקים מספר פרמטרים כמו אימפולסיביות, מוסחות, זמן תגובה, יכולת לשמור על עקביות ועוד- כולם מדדים המתייחסים לקשב וריכוז.
חשוב להדגיש כי לא ניתן לקבוע אבחנה של הפרעת קשב על סמך בדיקה זו בלבד ועל הגורם המאבחן להסתייע בכלים ומידע נוסף.   
בסיום תהליך האבחון של בתך הרופא המאבחן ימסור את תוצאות האבחון ובמידה ובתך סובלת מהפרעת קשב, יתכן וימליץ על טיפול תרופתי ו/או המלצות טיפוליות נוספות. מומלץ ליישם המלצות אלה ואף להיות במעקב תרופתי אצל הגורם המאבחן שכן אם לא, בתך תצבור פערים לימודיים ותסכול.
במידה ואת חוששת, ממליצה לך לפנות להתייעץ תחילה עם מחנכת הכתה, יועצת ביה"ס או הפסיכולוג החינוכי העובד בביה"ס. הם יוכלו ל הסביר לך מה הסיבות המעלות חשד וצורך באבחון.
יש לציין כי על כל הגורמים המאבחנים והמטפלים חלה חובת שמירת סודיות.
מאחלת הצלחה רבה בתהליך!
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'מתי ניתן לדעת אם לילד יש לקות למידה'
מתי ניתן לדעת אם לילד יש לקות למידה
23/11/2016 | 14:07
1
139
היי,
 
כיצד ניתן להבחין בין לקות למידה לבין ילד שלא מתעניין בלימודים.
בני בכיתה ו. 
ואין לו כוח לשבת על שיעורים. לא משנה מה אנחנו עושים. הוא לא יכול לשבת חמש דקות ולהתרכז.
האם כדאי לקחת לאבחון? 
תודה, 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תשובה לשאלה: מתי ניתן לדעת אם לילד יש לקות למידה'
תשובה לשאלה: מתי ניתן לדעת אם לילד יש לקות למידה
29/11/2016 | 17:23
61

שלום רב,
הדאגה שלך לבנך מוצדקת ויש לבדוק את הסיבות להתנהגותו. הן יכולות לנבוע גם מקושי אובייקטיבי אך גם, מסיבות אישיות כמו בעיה חברתית, משפחתית  או אישית אחרת.
ראשית אני מציעה לקיים שיחה עם בנך בה תנסי לשאול ולברר את הסיבות -האם חוסר ההתעניינות הוא בכל המקצועות? האם יש מקצועות בהם מגלה יותר עניין? מה ההסבר שלו? האם חווה קושי, פערים לימודיים ועוד.
בהמשך,  אני מציעה לפנות להתייעצות למחנך/ת הכתה ולקבל מידע על נקודות המבט של הצוות החינוכי- כולל התערבויות שעשו עם בנך, מה יכול לסייע ועוד.
בשלב הבא, במידת הצורך, ניתן לבקש להתייעץ עם יועצת ביה"ס ואף עם הפסיכולוג החינוכי העובד בביה"ס.
רק לאחר שתהיה לך תמונה יותר ברורה וכוללנית ניתן יהיה לחשוב, יחד עם הצוות החינוכי האם נחוץ לפנות לאבחון, לצורך זיהוי מוקד הקושי ובניית תוכניות  התערבות.. לא נכון לפנות לאבחון כצעד ראשון!
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'שלום לכם'
שלום לכם
23/11/2016 | 14:10
1
124
תודה על האירוח
מהן ההקלות בבחינות בתיכון? ובכלל
ואם אני חוששת שלבני יש בעיות קשב וריכוז למי אני פונה?
 לרופא משפחה תחילה? 
 
ציפי 
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'התאמות על רצף הלמידה והבחנות'
התאמות על רצף הלמידה והבחנות
29/11/2016 | 17:32
57

שלום ציפי
ראשית, ממליצה לך ולכל הקוראים לעיין במסמך מדיניות "התאמות על רצף הלמידה והבחנות" המסביר את חשיבות העבודה המתמשכת בכל הגילאים. רצ"ב קישור: 
http://meyda.education.gov.il/files/Shefi/pdf/tfis...
משרד החינוך מאפשר מתן התאמות בדרכי הבחנות לתלמידים עם לקות למידה ו/או הפרעת קשב שלא הצליחו להתגבר על קשייהם, למרות שניתן סיוע פדגוגי. קיימות התאמות שונות, בהתאם לדרגות הקושי של הלקות. רצ"ב קישור לפירוט בעניין:
http://meyda.education.gov.il/files/shefi/liikohey...
בהקשר לאבחון הפרעת הקשב, עפ"י חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מס. 8/08 (אפריל 2008)  האבחון חייב להתבצע ע"י איש מקצוע רפואי, המומחה בתחומו אשר התמחה ורכש נסיון בטיפול בהפרעת קשב וריכוז- פסיכיאטר ילדים או מבוגרים, נוירולוג ילדים או מבוגרים או רופא ילדים עם נסיון בהתפתחות הילד או רופא ילדים מומחה שעבר התמחות ורכש נסיון בתחום הפרעות קשב וריכוז. עפ"י אותו חוזר הרופאים רשאים להיעזר באנשי מקצועות הבריאות האחרים (פסיכולוגים, עו"סים, מאבחנים דידקטיים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת).
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'שאלת חטיבה'
שאלת חטיבה
23/11/2016 | 16:35
1
122
אנחנו לפני מעבר לחטיבה
הבת שלי לאחר איבחון דידקטי בכתה ד'
בו נמצא שיש לה לקויות למידה מסויימות.
המאבחנת ציינה הקלות מסויימות שלדעתה צרכות להנתן לה אך חלקן לא רלוונטיות לבית הספר היסודי (לפי דברי היועצת)
 
אשמח לדעת האם נכון הדבר והשנה כבר אין מבחנים מותאמים באנגלית?
מהיועצת הבנתי שניתן לתת תוכנית מותאמת אך המבחנים יהיו המבחנים הרגילים.
 
כמו כן, האם בכתה ז וככלל בחטיבה יש איזו התחשבות / הבנה /כוונה לילדים עם לקויות למידה.
איזה איבחון נדרש?
איזה הקלות אפשריות?
 
