בן 14 בגיל ההתבגרות

מירי,

New member
ברור, לא צריך להסתובב בלילה, מקסימום לעבור לחדר של החברים.

 
תודה על השיתוף

אמנם לא אני שאלתי את השאלה המקורית, אבל זה חשוב לי לשמוע כל מיני נקודות מבט של סיפורי התבגרות שונים
 
בן 14 בגיל ההתבגרות


שלום, כותבת כאן לראשונה לדעתי.
יש לי ילד בן 14. כבר שנה הוא מסתובב עם חברה ממוצה אטיופי. חבורה של 7 בנים כאשר הוא היחיד ממוצא אשכנזי (אנחנו עולים מברה"מ, הוא נולד כאן). ילד שבבית ספר יסודי היה בסדר, שיתף אותנו בהכל (לא תלמיד הכי טוב אמנם אבל היו מורים שאהבו אותו), כאשר עבר לתיכון (אצלנו זה מכתה ז') השתנה מאוד. התחיל להסתיר דברים, עם מי מסתובב איפה מסתובב במה עוסק. לא רוצה להכיר לי את החברים שלו. אין לי בעיה שהחברים שלו ממוצא אטיופי, יש לי בעיה שרוב הילדים האלה ממשפחות ממש לא טובות. משפחות שבכלל לא דואגות לילדים שלהם. ביום חול הם מסתובבים בפארקים עד שעות הלילה הקטנות. אני מצידי דורשת שיגיע הביתה ב- 9.30 ואנחנו רבים כל הזמן בגלל זה. אני מסבירה לו שאני דואגת לו ושאין לו מה לעשות בפארק בלילה. הוא התחיל לעשן לפני שנה. בהתחלה לא ידענו, עכשיו אנחנו יודעים, אך לא ברור לי מה אני יכולה לעשות עם זה. לאחרונה נודה לי גם שחלק מהילדים בחבורה הזאת מעשן סמים. אני מאוד חוששת מכך שגם הוא ינסה, אם עדיין לא ניסה. אני משוחחת איתו כל הזמן, מביאה בפניו את הדאגות שלי, על כך שהוא מבלה עם ילדים לא טובים, ילדים שיכולים להכניס אותו לצרות, כאשר יש כל כך הרבא ילדים חיוביים מסביב הוא בוחר דווקא אותם. לזה הוא עונה לי שמשעמם לו עם ילדים אלה, כי הם כל הזמן בטלפון ועם החברים שלו האם כל הזמן מסתובבים ומדברים. לאחרונה התחיל לבקש שאעביר אותו לפנימיית עיינות, שם לומד חבר שלו, גם ילד ממוצא אטיופי, אך ילד טוב יחסית, אני מכירה את ההורים שלו ואני יודעת שהם דואגים לו ומשתדלים להיות כמונות עם יד על הדופק. אני חוששת מהחופש שהוא יקבל בפנימייה, אין הרי שם השגחה של 24/7 ואם הוא יחפש צרות וילדים "שלא משעמם איתם", הוא ימצא אותם. מצד שני, גם כאשר הוא בבית, אני בדרך כלל לא יודעת היכן הוא מסתובב ועם מי. הוא לא מעוניין בשום פעילות (צופים, שחיה, טניס, כדורגל וכו'). מה שמשך אותו בפנימייה הזאת, מלבד החבר, זה שיש להם חוג די ג'יי והוא כבר כמה שבועות חולם על כך.
אני בהתלבטות. פנינו גם לטרפיסטית שעובד עם נוער בעייתי והיו לנו איתה כמה מפגשים. גם היום תהיה פגישה עם פסיכולוג שעובד עם נוער והורים שלהם. בסופו של דבר ההחלטה על פנימייה תהיה שלנו, אך רציתי לשמוע אולי אם למישהו יש סיפור הצלחה. כאשר ילד היה בעייתי והתיישר כאשר עבר לפנימייה.

תודה ומצטערת על טעויות והרבא אותיות
 

adif11

New member
דבר ראשון קבלי


אין לי נסיון עם פנימיות אבל אם הילד כל כך מעונין לעבור לפנימיה וגם יש לו שם חבר שהוא ילד טוב שיכול להשפיע על בנך לטובה, למה לא לשקול להרחיק אותו מהחברה הלא טובה, להתרשמותך, שהוא מסתובב בה היום . אפשר לקבוע פגישה בפנימיה, ללכת להתרשם, לבקש חוות דעת על המקום מהורי החבר (אמרת שזו משפחה אכפתית , מן הסתם ידברו איתך ויחלקו איתך את נסיונם) לדבר בפנימיה עם ההנהלה ועם הצוות ולברר איך ההתנהלות שם.
שיהיה בהצלחה.
 
היי. מצטרפת להמלצה לדבר עם הורי החבר.

לפי מה שאת מתארת. נראה שישמחו לדבר אתכם. סה״ כ אני רואה שאתם הלכתם לייעוץ אצל אנשים מחוץ למשפחה שיוכלו לתת לכם נקודת מבט אובייקטיבית על הילד. יש מצב שתגדירו את שנת הלימודים הזו בפנימייה כשנת נסיון? כך תוכלו לשקול את המשך הדרך בשנה הבאה. יש עידכונים?
 
נשמע לי רעיון טוב

תראי, לפי מה שאת מתארת - יותר גרוע ממה שהמצב עכשו, קשה להיות.
התחיל לעשן בגיל 13? מסתובב ברחובות בלילות?

לדעתי - כדאי שתסעו לבקר בפנימיה הזאת, ותתרשמי.
 

michal@gal

Active member
מנהל
מכירה סיפור הצלחה

ילד שלא מצא את עצמו, כמעט לא למד, עד שפתאום, לקראת כיתה ט, ביקש ללכת לפנימייה.
היה לא קל לאמא שלו אבל קיבלה את העניין.
היו לו שנתיים מצויינות. ההשגחה בפנימייה די צמודה. יש עזרה בלימודים, פעילויות גם אחרי הצהריים ופעם בחודש הייתה שבת סגורה לפעילויות חברתיות.
&nbsp
אחרי שנתיים מיצה, חזר הבייתה, נכנס לביה"ס והוא משקיע בלימודים ומנצל את הפוטנציאל.
 

ויקה1222

New member
קודם כל קבלי חיבוק

נשמע ממש קשה. פנימיה או לא פנימיה, הייתי עושה הכל כדי להרחיק אותו מהחברים האלה ואולי כדאי לארגן לו יעוץ, אימון אישי, כל דבר. אולי לעניין אותו באיזה ספורט אתגרי, משהו שיתפוס אותו.
חוץ מזה, תבקשי דחוף שההודעה תהיה לא לציטוט כי אני כבר רואה את הנהלת תפוז שמה אותה בשמחה בשער הראשי ואז תתחילי לקבל תגובות הזויות לגמרי מאבירי הפוליטיקלי קורקט.
 

מירי,

New member
גדול גדול

בתור בוגרת פנימיה אמא לבן שנמצא בפנימיה שנה שלישי (פנימיה שנייה)- לא!
אם הילד חושק בקורס די ג'י הייתי מוצאת חוג כזה ליד הבית.
&nbsp
 
למעלה