מה עובר לכם בראש למראה מערכת השעות של הילד?

fannyd

New member
מה עובר לכם בראש למראה מערכת השעות של הילד?

אצלנו, כיתה ט', הרבה מקום למתמטיקה ואנגלית. ומה עם היתר? בדוחק, אם בכלל. צועדים לקראת בורות עצומה.
 
ממש לא. כמה שעות מתטיקה יש אצלכם?

למראה מערכת השעות מה שעובר לי בראש זה שזה המון חוברות לסחוב.
 

3תיתי

New member
לא התרשמתי כך, כשהבת היתה ב-ט'

ומערכת השעות בי"א מאד מאד עמוסה. מסיימים ללמוד בחלק מהימים ב-7 בערב. בהחלט לא חושבת שיש בורות. מה שכן, אני חושבת שפירון היה פיגוע רב נפגעים (עם יחצ"נים מעולים). הוא הגביל את מס' המקצועות, בהם ניתן לעשות בגרות 5 יח'. מי שלא מסוגל לכך, באמת עדיף שלא יעשה. אבל מי שכן? מדוע להגביל מראש? או לפחות לאפשר לבחור בשלושה הטובים ביותר. ככה בונים תלמידים רחבי השכלה, אם כבר. כך יוצא, שמרוב "בורות" לומדים מקצועות מורחבים, ללא נקודות זכות, בתקוה שמישהו יתקן את הנזק הפירוני.

מה שעוד משעשע, וגם קשור לאותו שר, המכונה ע"י עירית לינור "שר החינוך הגרוע בתולדות המדינה" ובצדק, זה הכורח לקחת מקצועות מדעיים להרחבת הידע הכללי. אין לי בעיה עם זה שיורחב הידע הכללי! אבל להחליט שמי שלא לומד במגמת המדעים, הוא זה שזקוק להרחבת הידע הכללי?

יוצא שהבת, שלומדת מוסיקה מורחבת אבל גם ביולוגיה מורחבת, ומגישה עבודת גמר במדעים, נדרשת בחובה ללמוד "מקצוע להרחבת הדעת". זה ממש לא אסון. ובשמחה היא תלמד מדעי המח. רק משעשע אותי לדעת, איך נקבע, מיהו התלמיד צר הדעת, שזקוק להרחבה...

ואם כבר לקטר על פירון הנ"ל, שמנע בקביעתו המטוXXמת את היכולת לגשת לבגרות בכיתה ט'. הילדה ניגשה, עשתה בגרות בתולדות המוסיקה וזה לא מוכר לה, בגלל שהיתה בט'. למה? לפירון ולממשיכי דרכו פתרונים. ואני מקווה שלילדיהם של היחצ"נים המאד מוצלחים של המפגע הנ"ל, יהיו הזדמנויות להתקל בנזקיו גם הם. למה שנסבול לבד?
 

לאונידס

Active member
למה? יש המון לימודי דת, אנחנו מסודרים

יש תהליך בו מאחדים לנו את הכימיה הפיסיקה והביולוגיה ל"מדעים" כך שמכשירים הורדת מספר השעות.
אך אפשר ללמוד ביולוגיה בלי לדעת כימיה? איך אפשר ללמוד כימיה בלי לדעת פיסיקה? איך אפשר לדעת פיסיקה בלי ללמוד מתמטיקה?
איך תלמידים מסיימים תיכון במגמה ביולוגית 5 יחידות עם 3 יח' מתמטיקה ו 0 יחידות בכימיה ופיסיקה?
&nbsp
מצד שני מפצלים את לימודי הדת, יש תנ"ך ומורשת ישראל ומחשבת ישראל שמאוד הייתי רוצה שהילדים שלי ילמדו אבל אלו בסך הכל שמות יצירתיים ללימוד זרם דת מאוד מסויים של היהדות.
&nbsp
וכמובן חסרים לי המון אומנות הסטוריה אזרחות ספרות ושאר מקצועות מרחיבי דעת שאדם צריך ללמוד.
&nbsp
מילא, אף פעם לא בניתי על זה שהילדים שלי ילמדו הרבה בבית הספר והמטלה הזו היא עלי.
 

fannyd

New member
אצלנו לאנגלית מקדישים יותר מאשר ללשון וספרות גם יחד

בשנה שמקבלים תעודות זהות אין לימודי אזרחות וחס מלהזכיר מידענות, תקשורת, מחשבים, כל זה כשהתלמידים מבלים המון זמן מול המסכים.
 