אני מתנצלת, יודעת שבשיח בנושא נשמע לפעמים שההקלות הן העיקר.
לי אישית אין זה כך.
הבת שלי מקבלת באופן פרטי שיעורי הוראה מתקנת שמטרתם ללמד אותה איך, על אף הקשיים והשוני, להצליח ולמצות את היכולות שלה.
עדיין, ישנם דברים שיכולים לעזור ולהקל עליה מעט בכדי שמעבר לציון תהיה לה גם תחושת הצלחה ויישום את שלמדה.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'מדיניות בנוגע להתאמות בדרכי הוראה והבחנות'
מדיניות בנוגע להתאמות בדרכי הוראה והבחנות
29/11/2016 | 17:40
57

שלום רב,
משרד החינוך פרסם לפני כשנתיים מסמך מדיניות בנוגע להתאמות בדרכי הוראה והבחנות. אני ממליצה בחום לעיין בו ולנסות ולהבין את הרציונל העומד מאחורי התפיסה כי יכול להגרם נזק  במתן התאמות בדרכי הבחנות שלא לצורך . רצ"ב קישור:
http://meyda.education.gov.il/files/Shefi/pdf/tfis...
בתך עדיין לומדת בבי"ס יסודי וחשוב שעיקר ההשקעה והמשאבים יתמקדו בהתאמות בדרכי הוראה- שיסייעו לה לחוות חויות של מסוגלות והצלחה.
לאורך כל שנות הלימודים יש התייחסות לתלמידים עם ל"ל אך חשוב שהתייחסות זו תכלול בעיקר התערבויות שיקדמו את תהליך הלמידה שלה.
לא בטוח שיש צורך באבחון בשלב זה שכן, לטענתך היא כבר עברה אבחון בהיותה בכתה ד'. אני ממליצה להתייעץ עם מחנכת הכתה והיועצת ע"מ לגבש ביחד מה הפעולות הנדרשות השנה ולקראת המעבר לחט"ב.
שיהיה בהצלחה!
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'הגעתי מהראשי. איני אימא לילד לקוי למידה אך לקוית למידה בעצמי'
הגעתי מהראשי. איני אימא לילד לקוי למידה אך לקוית למידה בעצמי
27/11/2016 | 14:11
8
105
לכן הרגשתי שמאוד חשוב לי להגיב כאן.
 
עברו כמעת 10 שנים מאז שסיימתי את לימודי בבית הספר.
12 שנים של סיוט וחוסר התחשבות.
בתקופת הגן והיסודי היו מורים שכן התחשבו ללא אבחון כי הבינו מיד שיש צורך במבחן בעל פה ותוספות זמן.
 
מרגע שעברתי לחטיבה חל שינוי של 180 מעלות. הוצאתי הון כסף על אבחון שכלל לא הואיל. דיבורים אל הקיר ומורים שלא מוכנים כלל לתת את ההקלות המגיעות לי-תוספות זמן, בחינה בעל פה והכתבה לבוחן זר לאחר שהסתבר כי בבחינה בעל פה עלי לרשום ראשי פרקים ולא להיבחן רק בעל פה למרות שזה מה שהכי נוח לי ומאפשר לי להתרכז במענה.
בכל השנים הללו בתיכון היו בדיוק 2 מורות שעשו שיעורי בית ונתנו לי את ההקלות המגיעות לי מיוזמתן ומעבר.
 
בסופו של דבר יצאתי ממערכת החינוך עם טראומות ענק וחוסר רצון עז ללמוד משהו נוסף.
ההקלות הן חובה ומי שיגיד שמתן ההקלות גורם לחוסר פיתוח יכולות למידה טועה ומטעה.
 
הערה כללית-מערכת החינוך היא מפעל של ציונים ומשאבת כסף ולא מעבר.
עצוב אך זו המציאות.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'אני לקוית למידה ואמא לילדה לקוית למידה '
אני לקוית למידה ואמא לילדה לקוית למידה
27/11/2016 | 16:49
1
94
שלום,
 
אני לא מסכימה כל כך עם מה שרשמת במקרה שלך לא הייתה הבנה.
אני בת 37 מה שאומר שאת התיכון סיימתי מזמן.
אובחנתי כשהייתי בכיתה ב ומאז מערכת החינוך כן תמכה ,
את הבגרויות עשיתי עם כל ההקלות האפשריות,ולאורך השנים קיבלתי את ההקלות המגיעות לי.
והיום גם עבור הבת שלי בת ה 10 - כיתה ה אני מקבלת את ההתחשבות וההקלות שלהן היא זקוקה בתקווה שזה ימשיך ככה לכל אורך 12 שנות הלימוד.
האבחון חשוב ולא רק עבור הקלות אלא כדי להבין מול מה מתמודדים ואיזה עזרה להגיש לילד ככה שתהיה הכי מותאמת לצריכים שלו.
פעם ראשונה שנתקלתי בקושי היה מול האוניברסיטה ולכן הלכתי ללמוד בפתוחה שכן נתנה לי את התנאים המתאים והיום אני בוגרת תואר ראשון של האוניברסיטה הפותחה
 
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'אני באמת שמחה עבורך שבמקרה שלך ושל ביתך אין כל בעיות'
אני באמת שמחה עבורך שבמקרה שלך ושל ביתך אין כל בעיות
27/11/2016 | 23:53
59
למזלי יש לי אפשרות לעבוד אצל הורי בתור מזכירה בהתאם לצרכי.
ואם כבר לקות למידה בהמשך, אני חושדת שאבי דיסלקט לא מאובחן. מה שמן הסתם מקשה על העבודה בינינו...
 
