כל כך עצוב מה שקרה עם רז אטיאס

SimplyBe

New member
כל כך עצוב מה שקרה עם רז אטיאס

איך ילד בן 18 הולך כך לאיבוד ומגיע למצבים כאלה קיצונים ? פשוט בלתי נתפס.
הקלות בה השיג את האקדח של אביו מעלה את השאלה, האם כל מה שקרה יכול היה להימנע לולא הנשק (כשהוא היה נחוש להתאבד ביחד עם חברתו).
שמעתי את הראיון הכואב אתמול עם האם בערוץ 2 ונדהמתי מהשאלה שדני קושמרו שאל את אימו של הנער כשעוד לא עבר יום מהאירוע, האם היא הייתה רוצה שהחברה שלו תשמור את התינוק.
 

lavendula

New member
אכן מקרה עצוב ועגום מאוד

לפי תיאור ההתרחשויות, אני מאמינה שלולא האקדח כל הסיפור הזה היה נמנע.
ואיזה חוסר טאקט מצד קושמרו!
 

אימם

New member
מקרה ממש עצוב

מעניין אותי למה אף אחד מהם לא שיתף את משפחתו במחשבותיו להתאבד ובהריון הלא צפוי אבל לעומת זאת היו חברים שידעו ועדיין לא שיתפו אף אחד. משגע שהמוות הזה והשכול יכלו להימנע...
 

אימם

New member
וזה מחזיר אותי לעובדה

שהסטטיסטיקה אומרת שישית ממקרי ההתאבדות בגילאי 15-24 הענין הזה מצריך טיפול והסברה בתיכונים. גם הסברה בכל מקרה צריך לספר למורה, ליועצת, להורה ולמבוגר אחראי שזה יכול להציל חיים.
 
אכן.חוסר שיקול דעת של כל המעורבים

בסיפור. ולגבי שאלתך לגבי בן ה18: לדעתי פעילות רגשית וחשיבה אופיינית לגיל ההתבגרות שהלכה צעד אחד רחוק מדי. כוונתי לחשיבה ושיפוט סיטואציות בצורה קיצונית.עצוב וכואב הלב.
 

מרוניה

New member
אותי מרגיז שהאימא מאשימה את כל העולם

חוץ מאשר את עצמה. מדובר על בחור שקיים מין לא-מוגן, היתה לו גישה קלה לאקדח של אביו, לא היתה לו שום בעיה להצמיד את האקדח לראשו של אדם אחר (חברתו) ולנסות להרוג אותה (ואת התינוק שבבטנה), לא היתה לו שום בעיה לירות על מתנדב משטרה, האימא עצמה ישבה לשניהם על העורק בנושא התינוק הזה עד כדי כך שדחקה אותם לפינה - ואחרי כל זה יש לה טענות למשטרה, והיא יודעת להמציא איזשהו תרחיש עתידני דמיוני שאם המשטרה לא היתה מתערבת הכול היה נגמר בסדר.
באמת, כזאת חוצפה אני מזמן לא ראיתי. אני במקומה הייתי יושבת בשקט בבית וחושבת איך הצלחתי לטעות כל כך בגדול בהורות שלי. (רק אציין שראיתי את הראיונות שלה רק ברשת, לא בטלוויזיה, אין לי מושג מה היא אמרה שם.)
ולגבי השאלה של קושמרו, שאתם מספרים כאן - לדעתי זאת דווקא שאלה מצוינת! עכשיו התינוק הזה הוא השריד היחיד שנותר מהבן שלה. אולי היא רוצה לפחות שיהיה לה נכד ממנו? נכון, זאת שאלה קשה, אבל אם הגברת רוצה להתייצב בתקשורת (אני לא הייתי עושה זאת במקומה), אז זכותה וחובתה של התקשורת לשאול את השאלות הכי נוקבות.
 

מרוניה

New member
מותר לשאול את האם מה היתה רוצה.

זה טבעה של התקשורת - לשאול את השאלות המעניינות. וזה אכן מעניין לדעת מה ה"סבתא" חושבת בשעה כזאת על האפשרות הזאת. שאלה מעולה.
לא נעימה לה השאלה? שלא תבוא לתקשורת.
 