לאונידס

Active member
את מכירה את הסיפור על האיש שהיה לו כלב ממש חכם?

הכלב היה משחק איתו שח, בבוקר היה רץ למכולת עם הכסף להביא לחמניות,
כלב מאוד מאוד חכם.
שאלו את האיש מה הסוד, איך הצליח ללמד את הכלב את כל הדברים הנפלאים האלה.
ענה האיש: "קודם כל צריך לדעת קצת יותר מהכלב".
&nbsp
אני לא רואה איך בית הספר ילמד את התלמידים מידענות תקשורת ומיחשוב כי קודם כל צריך לדעת קצת יותר מהכלב.
&nbsp
אגב אם התוצאה של לימודי האזרחות היא קבוצה מאוד גדולה של אזרחים שחושבים שדמוקרטיה אומרת שכל החלטת רוב היא קבילה, גם אם היא פוגעת בשוויון מול אזרחים אחרים, גם אם היא פוגעת בזכויות מינימום בסיסיות,
אז צריך לבטל את לימודי האזרחות הקיימים, ובאותה הזדמנות את לימודי השואה, כולל המסע לפולין, כי כנראה לא למדנו הרבה.
 

מחשבות

New member
כשאני רוצה להגיב לפוסט כמו שכתבת, רצים לי דברים רבים

בראש ואז אני פשוט נכנע. ממה להתחיל? חשוב לדעת אגלית, אבל המקצוע החשוב ביותר הוא אזרחות.
תלמידים חושבים שהם יודעים לכתוב משהו, אבל להקליד ב-WORD ולחשוב שזה טקסט...
עכשיו נניח באמת שילמדו מחשבים. מה זה ללמוד מחשבים? הכרת המחשב? אופיס (שזה בעיני סופר חשוב)? תכנות?
מה זה מידענות (אני יודע מה זה), אבל כריית מידע נראה לי מושג הולם יותר.
סליחה שאני לא קוהרנטי כמו לאונידס, אבל ללהג כמוהו רק הוא יודע.
 

מחשבות

New member
ברור. אבל זה מה יש. מצד אחד, מושכים לכיוון דברים פרקטיים

ומצד שני בוכים על צרות עולמם. כנראה שאין פתרון פלא.
כל עוד ימשיכו ללמוד כל מקצוע בנפרד ולא באשכולות כמו, למשל, היסטוריה + גאוגרפיה + אזרחות, מה כבר ידעו ואיך עולמם יתרחב?
 

Ani15

New member
אני לא חושבת שזה קשור למערכת השעות

(שלמראיה נפרדתי מתלמיד כתה יא שלנו וקבעתי להיפגש איתו בסוף יב. היום הכי קצר שלו מסתיים בשעה שלוש).
הבורות הכללית במערכת החינוך משקפת את החברה הישראלית. אפשר להאשים את שרי החינוך בקיצוץ במערכת השעות ובהורדת היקף החומר לבגרות. אפשר להאשים את המל"ג שמעודד הגדלת מספר הנרשמים ללימודי הוראה ע"י הורדת ספי הקבלה מתחת לאפס. אבל אי אפשר להוריד אחריות מההורים שמכים מורים שדורשים עבודה "קצת מעבר" (מכים פיסית או מילולית, אני לא מזלזלת בשום סוג של אלימות) ומתמרמרים על עבודות לחופש. אי אפשר לפספס את התקשורת שמעלה על נס כוכבי ריאליטי ומזלזלת באינטלקטואלים.
 

michal@gal

Active member
מנהל
מערכת מטורפת

כיתה יב - 5 פעמים שעת אפס
9 שעות תנ"ך, 9 שעות ספרות, 9 שעות מתמטיקה - כדי שיוכלו לגשת לבחינה מועד חורף.
רוב הימים הוא מסיים ללמוד ב-5.
&nbsp
טירוף!!!
 