ועדיין מערכת החינוך איכזבה אותי.
היא גרמה לכך שהמורים שהערכתי גם כבני אדם פרשו מן המערכת בגלל שהמערכת מתרכזת בציונים ולא בחינוך והלימוד עצמו.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'לפעמים אפשר לתת הקלות נקודתיות'
לפעמים אפשר לתת הקלות נקודתיות
28/11/2016 | 05:20
2
62
ובמקביל לאמן את האדם להתגבר על לקויות הלמידה.
יתכן שמה שכתבת נכון עבורך. הקלות במבחן תמיד קשורות גם לשאלה "מה רוצים לבחון". אבל כאמירה כללית מה שכתבת על ה"טועה ומטעה" אינו מדויק. הכל תלוי בפרטים. אם אפטור סטודנטים לתואר ראשון בפיסיקה מלזכור משוואות, על ידי כך שאאפשר להם דפי נוסחאות מורחבים, הם יוכלו להצליח בבחינות מבלי להזדקק לזכירת נוסחאות, אבל אם הם לא יתמודדו עם חוסר היכולת לזכור נוסחאות וישפרו את עצמם (כי פטרו אותם מהצורך), פיסיקאים טובים הם לא יהיו. במציאות אין דפי נוסחאות - יש גוגל וספרים וויקיפדיה, אבל ללא יכולת זכירת נוסחאות לפעמים לא יודעים מה לחפש במאגרי המידע.
המציאות הרבה יותר מורכבת ממקרה פרטי כזה או אחר.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'נדמה לי שמי שלקוי למידה בדרך כלל מקבל פטור מפיזיקה וחבריה'
נדמה לי שמי שלקוי למידה בדרך כלל מקבל פטור מפיזיקה וחבריה
28/11/2016 | 23:30
1
51
כך שבאקדמיה כמובן שלא יפנו לתחום.
לכן נדמה לי שהדוגמא שלך לא כ"כ רלוונטית.
אישית אני קיבלתי פטור מערבית, פיזיקה, כימייה וביולוגיה.
 
ולא, לא הציעו לי כל כלי ועזרה להתגבר על הלקויות.
פשוט קיבלתי הרבה שיעורים פרטיים.
 
הדברים הבודדים שרציתי ללמוד לבד אחר כך מצאתי שיטות בעצמי כמו לימוד מול המחשב או האפליקציה או הקראה.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'נתתי את זה כדוגמה'
נתתי את זה כדוגמה
29/11/2016 | 02:20
36
צריך לבחור בין שתי אפשרויות. ללמוד לחיות עם לקות הלמידה, לעקוף אותה מתי שצריך, או להתמודד איתה ולצמצם את הלקות. כמובן שזו בחירה.  זה כמו השאלה, האם להשתפר היכן שחלשים או דווקא היכן שחזקים. אין לכך תשובה פשוטה.
את הדוגמה נתתי כי בעבר היו נותנים דפי נוסחאות מורחבים לבעלי לקויות מסוימות במקצועות הריאלים וכיום הגישה (ככלל, בצדק) היא לא לתת. תוספת זמן היא בד"כ לא בעיה, אולם לדעתי אלא אם לזמן יש חשיבות צריך שהזמן לא יהיה פקטור גם עבור אלו שאינם מוגדרים כלקויים.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תשובה לשאלה: איני אימא לילד לקוי למידה אך לקוית למידה בעצמי'
תשובה לשאלה: איני אימא לילד לקוי למידה אך לקוית למידה בעצמי
29/11/2016 | 17:49
1
59
שלום רב,
צר לי לקרוא את דברייך המתארים מצבור של קשיים ותסכולים ומזמינה אותך לשיח עם המערכת החינוכית במסגרת בה לומדת בתך. יכול להיות אחרת!
ידוע כי לעמדת ההורים השפעה מכרעת על גיבוש תפיסות ועמדות בקרב ילדינו והרי אני משוכנעת כי אינך רוצה שבתך תחווה חויות דומות לא כן?
בהקשר להערה שלך על אבחון לצורך קבלת תוספת זמן עלי לציין כי החל משנה"ל תשע"ה הצוות החינוכי שהגיע למסקנה כי קצב הקריאה והכתיבה ו/או תהליכי העיבוד של התלמיד איטיים יותר, יהיה רשאי לאשר תוספת זמן ללא אבחון.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'שלא יהיה ספק: הורי ומשפחתי תמכו בי לכל אורך הדרך'
שלא יהיה ספק: הורי ומשפחתי תמכו בי לכל אורך הדרך
30/11/2016 | 00:23
20
כולל במאבק על הזכויות, ההקלות שמגיעות לי. אלמלא השקעת משפחתי לא הייתי גומרת את בית הספר ובתעודת הבגרות ניתן לראות זאת.
ולמרות זאת התחושה הייתה דיבורים אל הקיר. כך שגם אם יש הורים פעילים אם הצד השני אדיש ולא קשוב התוצאה ידועה מראש.
 
לי לא יהיו ילדים, אבל אני מאחלת לאחייני שלא יסבלו כמוני או אפילו שלא יסבלו מלקות כלל.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'(ללא נושא)'
(ללא נושא)
29/11/2016 | 17:54
30
לצפיה ב-'גיל שנתיים '
גיל שנתיים
27/11/2016 | 14:37
1
82
האם אפשר כבר בגיל הזה להבחין בלקויות למידה? 
איך? 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תשובה לשאלה: גיל שנתיים'
תשובה לשאלה: גיל שנתיים
29/11/2016 | 17:58
49

