יש הורים שחושבים שבהגיע הילדים לגיל 17-18 הם

KmoRakefet

New member
תודה


 

נומלה

New member
צריך להבדיל את העיקר מהתפל

לאחר שעושים רשיון חשוב שהנהג החדש ינהג עם ליווי אם אתם לא מוכנים שהיא תנהג עם ליווי באוטו שלכם אז כדאי לדחות בכלל את ענין הרשיון. אחרת תסתיים תקופת הליווי בלי תרגול וחבל.

בענין החמות והגיסה - תמיד אפשר להציע להן לתרום את האוטו שלהן לנושא. יש סיכוי שזה ישתיק אותן.
 

KmoRakefet

New member
כן חשבתי על זה. אני לא בטוחה אבל, כמה

צליח לומר זאת בקול רגוע


תודה.
 

iris mom of two

New member
אני הורה כזה

אני חושבת שכשהם מגיעים לגיל 16, כי זה גיל הנהיגה אצלנו, הם צריכים רשיון.

רשיון זה כישור לחיים. במקום בו אנחנו חיים אי אפשר, לא קשה, אלא אי אפשר, להסתדר ללא אוטו. גישה לאוטו משחררת את הילד מתלות בהורה.

לפני גיל 17 כבר היה לבת שלי אוטו מיועד, היא השתמשה בו לנסוע לבית ספר, ולעבודה. וכן, גם לבלויים וחברים. זה לא אומר שאם היא לא היתה אחראית לא היינו לוקחים ממנה את המפתחות. אבל אף פעם לא היה צורך. הבן שלי בן 15 וחצי, ועוד חצי שנה גם לו יהיה אישור נהיגה. האוטו יעבור מהבת (שלא תצטרך אותו לכמה שנים) אליו.
 

KmoRakefet

New member
מצבך הכלכלי נדמה לי שונה משלי

יש מחשבה לקנות רכב נוסף ישן אבל זה לא ממש כלכלי. נראה מה יהיה. אצלכם גם אין ברירה. בארץ יש. לנסוע בפקקים לתל אביב או לאוניברסיטה ואח"כ לחפש מה לעשות עם האוטו ולשלם על חניה...איזה הגיון יש בזה?

כל השאלות שלי הן שאלות בוסר...נעזרתי בכם המון. אני צריכה זמן להתרגל לכל העניין הזה ומן הסתם יש לי קו אדום וקוים שעליהם אוכללהתגמש. נחייה ונראה...זה גם תלוי מה הם ירצו עד שיגיע הזמן. אצלם זה היום כלב ומחר איזה רעיון אחר.
 

אימם

New member
לנסיעות לאוניברסיטה...

עדיף רכבת. יש מנויים לכרטיסי רכבת משולבים באוטובוס "רב קו חכם"
מבחינה כלכלית זה עדיף
 

iris mom of two

New member
תראי

אמרת, עניתי. הסברתי למה.

כן , הייתי עושה הכל שלילדים שלי יהיה רשיון נהיגה, כי זה כישור לחיים. אני שמחה שההורים שלי הקשיבו לי כשהייתי בת 17 ועזרו לי להשיג רשיון. נהגתי על האוטו המשפחתי, ולא נהגתי הרבה. הוכחתי את עצמי כאחראית. אם כי היתה תאונה אחת, שלא לגמרי היתה אשמתי, ולמדתי ממנה. אגב, זו היתה התאונה היחידה שלי, עם 30 שנות נהיגה.

לתת להם את הרכב? בעיר, כמו ההורים שלי הייתי שוקלת מתי, כמה ולמה. האם הכרחי, האם הם יהיו אחראיים, באם הם לא ינהגו, מי כן ינהג והאם לא עדיף שהם ינהגו?
 

אימם

New member
אני מבינה את הפחד שלה מתאונה

יש את גורם הגיל וחוסר הניסיון על הכביש שמגביר את הסיכון.
מאידך גם נהגים מנוסים מאוד עלולים לעשות תאונה שלא באשמתם.
מצד שני אני מסכימה איתך שזה כישור לחיים...
וגם אנחנו כבוגרים צריכים לעבור את השלב/התהליך הזה של מעבר מפחד מהסיכונים לפגיעה גופנית ומנזק לרכוש לעשות סוויטש ולהבין שזה Inevitable
 

iris mom of two

New member
את חושבת שאני פתורה מהפחד?

אבל לא חיים על פחד לבדו. דווקא בגלל זה אני מעדיפה שהילדים ינהגו כמה שיותר כשאני באוטו לייעץ, ולבחון את הנהיגה שלהם.
 

