שלום ילדים, היום נלמד על תולדות הפורנו

BrightEye

New member
שלום ילדים, היום נלמד על תולדות הפורנו

לאור כל מיני שאלות שלדיון שעלו כאן בתקופה האחרונה-

תלמידים מסביב לעולם עוד לא הספיקו להירגע מהיוזמה הצרפתית לביטול שיעורי הבית (מסתבר שהיה גם דבר כזה
), והנה צצה יוזמה חדשה להתקנא בה: המלצה של ארגון המורים הלאומי בבריטניה לערוך לילדים מגיל עשר ומעלה שיעורים על פורנוגרפיה, במסגרת תוכנית הלימודים הרשמית במדינה. ההמלצה מגיעה לאחר לא מעט מחקרים בנושא המראים כי חשיפתם של ילדים בגיל זה לפורנוגרפיה, בגלל הגישה המיידית והקלה במחשב, עצומה, ובמקום לטמון את הראש בחול יש לתת על כך את הדעת ולתת להם כלים להתמודד עם הרושם המוטעה שהם מקבלים. בעקבות הצפייה.
איך באים ילדים לעולם? כבר לא רלוונטי
"מורי בית הספר היסודי צריכים להגיב לעובדה שילדים רבים משיגים את מרבית הידע המיני שלהם מהאינטרנט", כך נמסר מהארגון. "החומר הנלמד בשיעורי החינוך המיני הקיימים אינו מעודכן, ולא יכול להתמודד עם העולם שבו אנו חיים היום, ובו גדלים הילדים, עולם בו הכל חשוף ופרוץ, והגישה קלה כל כך".
ומה בארץ? כל בית ספר מחליט האם להסביר את הנושא במסגרת שיעור חינוך מיני

הזכיר לי שמורה שאלה בכיתה של הבן מה זה פורנוגרפיה? (אם אני לא טועה זה היה בגלל המשפט "פורנוגרפיה היא ענין של גאוגרפיה")
הבן שלי קצת ילדותי ותמים בנושא הזה, באמת לא נכנס לנושאים כאלה, אז הוא רק ניחש (לעצמו בשקט).
(ואיך אני יודעת, כי הוא מיד התקשר לדווח לי על הסיפור בהפסקה...
)
שאלתי אותו "מה הילדים בכיתה ענו"? אז הוא אמר ש"ציחקקו"...
 
גברתי, בבקשה תפרטי את התשובה. לא יפה

להשאיר במתח. ולשאלתך: אני חושבת שטוב שיש התייחסות לכך מצד המורים. השאלה מה התלמידים יקלטו מזה. אני חושבת שזה נושא שטוב שגם ההורים יחנכו את ילדיהם איך להתייחס אליו.
 

BrightEye

New member
זה היה בענין של יחסיות וגאוגרפיה

איך מתייחסים לנושא של "אי לבוש בגדים" במקומות שונים.
וזו שאלה טובה (שלא עלתה) של מורכבות הענין, שהנה בשעור הזה התייחסו רק לנושא ה"אי בגדים", כשפורנוגרפיה מתייחסת גם לפעילות מינית בהקשר של "אי בגדים"...
 

simad1

New member
אני חושבת שהאמרה

אם אינך יכול להלחם בהם, הצטרף אליהם תתאים כאן
נכון שבאידיאל עדיף היה שלא תהיה כזו נגישות לילדים, כל שכן לטמון את הראש בחול
ולומר לא ראינו לא שמענו. עדיף להתעמת מול המציאות הקיימת בה ילדים סקרנים
מאד, טכנולוגיים מאוד וגם המסרים סביבם מאוד אינטנסיביים בכל הקשור למיניות.
אני בעד להסביר, אגב עשו את זה בכיתה של בתי בת ה-12. ממש הפנו אליהם
שאלות נוקבות שכאלה. אצלנו בבית מתנהל שיחת פתוח וליברלי, חשוב שהילדים
יבינו מה קורה בחיים האמיתיים ושהמסרים שהם סופגים מהסביבה לא תמיד ביחס
למציאות. חשוב בעיניי לשוחח ולגלות פתיחות בעניין.
 