שלום רב,
לא, לקות למידה ניתן לאבחן רק לאחר התחלת תהליך רכישת מיומנויות היסוד של קריאה, כתיבה וחשבון.
בכל מקרה, גם בגילאים הצעירים של ביה"ס היסודי חשוב לא לאבחן מיידית עם גילוי הקשיים, לצורך תיוג וקבלת אבחנה,  אלא לנסות התערבויות מותאמות שונות שיכולות לקדם את התלמיד ברכישת מיומנויות אלה.
במידה ואת חוששת כי לבנך/ בתך יש קשיים בהתפתחות אני ממליצה לפנות להתייעצות עם גורם טיפולי
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'טיפול אלטרנטיבי '
טיפול אלטרנטיבי
27/11/2016 | 14:40
1
75
כיצד אפשר לטפל בלקויות למידה בצורה אלטרנטיבית ? 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'טיפול אלטרנטיבי '
טיפול אלטרנטיבי
29/11/2016 | 17:59
45
שלום מירי
אינני בטוחה שאני מבינה את שאלתך. אשמח להבהרות
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תרופות '
תרופות
27/11/2016 | 14:39
1
74
הילד שלי עלה לכיתה א' ואובחן כלקוי למידה, האם ישנן תרופות טבעיות אשר מומלצות לשימוש? 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תשובה לשאלה: תרופות '
תשובה לשאלה: תרופות
29/11/2016 | 18:01
52
שלום מיכל,
ראשית, לא הייתי ממהרת לתייג אותו לאחר 3 חודשים בכתה א'. יש לתת לו ולצוות החינוך זמן לעבוד. האם מתקשה ברכישת כל מיומנויות היסוד? בחלקן? יש לעבוד ולחזק אותו.
בכל מקרה, הטיפול בתלמיד עם לקות הלמידה איננו תרופתי ולכן לא ידוע לי על שימוש בתרופות טבעיות.
האם כוונתך אולי להפרעת קשב?
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'אב מודאג '
אב מודאג
27/11/2016 | 14:45
2
84
האם הפרעות קשב וריכוז זוהי בעיה נוירולוגית ? 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'כן אבל.....'
כן אבל.....
29/11/2016 | 02:54
46
ככלל, כל ליקוי למידה הוא בעיה נוירולוגית, אבל המוח שלנו מאוד גמיש, וכל הזמן משתנה - במידה רבה, כתוצאה מהפעילות הקוגניטיבית והמנטלית שלנו.
לכן גם בעיות נוירולוגיות לפעמים ניתן לטפל בהן על ידי טיפולים פסיכולוגיים.
באופן ספציפי לגבי  הפרעות קשב וריכוז (והכוונה היא לא לבעיות קלות של קשב וריכוז) בד"כ היעילות של טיפולים לא תרופתיים מוגבלת. יש מעקפים, כגון שינוי סביבת העבודה, עבודה בצוות, גישות ביהייביוריסטיות, וכדומה, שיכולים לעזור. תרופות, צריך בזהירות, ולבחון תופעות לוואי, אבל לפעמים הן יכולות לחולל ניסים. ולפעמים לוקח קצת זמן וניסוי עד שמוצאים את האיזון האופטימלי.
התופעה הנפוצה היא ספיגת יתר של דופאמין.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תשובה ל: האם הפרעות קשב וריכוז זוהי בעיה נוירולוגית ? '
תשובה ל: האם הפרעות קשב וריכוז זוהי בעיה נוירולוגית ?
29/11/2016 | 18:02
44
שלום יואב,
כן, הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה נוירו- התפתחותית המתבטאת בקשיי קשב, ריכוז, היפראקטיביות, אימפולסיביות בדרגות חומרה שונות (חמורה, בינונית וקלה).
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'מה ההבדלים ? '
מה ההבדלים ?
27/11/2016 | 14:49
1
70
מה השוני בין ילד עם הפרעות קשב לילד ללא ? 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תשובה לשאלה: מה השוני בין ילד עם הפרעות קשב לילד ללא ? '
תשובה לשאלה: מה השוני בין ילד עם הפרעות קשב לילד ללא ?
<< ההודעה הנוכחית
29/11/2016 | 18:04
43
שלום שני,
ילד הסובל מהפרעת קשב מגלה קשיים בקשב, חוסר שקט, מוסחות, טווח הריכוז שלו קצר, לעיתים יגיב בחוסר סבלנות ובאימפולסיביות. בכל מקרה, במידה ואת חוששת או שואלת את עצמך האם לבנך/ בתך יש הפרעת קשב, אני ממליצה לפנות להתייעצות לאנשי מקצוע. אבחון זה נמצא כיום בכל קופות החולים ובמרפאות לבריאות הנפש של משרד הבריאות
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'הפרעת קשר וריכוז ותסמונת טורט '
הפרעת קשר וריכוז ותסמונת טורט
27/11/2016 | 14:57
1
82
כחלק מהאיבחון הנוירולוגי שקיבלנו, אובחן לילד בן 13 הפרעת קשר וריכוז חמורה ותסמונת טורט שמתבטא במראה החיצוני כמו : עיסוק אובססיבי בשער, קסיסת ציפורניים.
אנחנו תוהים האם זה לא ביטוי לחוסר ביטחון בגיל ההתבגרות ולא להפרעת טורט?  
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תשובה לשאלה: הפרעת קשר וריכוז ותסמונת טורט '
תשובה לשאלה: הפרעת קשר וריכוז ותסמונת טורט
29/11/2016 | 18:08
40

