עונת הברמצוות, חברים מהכיתה ואחריות ההורים

adif11

New member
אוי איזו תסבוכת
.

אני לא חושבת שיש לך ,או לכל אמא אחרת ,אפשרות טכנית ,להצליח להיות אחראית על שישה ילדים בני 13 שמשתתפים בארוע משפחתי.
אני מבינה את ההורים שזועמים אבל לא חושבת שאם הם היו ההורים המזמינים בארוע הזה ,הם היו מצליחים להשגיח כל הערב על אותה שישיה.
מציע לך לא לקחת ללב.
לדבר שוב עם ההורים של הילד ששתה ולהסביר ששתה שאריות מהשולחן ולא שקיבל שתיה אלכוהולית באופן יזום.
להגיד כמה את מצטערת וכו'....ולגמור בזאת את הסיפור.
 
האחריות היא שלך

הילדים היו תחת אחריותך באירוע שאת אירגנת.

אם ילדים עם בעיות התנהגות הוזמנו היית צריכה לתכנן שחלק מהם יגיע ולמצא פיתרון.
פיתרון יכול להיות להגיד להורים שלהם שיבואו גם כדי להשגיח או להזמין חברים של הבת שיוצמדו לנערים.
אם הילד שלי הולך לאירוע שאני לא מוזמנת האחריות של המבוגרים ששם לשמור עליו.

הייתי מתקשרת להורים הללו ומתנצלת.

מקווה שהרוחות ירגעו והעל יחזור לשיגרה בקרוב.
 
בעל המועדון בו הילד שלי חגג אמר שהוא מבטיח

שלא יהיה בכלל אלכוהול במועדון באותו ערב, למרות שהיו כמה מבוגרים (משפחה). אפילו לא הייתי צריכה לבקש, הוא אמר שאצלם במסיבות בר ובת מצווה לא מוכרים אלכוהול.
 

XמXלה

New member
זו לא היתה מסיבה לילדים אלא למשפחה

היו 6 חברים שלו בסך הכל
 
אצלינו בכלל לא היה אלכוהול

שביל מה? הרי גם אורחים צריכים לחזור הביתה. ברגע שהורים שותים אלכוהול אין לצפות שהילדים לא ישתו.
 
בעיני האחריות מוטלת אך ורק על הורי הנערים

אם ידוע לך כהורה שילדך מועד לפורענות, או שתמנע מלשלוח אותו לארוע משפחתי של מישהו אחר לבדו, או שתנהל עם בעל הארוע שיחה מקדימה ותברר אם בכלל מתאים לבעל הארוע להתמודד עם קשייו, או שתבוא איתו(אם יש הגבלה על מספר מוזמנים כי מדובר על אולם ארועים לא חייבים מלכתחילה להשתתף).
אני אומרת זאת כאמא לילד עם "סתם" ADD שהיתה לו בעיה להתמודד עם תסכול בעבר, וליויתי אותו לכל ארוע עד כתה ד' , כיוון שהייתי מודעת לקשייו וממש לא ציפיתי מאף אחד אחר חוץ ממני להתמודד איתם, קל וחומר הואים לילדים בני 13 עם הפרעות התנהגות שמרשים לעצמם לשלוח את ילדיהם לארוע של ילד אחר מבלי להתכונן לקראתו כראוי וליצפות מראש תרחישים שעלול להתמודד עמם, שלבעלת הארוע שאינה הורה שלו אין כל דרך לצפותם או להתמודד עמם.
 
איך אפשר בכלל לפקח על ילד שהולך ושותה

כוס של מישהו אחר?! זה כל כך מגעיל עד שרק זה מספיק בשביל להבין שלא המארחת אשמה. אם הילדים הם טיפוליים ההורים היו צריכים לדאוג להם למלווה ...למשגיח. להפיל את זה עכשיו על המארחת זה סתם ניצול.
 

רבקה6

New member
טוב...אני הולכת לייצג את הצד המאד לא מוסרי...

מה קרה? מי מת??? אז הם שתו. וילד אחד אפילו הקיא (יופי! אולי הוא ילמד שזה איכס ולא יגע במשקה בחיים!!!)
נכון שהיה צריך יותר השגחה...אבל רבאק! - הם לא היו לבד בשדה נטוש! הם שתו (איכס) במקום בו היו עוד מבוגרים שגם אם לא שמו לב לשתיה - הושיטו יד ועזרו להם. קצת פרופורציות!
כשרביב היה בן ארבע היינו בחתונה. היה בר אקטיבי. פתאום העולל מופיע זורח כולו (חיוך מאוזן לאוזן...) -"אמא תטעמי! המיץ הזה טעייייייייייייים" - הוא סחב מבחנה עם אלכוהול. אז? פירקתי את החתונה? צרחתי על הדודים? לא! נתתי לו לשתות מים (הוא בכה...המיץ יותר טעים) ועוד מים...הוא הקיא את נשמתו...הצלם צילם את הבן דוד הקטן רוקד...נופל..קם...מקיא...והיום הוא בן 12 ולא זוכר כלום. גם לא נוגע ב"מיץ"...
ר/
 

BrightEye

New member
זה מצד אחד נכון

מהצד השני, את היית שם והאחריות היתה שלך ולכן קל לך לקבל שזה לא נורא. הורים שלא היו שם זה די שוק עבורם.
אני מסכימה שהבעיה היא שהילדים התנהגו בשובבות וסקרנות, כמו שצפוי מילדים, ואי אפשר היה לצפות שהם יעשו את זה. והטיפול היה מסור ורציני.
 

