חוסר האכפתיות שלו מוציא אותי מדעתי

מרוניה

New member
אם אני מבינה נכון את כוונתך,

השיטה הזאת גם מאפשרת למורה להבין איפה התלמיד טעה, לא?
כלומר, אם התלמיד מחשב הכול בראש והתוצאה לא נכונה - הלך התרגיל. (שלא לדבר על כך שהוא נחשד בהעתקה.)
אבל אם הוא מחשב על הדף וטועה באיזה חיסור טיפשי, לא מורידים לו את כל הנקודות.
לא ככה?
 

אביבקיץ

New member
נכון.אבל זה מתאים לחלק מהילדים

עבור חלק מהתלמידים - זה עוזר שייראו איפה טעו

אבל עבור תלמידים מסויימים - השיטה היא מקלות בגלגלים. ילד שמתקשה להעתיק מספרים - אין לו צ'אנס להגיע בשלום אל סוף התרגיל

הבעיה שלפעמים שוכחים שלא כולנו זהים. אני לא מבקשת הקלות, אלא רק לאפשר לתלמידים לבחור בשיטה המתאימה להם, אם היא מביאה לפתרון הנכון.
ואני לא מקטרת על מה שקורה בכיתה ז - מבינה שיש ערך בללמד ילדים שיטה חדשה, שייבדקו אם אכן עוזרת להם לפתור נכון. אבל בבגרות? בן אדם שהגיע לבגרות במתמטיקה, ועדיין לא נותנים לו לבחור באיזו שיטה הוא פותר תרגיל חיבור?
 

r i n i

New member
הוא עדיין לא מדריך (רק בן 14) אבל בדרך

זה מתחיל ב"קורס מש"צים" קורס בן שבועיים שבו מטיילים ומקבלים משימות הדרכה שונות.
בהמשך יש קורס "סיו"ן" (סיור וניווט) ואז מתמקצעים בהליכה בשטח עם ניווטי יום ולילה.
בסוף, למצליחים שמתמידים ומשקיעים ומסוגלים יש קורס "הישרדות" שבו יוצאים לחמישה ימי טיול של הליכה מצפת ועד החרמון עם כל הציוד על הגב כולל האוכל לכל הימים, כשהחניכים הם האחראים על תכנון האוכל והכנתו (הכל כמובן בפיקוח של מורים ומדריכים ותיקים).
במהלך שנות הלימודים הבאות עובדים עם מורי השל"ח ויוצאים איתם לטיולים/סיורים של הכיתות השונות.
בין לבין יש "מחנה סוכות", "מחנה חנוכה", מחנה פסח" שאלו מפגשים של יומיים עם מטלות הדרכה וטיולים.
יש גם למי שממש רוצה מפגשים דו חודשיים במרכז ההדרכה בכל מחוז ווגם שם הפעילות היא פעילות קבוצתית של הדרכות ופעילויות שונות של התנדבות בבתי ספר שונים.
הסוף של הסוף הוא שנת שירות כמדריכי של"ח בבתי ספר ועבודה עם נוער בסיכון.

הבכור היה בכמה פעולות בודדות
מס' 2 עשה את כל המסלול עד הסוף כולל שנת שירות
הקטון רוצה ללכת בדרכם

וכן, אני גאה בהם מאד, זה נותן להם כל כך הרבה ומצד שני הנתינה וההתנדבות היא חלק מהחיים בבית.
 
למעלה