שלום אסף,
לא יהיה מקצועי מצידי  להתייחס כאן לשאלה מעין זו. רופא מקצועי אמון על אבחנות אלה. במידה ואתה מתקשה לקבל אבחנה זו ממליצה לך לפנות ולבקש חוות דעת נוספת. כך, בהמשך תהיה בטוח יותר גם באשר לטיפול בבנך.
עם זאת, יש לציין כי לעיתים, כתוצאה מהקשיים אותם חווה הילד, גם הדימוי העצמי נפגע והוא יסבול מחוסר בטחון. אני מחזקת אותך על ערנותך להיבטים הרגשיים וממליצה לטפל גם בהיבטים אלה.
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'שלום דני ותודה מראש'
שלום דני ותודה מראש
28/11/2016 | 10:48
2
96
יש לי ילד בן 14 עם הפרעת קשב ולקויות למידה רבות 
בבית ספר היסודי אכן התחשבו בו ובכל ההקלות שמגיעות לו במיוחד בהבחנות בעל פה והקלה בשעורי בית ואכן ציוניו היו בהחלט בסדר גמור
עכשיו שהוא עבר לתיכון  נאמר לנו שאין הקלות למרות האיבחונים עד לבגרות כלומר עליו לכתוב במבחנים ואין לו אפשרות להבחן בעל פה כתוצאה מכך כל ציוניו ירדו בבת אחת וכן גם ביטחונו העצמי שגם ככה לא היה מזהיר
מדוע משרד החינוך לא מאפשר את ההתאמות המגיעות לו אלה רק לבחינות הבגרות? מה יעשה ילד כזה שבאמת הוא רוצה ומשתדל ואינו יכול מה יעשה שנתיים עד לבחינות הבגרות ? מהבית ספר נאמר שהם צריכים להוכיח למשרד החינוך שהילד לא יכול להבחן בכתב ובשביל זה הוא צריך לנסות לכתוב בבחינות מה שהוא יכול כלומר במילים אחרות קודם תכשל ואז אולי נעזור לך 
בשביל מה עשינו איבחונים מכתה ב ועד התיכון לא רק שזו הוצאה כספית לא מבוטלת אלה היא חסרת ערך היום בבית ספר תיכון
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'אני רואה שאני לא היחידה שחושבת כך... ראה הודעתי למעלה...'
אני רואה שאני לא היחידה שחושבת כך... ראה הודעתי למעלה...
28/11/2016 | 17:54
29
לצפיה ב-'תשובה לשאלה: יש לי ילד בן 14 עם הפרעת קשב ולקויות למידה רבות'
תשובה לשאלה: יש לי ילד בן 14 עם הפרעת קשב ולקויות למידה רבות
29/11/2016 | 18:11
64
שלום עופר,
אני מתרשמת מהדאגה ומהאיכפתיות לבנך. עם זאת, עלי לשאול- האם ביה"ס היסודי ש"התחשב" בו ואיפשר לו את כל "ההקלות המגיעות לו" סייע לו או מנע ממנו התפתחות והתמודדות?
לצערינו, בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה בה לתלמידים רבים ניתנות התאמות בדרכי הבחנות בגילאים צעירים מאד במקום לנסות ולסייע להם בהתערבות מותאמות לקשיים. יש לזכור שתפקידה של מערכת החינוך היא כי תלמידיה יהיו בוגרים עצמאיים המסוגלים להתמודד בהצלחה עם מטלות הלמידה. אולם, המציאות בישראל היא כי כ- 40% מכלל מסיימי יב' לפני כשנתיים נזקקו להקראה ו/או הכתבה לבוחן נייטרלי והתקשו להתמודד עם מטלה זו באופן עצמאי. האם לכך אנו שואפים?
לפני כשנתיים המשרד פרסם מסמך מדיניות. מצ"ב קישור ואני ממליצה בחום לקרוא ולעיין בו:
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'מותר לקיים הכתבות(אנגלית)לתלמידים בעלי פטור משגיאות כתיב?'
מותר לקיים הכתבות(אנגלית)לתלמידים בעלי פטור משגיאות כתיב?
28/11/2016 | 17:20
1
26
לצפיה ב-'תשובה לשאלה: מותר לקיים הכתבות (אנגלית) לתלמידים בעלי פטור?'
תשובה לשאלה: מותר לקיים הכתבות (אנגלית) לתלמידים בעלי פטור?
29/11/2016 | 18:15
49
שלום זיו,
ההתאמות בדרכי ההבחנות הן לבחינות הבגרות ולכן ההחלטה הסופית בדבר אישור ההתאמות במבחני הבגרות  הינה לקראת מועד הבחינות (בסןף כיתה י'). עד אז למורה יש שיקול דעת בנושא. תהליך הלמידה מתבצע לאורך כל השנים וחשוב שהתלמיד ימשיך להתקדם. כל אחד בהתאם ליכולותיו ומידת הלקות שלו.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'מחוננים לקויי למידה'
מחוננים לקויי למידה
29/11/2016 | 01:42
2
122
דני שלום,
האם קיימת בארץ ובפרט בירושלים מסגרת לימודית למחוננים לקויי למידה החל מכיתה ז?.
בתודה מראש על התשובה
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'המשך שאלה'
המשך שאלה
29/11/2016 | 01:57
60
האם במבחני הקבלה לחטיבות הביניים מתחשבים באבחון לקויות למידה, בו נקבע כי היכולת האמיתית לא באה לידי ביטוי במבחנים מוגבלי זמן בכתב עקב ליקויי למידה?
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'מחוננים לקויי למידה '
מחוננים לקויי למידה
29/11/2016 | 18:17
61
אור שלום רב,
על מנת לקבל מידע מדויק מציעה לפנות לאגף מחוננים
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'איטיות בכתיבה וקשיי התארגנות'
איטיות בכתיבה וקשיי התארגנות
29/11/2016 | 13:33
2
67
דני שלום,
בני מחונן אבל בגיל 13 עקב קושי בלסיים מבחנים בזמן, הלכנו לאבחון -פסיכודידקטי.
נמצא שמבחינה אינטלקטואלית רמת תפקודו גבוההה מבני גילו
נמצא שקיים פער מובהק בין הרמה המילולית (מעולה) לבין המערכת הביצועית (ממוצע), לטובת המערכת המילולית.
הוא קיבל המלצה לתוספת זמן מירבית אך בפועל מקבל 25% תוספת זמן ולא תמיד מקבל אותה.
הוא לומד בכיתה י"א (עוד מעט הבגרויות)
כמעט בכל המבחנים הוא לא מספיק ולכן נוצר פער בין יכולותיו לציוניו
שמתבטא לפעמים בפער גדול
דיברתי עם היועצת שהמליצה על קואצ'ינג אבל זה לא עוזר.
האם בבגרויות הוא יוכל להיבחן עם תוספת זמן מרבית? 
מהי תוספת מרבית?
מה המלצתך? הנער מתוסכל כי הוא יודע את כל התשובו אך אינו מספיק.
תודה 
 