Ani15

New member
גם אני לא אעשה לך חיים קלים

ואצפה ממך לקחת אחריות. אני יודעת על מסיבה אחת, שהיו צפויים בה ילדים "לא רגועים" שמינו בה את אחד הנערים הבוגרים (לא זוכרת אם זה היה אח של בעל השמחה או בן דוד שלו) להיות אחראי על שולחן הנוער ולהתריע אם קורה שם משהו לא קביל. אם מישהו היה "שם עין" עליהם סביר להניח שהיה רואה שקורה משהו עוד לפני שלב העילפון.
קרה, לא הצלחת למנוע למרות שנקטת באמצעים סבירים, קורה, קורה שעושים טעויות. מזל שלא קרה משהו חמור. תתנצלי ותקווי שבזה זה ייגמר.
 

מטילדה11

New member
האחריות היא עליך, על בעל האולם, ועל ההורים

אני לא יכולה לדמיין את הילדות שלי גונבות/לוקחות אוכל משולחן וצלחת של מישהו אחר וזר - זה ממש מגעיל.

והורים שהילדים שלהם חסרי גבולות וחינוך לא יתפלאו להתנהגות כזו.

את ו/או בעל האולם אכן יכלו לפקח או לשים מפקח (מפעיל/ מלצר/ ברמן) שיעסיק ויסתכל על הילדים.

מאחר שזה כבר נעשה עכשיו כולם יהיו יותר חכמים. וכנאמר לא בוכים על חלב (אלכוהול) שנשפך
 

XמXלה

New member
הבהרות ועדכונים

קודם כל לא היו ריקושטים אחרי האירוע מצד ההורים מלבד בשיחה טלפונית בין הילד שלי לחבר שלו הבן שלי שמע את אבא שלי ברקע צועק משהו בעניין.
בשיחה עם האמא של הילד במהלך הזמן שניסינו לאושש אותו מהשכרות, היא לא נבהלה והבינה שאנחנו דואגים לו ואפילו אמרה שזו הזדמנות טובה ללמד את הילד כמה אלכוהול זה רע.
אני לא ידעתי שהילדים יגיעו ואם הייתי יודעת הייתי מבקשת מאחד ההורים שיתלווה אליהם.
כשאני שולחת את הילד שלי לאירוע של חברים אני ממש לא מצפה שבעלי האירוע ישמרו עליו. אני שולחת אותו כי אני סומכת עליו שידע להתנהג בחברה ולא יעשה דברים שיסכנו אותו בדיוק כמו שאני שולחת אותו באוטובוס או למכולת ואני סומכת עליו שהוא ידע להפעיל שיקול דעת בכבישים ובחברה. הם נערים בני 13!! אלו ילדים שמבלים מחוץ לטווח הראייה של הוריהם על בסיס קבוע אחה"צ כשנפגשים עם חברים או הולכים לחוגים.
אולי במקרי קיצון כמו של אמא של אחד החברים שלקחה אותם לחגוג בר מצווה בירושלים כולל ביקור בהר הבית ודאגה לאבטחה, בהחלט אני מצפה ממנה לשמור על הילד שלי וגם אז הייתי מפעילה שיקול דעת אם אני סומכת עליו שידע לשמור על עצמו ועל ההתנהגות שלו למרות ההשגחה שלה.
הבן שלי נחשב כילד טוב ומחונך ומאוד אהוד על חבריו וקשריו לא נפגעו. הוא חש שקרה משהו לא תקין באירוע שלו ולכן הרגיש רע עם העניין.
הבנתי ממנו שהיועצת ביקשה ממנו פרטים על מה שקרה, כנראה דיברו עם הילדים על חומרת העניין ובזה בערך זה נגמר.
אף הורה לא התקשר אלי וביקש הסברים ואני חושבת שלא סתם לא התקשרו אלי, יש מצב שלהם גם לא נעים שהילדים שלהם התנהגו כך באירוע משפחתי.
אני יכולה להגיד לכם רק מעצמי שאם הילד שלי היה עושה דבר כזה הייתי קוברת את עצמי מבושה ומתקשרת לבעלי האירוע ומתנצלת על ההתנהגות שלו (ועשיתי את זה כבר פעם בהקשר של התנהגות - לא שכרות).
לא מסירה מעצמי אחריות, הייתי צריכה להצמיד להם מישהו כשראיתי שהגיעו (כאמור, לא צפיתי הגעה) אבל לא יכולתי להפיל את זה על אף אחד מבני משפחתי והיה מאוחר מידי להתארגן. סך הכל הם התנהגו יפה כל הערב, ברכו אותו על הבמה, רקדו איתו והילד שלי היה מאושר באדם, עד לאותה נקודה שהיתה סמוכה לסיום האירוע ורוב האורחים כבר הלכו.
היה. נגמר. למדנו לקח
 

BrightEye

New member


הכי הפריע לי כשקראתי מה הבן שלך הרגיש. היה לי חבל שזה "הכתים" לו את הארוע.
 
למעלה