מרוניה

New member
אין ספק שבעולם של ימינו חייבים להסביר לילדים

מה זאת פורנוגרפיה ואיך צריך להתייחס אליה. אין מה לעשות, הם נחשפים לכך בגיל צעיר. לא כמו פעם, כשהפורנוגרפיה היתה קבורה באיזשהם ירחונים נידחים.
 
על פורנוגרפיה וגיאוגרפיה

אני חושבת שצריך שבתי הספר יעסקו בלימודי גיאוגרפיה.

שישאירו להורים לחנך את הילדים גם בנושא ההתייחסות לפורנוגרפיה.

ההתנגדות שלי לכך שבתי ספר יעסקו בחינוך פורנוגרפי (נשמע נורא) או מיני

בדיוק כמו שאני לא רוצה שהם יעסקו בחינוך ערכי ,סמים, שתיה, תאונות, יחס למיעוטים וכן הלאה.

ולמה?

כי אני חושבת שנוצר בלבול לא נכון ולא בריא בין תפקיד ההורה לתפקיד המורה.
כי אני חושבת שהם עד כה מקבלים בקושי ציון עובר, בנושא ההוראה ,אז שיתמקדו בה
כי חינוך תמיד מערב את תפיסות העולם ,הגישה או של המורה הפרטית או של מערכת החינוך(שר החינוך,מורשתו וצוות המפקחים שלו)
לא רוצה שאלי ישי או ליברמן (בתיאוריה) יהיו זה שאחראי על העברת מסרים כאלו ואחרים לילדיי.

האם צריך להתמודד עם פורנו בחינוך? ברור שכן!
אבל ההורים ולא המורים.
 

אור2221

New member
אבל אין ברירה

בכיתה יש ילד הומו, וצוחקים עליו/מתעללים בו - אז ביה"ס לא אמור לנסות להעביר בכיתה סדנאות בקשר עם קבלת השונה באופן כללי (ויחס ללהטב"ים באופן ספציפי)? ללא חינוך של ביה"ס בנושא הזה, איך תנסי להכחיד התנהגות כזו בכיתה?

תמונות של נערה חצי ערומה ושיכורה כלוט מסתובבות בביה"ס - והביה"ס אמור לא להגיב?

תסבירי לי איך זה עובד בפועל?
 
התנהגות חברתית- ברור שיש לשוחח

התעללות בילד הומו או חירש, או שמן-ברור שצריך להתייחס ולדבר ולשוחח על קבלת השונה.

לא על התנהגות חברתית מדובר, אלא על מערכי שיעור מובנים בנושא פורנו (או מיניות בכלל)

בואי ניקח את הנערה החצי ערומה--- האם המורה עצמה אימא לנערה בגיל דומה? האם היא גדלה בחינוך דתי? שמרני? ליבראלי? מהם הערכים המאד פרטיים שלה?

הרי כל דיון על "מורשת רבין" תלוי בנקודת ההשקפה והעמדה המאד אישית של המורה עצמו (וזה כשיש מערכי שיעור מובנים,תכנים ומסגרת) על אחת כמה וכמה כשמדובר במיניות .

את יכולה לראות כאן בשרשורים שונים עמדות שונות (לגיטמיות לגמרי) של הורים שונים למיניות של עצמם, ושל ילדיהם.

אז אני לא הייתי רוצה שמורה שעמדותיה שונות משלי (בין אם אני הורה "שמרן" והמורה" ליבראלית קיצונית" או ההיפך) תהיה זו שתנווט דיון בנושא.

(אגב בדיוק כמו שאני לא רוצה שהיא תנהל דיון בנושא סמים או כל נושא אחר)

גם אם מערך השיעור מובנה- יש מקום גדול להשפעה של מי שעומד בראש משרד החינוך ועמדותיו השונות.

על אחת כמה וכמה כשהשיעור אינו מובנה.

אני בגישה שאת החינוך יש להשאיר להורים (לא מדברת על חינוך והתנהגות חברתית שזה בהחלט מקומו של המוסד החינוכי)

ובית הספר שיעסוק בהוראה (גם בזה הם לא ממש מצטיינים)
 

מרוניה

New member
ובבתים שההורים לא מדברים על סמים ושתייה -

(ועל שאר הנושאים שמנית) את רוצה שאנשים ייצאו לעולם בלי שום חינוך בסיסי בנושאים האלה? אני לא מבינה איך את מוכנה לקחת את הסיכון הזה. אם הורים לא חינכו את הילד שלהם שאסור לאנוס, אז את רוצה שיסתובב בעולם אדם שאין לו שום ערכים בנושא הזה? (וכך בכל נושא אחר שהזכרת.) בעיני, בנושאים האלה, שאינם שנויים בשום מחלוקת, המדינה חייבת לוודא שכל אזרח בה מקבל חינוך בסיסי. אי אפשר להשאיר את זה ליד המקרה - לפי טיב ההורה של כל ילד. החברה חייבת לדאוג לתשתית חינוכית של כל אזרחיה.
 