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'איטיות בכתיבה וקשיי התארגנות '
איטיות בכתיבה וקשיי התארגנות
29/11/2016 | 18:18
1
69
שלום רב אימם,
ראשית נשמע כי לבנך יכולות גבוהות, תבורכו!
תוספת הזמן המאושרת לתלמידים עם ל"ל היא 25% כלומר עוד רבע שעה לכל שעת מבחן.
חשוב לבדוק עם ביה"ס מה הסיבות לכך שאינו מקבל את תוספת הזמן בכל המקצועות. בכל מקרה, אם הוא זקוק לתוספת זו בגלל קשיים רגשיים, חרדת בחינות, לחץ וכו' חשוב שירכוש כלים להרגעה והתמודדות עם מצבי המבחן.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תודה אבל גם 25% לא מספיק לו'
תודה אבל גם 25% לא מספיק לו
30/11/2016 | 09:09
39
הוא קיבל הארכת זמן מירבית.
אין לו חרדת בחינות או קושי רגשי או לחץ. הוא פשוט איטי
איזה פתרון יש למשרד החינוך לבן שלי? שיכולותיו הגבוהות אינן נראות במבחנים בשל כך
תודה
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'יותר שעות לילדים לקויי למידה'
יותר שעות לילדים לקויי למידה
29/11/2016 | 14:24
1
47
ערב טוב, השאלה היא: למה ילדים מבית הספר עם בעיות שליפה לקויי למידה לא מקבלים יותר שעות? שעתיים בשבוע זה לא מספיק וכדאי לעזור להם מלכתחילה. למה למשוך אותם עד לתיכון? כדאי לתת הקלות. אותם ילדים שבאמת זכאים לעזרה נפגעים מכך.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'יותר שעות לילדים לקויי למידה '
יותר שעות לילדים לקויי למידה
29/11/2016 | 18:19
46
שלום עדן
ביה"ס מקצה שעות סיוע לתלמידים בהתאם למשאבים העומדים לרשותו וצרכי התלמידים. יש לקחת בחשבון כי עם הרפורמות של המורים "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" יש אפשרות לקבל גם שעות פרטניות, הכל בכפוף לצרכים והחלטת מועצה פדגוגית
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'סייעות שילוב עובדות רשות במקום משרד החינוך'
סייעות שילוב עובדות רשות במקום משרד החינוך
29/11/2016 | 14:27
27
מדוע סייעות שילוב בבתי הספר שעובדים תחת מוסדות שלכם עובדים ברשויות המקומיות במקום עובדי משרד החינוך? לאן נעלם השכר שכביכול אתם מתקצבים לסייעות?
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'נבחנים לקויי מידה - כתב יד'
נבחנים לקויי מידה - כתב יד
29/11/2016 | 14:28
1
34
האם במקרה של נבחן לקוי למידה במסגרת התיכון ,במידה וכתב ידו קשה לפיענוח והמבחן לא מסודר(עניין שידוע),האם המורה הבודק יכול לא לקבל או לפסול מבחן זה? או שעל פי הנוהל עליו לקרוא לפיענוח או להעתיק בצורה מסודרת.עליי להדגיש שיש אישור להתאמה של שיעתוק בבגרות אך השאלה מה קורה במבחנים בביס
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'נבחנים לקויי מידה - כתב יד '
נבחנים לקויי מידה - כתב יד
29/11/2016 | 18:21
42
שלום חגית
תלמידים הסובלים מלקות בכתיבה, דיסגרפיה, שכתב ידם אינו קריא זכאים לשעתוק. יש לפנות להנהלת ביה"ס ע"מ לאפשר שעתוק גם במהלך שנת הלימודים
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'שימוש במילונית לתלמידי חטיבת ביניים'
שימוש במילונית לתלמידי חטיבת ביניים
29/11/2016 | 14:29
1
31
מדוע אין אישור לשימוש במילונית לתלמידי חטיבת ביניים שיש להם המלצה באבחון פסיכודידקטי תודה למשיבים
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'שימוש במילונית לתלמידי חטיבת ביניים '
שימוש במילונית לתלמידי חטיבת ביניים
29/11/2016 | 18:22
110
שלום רונית
ההחלטה על אישור במילונית בחט"ב נתונה למועצה הפדגוגית. יש לזכור כי חשוב ללמד את התלמידים להעזר ולהשתמש במילון רגיל. רק במקרים נדירים בהם התלמיד מגלה קושי רב, יהיה נכון לוותר על רכישת מיומנות זו
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'ילדה כבדת שמיעה'
ילדה כבדת שמיעה
29/11/2016 | 14:31
1
30
שלום רב
אני הורה לילדה כבדת שמיעה
עברה השתלת השבלול
היא בכיתה ח׳ חינוך מיוחד
דרך אגב רק היא שומעת בכיתה וכל שאר התלמידים (6 במספר) לא שומעים
שאלתי איך זה דבר ?
נציגת מתי״א אין לה פתרון
ואומרת זה מה שיש
אודה לכם בעזרה דחופה ומהירה להצלחתה.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'ילדה כבדת שמיעה '
ילדה כבדת שמיעה
29/11/2016 | 18:23
27
שלום רב
הטיפול בתלמידים עם צרכים מיוחדים הינו באחריות אגף חינוך מיוחד. אני מציעה לך לפנות למפקחת על החינוך המיוחד של ביה"ס
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'התמודדות מערכת החינוך עם ילדי קשב וריכוז + אבחון'
התמודדות מערכת החינוך עם ילדי קשב וריכוז + אבחון
29/11/2016 | 14:33
1
40
למה משרד החינוך לא מכשיר את כל מערכת החינוך לדעת להתמודד עם ילדי קשב וריכוז? הכי קל להעיף מהכיתה ולהאשים בכל סיטואציה!!!! דבר נוסף, לא הוגן לחייב לבצע אבחון כל מספר שנים בסכום של 3000 ש"ח כדי לקבל הקלות והתאמות.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'התמודדות מערכת החינוך עם ילדי קשב וריכוז + אבחון '
התמודדות מערכת החינוך עם ילדי קשב וריכוז + אבחון
29/11/2016 | 18:24
40
שלום מורן,
משרד החינוך שואף להכשיר את כלל המורים העובדים במערכת ע"מ שיקבלו כלים מתאימים לסייע ולקדם את התלמידים בכלל והתלמידים הסובלים מהפרעת קשב בפרט.
אין הנחיה לחייב אבחון כל מספר שנים אלא רק במעברים או כאשר עולה צורך
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'רטלין'
רטלין
29/11/2016 | 14:40
1
44
אני לא מעוניינת לתת לילדה שלי רטלין.
הבנתי שיש לזה השפעה שלילית רבה. מהם התחליפים הממומלצים שקיימים כיום בשוק?
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'רטלין '
רטלין
29/11/2016 | 18:25
45
שלום שושי,
אני ממליצה להתייעץ עם רופא בעניין
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'איבחון בגיל מאוחר'
איבחון בגיל מאוחר
29/11/2016 | 14:43
1
48
הכוונה לשנות ה 20 המאוחרת-  תלמידים באוניברסיטה. מהי הפרוצדורה?
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'איבחון בגיל מאוחר '
איבחון בגיל מאוחר
29/11/2016 | 18:26
42
זו אותה הפרוצדורה אולם בטרם תפני למאבחן ממליצה לבדוק עם המוסד בו את לומדת/ תלמדי
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'סימנים מקדימים'
סימנים מקדימים
29/11/2016 | 14:45
1
60
האם אפשר לאבחן שילד סובל מליקוי למידה מסוים עוד לפני שניגש לכיתה א'?
אני חושבת שאבחנה מוקדמת מונעת המון סבל מיותר ותסכול מהילד. אשמח לדעת לאילו סימנים כדאי לשים לב בתור הורה...
 
