יש הורים שחושבים שבהגיע הילדים לגיל 17-18 הם

מבחינתי עיכוב בלימוד נהיגה הוא רק שיקול כלכלי

לא בטוחה שיש לי את סכום הכסף הנדרש ללימודים. שלא נדבר על זה שאחר כך ידיד שילם 11 אלף ש"ח עבור ביטוח לרכב! תוספת של 6000 ש"ח בשל העובדה שנוהג ברכב נהג צעיר חדש. ומה לעשות שאחרי שהילד הוציא רישיון זה קצת התעללות להגיד לו אין סיכוי שתקבל את האוטו כי אני לא יכול לשלם את הביטוח.

הבת שלי מאוד זהירה כך שאני לא דואגת מהבחינה הזאת בכלל.
 
את מפחדת יותר על האוטו מאשר על הילדים..

זה ממש עצוב ואני מרחמת על הילד שלך.

כנראה שלא ברור לך שהרבה יותר מסוכן לתת לילד עם רזומה של 20 ק"מ על הכביש אחרי שנתיים שהוא לא ראה דוושה מאשר לסכן את החתיכת פח עם הגלגלים ולתת לו לצבור ניסיון וביטחון בכביש.

גם אני - עם רכב חדש (מה זה חדש? היה עוד באחריות יצרן! כמעט כולה 3 שנים על הכביש) עשיתי תאונה... לא הייתה באשמתי אבל עדיין תאונה (משאית נכנסה בי מאחורה בזמן פקק). התחלתי לבכות את החיים שלי להורים שלי ואז אבא שלי אמר לי "תגידי מה את מפגרת?? העיקר את בסדר!! מה זה אוטו?? כולה חתיכת פח!"
אז הרכב קיבל שורה שכתוב בה שהוא עבר תאונה והיה יומיים במוסך- לביטוח זה עלה 25,000 שקלים ולנו 600 בערך.
לבריאות של הילדים שלך יש תעריף של 120,000 ש"ח? אם כן, תחכי שהערך של הרכב ירד, הוא בדר"כ יורד בחצי אחרי שנה... ואחרי זה כשהם לא זוכרים מה זה כביש תתני להם לנהוג, ועוד אחרי שנה הם אפילו לא צריכים מלווה אז בכלל קרנבל.

ובנוגע להערה של מתי שאת הוצאת רישיון- זמנים משתנים והחוקים משתנים. היום הרכב לבני ה20+ הוא חלק בלתי נפרד ומאוד משמעותי. במיוחד לאלו שנשואים ו\או עם ילדים. היום החוק אומר שמי שמוציא רישיון צריך לנהוג עם מלווה במשך חצי שנה!!! מאיפה בני 24 ומעלה ימצאו מישהו שילווה אותם באוטו לכל העיסוקים שלהם כמו עבודה וסידורים אחרים?
לא סתם נהוג להוציא בגיל 18 רישיון (היום זה אפילו פחות)- זה בגלל שבתקופה הזו הילד גר בבית וההורים הם המלווים העיקריים. בחיים שאחרי זה- כשגרים לבד- אין מי שילווה אותם.
 

חני ב

New member
ואני חייבת להוסיף משהו אישי

הבן שלי התחיל לפרוח חברתית מהרגע שהיה לו רישיון. אנו נדנדנו לו לפני גיל 17 להתחיל ללמוד והוא לא רצה. לא בער לו. לא האמנתי שיגיע הרגע שיתחיל ללמוד, הפסקנו לנג'ס לו. רק אמרתי לו שמאד כדאי שיהיה לו רשיון לפני הצבא.
כשעבר טסט, "כעס" עלינו למה לא נדנדנו לו מספיק ולמה לא הכרחנו אותו לעשות רשיון עוד קודם.
 
באמת הכי טוב להוציא לפני הצבא

אני מאמינה שבגלל זה גם מקדימים כל הזמן את הגילאים של הוצאת רישיון. נהיגה זה כישור לחיים ויפה שעה אחת קודם.
אם היא לא סומכת על הילדים עם האוטו שלא תעשה להם בכלל רישיון... אין דבר יותר מתעלל מלעשות לילד רישיון ואז להגיד לו שהוא יכול רק להסתכל עליו.
 