מהו חינוך בסיסי?

איפה נגמרת המדינה ומתחיל הפרט וחירותו?

למה הערכים של המדינה יותר חשובים מהערכים של ההורה או האדם הפרטי.

אני לא רוצה שאנשים יצאו לעולם בלי חינוך בסיסי.

מי אמר שהמדינה זו שאחראית על חינוך אזרחיה? (לא מדברת על למידה אלא על חינוך)

עכשיו בואי נלך לתרחיש קיצוני בו ליברמן הופך להיות שר החינוך - ומעביר את השקפת עולמו החילונית המוחלטת, תפיסת עולמו הפוליטית ואלו הערכים עליהם גדלים ילדינו- מתאים לך?
ואם לצורך העניין חנין זועבי היא שרת החינוך---זה מתאים יותר?
ואולי אריה דרעי מתאים לך?

מה שאני מנסה לאמר שחינוך הוא תלוי ערכים ,של המחנך
והיות וה"מדינה" היא גוף שמורכב ממוסדות ואנשים שמרכיבים אותם ומקבלים החלטות
וגם ככה המעורבות שלהם ב"חינוך" עד כדי פשיזם בחלק מהמקרים --- גדולה מאד, אז די.

יתרה מזאת
אין שני אחראים על ...
אם המדינה אחראית על החינוך, הציבור מוריד מעצמו את האחריות הזו.
המדינה אחראית על חוקים- היא אוסרת אינוס
ההורה אחראי להבהיר זאת לילדיו הן בהיבט החוקי והן בהיבט המוסרי.

כן, אני סומכת על ההורים,על האנשים,
וכן,אני יודעת גם מפוסטים קודמים שלך--שאת לא.
אז נשאר בדיעות חלוקות גם כאן.
 

מרוניה

New member
לכן החינוך נעשה רק בנושאים שאין מחלוקת בהם!

אני מקווה שאין לאף אחד מחלוקת בנושאים כמו אונס, פורנוגרפיה, סמים, אלכוהול וכדומה. כך שגם אם שר החינוך יהיה לא-יודעת-מי, זה ממש לא משנה!

והורה אחראי לא מוריד מעצמו אחריות גם אם הוא יודע שיש הסברה מינית בבית הספר! הרי הסברה כזאת היתה גם כשאנחנו היינו קטנים. ובכל זאת, מישהו מאיתנו העלה על דעתו להוריד את זה מאחריותו כהורה?
ומי שכן הוריד את זה מאחריותו - היה מוריד את זה בכל מקרה, גם אם המדינה לא היתה מספקת את זה, ולכן חשוב שהמדינה אכן תספק את ההסברה הזאת (וכך בכל תחום שאינו שנוי במחלוקת).
 
מהם נושאים שאין בהם מחלוקת?

מעבר למה שהחוק אוסר.
לדוגמה:
האם הגישה שלך ושלי לשימוש בסמים קלים,זהה?

אז למה שהמורה בבית הספר תתן את מערך השיעור המובנה בנושא "מי שמעשן סמים ישר נהיה נרקומן ,גנב וסופו התפוררות שיניים ויתר איברים" -אם זו אינה תפיסת עולמי (לשם דוגמה בלבד!)

מהי פורנוגרפיה?

האם את ואני רואות אותה באותן עיניים ? סביר להניח שלא.
האם המורה רואה בעיניים "שלך" או "שלי" לא בהכרח.

ואם מדובר במורה מאד פמינסטית (ומותר לה) האם תפיסת העולם שלה לא תחלחל לדיון? ואם היא מורה מסורתית ?