מחשבות

New member
הכי טירוף זה שעת אפס. בשעת אפס הנוער לא קולט

וזה מוכח מדעית. למה זה טוב?
 

לאונידס

Active member
הלואי היו לומדים תנ"ך

לא רק תנ"ך, אני חושב שטוב שיהודי ידע לקרוא דף גמרא. מוזר לי שיהודי בישראל לומד מיתולוגיה יוונית ורומית אבל הוא אפילו לא יודע שיש מיתולוגיה יהודית.
לימוד ביקורתי, לא אמוני. גם ילד יווני באתונה לומד יוונית עתיקה ואת הומרוס אבל אף אחד לא מנסה לשכנע אותו להאמין בזיאוס שיושב עם שאר האלים על האולימפוס ואת הדרך הנכונה להקריב קורבנות לאתנה.
מעטים מאוד באמת לומדים תנ"ך, רובם לומדים פולחן כמנהג היהדות האורטודוקסית.
והם גם לומדים מורשת ישראל, כשהלימוד לא מוקדש ללימוד פוליטיקה מהצד הימני הוא מוקדש ל....נכון פולחן כמנהג היהדות האורטודוקסית
ואם לומדים מחשבת ישראל אז לומדים......נכון, רובם לומדים פולחן כמנהג היהדות האורטודוקסית.

ואולי כדאי להיות בעד.
מתן עדיפות לפולחן דתי על חשבון הומניזם ומדע משלב אותנו הרבה יותר טוב במרחב המזרח תיכוני.
 

מחשבות

New member
לימוד התנ"ך הוא אכן לימודי דת ושפה זרה בכפיפה אחת.

איך היית רוצה שילמדו תנ"ך? אלה הרי מעשיות ותו לא.
 

לאונידס

Active member
תנ"ך הוא חלק מהמסורת היהודית

גם החלקים שאין להם שום סימוכין עובדתיים וגם לחלקים המאוחרים יותר שיש להם כאלה.
תנ"ל לא צריך להלמד כספר הסטוריה.
&nbsp
לדוגמה אפשר ללמוד את מעמד האישה החל מימי התנ"ך ועד ימנו.
התחיל בחטא של חוה הראשונה, המשיך כאופציהה הנאורה ביותר בסביבה הים תיכונית וגם בימי האימפריה הרומית,
התדרדר בצורה נוראית בימי הביניים כנראה בהשפעה נוצרית,
ואז בתקופת ההשכלה התרחש פיצול, חלק מהעם רוצה להמשיך את מעמד האישה מימי הביניים וחלק רוצה שוויון בהתאם לאימוץ ההומניזם.
&nbsp
אפשר ללמוד המון על התפתחות המוסר, המשפט, מוסדות השלטון וכו'.
&nbsp
גם בשילוב דת, כשלמשל בעבר המלכים והכהנים משלו מכוח אלוהים שנתן להם את השררה והיום אצל חלק מהעם כוח המנהיגים מגיע מהעם ואצל חלק אחר מהעם - אפשר לפתוח דיון.
כנ"ל לגבי שוויון זכויות. האם יש כאלה ששווים יותר כי ככה אמר אלוהים, יש מדרג בין סוגי בני האדם, או שלכולם מגיעות אותן זכויות. איך התפתח הקונספט?
&nbsp
אןתי מאוד מעניינת הסטוריה בכלל והסטוריה של העם שלי בפרט ולא כרשימה אלא כהתפתחות. אני חושב שלמידע הזה יש המון ערך.
 

מירי,

New member
אתה חושב שמישהו רוצה לאבד את מקום העבודה שלו?

המצב לא משהו בחוץ

"כי בנו בחרת ואותנו קידשת מכל העמים" ברור שיש טובים ועוד יותר טובים...
&nbsp
אצלנו בבית עושים קידוש ליל שישי כמסורת, אבל יש וטו על 'אשת חיל', כשהבן ניסה להציג את זה בפני בנות השכבה הנוכחית שלו (בנות 17~) הוא הזדעזע כשחלק אמרו לו שזה אכן מקומה של האישה, אני מנסה לחשוב איך הם יגיבו כשמורה יגיד להם שלכולם מגיעות אותן זכויות...
מאידך אני מנחשת שבין בנות השכבה הקודמת שלו יש כאלה שבכלל לא יודעות מ'זה קידוש ליל שישי (ולא! אני לא חושבת שצריך לערוך, אבל כן צריך לדעת).
 