KmoRakefet

New member
תראי לי איפה כתבתי שהם לא ינהגו באוטו

איתנו כמלוים? תעברי על כל השרשור ותגידי לי איפה.
 
את לא רוצה שינהגו על האוטו נקודה

ולכן את נושא הליווי בכלל אין מה להעלות:
"ממש לא בא לי לתת אוטו חדש לילדים שרק מתחילים"
" העדר רשיון נהיגה הוא מוגבלות רק בעיני מי ש רגיש מוגבל ואפשר להרגיש מוגבל גם עם רשיון נהיגה."
"שהם ילמדו לנהוג כשיהיה להם כסף לקנות אוטו ולשלם עליו."

את רק דיברת על כמה יקר וחשוב לך האוטו ללא איזכור בכלל לשלום הילדים.
משתמע מדברייך שאת בכלל לא רוצה להיות זו שתעשה להם רישיון ושיעשו אחרי הצבא כשהם יוכלו לגור לבד ויקנו אוטו (כי בכל צחוק יש טיפת אמת- ראי המשפט האחרון).
את מודה בעצמך שיצאת דפוקה וקמצנית בצורה שאי אפשר להאמין ולכן את סתם מגזימה ומנפחת את נושא הרכב. מי שאין לו כסף לממן שיעורי נהיגה לא יכול לקנות אוטו חדש מהמפעל.
גם אם את תנהגי עם הילדים שלך בתור מלווה בחצי שנה הזו- נראה לך הגיוני שאחרי זה לא תתני להם את הרכב עד שהרכב יהיה ישן?
את באמת לא מבינה מה מעוות בתפיסה הזו?
 

KmoRakefet

New member
את פשוט מדהימה!!! מזל שאין כאן גיליוטינה

ושאת לא המלכה. עשית לי משפט שדה. אני מאחלת לך שלעולם לא יעשו לך את מה שעשית לי עכשיו.
 
גם אם הייתה גיליוטינה והייתי המלכה לא הייתי

עורפת לך את הראש אז הסירי דאגה מלבך.

לא עשיתי לך שום משפט שדה- הראתי לך כיצד התפיסה שלך נתפסת בעיני אחרים. פשוט אני לא נוטה לעדן את דבריי... מניסיון- כשדברים נאמרות הכי ברור וחד שיש זה יותר אפקטיבי.

בראייה שלי, אם את רוצה להתעלל בילדים שלך תעשי להם רישיון ואל תתני להם את האוטו.
אם את לא רוצה לתת להם את האוטו אל תעשי להם רישיון.

כל הדברים האלו זה דברים שכבר נאמרו לך פה (את רוצה שאני אביא לך גם ציטוטים של זה? כי כמו שאת רואה אין לי בעיית ציטוטים) אני לא מחדשת שום דבר. כמו שאמרתי- אני רק דואגת להבהיר יופי את העמדה שלי.
 

רבקה6

New member
הבן שלי מימן לבד את לימודי הנהיגה.

לקח לו שנה+ - והיום יש לו רישיון (אני מימנתי את הטסט השני...)
הרכב שלי שכור (מטעם העבודה) ואין לו ביטוח לנהגים צעירים - כך שאין בכלל ויכוח. אין רכב נקודה. יכנס לקבע...יחסוך...יקנה.
ר/
 

KmoRakefet

New member
ולא קרה כלום שלא היתה לו תקופת "התמחות"?


 

רבקה6

New member
היתה לו. לא על רכב שלנו...

שלושה חודשים נהגתי איתו על רכב אחר. היום הוא נוהג טוב מאד.
 
אני חד משמעית לא נתתי לילדים

את הרכב החדש שלי, מימנתי להם שיעורי נהיגה ודאגתי להם לרכבים יד שניה. כמובן שזה היה צ'ופר ולא מחייב. לא בא לך לתת להם רכב חדש שלך - אל תתני ושום דבר לא יקרה.
 