יש הבדל מלא ומוחלט בין מידע (להלן איברי רבייה, תהליך רבייה, מניעת הריון) לבין עמדות (מהו הגיל הנכון? מהי בשלות רגשית? מין בהקשרי אהבה וזוגיות ועוד ועוד)
בחלק הראשון- אין לי בכלל ויכוח- המידע צריך להנתן (שיעור ביולוגיה למשל)
בחלק השני- שכרוך בעמדות ,תפיסות עולם, וערכים--- לדעתי לא מקומו של בית הספר.
 

אור2221

New member
קבלת השונה זה לא עניין ערכי?

הומוסקסואלים, ילדי עובדים זרים בכיתה וכד' וכד' - האם כאן לא יהיו תפיסות שונות בין ההורים?
 
סביר להניח שיהיו תפיסות שונות

ולכן התייחסתי רק לפן החברתי-כיתתי.

סתם לדוגמה- אני בטוחה שאני ואלי ישי לא רואים בעין זהה את העובדים הזרים.

האם נכון שבית הספר הממלכתי יחנך לפי דרכו של אלי ישי? או דרכי? (בטח שדרכי!)

אני חושבת שבתי הספר עוסקים לא מעט בשטיפת מוח

כל עוד זה בתחום הקונסנזוס, אנחנו לא קופצים מעורנו,

אבל כשזה גולש ....ועלול לגלוש .... לא מתאים לי שהמדינה תחנך את ילדיי.

לא נותנת בה ובערכיה מספיק אמון, והעובדה שמפלגה זו או אחרת זכתה בעוגת השלטון לא נותנת לה מבחינתי את הזכות המוסרית לחינוך צאצאיי.

(לא שזה יעזור לי לחשוב ככה כי למדינה יש אינטרסים ברורים בחינוך אזרחיה העתידיים כרצונה).
 

מרוניה

New member
ברור שמדובר רק על תחומי הקונצנזוס,

ולא ידוע לי שיש תוכנית חינוכית בנושא ילדי הזרים. זה נחשב נושא שגובל בפוליטי. מובן שאפשר להעלות נושא כזה לדיון בכיתה, בין הילדים, ולשמוע דעות שונות, בלי לקבוע עמדה (מה גם שזה באמת נושא שאין בו אמת אחת).
 

מרוניה

New member
גם אם יש ניואנסים, לא בהם מדובר בביה"ס.

לדוגמה, אצלנו יש כרגע קמפיין נגד אלכוהול. אני בטוחה שאף אחד לא מדבר שם על יין לקידוש!! מדובר על שיכרות ממש. האם יש על כך מחלוקת?
כך גם בכל תחום אחר שמנינו כאן. יש חינוך נגד הפן המכוער והמסוכן, לא נגד העובדה שבגיל 20 עישנת איזה צינגלה. ולא נגד העובדה שמישהו משתמש בסרט כחול כדי לשפר את חיי המין שלו. בתי הספר לא עוסקים בניואנסים הדקים האלה. מתייחסים ל"גרעין הקשה" של התופעות האלה, לפנים המכוערים, שעליהם אני בטוחה שאין מחלוקת.
מכל ההרצאות היפות שבתי שמעה בבית הספר, לא קרה ששמעתי איזו דעה קיצונית שיכולה להיות עליה מחלוקת. לדוגמה, היתה הרצאה על סכנות הרשת, אז פשוט לימדו את הילדים איך להתגונן מהסכנות. לא אמרו להם "אל תגלשו". וכן הלאה.
 

מירי,

New member
כנראה צריך לדעת איך לעשות את זה.

כי מה שאני מקבלת מהבכור, זה כן נעשה נכון- כי בניגוד לבית ששם הוא הבכור, בביה"ס הדיון נעשה יחד עם קבוצת השווים, בני גילו שנימצאים באותו מקום.
ואין לי בעיה עם הצגת דיעה ותפיסת עולם של מורה פרטי, לפעמים זה ה-מקום להביא שוב את הדיעה שלי.

בתיכון המורים הם כבר לא 'האמת ואין בילתה' (אבל למה גם הדברים שלנו כל הזמן מוטלים בספק?)
 
אני הייתי מחנכת כיתה בחטיבת ביניים

ומכיתה ח' לימדנו את הנושא כולל אוננות, סרטים כחולים וכדומה.
מביך בטירוף, קיים בתכנית הלימודים, לא כ"כ מבינה איך בארץ זה לא קיים.
עזבתי לפני שנה.
 
למעלה