אימם

New member
אני חושבת שהאישיו כאן הוא כסף

ויכולת כלכלית לממן רכב ותיקונים. הפחד הוא מהנזק הכלכלי שעלול להיגרם
 

iris mom of two

New member
מצטערת אני פוחדת יותר

מהנזק הגופני
. זה לא שיש לי כסף מיותר לתקן נזקים, אבל לזה יש ביטוח. אבל אני ממש דואגת לחיים של הילדים שלי. אחות של חברת ילדות נהרגה בתאונת דרכים כשהיינו צעירות, היא לא נהגה.

שומעים פה מדי פעם על ילדים שנהרגו בתאונות. מורה של הילדים נמצא בכיסא גלגלים כתוצאה מתאונה כשהוא היה בן 17.

דרך אגב התיקון היחיד שעיתי לרכב כתוצאה מתאונה, היה כשהאוטו ישב בחנייה חוקית ביותר, ושתי מכוניות אחרות התנגשו ואחת מהם עפה אל האוטו שלי, וגרמה נזק רציני. מאז אני מסרבת להחנות במנהטן.
 

אור2221

New member
מה לגבי עבודה?

אני אחרי שסיימתי ללמוד הייתי מעבירה שיעורים פרטיים בבתי התלמידים - בשביל זה הייתי צריכה רכב, הוצאתי רישיון תוך כדי וזה היה סיוט.
 

מירי,

New member
איך אפשר להשוות?

הצעירה שלי עצמאית וניידת, בגיל (כמעט) 10 היא בכלל לא צריכה אותנו להסעות- וזו ילדה שרוקדת 4 פעמים בשבוע, ופעם בשבוע יש לה שיעור פרטי.
הבכור ממש לא לחוץ לרישיון (הוא הגיע לגיל שאפשר להתחיל)- לכל מקום הוא מגיע עצמאית וגם הצעיר מסתדר.

בארץ בן תשחורת לא יכול להחזיק לעצמו רכב(רק ביטוח שנתי עולה לצעיר כמעט 2 משכורות מינימום) ורק שיברה מצומצמת יכולה להרשות לעצמה להחזיק רכב נוסף עבור המבגרים בבית.
 

iris mom of two

New member
שוב, לא השוויתי

אבל נשווה לעצמי, שגדלתי בשנות השבעים בישראל. ההורים שלי נתנו לי כמתנת יומולדת 17 שעורי נהיגה. עשיתי רשיון. גרתי בחיפה, כך שעצמאית הייתי מגיל 7, ולהגיע לכל מקום באוטובוס וברגל היה לא בעיה בשבילי.

הם נתנו לי את האוטו כשהייתי צריכה, עם זה גם הייתי צריכה להשתתף בלהסיע את סבתא הביתה, ולאסוף אותה. ככה היו לי שיחות מדהימות עם סבתא ז"ל. כך שמיד הוסיפו אותי לרשימת הנהגים למטלות, ולא רק לכייפים. במטלות אני הייתי בראש הרשימה.

רשיון נהיגה זה כישור לחיים, לתת לילד לנהוג כשאנחנו יושבים לידו זה אחד הדברים הכי מפחידים שיש. אבל, ככה הם לומדים. לא צריך לתת להם את האוטו כל פעם שהם מבקשים, זה זכות, לא חובה לתת להם את האוטו. אבל את הכישור הזה לתת לילדים אני חושבת שאם יש אוטו בבית, זה בהחלט חובה. סכ"ה אם יש אוטו בבית יש, סביר להניח, את היכולת הכלכלית לעזור לפחות בשעורי נהיגה.
 

KmoRakefet

New member
אמרת לעזור בשיעורי הנהיגה. לעזור...לא לממן.

אספר לך מאיפה זה בא....אבא שלי היה קמצי. אמא שלי מאז גיל 15 נלחמה בשיניים על כל גרוש כדי שיהיה לה איך לחתן אותי. יצאתי דפוקה בגישה לכסף. אתמול התלבט.י קשות האם לקנות אודם ב-90 ש"ח או ב-67. הרגשתי כמו ילדה קטנה. אם אני רוצה ארטיק בבריכה אבקש מבעלי את הזול יותר. לא תמיד אני מרגישה נח להוציא כסף. יש לי חרדה סביב זה. כמו שבבד הסברתי...הרכב הוחלף בעיתוי מעצבן. אם היתה לי ברירה לא היינו מחליפים אבל הוא הגיע לשלב שתיקון עלה רבע מערכו ועדיין הוא לא היה בסדר. החשש היה שהוא ממשיך לסחוט מאיתנו כסף. אז הוחלף וידענו שתיהיה בעייה עם זה אבל לא היתה ברירה. בעלי מסרב לקנות משומשים כי הוכח כבר מנסיוננו שרכבים משומשים שותים לא רק דלק. כן זה עניין של כסף. כן זה עניין של פחד על הילדים. כן זה עניין שהם בגרו לפני שאני בגרתי. א י מכירה את גישתך לחיים ומילותייך מלוות אותי בדרך. לפעמים אני חושבת...כן...אבל הנה הפעם איריס לא צדקה...או להיפך.