KmoRakefet

New member
תודה רבה. עכשיו אני מרגישה קצת פחות מכשפה


אני לא יודעת מה אני אעשה בסוף. זה תלוי בהרבה גורמים אבל הידיעה שכך או כך בסוף יהיה בסדר ושאין שחור או לבן מעודדת. בנתיים אגב, הם הפסיקו לדבר על זה בכלל.
 
אם תדאגי להם לרכב משלהם אז זה סיפור אחר

כי הנקודה היא שהם כן צריכים לנהוג ולצבור ניסיון.
אבל בשביל מישהי שמציינת כמה קשה לה לממן שיעורי נהיגה לא נשמע שיש לך את הכסף לדאוג לרכב לכל ילד כולל הוצאות ביטוח טסט טיפולים ודלק
 

KmoRakefet

New member
גדול עלי להתמודד עם אנשים שלא קוראים

ת מה שכתוב או מבינים דברים אחרת. תודה בכל מקרה
 

יעלעל

New member
רשיון נהיגה בגיל 17

קראתי רק חלק מהתגובות וקראתי גם שכתבת שחלק בעדך וחלק נגדך. אני חושבת שרוב האנשים כותבים את דעתם מתוך החיים שלהם והניסיון שלהם ואין להם כוונה לכתוב בעד מישהו או נגד מישהו.
לגבי עניין הרכב עצמו - שוב, לכל משפחה או אדם יש ערכים מחשבות ורגשות שעל פיהם הוא מגדל את ילדיו. מה שמתאים לאחד לאו דווקא מתאים לשני. בעיני, לדעתי, אני אמורה לגדל את הילד שלי ולהכין אותו לחיים. בעיני, חלק מההכנה הזאת כוללת רשיון נהיגה. מבחינתי, ילד שמגיע לגיל המתאים ומעוניין בכך, מקבל רשיון נהיגה ליום הולדתו ה 17. מתנה יקרה מאוד אבל חלק מההכנה לחיים. ומאחר ונהיגה נתפסת בעיני כחלק מההכנה לחיים אז גם תקופה הליווי בעיני חשובה מאוד. תקופה בה ההורה מלווה את הילד בנהיגה, מכוון אותו, מדריך אותו, מספק לו ביטחון וכלים לנהוג ברכב. כשאנחנו נוסעים כל המשפחה ביחד גם אני מאפשרת לילד לנהוג כי זה חלק מהבטחון שאני אמורה לתת לו. נכון, זה אולי מסכן את כולנו כי נהיגה של נהג חדש היא פחות בטוחה ויחד עם זאת, מתי ואיך הילד ילמד לנהוג? המטרה שלי היא שכשהוא ינהג לבד הוא ישתמש במה שהוא למד במהלך תקופת הליווי וינהג בביטחון ובזהירות וישוב הביתה בשלום. כן, גם האוטו ישוב הביתה בשלום. נכון שירגיז אותי אם האוטו ישרט או חמור מכך ויחד עם זאת, יותר יצער אותי אם חס וחלילה יקרה משהו לילד שלי ולכן אני מנסה להקנות לו כלים לזהירות בדרכים. אם הייתי נותנת לילד רכב חדש? תלוי. מי הילד, איך הוא נוהג לדעתי ועוד. ואגב, אני לא נותנת לילד שלי רכב גם אם הסתיימה תקופת הליווי אם אני חושבת שהוא לא נוהג מספיק בטוח. כמו שאני לא מאפשרת לו לעשות שטויות אחרות שאני יכולה למנוע. מאחר והרכב שלי, אם אני חושבת שהוא לא נוהג בטוח אני יכולה לא לאפשר לו לנהוג ברכב. אבל אם אני חושבת שהוא נוהג בטוח וזהיר, אתן לו את הרכב בתקווה שיחזור הביתה בשלום ועם רכב תקין.
בכל מקרה, שיהיה בהצלחה.
 

Apikachu L

New member
ויש הורים שלוחצים על הילדים שלהם ללמוד נהיגה

ואי אפשר לומר לא כי ההורים יעלבו...
 
למעלה