תודה
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'סימנים מקדימים '
סימנים מקדימים
29/11/2016 | 18:28
48
כפי שציינתי בתשובתי לעיל, לקות למידה ניתן לאבחן רק כאשר מתחיל תהליך הלמידה של מיומנויות היסוד- קריאה, כתיבה וחשבון.
אני ממליצה להיות ערנית ולהיות בקשר עם המורה/ים בביה"ס ולבדוק האם עולה קושי ברכישת הקריאה? ראם יש בעיות בשיעור חשבון וכו'. במידה ועולים קשיים, אין הדבר מצביע בהכרח על לקות למידה אלא יש, בשלב ראשון לנסות ולסייע לו ע"י הוראה מותאמת.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'ליקוי למידה'
ליקוי למידה
29/11/2016 | 14:46
1
37
רציתי לדעת האם מדובר במשהו תורשתי....
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'ליקוי למידה '
ליקוי למידה
29/11/2016 | 18:30
33
כן, ללקות למידה והפרעת קשב יש מרכיב תורשתי
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'ברוכים הבאים!!'
ברוכים הבאים!!
29/11/2016 | 17:04
34
שלום לכולם וברוכים הבאים לפורום,
אגף לקויות למידה כאן בשעתיים הקרובות וישמח להשיב על שאלותיכם,
כולכם מוזמנים לשאול.
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'שלום לך דני'
שלום לך דני
29/11/2016 | 17:55
1
35
בתי בגן חובה. 
לא אוהבת לצייר ולעשות עבודות בגן.
בבית דווקא אוהבת לצייר ולעשות עבודות, אבל גם, לא לזמן ממושך.
היא לא אוהבת לשבת על מספרים ואותיות (חומרים לימודיים)
אני תוהה אם זו בעיה. ואם כן, איך אפשר לדעת שזו בעיה? 
יש פתרונות אחרים לגרום לה "לאהוב" חומרים לימודיים כאלו ואחרים?
ובאיזה שלב כדאי לפנות לעזרה? לא רוצה שבכיתה א יהיה לה יותר קשה מכולם בגלל שלא הכינה את עצמה לחומרים כאלו. 
תודה רבה, חני 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תשובה לשאלה: בתי בגן חובה ולא אוהבת לצייר'
תשובה לשאלה: בתי בגן חובה ולא אוהבת לצייר
29/11/2016 | 18:58
40
חן שלום,
 
ערנותך למתרחש סביב הלמידה של בתך ברוכה וחשובה מאוד.
כדאי להמשיך לעקוב אחר המתרחש ולדלות מידע נוסף.
 
כמובן לא הייתי ממהרת להצביע על בעיה. צריך לזכור שיש שונות בהתפתחות הקוגניטיבית כמו גם הרגשית והמוכנות ללמידה  אצל כל ילד וילד.
 
העובדה שבבית היא כן משתפת פעולה מעודדת בהחלט. לגבי מידת הקשב כדאי לנסות להאריך את זמן הפעילות ע"י חיזוקים חיוביים.
אני מניחה שלגננת יש הצעות ו
רעיונות נוספות, מומלץ לקבוע שיחה עימה ועם יועצת החינוכית של הגן.
 
בהתאם לממצאים תקבלו החלטה על ההמשך.
 
בהצלחה.
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'היי'
היי
29/11/2016 | 17:57
2
28
רציתי לדעת מהן ההשפעות השליליות של הריטלין. 
זה נראה כאילו נותנים אותו חופשי לכל מי שמבקש וזה קצת מטריד.
מצד אחר לא רוצה להיות האימא שלא מוכנה להביא כי יש לזה גם המון יתרונות.
אשמח להסבר על היתרונות והחסרונות של הריטלין. 
(מדובר על בני בן ה10)
 