כישור לחיים כן אבל האם באמת אדם שלא נוהג הוא סוג של נכה?! לא בטוח בכלל.

הכסף וההשתתפות.....גם אני כמו רבים אחרים ששולמו עבורם כספים לקורסים. מכוני כושר וכאלה לא תמיד הלכתי. בשלב כלשהו החלטתי שכשילדיי ירצו משהו הם יצטרכו להשתתף כי זה אחר. כשאתה שמת כסף....אז יש לך מחוייבות כי הכסף שלך יקר לך. ולכן הרגלתי אותם שאם הם רוצים משהו מעבר למה שאני יכולה או חושבת שאני צריכה לתת להם הם יוסיפו.

לפני שבוע סיפרתי לאחי שחי בארה"ב שהבן רוצה פלאפון. את יודעת כמה עולה כאן אייפון? - 5000 ש"ח. זאת בערך המשכורת שלי. חמה אני צריכ לתת לילד 5000 ש"ח?!?!?!

אז הסברתי לו שאחותו קיבלה מכשיר סמארטפון ב-550 ש"ח וא י לא יכולה להלות בי יהם ושאם הוא רוצה שישלים. וזה סוכם. אז הוא שחר מכשיר כמו שלי. לא פחות טוב אז אבל של חברה אחרת והוא ישלים. וכך כנראה יהיה גם עם שיעורי הנהיגה. נשלם אבל חלק. לבי האוטו....נחייה ונראה...יש עוד זמן. תודה
 

חוה 1

New member
בחיים לא הייתי קונה לילד טלפון ב- 5000 ש"ח

ואני חושבת שילד לא צריך להסתובב עם טלפון כל כך יקר.

בכלל כל הענין שילדים דורשים משהו עושה לי חררה. בעיקרון אני חושבת שכן צריך לתת לילדים ולעזור להם עד שזה מגיע לכך שהם דורשים.
אם מתחילות דרישות אני בפרנציפ לא נותנת.
 

KmoRakefet

New member
תזכירי לי בני כמה ילדייך?

גם אני לא קונה כמו שאולי קראת.
 

KmoRakefet

New member
זה לא דרישה. הם רוצים ומביעים את רצונם. הם

א חיים בואקום. כשלחברים היה דור שלוש לשלי היה פלא פון שעלה 140 ש"ח. עם הזמן וההתקדמות הטכנולוגית הסמארטפון הופך להיות לכלי קשר בינם לבין החברים ומגיע שלב שאפילו אני...חסינת הלחץ מבינה שהגיע הזמן לעלות רמה. המחיר שנתתי הוא של פלאפון ואני רוא איך ילדות בכיתה ג מסתובבות איתם. לקטנה שלי יש פלאפון ישן שעבר אליה מהגדולה שקיבלה סמארטפון שעלה 700 לא 5000. ההוצאה הכספית שלהם החודשית על המכשיר לא עוברת את החמישים ש"ח. אז אולי בנך בן עשרים כבר קנה מכשיר לעצמו יאולי הוא קנה מכשיר דרך חברה והוא משלם הכל כלול ב-99/89 ש"ח ואנשים רבים שאני מכירה חושבים שהתוכנית הזאת מעולה
. אני משלמת וכך גם הילדים 10 אג לדקה ורק על מה שאני/הם מדברים. אז אולי לא כולם קונים טלפון בחמשת אלפים ש"ח אבל בעקיפין מממנים אותו בלי להבין בכלל כמו חמותי למשל.
 

חוה 1

New member
לילדים שלי יש סמארטפון חלק אנחנו ממנו וחלק

הם. לא קונים דרך חברות כי זה עולה כפול.
אנחנו נתנו 1000 ש"ח והם השלימו עוד 800 (זה הכי יקר שנקנה כאן).

לאמצעי יש חבילה של 25 ש"ח בחודש שכוללת הרבה אינטרנט ומעט שיחות הוא בקושי מדבר אבל משתמש המון בווטסאפ וזה לגמרי מספיק לו.
לגדולה חיילת יש חבילה של 79 ש"ח שכוללת שיחות ללא הגבלה, היא חיילת ולכן צריכה את זה.
לקטן יש תוכנית ישנה שלא משלמים דמיי מנוי אבל השיחות יקרות הוא מגיע ל חמישה ש"ח בחודש= לא מדבר.

אין שום דרישה לטלפונים יקרים יותר כי ברור להם שלא נקנה.
 
למעלה