לאונידס

Active member
ראית את "גב האומה" האחרון"

[URL]http://<iframe id="externaliframe" name="externaliframe" src="http://vod.ch10.cloudvideoplatform....lse&width=640&height=360&_=1473053422161&quot; width="640" height="360" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no"></iframe>[/URL]
אני מקווה שהלינק יעבוד, אם לא את יכולה לגגל "גב האומה" או להכנס לנענע 10 ולצפות שם.
ליאור שליין מצטט ספרי וחוברות לימוד לבתי ספר ממלכתיים (הוא אומר "חילוניים" אבל הוא טועה, זה ממלכתי) בהם דוחפים פולחן יהודי אורטודוקסי לילדי יסוד. יש שם כל מיני סיפורים כמו על פנוקיו שיושב ולומד תורה.

כרגע מערכת החינוך הממלכתית מלמדת את התלמידים שיהדות מסתכמת ברמת חיטוט באף בשבת ונישוק ספרי תורה ומזוזות.
כאילו אין שום דבר בתרבות שהתפתחה 3,000 שנה (היא ממש לא פסקה להתפתח לפני 500 שנים) חוץ מפולחן.
יש בשנים האחרונות פריחה עצומה של קבוצות לימוד של יהודים חופשיים שלומדים יהדות והלימוד ממש לא מגיע מנקודת מבט אמונית. אני חוטא מידי פעם בקבוצות האלו.

אגב אני מסביר לילדים שלי וגם לאנשים שאני פוגש מחו"ל ובחו"ל ש"אתה בחרתנו" זהו עול. גוי שממלא 7 מצוות בני נוח הוא בסדר גמור, חסיד אומות עולם. לעומת זאת כדי שיהודי יהיה בסדר גמור עליו לעמוד ברשימת מטלות ארוכה הרבה יותר.
היהודי לא טוב יותר, פשוט הוא צריך להתאמץ הרבה יותר.
לפי פילוסופיית החיים של היהודים שאני מזדהה איתה היהירות ב"אתה בחרתנו" ממש לא במקומה ומפספסת את הכוונה ב 180 מעלות.
אפשר להסכים איתי, אפשר להסכים עם הדתיים, אבל כדי להגיע להחלטה מושכלת צריך קודם כל להכיר לפחות קצת יהדות, לא רק "אתה בחרתנו" אלא גם "אתם כבני כושיים" והעיקר אולי איננו הפולחן אלא יש מהות מאחורי הדברים.
נניח למשל שהציווי על יום מנוחה בשבוע הוא על המעסיק, שאסור להעסיק גם שור וחמור ועבדים ושפחות 7 ימים בשבוע, שכולם צריכים לקבל לפחות יום מנוחה בשבוע כולל העובד הזר ושום פטנט של "הוא התנדב" לא קביל, בדיוק כמו בחוק הממלכתי של מדינת ישראל שמעסיק לא יכול להכשיר עבודה של 7 ימים בשבוע באמצעות "התנדבות" של העובדים.
ככה זה לפי של היהדות שלי ולא הבדיחה המאוד עצובה שאנחנו חווים כיום עם הרכבת.
וכדי לשמר את הבדיחה העצובה הזו צריך להחזיק את ההמונים בורים ובטוחים שהיהדות היא פולחן בלבד
 

רזאי

New member
מצאתי במערכת את המקצוע "מורשת".

ביקשתי מהילדה (כיתה ה') לדווח לי אחרי כל שיעור מה למדו בדיוק.
היום היה שיעור ראשון. הם למדו על שעוני שמש, תוכן שאין לי שום בעיה איתו. היא סיפרה שהמורה חובש כיפה, אז אני מתכוונת להמשיך ולעקוב.
 
למעלה