תודה לך 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'רציתי לדעת מהן ההשפעות השליליות של הריטלין. '
רציתי לדעת מהן ההשפעות השליליות של הריטלין.
29/11/2016 | 18:45
44
שלום סיון,
אני שמחה שאת מגלה עירנות וחשיבה בכל הנוגע לטיפולך בבתך.
כפי שכבר כתבת, אכן בטיפול התרופתי יש יתרונות, וייתכן שגם חסרונות.
תמיד מומלץ לשקול נזק אל מול תועלת.
הנכון ביותר, ואף חיוני ונחוץ, לערוך היוועצות עם הרופא שאבחן אותה ולהיות במעקב.
מאחלת לך בהצלחה רבה.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'מה שטוב בריטלין'
מה שטוב בריטלין
01/12/2016 | 00:07
22
הוא שתופעות הלוואי שלו מסתלקות ברגע שמפסיקים. (יחד עם זאת חשוב לפעמים להמתין (תוך התייעצות עם הרופא) כי יש תופעות לוואי שחולפות אחרי תקופה קצרה של שימוש).
כלומר ניתן לנסות מינון מסוים (בהמלצת פסיכיאטר), לבחון האם יש שינויים שאינם חולפים תוך זמן קצר בהרגשה או בהתנהגות שלו, ואם הם חיוביים או שליליים או גם וגם, ובהתאם, הרופא ימליץ על שינוי מינון או לעבור לתרופה אחרת מאותה משפחה או להפסיק. פשוט מנסים ומתייעצים. באם רואים שזה מזיק יותר מאשר עוזר - אפשר להפסיק.
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'שמחנו להיות אתכם'
שמחנו להיות אתכם
29/11/2016 | 19:03
1
40
שלום רב,
הפורום נסגר בשעה זו, שמחנו להתארח בפורום.
במידה וישנן שאלות נוספות נשמח לענות עליהן בהמשך הערב או מחר.
תודה לכולם.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'תודה על זמנכם '
תודה על זמנכם
30/11/2016 | 14:02
16
שמחנו לארח אתכם.
שימו לב שיש שאלות המשך/השלמה. נודה לטיפולכם
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'אומנות'
אומנות
29/11/2016 | 18:56
32
שלום למדתי בכיתה ליקוי למידה והייתי אמורה לעבור בכיתה י לכיתה רגילה והייתי משולבת בכיתה רגילה אך בגלל אומנות השאירו אותי בכיתה ואז נלחמתי מול כל הבית ספר לכיתה רגילה ונתנו לי למה נתנו לי דווקא להשאר בכיתה קטנה דווקא בגלל אומנות?
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'הקלות בלימודים ו/או מבחנים'
הקלות בלימודים ו/או מבחנים
29/11/2016 | 18:34
43
שלום,
יש לי ילד עם בעיות קשב וריכוז והיפראקטיביות מטופל ע"י ריטלין שעלה השנה לכיתה ז'.
רציתי לדעת האם הוא זכאי להקלות ובמידה וכן, מה עליי לעשות כדי להשיג לו.
בנוסף אשמח לדעת אילו סוגי הקלות יש שיכולות לעזור לו בשנים הבאות.
תודה ☺
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'כיתה י והכנה לבגרויות'
כיתה י והכנה לבגרויות
29/11/2016 | 17:48
41
שלום,
אמא לילדה בכיתה י' עם קשב וריכוז מאובחנת כלקוית למידה מהיסודי עם אבחון מעודכן מהקיץ שלפני כיתה ז' שנעשה כהכנה לבגרויות.
בשל שינוי השיטה במשרד החינוך הילדה נאלצת לעבור השנה מסכת של בחינות כפולות. אותה בחינה במקצוע מסוים פעמיים עם התאמות וללא על מנת להוכיח את הצורך שלה בהתאמות כגון הקראה ו/ תשובה בעל פה.
מעבר לקושי של לעבור את אותה בחינה פעמיים היא חווה כשלון וזה קושי גדול מבחינת ביטחון עצמי שבין כה מעורער בשל לקויות וקושי.
כאילו צריך לבנות לה "תיק" שיוכיח שהיא לקוית למידה למרות שהיא מאובחנת ככזו.
האבסורד הוא שבשל שינוי שיטת הבגריוית, רוב מקצועות רבי מלל שם היא צריכה את ההקראה ובחינה בעל פה נעשים בכיתה י"א והשנה אין לה כמעט בחינות בתחומים אלו. החשש שהיא לא תקבל את ההתאמה לה כה זקוקה בשנה הקריטית של הבגרויות בכיתה י"א מפחידה אותה מעכשיו.
עוד יותר מגוחך שרק אחרי שנה של חוויות של כשלון בניסיון להוכיח למשרד החינוך שהיא באמת לקוית למידה הציון שנכנס לה לצעודה יהיה הציון הנמוך מבין השניים ורק לאחר שהועדה תאשר לה את ההכרה, אז יתקנו לה את הציון לגבוה יותר של המבחן לאחר התאמות.
זה גם כולל אנגלית, שלמרות הקושי ברכישת שפות ובעידוד התכנית של משרד החינוך היא בחמש יחידות אך בגלל זה לא זכאית להתאמות שלהן זקוקה במקצוע.
חכמי חלם ממש.
אנחנו זקוקים לעזרה אמיתית
אנא צרו קשר
קרן
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'מילונית כיתה ח'
מילונית כיתה ח
27/11/2016 | 17:48
2
100
הי לבני בכיתה ח' חטיבת ביניים החליטו שלא מרשים להם שימוש במילונית. בתיכון כן ניתן שימוש במילונית. מה ההנחיות לשימוש מילונית. כמובן שבאבחון יש המלצה למילונית. תודה
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'מילונית'
מילונית
28/11/2016 | 02:00
51
יש לו אבחון מסוים? אצלנו מרשים
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'קבלת ההמלצות לדרכי התאמות בדרכי ההבחנות'
קבלת ההמלצות לדרכי התאמות בדרכי ההבחנות
06/12/2016 | 15:19
14
הן בסמכות הבלעדית של בית הספר. לא ניתן להכריח אותם לקיים המלצות שעלו באבחון. במבחני הבגרות זה יותר פשוט (בייחוד בהתאמות פשוטות כמו מילונית). יכול להיות שיותר חשוב לבית הספר לפתח את יכולת השימוש במילון מודפס על פני קבלת ציונים גבוהים
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'גלגלת העכבר'
גלגלת העכבר
27/11/2016 | 18:10
82
שלום,
במחשבי WIN7 ואקספלורר 11. משתמש בעכבר מיקרוסופט אלחוטי.
הגלגלת בכוונת להעביר שורב בכל "קפיצונת" של הגלגל.
למרות זאת באקספלורר כל קפיצונת בגלגלת מעביר שלושת רבעי מסך במכה.
האם ואיך ניתן להסדיר זאת כך שהמסך יתגלגל באיטיות ולא בקפיצה גדולה?
תודה על עזרתכם.
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'הארכת זמן במבחנים לנערה עם לקויות למידה'
הארכת זמן במבחנים לנערה עם לקויות למידה
24/11/2016 | 16:38
1
167
דני שלום
בתי בת 16 תלמידת כיתה י מאובחנת עם הפרעת קשב וריכוז .
בעקבות האיבחון התגלה שהיא עם הפרעת קצב כלומר איטית מאוד בהתאמה לנורמה.אי לכך היא קיבלה תוספת זמן חריגה של 33 אחוז כאשר היא נבחנת
גם תוספת זמן זו אינה מספיקה לה לצערה ולצערנו הוריה.התסכול הרב שהיא חווה עקב פער של חומר שהיא יודעת אותו,אך מפאת האיטיות המובנית שלה לא יכול לבוא לידי ביטוי במבחן.וכך קורה שהרבה פעמים הציון שהיא מקבלת לא משקף את יכולותיה כי היא לא מספיקה לענות על כל חומר המבחן.שאלתי אלייך האם במקרים חריגים ישנה הקצאה של תוספת זמן מעבר ל33 אחוז?אני שואלת לגביי בחינות הבגרות שהן מעבר לפינה.
תודה רבה 
 
הורים למתבגרים >>
לצפיה ב-'במבחני הבגרות, הארכת הזמן היא אך ורק 25%.'
במבחני הבגרות, הארכת הזמן היא אך ורק 25%.
30/11/2016 | 17:26
37
אין התאמה שנותנת יותר או פחות מזה
 
 
הורים למתבגרים >>

הודעות אחרונות

04:11 | 14.07.19 חקר הברק ממזרח
21:14 | 13.07.19 דיברגנט
11:49 | 02.07.19 חובטת שטיחים
11:17 | 28.06.19 אורחים בפורום
20:05 | 25.06.19 אורחים בפורום
23:22 | 23.05.19 אורחים בפורום
13:50 | 21.05.19 אורחים בפורום
11:07 | 12.05.19 אורחים בפורום
17:46 | 29.04.19 אורחים בפורום
13:18 | 29.04.19 אורחים בפורום
10:39 | 24.04.19 אורחים בפורום
23:15 | 16.04.19 אורחים בפורום
07:52 | 26.03.19 אורחים בפורום
00:16 | 26.03.19 אורחים בפורום
16:07 | 21.03.19 אנה חדשה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