אימם

New member
ולנו מותר לבקר את התקשורת ואת האמא

כי זה טבענו

השאלה הזו הייתה שאלה שלא הייתה בגדר הפתעה...אם כי הטיימינג שלה היה קרוב לאירוע אני בטוחה שדיברו איתה לפני השידור ואמרו לה מה יהיו השאלות...
 

אימם

New member
היא ענתה מייד לא

שהיא לא הייתה רוצה שהנערה תלד אלא תעשה הפלה. היא מאשימה את הנערה שתסכלה את רז היא טוענת שהבן שלה ילד טוב שאמר לנערה שמה שהיא תחליט הוא איתה.
 

katam

New member
ראתי את הראיון אצל דני קושמרו בערוץ 2

לא ראתי בהתנהגות של דני קושמרו כל פסול, מי שמתיצב מול התקשורת שיצפה לשאלות קשות.

נחרדתי מהאמא , כולם אשמים חוץ ממנה, אביו של הנער והנער עצמו.
 

BrightEye

New member
השאלה לא רלוונטית ל"סבתא" האם של הנער

היא לא צד בסיפור.
ונניח שהיא תגיד כן, שהיא רוצה, איפה החדשה התקשורתית כאן או זכות הציבור לדעת?
זו סתם שאלה צהובה וקנטרנית.
 

מרוניה

New member
לדעתי, סרגל המדידה הוא כזה:

נניח שהיית יכולה להציץ לנפשה של האימא, האם היית רוצה לדעת מה מתחולל בנפשה וכיצד היא מתייחסת לכך?
לדעתי התשובה חיובית חד-משמעית (לגבי יחסה לנכד האפשרי). וברגע שאדם מפקיד את עצמו בידי התקשורת, חובתה של התקשורת לשאול. מובן שהשואלת יכולה לסרב לענות או להגיד שהיא לא יודעת או כל אפשרות אחרת.
 

SimplyBe

New member
* תיקון לגבי השאלה

הוא שאל האם לאחר מה שקרה, היא עדיין חושבת שהנערה צריכה לעבור הפלה ואז אמו של הנער ענתה בהחלט.
 

מרוניה

New member
האימא הזאת נראית לי מאוד בעייתית.

לא ראיתי את הריאיון שצירפת כי אני לא רוצה "להעניש" את עצמי כרגע, אבל אדם שמסוגל להישאר כל כך החלטי ברגע נורא כזה, ומחליט לנהל מסע תקשורתי במקום לשבת בבית ולעשות חשבון נפש - מה אני אגיד... לדעתי, היא מוכיחה היטב מה הביא את בנה לעשות את מה שעשה. נער שנאלץ להתמודד עם מכבש דעתני כזה...
 

מרוניה

New member
טוב, "הענשתי" את עצמי בסוף

וקראתי את הכתבה, ויצאתי עוד יותר המומה:

"היא תסכלה אותו", הדגישה האם בהתייחסה לחברתו ההרה של בנה. "הילד שלי לוקח אחריות על כל דבר. כשהוא הרגיש אשם - הוא לקח אחריות ואמר לה 'אני איתך במה שתחליטי'. היה כאן איזה מהלך שהשפיע עליו", אמרה וסיכמה: "אני לא יכולה לחשוב
על רז כמי שיעשה דבר כזה לבדו. לא יכול להיות שהוא חשב על זה לבד".

עכשיו זה בכלל אשמת הבחורה, שתסכלה את הילד הטוב שלה, והוא פשוט נאלץ לקחת אחריות (כאילו שההיריון לא היה באחריותו מראש...). ו"ברור" שהיא הכניסה לו לראש לקחת את האקדח של אבא שלו, והיא דאגה שהאקדח יהיה זמין לו כל כך, ומעניין גם שכנראה "באשמתה" הוא ידע היטב להשתמש באקדח הזה... כנראה היא ערכה לו קורס מזורז...
בחיי, אין גבול לחוצפה.
 
למעלה